Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Έρχεται Πασχαλιάτικα στην Πάτρα η νέα περιπέτεια "Νυχτερινή Καταδίωξη" με Λίαμ Νίσον και Εντ Χάρις

Έρχεται Πασχαλιάτικα στην Πάτρα η νέα πε...

Η σκηνοθεσία είναι του Ζομ Κολέ-Σερά

Μία από τις νέες κινηματογραφικές ταινίες που θα δούμε από την Κυριακή του Πάσχα 12 Απριλίου 2015 στις αίθουσες και της Πάτρας (στα Ster Cinemas, στη Βέσο Μάρε) είναι η «Νυχτερινή Καταδίωξη – Run All Night» σε σενάριο και σκηνοθεσία Ζομ Κολέ-Σερά με ένα πολύ δυνατό τιμ πρωταγωνιστών, τον πανύψηλο σταρ της περιπέτειας στα 62 του χρόνια, Βορειοιρλανδό Λίαμ Νίσον και τον 64χρονο Έντ Χάρις. Ακόμα παίζουν οι Τζόελ Κίναμαν, Common και Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο.

Στο σενάριο συνεργάστηκε και ο Μπραντ Ίνγκελσμπι.

Παραγωγή: Ρόϊ Λι, Μπρούκλιν Γουίβερ, Μάικλ Τάντρος

Φωτογραφία: Μάρτιν Ρούε

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Σάρον Σέιμουρ

Μοντάζ: Ντιρκ Βέστερβελτ

Μουσική: Τομ Χόλκενμποργκ (Junkie XL)

Κοστούμια: Κάθριν Μαρί Τόμας

Διάρκεια: 114 λεπτά.

Διανομή: Tanweer Films.

Σύνοψη

Σε αυτή την περιπέτεια δράσης, ο Λίαμ Νίσον είναι ο βιρτουόζος εκτελεστής του Μπρούκλιν, Τζίμι Κόνλον παλαιότερα γνωστός και ως «νεκροθάφτης». Βρίσκεται σε δύσκολη θέση, καθώς ο καλύτερός του φίλος και αφεντικό της μαφίας αρχίζει και πληρώνει τα λάθη του παρελθόντος. Συγχρόνως, ένας επίμονος ντετέκτιβ βρίσκεται στα χνάρια του και ο γιος του, τον οποίο έχει εγκαταλείψει χρόνια πριν, γίνεται στόχος δολοφονίας. Ο Τζίμι, θα πρέπει μέσα σε μία νύχτα να διαλέξει πλευρά.

Ο εκτελεστής Τζίμι Κόνλον, γνωστός και ως «νεκροθάφτης», έχει ζήσει μια ζωή γεμάτη τύψεις για το παρελθόν του,  γεμάτη από λάθη που έχει κάνει και δεν θα μπορέσει να πάρει ποτέ πίσω. Οι αποφάσεις του τον κυνηγούν και τον πληγώνουν. Του κυριεύουν το μυαλό με το που ανοίγει τα μάτια του το πρωί και στοιχειώνουν τα όνειρά του το βράδυ. Και την ίδια στιγμή, πληγώνουν τόσο τον ίδιο αλλά, ακόμα χειρότερο, και εκείνους που αγαπά.

Είναι Χριστούγεννα και ο Τζίμι ζει ολομόναχος σε ένα βρώμικο και σκοτεινό διαμέρισμα στο Μπρούκλιν, αποξενωμένος από την οικογένειά του. Και ξαφνικά, παίρνει μία καθοριστική απόφαση να περισώσει ό,τι έχει απομείνει από τη ζωή του.

Στη «Νυχτερινή Καταδίωξη» ο Λίαμ Νίσον πρωταγωνιστεί ως ο Κόνλον και έχει στη διάθεσή του μόνο μία νύχτα για να έρθει αντιμέτωπος με το πρώην αφεντικό του προκειμένου να προστατεύσει το γιο του. Έτσι, ξεκινά ένα ανελέητο κυνηγητό όπου ο ίδιος είναι ο No1 καταζητούμενος άνθρωπος στη Νέα Υόρκη, και για τις δύο πλευρές του νόμου.

Ο Νίσον για άλλη μια φορά συνεργάζεται με τον σκηνοθέτη Ζομ Κολέ-Σερά, τον οποίο περιγράφει ως «αδελφό» πλέον και λέει ότι αντιμετωπίζει τις ταινίες δράσης «όπως τις μουσικές συμφωνίες.» Ο Κολέ-Σερά αναφέρει, «ήταν ένα από τα καλύτερα σενάρια που έχω διαβάσει ποτέ. Η φράση «αμαρτίες γονέων παιδεύουσι τέκνα» συνοψίζει τέλεια την ιστορία. Οι χαρακτήρες ήταν βγαλμένοι από την πραγματικότητα, γεμάτοι ψυχή».

Ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει ότι αμέσως σκέφτηκε τον Νίσον για το ρόλο του Τζίμι, όχι μόνο γιατί είναι ένας ηθοποιός μεγάλης εμβέλειας, αλλά και πατέρας, συνεπώς θα μπορούσε να συνδεθεί με την ιστορία σε ένα εντελώς άλλο επίπεδο. Για τον Εντ Χάρις επεφύλαξε το ρόλο του Σον Μαγκουάιρ, του αφεντικού της μαφίας, ο οποίος θέλοντας να πάρει εκδίκηση για το γιο του, στρέφεται εναντίον του Κόνλον με όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του.

Το σενάριο ήρθε στα χέρια του παραγωγού Ρόι Λι μέσω του (επίσης παραγωγού) Μπρούκλιν Γουίβερ, ο οποίος είναι μάνατζερ του σεναριογράφου Μπραντ Ίνγκελσμπι. Ο Γουίβερ λέει, «Στην τέταρτη σελίδα είχα ήδη ανατριχιάσει και από την σελίδα 11 ήξερα ότι ήθελα να κάνω αυτή την ταινία».

Ο Κολέ-Σερά αναφέρει πως, «οι περισσότεροι άνθρωποι επιθυμούν να μπορούσαν να γυρίσουν πίσω το χρόνο και να διορθώσουν έστω και ένα στραβό της ζωή τους. Το να μπορέσεις πραγματικά να έχεις αυτήν την ευκαιρία και να εξιλεωθείς είναι πολύ ελκυστικό και ο καθένας μας μπορεί να ταυτιστεί με μία τέτοια κατάσταση».

Μπορεί το αίμα νερό να μη γίνεται, αλλά οι δεσμοί της μαφίας μπορούν κάποιες φορές, να το καταφέρουν ακόμα και αυτό. Ο Τζίμι ξέρει πολλά, επειδή έχει εμπλακεί σε πολλές σκοτεινές υποθέσεις. Όμως αυτά που ξέρει του έχουν στοιχίσει.  Ανήκει σε μια «ομάδα» που ακολουθεί το δικό της κώδικα ηθικής , ο οποίος είναι απαράβατος. Η πίστη σε αυτό τον κώδικα είναι το παν. Και αυτό δημιουργεί τη σύγκρουση στην ταινία, γιατί όταν τα πράγματα σοβαρεύουν, ο Κόνλον θα πρέπει να επιλέξει ανάμεσα σ’ αυτόν και στην κανονική του οικογένεια.

Το αφεντικό του Τζίμι, ο Σον Μαγκουάιρ, είναι ό,τι έχει απομείνει από την ιρλανδική μαφία που κυριαρχούσε στις δυτικές συνοικίες της Νέας Υόρκη, τη δεκαετία του '70 μαζί με τη βία και τα ναρκωτικά. Τα περισσότερα από τα αφεντικά της μαφίας είναι ή νεκρά ή στη φυλακή. Ο Τζίμι και ο Σον είναι οι μοναδικοί που έχουν καταφέρει να επιβιώσουν.

«Ο Τζίμι είναι το κατάλοιπο μιας περιόδου. Αγωνίζεται  να επιβιώσει στο σήμερα, όμως δεν υπάρχει πια χώρος γι’ αυτόν,» περιγράφει ο Νίσον. «Έχει δώσει τα πάντα για το αφεντικό του,  αλλά το μόνο που του έχει απομείνει από την προηγούμενη ζωή του είναι τύψεις. Η μοναδική του οικογένεια είναι ο Σον Μαγκουάιρ. Αυτός είναι τον παν για εκείνον. Σ’ αυτόν στρέφεται όταν χρειάζεται βοήθεια, όπως χρήματα για να πληρώσει το λογαριασμό θέρμανσης. Αυτός είναι ο μοναδικός στον οποίο μπορεί να στηρίζεται.»

Ο Τζίμι κουβαλά ένα βαρύ φορτίο: πίστη σε μια οικογένεια εγκλήματος που γι’ αυτόν  - και με δική του επιλογή - είναι πιο πολύ οικογένεια, απ’ ότι η κανονική του. Ωστόσο, προσπαθεί να κρατήσει μακριά το γιο του απ’ αυτή την κατάσταση.  Έτσι, βρίσκεται σε πραγματικά δύσκολη θέση.

Ήταν η πρώτη φορά που ο Λίαμ Νίσον και ο Εντ Χάρις είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν στη μεγάλη οθόνη. Την περίοδο των γυρισμάτων της ταινίας, ο Χάρις έδινε 8 παραστάσεις την εβδομάδα στο Broadway, οπότε η παραγωγή προσάρμοσε ανάλογα όλο το πρόγραμμα των γυρισμάτων για να εξασφαλίσει ότι θα τον έχει στο σετ.

Αντίθετα με τον Τζίμι και τον Σον που έχουν πολλά κοινά, οι γιοί τους, παρά το γεγονός ότι  έχουν μεγαλώσει στην ίδια πόλη και μέσα στις βρώμικες δουλειές των πατεράδων τους, δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικοί.

Ο Τζόελ Κίναμαν πρωταγωνιστεί στο ρόλο του Μάικ Κόνλον, του αποξενωμένου γιού του Τζίμι, ο οποίος δεν θέλει να έχει καμία σχέση με τον πατέρα του ή τη δουλειά του, ειδικά από τότε που ο Τζίμι τους εγκατέλειψε. Το πέρασμά του από την επαγγελματική πυγμαχία δεν του βγήκε, και έτσι για να ζήσει την οικογένειά του, εκτός από τη μικρή εταιρεία κατασκευών που έχει, είναι και οδηγός λιμουζίνας.

Η μόνη φορά που ο Μάικ έχει δει τον Τζίμι τα τελευταία πέντε χρόνια ήταν στην κηδεία της μητέρας του, και ακόμα και τότε ο Τζίμι φαινόταν μεθυσμένος. Ο Τζίμι δεν έχει καν συναντήσει τη γυναίκα του γιου του ή τις εγγονές του. Ο Τζίμι δεν αποτέλεσε ποτέ πατρική φιγούρα για εκείνον και έτσι ο Μάικ παίρνει το δικό του ρόλο ως πατέρα πολύ σοβαρά. Γι’ αυτό και δουλεύει τόσο σκληρά.

Η ανάγκη του Μάικ να αποτελεί πατρικό πρότυπο φαίνεται και στο πως συμπεριφέρεται στα παιδιά που εκπαιδεύει στο μποξ. Γι’ αυτή την πτυχή του ρόλου του, ο Κίναμαν προετοιμάστηκε για τρεις μήνες, μαθαίνοντας μποξ από επαγγελματίες. Η αγάπη του για την πυγμαχία αποδεικνύει μεταξύ άλλων, τη βαθιά οργή που κρύβει μέσα του και του δίνει τα εφόδια που χρειάζεται για να αμυνθεί όταν χρειάζεται.

Παρά το γεγονός ότι οι γιοι του  Τζίμι και του Σον έχουν πάρει διαφορετικά μονοπάτια, ο Ντάνι Μαγκουάιρ είχε τα δικά του θέματα. Μπορεί να έχει ακολουθήσει σε γενικές γραμμές τα χνάρια του πατέρα του, αλλά υπάρχει μία σταθερή κόντρα μεταξύ τους. Σε ένα βαθμό προσπαθεί να μιμηθεί, αλλά και να τον ξεπεράσει.

Ο Ντάνι και ο Μάικ είναι σαν το γιν και το γιανγκ. Ο Μάικ ακολουθεί τον ίσιο δρόμο: έχει μια οικογένεια, μια τίμια δουλειά. Θέλει να αποστασιοποιηθεί και να διαφοροποιηθεί από τον πατέρα του. Ο Ντάνι από την άλλη είναι φιλόδοξος, μπλέκει με την παρανομία και προσπαθεί να ξεχωρίσει με κάθε τίμημα. Είναι ο τρόπος του για να αποδείξει στον πατέρα του ότι αξίζει.

Μία νύχτα, ο ένας μπλέκεται στο χνάρια του άλλου. Ο Μάικ παίρνει στο ταξί του κάποιους εμπόρους ναρκωτικών που συνδέονται με τον Ντάνι και άθελά του γίνεται μάρτυρας ενός φόνου στον οποίο εμπλέκεται και ο Ντάνι. Από εκείνη τη στιγμή ολόκληρη η ζωή του αλλάζει. Και το μόνο πρόσωπο που μπορεί  να βοηθήσει τον Μάικ να ξεμπλέξει είναι ο πατέρας του.

Για να βοηθήσει το γιο του, ο Τζίμι πρέπει να «ξεσκονίσει» το οπλοστάσιό του και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα έρθει αντιμέτωπος τόσο με τη μαφία, αλλά και με την αστυνομία. Ο γνωστός ηθοποιός Βίνσεντ Ντ'Ονόφριο ενσαρκώνει τον ντετέκτιβ Τζον Χάρντινγκ ένα αστυνομικό που προσπαθεί να πιάσει τον Τζίμι εδώ και τρεις δεκαετίες και ίσως τώρα να είναι η ευκαιρία του. Ο Χάρντινγκ δεν αντιπροσωπεύει μόνο τη δικαιοσύνη, αλλά και τη συνείδηση του Τζίμι.

Να σημιώσουμε ακόμα πως η ταινία «Νυχτερινή καταδίωξη» που μέχρι στιγμής στα Αμερικάνικα ταμεία σε 3 εβδομάδες προβολής έχει ξεπεράσει τα 25 εκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις, γυρίστηκε σε τοποθεσίες της Νέας Υόρκης και των προαστίων της. Αρχικά ήταν να γυριστεί στη γενέτειρά του σεναριογράφου, την Φιλαδέλφεια, όπου έχει το άντρο της η ιταλική μαφία, όμως η παραγωγή αποφάσισε να «ανακαλύψει» τη συνοικία Hell Kitchen, την περιοχή – άντρο της συμμορίας των Ιρλανδών μαφιόζων Westies, τη δεκαετία του '70.

Ο 41χρονος Καταλανός σκηνοθέτης Κολέ Σερά, ο οποίος έχει ξαναδουλέψει με επιτυχία με τον Νίσον στις ταινίες «Unknown» το 2011 και «Νon Stop» πέρυσι όπου η δράση εκτυλισσόταν σε ένα αεροπλάνο, ανέφερε τα εξής.

«Η περιοχή είναι γεμάτη από ιρλανδικές παμπ και διαπίστωσα ότι πολλά από αυτά τα μέρη ήταν δίπλα ή κάτω από τις γραμμές του υπέργειου μετρό. Αυτό αμέσως μου έδωσε μια αίσθηση του τόπου των γυρισμάτων και της δομής της ταινίας. Έτσι, οι γραμμές των τρένων και οι υπόγειες διαβάσεις έγιναν μια αλληγορία για τους συνδέσμους της μαφίας. Όλα και όλοι που είχαν να κάνουν με αυτόν τον κόσμο ήταν κοντά σε κάποια γραμμή του μετρό».

Οι εσωτερικοί χώροι βασίστηκαν σε πραγματικά σπίτια της εργατικής τάξης στις περιοχές Ridgewood, Douglaston και Bellerose. Εκτός από του Μάικ,  στα σπίτια όλων των άλλων πρωταγωνιστών  κυριαρχεί η φυσική παλέτα χρωμάτων, το τούβλο και το ξύλο και οι ψυχρές αποχρώσεις.

Ήταν πολύ σημαντικό το γεγονός ότι μια ταινία που ονομάζεται «Νυχτερινή Καταδίωξη» δεν θα πρέπει να διαδραματίζεται μόνο στο Μπρούκλιν και στο Queens αλλά να εκτυλίσσεται σε όλες τις περιοχές της Νέας Υόρκης. Κι έτσι πραγματοποιήθηκαν σχεδόν παντού γυρίσματα. Μπορεί η ιστορία να εκτυλίσσεται μέσα σε μία μόνο νύχτα, αλλά τα γυρίσματα κράτησαν 48 νύχτες, στη Νέα Υόρκη και την περίοδο του χειμώνα.

Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μέρη που εμφανίζονται στην ταινία είναι το  παγκοσμίως διάσημο Madison Square Garden. Παρά το γεγονός ότι η μαφία έχει κατά κύριο λόγο παρουσία στην περιοχή Woodside, έχει πάρε –δώσε και σε άλλα μέρη της πόλης. Για το λόγο αυτό έγιναν γυρίσματα και στο Madison Square Garden και στο εστιατόριο που βρίσκεται εκεί.

Τα  γυρίσματα στο Madison Square Garden ήταν δύσκολα αλλά εντυπωσιακά. Ο Κολέ-Σερά κινηματογράφησε στο χώρο λίγο πριν από ένα παιχνίδι χόκεϊ των Νιου Γιορκ Ρέιντζερς και στα εξωτερικά γυρίσματα φαίνεται το πραγματικό πλήθος που κυκλοφορούσε εκείνη τη στιγμή στην Έβδομη Λεωφόρο.

Εξίσου δύσκολα ήταν τα γυρίσματα και στις σκηνές δράσης στο υπόγειο μετρό. Δεδομένου ότι στο μέρος αυτό έχει πάντα κίνηση, τα γυρίσματα επετράπησαν μόνο συγκεκριμένες ώρες. Ο Κολέ-Σερά είχε στη διάθεσή του 4 ώρες ημερησίως για δύο μόνο μέρες για να κινηματογραφήσει εκεί.

Μία ακόμα δύσκολη σκηνή ήταν στο Linden Plaza Apartments στο Μπρούκλιν, όπου υποτίθεται ότι ζει ο προστατευόμενος του Μάικ, ο Λεγκς. Κατά τη διάρκεια αυτής της σκηνής δράσης, ο Νίσον, ο Common που φέτος πήρε και Όσκαρ τραγουδιού μαζί με τον John Legend για το «Glory» από την ταινία «Selma», ο  Ντ' Ονόφριο και ο Κίναμαν κυνηγούν ο ένας τον άλλον στο εσωτερικό και στο εξωτερικό ενός συγκροτήματος κατοικιών, με πολλά επίπεδα. Τα γυρίσματα στο συγκρότημα διαμερισμάτων Linden Plaza διήρκεσαν δύο μέρες, που έτυχε να είναι και οι πιο κρύες απ΄ όλες τις ημέρες των γυρισμάτων.

Eπιμέλεια - Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture