Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Στα 121,48 εκατ. οι πωλήσεις αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ

Στα 121,48 εκατ. οι πωλήσεις αναψυκτικών...

Σε χαμηλά επίπεδα παρέμεινε η αγορά

Σε χαμηλά επίπεδα παρέμεινε η αγορά αναψυκτικών το φετινό καλοκαίρι ως αποτέλεσμα των όχι ιδιαιτέρως υψηλών θερμοκρασιών και του γεγονότος ότι πρόκειται για προϊόν που εξακολουθεί να επιβαρύνεται με ΦΠΑ 23%. Αν και παρατηρήθηκε ελαφρά αύξηση του όγκου πωλήσεων, οι διαρκείς προσφορές στις οποίες αναγκάζονται να προχωρήσουν λόγω του έντονου ανταγωνισμού οι εταιρείες του κλάδου είχε ως αποτέλεσμα ο τζίρος να παραμείνει στάσιμος και σε ορισμένες επιμέρους κατηγορίες ακόμη και πτωτικός.

Την τελευταία διετία, μάλιστα, η «πίτα» όχι μόνο μικραίνει λόγω της υποχώρησης της ζήτησης, αλλά καλούνται να μοιραστούν τα κομμάτια πολύ περισσότερες εταιρείες, μιας και εισήλθαν νέοι «παίκτες» στον χώρο, όπως η «Βίκος», χωρίς να αποκλείονται νέες κινήσεις το αμέσως επόμενο διάστημα.

Από την άλλη, αν και το μερίδιό τους παραμένει ακόμη πολύ μικρό, τα ιδιωτικής ετικέτας αναψυκτικά σημειώνουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο την πίεση στις βιομηχανίες παραγωγής επώνυμων αναψυκτικών. «Το μεικτό περιθώριο κέρδους των λιανεμπόρων από τα επώνυμα αναψυκτικά κυμαίνεται από 45% έως 75%» επισημαίνει στην «Κ» επικεφαλής μεγάλης ελληνικής βιομηχανίας μη αλκοολούχων ποτών, η οποία μάλιστα σταθερά αρνείται να εισέλθει στην παραγωγή αναψυκτικών ιδιωτικής ετικέτας. Και προσθέτει: «Σε περίπτωση που θέλουμε, για παράδειγμα, να μειώσουμε την τιμή κατά 1 ευρώ, οι λιανέμποροι μας υποχρεώνουν να τους δώσουμε πιστωτικό 50%».

Tα στοιχεία της IRI

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, από τις μετρήσεις των πωλήσεων αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα από τις αρχές του έτους έως τις 7 Σεπτεμβρίου πωλήθηκαν 115,87 εκατομμύρια λίτρα αναψυκτικά, με την αξία να διαμορφώνεται στα 121,48 εκατ. ευρώ. Το αντίστοιχο διάστημα του 2013 είχαν πωληθεί 111,54 εκατ. λίτρα αξίας 120,85 εκατ. ευρώ. Παρατηρείται, λοιπόν, φέτος μία αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 3,9%, όμως η αύξηση της αξίας πωλήσεων είναι οριακή, μόλις 0,5%, λόγω κυρίως των πολλαπλών προσφορών διαρκείας που κάνουν οι περισσότερες εταιρείες, αλλά ακόμη και μείωσης στον τιμοκατάλογο σε ορισμένους κωδικούς. Μάλιστα στα αναψυκτικά τύπου κόλα που αποτελούν και τη μεγαλύτερη κατηγορία, ο τζίρος παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, παρά το γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,1%.

Από την άλλη, ο όγκος πωλήσεων στα αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε φέτος κατά 23,5% σε σύγκριση με πέρυσι και η αξία πωλήσεών τους κατά 20,1%.

Μάλιστα, αν και στο διάστημα Αυγούστου 2013 - Αυγούστου 2014 η μέση τιμή στα αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε σταθερή, ενώ στα επώνυμα μειώθηκε κατά 4,34%, τα τελευταία έχασαν μερίδιο 160 μονάδες βάσης, τις οποίες βεβαίως κέρδισαν τα αναψυκτικά που φέρουν τα σήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.


Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά