Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Ο Κωνσταντίνος Κάππας μας μίλησε για την παράσταση «Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαίδη

Ο Κωνσταντίνος Κάππας μας μίλησε για την...

Μία επίκαιρη ματιά στην ελληνική νοοτροοπία - Η παράσταση ανεβαίνει στο Λιθογραφείον

Ως ένα έργο που σκιαγραφεί το προφίλ του φτωχού Έλληνα που θέλει να βολευτεί, στοιχείο καθόλα επίκαιρο και σήμερα, χαρακτηρίζει το «Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαίδη που γράφτηκε εδώ και σαράντα χρόνια, ο γνωστός ηθοποιός Κωνσταντίνος Κάππας ο οποίος και το παρουσιάζει μαζί με το Νίκο Ορφανό από τον περασμένο Ιούλιο σε αυλές, καφενεία και θεατρικούς χώρους σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα στην Πάτρα είχαν ξανάρθει στο Πολύεδρο όπου αντί για δύο έδωσαν συνολικά τρεις παραστάσεις λόγω της επιτυχίας.

Αυτή τη φορά η παράσταση ανεβαίνει από σήμερα Πέμπτη στις 21.30 στο Λιθογραφείον στην οδό Μαιζώνος και Τριών Ναυάρχων έως και την Κυριακή 11 Μαρτίου (την Κυριακή η παράσταση θα ξεκινήσει στις 20.00). Όπως ανέφερε ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Κάππας μιλώντας στους Πατρινούς δημοσιογράφους που τον εντοπίσαμε στο φουαγιέ του ξενοδοχείου Βυζαντινόν, η κομπίνα των δύο «φτωχοδιάβολων» ηρώων, του Φώντα και του Κόλια μπορεί να φάνταζε κάπως αδιανόητη εκείνη την εποχή που γράφτηκε το έργο, ωστόσο σε σχέση με τη σημερινή «φαγωμάρα» χρημάτων ίσως μοιάζει με σταγόνα στον ωκεανό.

Η ιστορία είναι ιδιαίτερα επίκαιρη και πλέον κωμικοτραγική. Όταν ξεκινήσαμε να το ανεβάσουμε δεν φανταστήκαμε την τόση επικαιρότητα που έχει αυτή τη στιγμή. Είναι ένα σπουδαίο έργο που μιλά για τις ρίζες και τη νοοτροπία κάποιων Ελλήνων, είναι δύο ήρωες, ο ένας λαχειοπώλης και ο άλλος επαγγελματίας ταβλαδόρος οι οποίοι και καταστρώνουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για να κερδίσουν χρήματα με λίγο κόπο.

Οι ήρωες αυτοί σήμερα θα μπορούσαν αν είναι μεσάζοντες αγροτοπαραγωγών ή ακόμα και διαχειριστές σε ευρωπαικά προγράμματα και κονδύλια», ανέφερε ο κ. Κάππας γελώντας ο οποίος σημειωτέον ότι έλκει την καταγωγή του από το γειτονικό νομό της Αιτωλοακαρνανίας και συγκεκριμένα τον Αστακό.

Φωτό: Παναγιώτης Μουλίνος

Φωτό: Παναγιώτης Μουλίνος

Φωτό: Παναγιώτης Μουλίνος

Γνωστός στο ευρύ κοινό τόσο από κινηματογραφικές δουλειές όπως η ταινία «Email» του Μάρκου Χολέβα όσο και από την τηλεόραση (σε σήριαλ όπως το «Κλείσε τα μάτια» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη που ξαναπροβάλλεται αυτό το διάστημα στο Mega και οι «Κούκλες») και το θέατρο, ο Κωνσταντίνος Κάππας μας είπε ότι η ιδέα για το ανέβασμα του έργου ξεκίνησε αυθόρμητα στο σπίτι του διαβάζοντας το.

«Σκέφτηκα να το κάνω σε μία αυλή που εξάλλου είναι και το φυσικό σκηνικό δράσης του Κεχαίδη. Κατόπιν το σπίτι του Νίκου Ορφανού στου Ψυρρή μας έδωσε το έναυσμα και θα έλεγα ότι με το Νίκο που έχουμε ένα κοινό κώδικα υποκριτικής και επικοινωνίας ουσιαστικά σκηνοθετήσαμε ο ένας τον άλλο.

Ο στόχος μας δεν ήταν εμπορικός αλλά περισσότερο να μοιραστούμε αυτό που είδαμε και νιώσαμε στο έργο του Κεχαίδη. Η παραγωγή είναι ολότελα δική μας και επιθυμία μας ήταν όλα τα πράγματα της παράστασης να χωράνε σε δύο αυτοκίνητα να τα παίρνουμε και να πηγαίνουμε σε ένα μέρος και να παίζουμε.

Είναι μία flexible (ευέλικτη) παράσταση, με δύο βαλίτσες που λέμε, την οποία σκεφτόμαστε να συνεχίσουμε μέχρι τουλάχιστον τον Σεπτέμβριο με παραστάσεις σε Κέρκυρα, Σύρο, για έναν ακόμη μήνα στην Αυλή στου Ψυρρή και αλλού και κατόπιν να την πάμε και στο εξωτερικό.

Ακόμα συζητάμε με τον Θόδωρο Παπαδουλάκη, τον σκηνοθέτη του «Νησιού» να μεταφερθεί το Τάβλι και στον κινηματογράφο. Έχουμε ανεβάσει το έργο όπως το διαβάσαμε και το εκλάβαμε, χωρίς πρόθεση να προσθέσουμε ή να αφαιρέσουμε κάτι και χωρίς πρόθεση να κοροιδέψουμε και να κάνουμε καρικατούρες τους ήρωες», τόνισε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Κάππας.

Ερωτώμενος για την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας αλλά και κινήσεις όπως αυτή του ΚΘΒΕ για το κοινωνικό θεατροπωλείο, ο κ. Κάππας απήντησε με νόημα ότι «όντως έχουν φτωχύνει οι συνταξιούχοι, κόσμος έχει απολυθεί και οι άνεργοι έχουν πληθύνει, ωστόσο υπάρχει ακόμα πολύ “λίπος” να φύγει». Ακόμα τόνισε ότι μία κίνηση ανταλλαγής ειδών διατροφής για να δει το κοινό μία παράσταση αποτελεί μία καλών προθέσεων κίνηση ωστόσο ως ιδέα μοιάζει λίγο ακραία και πιθανόν οι ιθύνοντες της να μην έχουν καταλάβει εις βάθος τι συμβαίνει γύρω τους.

Ο Κωνσταντίνος Κάππας έχει σπουδάσει υποκριτική για 4 χρόνια κοντά στην σπουδαία δασκάλα Ρούλα Πατρεάκη. Να θυμίσουμε ότι το αποκαλούμενο αυτό έργο-«λίβελος» για το νεοελληνικό σύμπλεγμα μαγκιάς και κουτοπονηριάς, μία αυθεντική λαϊκή κωμωδία χαρακτήρων είχε πρωτοανέβει στο Θέατρο Τέχνης με τους Νικήτα Τσακίρογλου (Φώντας) και Γιάννη Μόρτζο (Κόλιας).

Στην παράσταση του Κωνσταντίνου Κάππα και του Νίκου Ορφανού τα σκηνικά υπογράφει η Σοφία Παντουβάκη, τα Κοστούμια η Πηνελόπη Μπάμπου, τη σκηνοθεσία όπως προείπαμε από κοινού οι Νίκος Ορφανός και Κωνσταντίνος Κάππας και τους φωτισμούς ο Γιώργος Ανεστόπουλος. Το εισιτήριο κοστίζει 10 ευρώ.

Τέλος ο κ. Κάππας μας αποκάλυψε με χιούμορ ότι τώρα που ξαναπαίζεται το τολμηρό σήριαλ «Κλείσε τα μάτια», όταν πήγε στην Κομοτηνή με το «Τάβλι» είδε πολλά κορίτσια – φοιτήτριες του εκεί πανεπιστημίου που πήγαν να τον δουν παρακινημένες από το ρόλο του στο συγκεκριμένο επιτυχημένο σήριαλ!

ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture