Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

"Tα ετερόκλητα" του Πάνου Σαββόπουλου με "άρωμα" Πάτρας

"Tα ετερόκλητα" του Πάνου Σαββ...

Νέα δισκογραφική δουλειά

«Τα ετερόκλητα» είναι η πρόσφατη μουσική εργασία του Πάνου Σαββόπουλου σε CD  κι έρχεται μετά από πολύν καιρό, αφού η έντονη και γνωστή δραστηριότητά του στο χώρο των ρεμπέτικων τοποθέτησε τις προσωπικές του δημιουργίες σε δεύτερη μοίρα.

Ο Πάνος Σαββόπουλος, ιδιαίτερα γνωστός από πολλές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές αλλά και από τη συγγραφική του δραστηριότητα και έχοντας κυκλοφορήσει στο μεταίχμιο των δεκαετιών του ΄60 και του ΄70 δυο εξαιρετικούς δίσκους, «Το Δωμάτιο» (1969) και «Επεισόδιο» (1971), ενώ πέρυσι εκδόθηκε η εξαιρετική δισκογραφική του δουλειά «Δια Ταύτα» με ανέκδοτο υλικό εκείνης της περιόδου,  διατηρεί στενές σχέσεις με την Πάτρα, αφού σε αυτήν πέρασε τα μαθητικά του χρόνια.

Ο κάπως αινιγματικός τίτλος του δίσκου, «Τα ετερόκλητα», στοχεύει κυρίως στους στίχους, στις μελωδίες, στο μουσικό ύφος, στις ενορχηστρώσεις του Πάνου Σαββόπουλου, στα όργανα, στις ερμηνείες…

Τα 15 τραγούδια και τα 2 οργανικά του δίσκου είναι ανέκδοτα, παρουσιάζονται δηλαδή για πρώτη φορά ηχογραφημένα, και αποτελούν μέρος της εργασία των 8 τελευταίων ετών. Κάποια απ’ αυτά έχουν τις «ρίζες» τους στην περίοδο που ο Πάνος Σαββόπουλος ζούσε στη Σουηδία. Μάλιστα το τελευταίο οργανικό «Det snöar på Gunillas ensamhet» (Χιονίζει στη μοναξιά της Γκουνίλας), το συμπεριλήφθηκε στο δίσκο όπως ακριβώς ηχογραφήθηκε στη Στοκχόλμη το 1978.

Οι στίχοι των τραγουδιών έχουν, πρωτίστως, σα θέματα τα πάθη αλλά και τα παθήματα των ανθρώπων, συχνά δε φαντάζουν σαν το «πεπρωμένο» τους, χωρίς βέβαια ποτέ να είναι έτσι. Μερικές φορές, ο Πάνος Σαββόπουλος κρύβει καλά το «μυστικό» των στίχων του, ενώ κάποιες άλλες το βγάζει κρεμασμένο με ...μανταλάκια.

Οι περισσότερες μελωδίες ακολουθούν (πότε πιστά και πότε ...άπιστα), ανατολίτικα μακάμια, ανάλογα με την έμπνευση αλλά και την αισθητική άποψη για το κάθε τραγούδι και κυρίως τους στίχους. Δύο από τα τραγούδια έχουν «μεσαιωνική» μουσική αύρα, ένα έχει (...κάπως) λατιναμερικάνικη, δύο έχουν παραδοσιακή – δημοτική, δύο «ροκάδικη» κι έτσι πάει λέγοντας το «ετερόκλητον» και σ’ αυτόν τον τομέα.

Στις ηχογραφήσεις τα όργανα προέρχονται από  διαφορετικά είδη μουσικής, αλλά και χρονικές περιόδους, και συγκεκριμένα από το μπαρόκ, την κλασική, το ρεμπέτικο και το ροκ. Ωστόσο στις ενορχηστρώσεις, «περιπλέκονται» κατάλληλα, ακόμα και σε κάθε στροφή, κυρίως για να αναδείξουν τον κάθε στίχο ξεχωριστά. Γι’ αυτό άλλωστε και απουσιάζουν «κλισέ» επαναλήψεις.

Οι τραγουδιστές Νάντια Καραγιάννη, Χριστιάνα Γαλιάτσου, Δώρα Πετρίδη, Αγάθωνας Ιακωβίδης Βαγγέλης Γερμανός, Θοδωρής Κοτονιάς από τα  «Μακρινά Ξαδέρφια» και Ελεωνόρα Ζαχαριά, που συμμετείχαν έκαναν τη «δουλειά» τους όσο καλύτερα μπορούσαν. Έδωσαν όλη την ψυχή τους, έβαλαν όλη την τέχνη τους κι έτσι βοήθησαν τα μέγιστα στην τελική παρουσίαση των τραγουδιών.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture