Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Συνεχίζεται στο Ιντεάλ της Αγ. Νικολάου το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Πάτρας-14ο Διεθνές Πανόραμα

Συνεχίζεται στο Ιντεάλ της Αγ. Νικολάου ...

«Ο πολιτισμός θέλει όραμα και πολιτική βούληση» επισημαίνουν οι διοργανωτές που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο Φεστιβάλ εθελοντικά

Ακατάπαυστα και με προσέλευση πολλών σινεφίλ συνεχίζεται το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Πάτρας-14ο Διεθνές Πανόραμα στην αίθουσα του Ιντεάλ στην Αγίου Νικολάου, κόντρα στις σειρήνες της κρίσης και της απαξίωσης του λαϊκισμού και της ελίτ τέχνης, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στο δελτίο Τύπου των διοργανωτών του Φεστιβάλ που ξεκίνησε την περασμένη Κυριακή και θα συνεχιστεί έως και το Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012.

Από τη μια τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ που εκπέμπουν στους θεατές, μέσω των ταινιών τα μηνύματα της αλληλεγγύης και της δημιουργίας μιας νέας πολιτιστικής – και όχι μόνο- συλλογικότητας και από την άλλη το κοινό του φεστιβάλ με το πάθος του «εραστή» που προσδοκά να νιώσει και να χαρεί τα μηνύματα των εικόνων. Εικόνες που φτιάχτηκαν από νέους δημιουργούς, από ανθρώπους που αμφισβητούν, που αγωνίζονται κόντρα στη μιζέρια και τον φόβο.

Πρέπει να τονιστεί ότι τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής προσφέρουν ως εθελοντές και την ίδια στιγμή είναι άνεργοι, κάτι που δεν ήταν αρκετό να τους σταματήσει την θέληση για δημιουργία για την πραγμάτωση ενός τέτοιου θεσμού και μάλιστα με διεθνή χαρακτήρα και συμμετοχές.

Αυτό συμβαίνει, όπως υπογραμμίζουν οι διοργανωτές, «την ίδια στιγμή που άλλοι και ατζέντηδες χρησιμοποιούν και “επαγγελματίες” και “διάφορους αλεξιπτωτιστές” αλλά χωρίς να έχουν την φρεσκάδα και την δυναμικότητα των εθελοντών του κινηματογραφικού φεστιβάλ της πόλης μας. Ένα φεστιβάλ για να υφίσταται και “να αναπνέει τον φρέσκο αέρα» του πολιτισμού πρέπει να  ακροάζεται τα μηνύματα των καιρών και όχι των ατζέντηδων και των κοσμικών στηλών.

Δεν θέλουμε απλώς να προβάλουμε - αναπαραγάγουμε και τελικά απλώς να καταναλώσουν οι θεατές κάποιες καλές ταινίες αλλά η θεμελιώδης διαφορά είναι στο γεγονός της γνωριμίας με άλλους πολιτισμούς, με άλλες τεχνοτροπίες, το πλησίασμα εν τέλει με την κουλτούρα άλλων λαών, μαθαίνοντας την αγωνία για την καθημερινότητα, την ανταλλαγή των ονείρων. Απλησίαστες έννοιες για τους «δήθεν» παράγοντες του πολιτισμού των κοσμικών στηλών και της εμπορικότητας».

Οι θεματικές ενότητες προβολών της Τετάρτης 3/10 είναι:

16.00 «Η Ευρώπη που ματώνει, οι Ευρωπαίοι που αγωνίζονται»,

18.00 «Στα πέρατα της γης»

20.00  «Κινηματογράφος και Λαϊκή Παράδοση»

22.00 «Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά»

Η είσοδος για το κοινό στις προβολές είναι δωρεάν. Για περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα προβολών με φωτογραφίες, trailers και περιγραφές των ταινιών καθώς και στιγμιότυπα απο τα γεγονότα που συμβαίνουν καθημερινά, το κοινό μπορεί να επισκέπτεται την ιστοσελίδα του φεστιβάλ www.independent.gr.

ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ 3/10

 

16.00 «Η Ευρώπη που ματώνει, οι Ευρωπαίοι που αγωνίζονται»,

In Sight Andrea Slovakova Τσεχία 42’ ντοκ., 2011

Το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα ο Jeremy Bentham σχεδίασε το «Πανοπτικό», ένα είδος κτιρίου που επέτρεπε την συνεχή επίβλεψη ατόμων με πρώτη εφαρμογή σε φυλακές. Οι μυστικές υπηρεσίες και οι νέες τεχνολογίες παρακολούθησης είναι τα καινούργια «Πανοπτικά», αφού παρακολουθούν, αποθηκεύουν πληροφορίες και καταγράφουν συμπεριφορές και δράσεις ατόμων. Θεωρητικοί της Αρχιτεκτονικής, ειδικοί της Πληροφορικής, άτομα που είναι ή ήταν υπό παρακολούθηση, καθώς και πρώην πράκτορες μυστικών υπηρεσιών μιλούν για την ¨Πανοπτική» εμπειρία τους.

Five Voices Colm Mullen  Ιρλανδία 9’ ντοκ., 2012

Μία συναισθηματική και θετική ταινία για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όσοι μεγαλώνουν και φτιάχνουν οικογένειες στο Clondalkin του Δουβλίνου, μία περιοχή που πλήττεται από τα ναρκωτικά και το οργανωμένο έγκλημα.  Η ταινία καταγράφει με συγκινητικό τρόπο τις ζωές πέντε ατόμων που είναι σε απεξάρτηση και καταπιάνεται με τις προκλήσεις που όλοι μας μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και καμιά φορά μας οδηγούν σε λάθος διαδρομές.

Silent One Marko Cvejic Σερβία 30’ ντοκ., 2011

Ο Andrija Tihi έχασε την όραση του όταν ήταν μόλις 10 ημερών και σήμερα διανύει τα 70 του χρόνια.  Πιστεύει ότι κάθε απώλεια μπορεί να αντισταθμιστεί, κάθε δυσκολία να ξεπεραστεί και παραμένει αισιόδοξος.

Ursus Reinis Petersons Λετονία 10’ anim., 2011

Η ιστορία μιας ανθρωπόμορφης αρκούδας που την ημέρα είναι ακροβάτης-δικυκλιστής σε ένα περιπλανώμενο τσίρκο και την νύχτα  λαχταρά το δάσος που φαίνεται να κρύβει την ευτυχία του. Μια μέρα η αρκούδα αποφασίζει να αφήσει τα πάντα και να πάει στο δάσος να αναζητήσει την ευτυχία του. Μία ιστορία για τα όνειρα, την λαχτάρα, την αναζήτηση του εαυτού, τη φιλία και την ευτυχία.

Momentos Nuno Rocha Πορτογαλία 7’ μ.μ., 2010

Ένας άστεγος κοιμάται μπροστά σε ένα άδειο κατάστημα όταν ξαφνικά σταματάει ένα φορτηγό και δύο άντρες αρχίζουν να μεταφέρουν κιβώτια στο εσωτερικό. Ο άστεγος προσπαθεί να καταλάβει τι συμβαίνει.

Happy Birthday Riho Unt Εσθονία 12’ anim., 2012

Η μάχη ανάμεσα στον βιβλικό Ιησού και ένα ρομπότ. Θα καταφέρει το ρομπότ να σπάσει τα καθιερωμένα δόγματα και να μεταστρέψει τη θρησκεία προς όφελος του ή θα διατηρηθεί το κατεστημένο;

Try on Aleksandrs Rusevičs Λετονία 8’ μ.μ., 2010

Ποιες ανεκπλήρωτες επιθυμίες κρύβονται μέσα μας όταν η νιότη μας έχει περάσει προ πολλού; Και όταν τελικά εκπληρώνονται αυτό γίνεται την κατάλληλη στιγμή και στο κατάλληλο μέρος; Μία σιδηροδρομική υπάλληλος, μία συνηθισμένη εργάσιμη μέρα, βρίσκει ξαφνικά κάτι που ονειρευόταν από μικρή.

Dreamscaping Angeliki Kordella  Ηνωμένο Βασίλειο 2’ 36’’ anim., 2011

Ο Carl Jung στο βιβλίο του «Όνειρα» έγραψε ότι: «μέσα στον καθένα μας είναι κάποιος άλλος τον οποίο δεν γνωρίζουμε». Ξεκίνησα μία έρευνα στο χώρο των Ονείρων σε μία προσπάθεια να ερμηνεύσω τους δικούς μου εφιάλτες και να βρω την κάθαρση στο πρόβλημα του να μην έχω ποτέ «χαρούμενα όνειρα» αλλά μόνον εφιάλτες. Το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας ήταν το Dreamscaping, στο οποίο έχω αναπαραγάγει εφιάλτες της παιδικής μου ηλικίας. Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μία γεύση από τους δικούς μου εφιάλτες αλλά και να μοιραστούν και να αναρωτηθούν για τις δικές τους εμπειρίες.

 

18.00 «Στα πέρατα της γης»

Warmth Victor Asliuk  Λευκορωσία 21’ ντοκ., 2012

Τα χειροποίητα αντικείμενα διατηρούν την ενέργεια των δημιουργών τους. Ένα αυθεντικό αντικείμενο εκπέμπει ζεστασιά και θετικά συναισθήματα. Ο τεχνίτης που φτιάχνει τις αυθεντικές μπότες από τσόχα πρέπει να βάλει αρκετή δουλειά και ιδιαίτερη τέχνη. Ο μπότες αυτές διατήρησαν τη φήμη τους και επιβίωσαν χάρη στην άνεση και την απλότητα τους αλλά κυρίως την ζεστασιά τους. Η βιοτεχνία που κατασκευάζει αυτές τις μπότες στη Λευκορωσία άνοιξε στη πόλη Smilovichi το 1929 και είναι ένα μέρος γεμάτο ενέργεια και ζωή.

The Magic Rabbit 2 Tatsuhiro Kimijima Ιαπωνία 4’ 58’’ μ.μ., 2012

Η αγωνιώδης αναζήτηση ενός κοριτσιού για τον πρώην φίλο της που επέστρεψε στην Ιαπωνία μετά το τέλος της σχέσης τους.

Saint Trinity Jose Luis Soto Ruvalcaba  Ισπανία / Μεξικό 22’ ντοκ., 2012

Η Trinidad είναι μία μεσόκοπη γυναίκα που ζει ανάμεσα σε νήματα, υφάσματα και ρούχα σε ένα χωριό στο βόρειο Μεξικό. Μέρος της κουλτούρας της είναι να αποδέχεται τα προβλήματα με αισιοδοξία.  Ο μισογυνισμός είναι μέσα στη ζωή της.  Στην αρχή τον αρνείται αλλά στην πορεία τον αποδέχεται ως αναπόσπαστο στοιχείο της γυναικείας ζωής.  Πιστεύει ότι μπορεί να ξαναγίνει παρθένα μετά από είκοσι χρόνια χωρίς σεξ, δεν έχει νοιώσει ποτέ οργασμό και, παρόλο που έχει τέσσερα παιδιά, δεν έχει δει ποτέ ανδρικό μόριο.  Η Trinidad μετατρέπει μία ιστορία κακοποίησης σε μία ιστορία αξιοπρέπειας.

And i found you! Lev Grishin, Marta Antonicheva  Ρωσσία 14’ 48’’ ντοκ, 2012

Μία ταινία μικρού μήκους για μία μεγάλη, σε διάρκεια, ζωή. Το σημείο εκκίνησης είναι ο θάνατος του συζύγου μίας ηλικιωμένης γυναίκας, με τον οποίο γνωρίζονταν από παιδιά. Οι αναμνήσεις τις τρέχουν αντίθετα στον χρόνο, μέσα από την κοινή τους ζωή μέχρι την ημέρα του γάμου τους. Έτσι η ταινία ξεκινάει με το τέλος του θανάτου και τελειώνει με την ιστορία γνωριμίας των ηρώων. Η διαδικασία της μνήμης, που χρησιμοποιεί η ταινία, οδηγεί σταδιακά στην πρότερη χαμένη ευτυχία.

Broken Alex Broun Αυστραλία 7’ μ.μ., 2010

Ο Jameson μεταφέρει κάτι πολύτιμο μέσα στους δρόμους της πόλης. Κάτι...

Inside Out Liliana Resnick Κροατία / Η.Π.Α 8’ v.a., 2011

Ένας άνδρας.  Μία γυναίκα.  Η βία του.  Ο φόβος της.

1001 Faux Departs Michel Pavlou Νορβηγία / Ελλάδα 4’ 36’’ v.a., 2012

Μία σιωπηλή χορογραφία λεωφορείων που κινούνται μέσα στη τροχιά του προγράμματος σε έναν τερματικό σταθμό. Η ταινία κινείται στα όρια του χώρου, ανάμεσα σε σκιές και αποκαλύπτει την διαχρονική τοπογραφία με την μέθοδο μίας camera obscura.

Overcast Velislav Kazakov Καναδάς 9’ 25’’  anim., 2011

Μία σκοτεινή, ειρωνική και υπαρξιακή ιστορία για την ζωή, τον θάνατο και τα γυρίσματα της «μοίρας».

Pentimentos Maria Antônia Dinelli Azevedo & Fabiano Santos Bomfim Βραζιλία 6’ 07’’ anim., 2012

Ένας συλλέκτης φυλάει αναμνηστικά από ανεκπλήρωτους έρωτες μέσα σε κουτιά. Κοντά στο τέλος της ζωής του συνειδητοποιεί ότι είναι καλύτερα να τους ζει παρά να διατηρεί τις αναμνήσεις τους.

My Tired Father Maya Vitkova Βουλγαρία 14’ μ.μ., 2011

Η οχτάχρονη Daria νομίζει ότι ακούει ποντίκι μέσα στην νύχτα. Ξυπνάει τον πατέρα της αλλά μαζί ανασύρονται μεγαλύτερα οικογενειακά προβλήματα.

The Mandarin Garden Joe Chang Κίνα / Καναδάς 7’ 30’’ anim., 2012

Ένα γουρουνάκι μπαίνει στον ύπνο ενός κοριτσιού. Το κορίτσι ζει ένα μαγικό ταξίδι πλημμυρισμένο από μουσική σε έναν Κινέζικο κήπο.

 

20.00  «Κινηματογράφος και Λαϊκή Παράδοση»

Οι αλησμόνητοι πανηγυρισμοί της νεότητας Δημήτρης Παπούλιας  33’ ντοκ., 2012

Μια ταινία για την ιστορία και τη μνήμη ενός τόπου : της Μελιγούς, ενός χωριού 300 περίπου κατοίκων στην Ανατολική Αρκαδία. Οι αλησμόνητοι πανηγυρισμοί της νεότητας μας θυμίζουν αυτό που γνωρίζουμε αλλά κάνουμε πως ξεχνάμε: τον γενέθλιο τόπο, τους αγαπημένους προγόνους, τα έθιμα και προπάντων τις μουσικές, κι όλα αυτά μέσα από νοσταλγικούς ψιθύρους εικόνων και πανηγυρισμούς τραγουδιών.

Στιβάνια Βελλοπούλου Βικτωρία 3’ 20’’ Μικρού μήκους, 2011

Ο Κυρ Νίκος είναι ο τελευταίος εναπομείναντας παραδοσιακός “στιβανάς” στην Κρήτη. Από τα χέρια του έχουν περάσει χιλιάδες στιβάνια και χιλιάδες ιστορίες για αυτούς που τα φόρεσαν. Ο κυρ Νίκος δεν μπορεί να ταξιδέψει, ούτε να χορέψει πια, παρά μόνο ακολουθώντας νοερά τα στιβάνια που φτιάχνει… Μας μιλάει για αυτό που συμβολίζουν στην ψυχή αυτού που τα φοράει. Περηφάνια, κακουχία, κόπο.

Βλαστοί του Μέρωνα Βαγγέλης Καλαϊτζής  75’ ντοκ, 2011

Στο μικρό χωριό του Μέρωνα, στο ορεινό Ρέθυμνο της Κρήτης, ο πολιτιστικός σύλλογος αναβιώνει ξεχασμένες παραδόσεις καταφέρνοντας έτσι να φέρει κοντά στις νέες γενιές τη σοφία των προγόνων. Έτσι τον Αύγουστο του 2011 ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μέρωνα διοργανώνει το 1ο Μουσικό  Διδασκαλείο με αφορμή τους 40 και πλέον μαθητές Κρητικών μουσικών οργάνων του χωριού. Τρείς αξιόλογοι μουσικοί μοιράζονται τις γνώσεις τους με τους μαθητές, εκ των οποίων ο Δημήτρης Σγουρός,  άριστος γνώστης της βυζαντινής σημειογραφίας, έχει αποκρυπτογραφήσει τραγούδια της Κρήτης του περασμένου αιώνα μέσα από τα μοναδικά χειρόγραφα του πατέρα της λαογραφίας Παύλου Βλαστού και τα βγάζει στο φώς να ακουστούν. Η ταινία παρουσιάζει τις αξίες και το ήθος της γνήσιας Κρητικής μουσικής. Όπως ο Παύλος Βλαστός ονειρευότανε και έλεγε: «Αι σοφαί συμβουλαι του λαού μας, αι βραχείαι γνώμαι του, τα πλήρη υψηλής εννοίας άσματά του, είναι τόσοι ηθικοί μαργαρίται, τόσοι διδακτικοί αδάμαντες, τόσαι αρχαϊκαι αποκαλύψεις και πολύτιμα ευρήματα, ώστε δεν πρέπει να απολεσθώσιν»

 

22.00 «Εικόνες που αγαπάμε, εικόνες που ονειρευόμαστε, Ελληνικό σινεμά»

Το πάρτι Δήμητρα Μπακοθανάση   16’ μ.μ., 2012

Ο Χρήστος είναι ένα παιδί εύπορης οικογένειας, οι συμμαθητές του τον έχουν βάλει στο περιθώριο, ώσπου φτάνει η μέρα που γίνεται θύμα ενδοσχολικής βίας, οι ¨νταήδες¨ του σχολείου τον εκβιάζουν να κάνει ένα πάρτι σπίτι του ενώ λείπουν οι γονείς του, το πάρτι γίνεται, θα καταφέρει να μιλήσει στους γονείς του ή θα νικήσει ο φόβος??

του δεν έρχεται τίποτα ουρανοκατέβατο.

When the Night Falls Εύα Μπαλάση 2’ 18’’ v.a., 2011

Το σενάριο χτίστηκε σταδιακά με το συνεχόμενο άκουσμα της μουσικής. Οι πρώτες ιδέες ήταν να “μεταφραστεί” ο ήχος σε εικόνα, δηλαδή τα πλάνα με το νερό και την βρύση που στάζει. Σταδιακά, το κομμάτι προκαλεί αισθήματα άγχους, πανικού και έντασης. Δημιουργούσε την αίσθηση ότι κάτι κακό θα συμβεί. Όλα αυτά τα συναισθήματα, έμπρακτα αποδόθηκαν με τα πλάνα του ατόμου που καπνίζει νευρικά, του αυτοκινήτου που τρέχει μέσα στην νύχτα, ενώ έξω βρέχει και τέλος με τις εικόνες με το χέρι που κρέμεται και το αίμα που στάζει.

Το κερί δεν μπορεί να σώσει τον ταπεινό Αναστασία Μαστρακούλη  2' 57" v.a., 2012

Οι υλιστικές αξίες και η ανάγκη για φλόγα (φωτιά, θέρμη, κινητήρια δύναμη) σε παράγοντες βιοπάλης, αλλά και ηθικής και συναισθηματικής υποστήριξης. Θίγοντας ένα βιοποριστικό θέμα, τους άπορους και τα x' ευρώ που δίνουν οι συμπολίτες τους σε αντικείμενα όπως κεριά. Οι ευχές που κάνουν οι δεύτεροι, κι η απραγία τους. Στην μικρού μήκους ταινία κρίνεται η δράση των ανθρώπων, κι όχι το πόσα κεριά ανάβει ο καθένας! Υπενθυμίζοντας, ότι όσα «κεριά» και αν σπαταληθούν στον «άγιο», εάν δεν κουνήσει και λίγο ο άνθρωπος το χεράκι

Δεύτερη ευκαιρία Γιάννης Ρεβίνθης 9’ 34’’ μ.μ., 2012

Τρεις φίλοι γυρνάνε στο σπίτι τους μεθυσμένοι  μετά από μια έντονη βράδια σε ένα μπαρ, στον δρόμο για να φτάσουν  τρακάρουν και έχουν ακαριαίο θάνατο. Την ώρα που είναι να περάσουν στην άλλη ζωή ζητάνε από έναν άγγελο να τους επιτρέψει  να παραμείνουν οι ψυχές τους στην γη για δυο μέρες ακόμα. H ευχή τους πραγματοποιείται, και προσπαθούν στο χρόνο που τους έχει απομείνει να κάνουν τις επιθυμίες τους πραγματικότητα η μήπως ΟΧΙ…

Οι δαιμονισμένοι Γιώργος Μπακόλλας  90’ Μ.μ., 2011

Στην πρώτη του ταινία μυθοπλασίας μετά το «Χάνι» του 2003, ο Γιώργος Μπακόλας επιστρέφει με μια ιστορία μυστηρίου με κεντρική θεματική τη βία, κρατική και διαπροσωπική, έτσι όπως αυτή αποκτά τα πολλά της πρόσωπα μέσα από την ιστορία ενός άντρα και μιας γυναίκας στην σύγχρονη Αθήνα. Η ταινία, στην οποία πρωταγωνιστούν ο Ανδρέας Μαριανός και η Σταυρούλα Μουσούλη, είναι μια παραγωγή της «Κυματοθραύστης»

 

 

 

Σκηνή από την ταινία "Στιβάνια"

Σκηνή από την ταινία "Στιβάνια"

Σκηνή από την ταινία "Στιβάνια"

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture