Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα: Με την ταινία Anomalisa "κλείνουν" σήμερα για φέτος οι Προβολές της Κινηματογραφικής Λέσχης

Πάτρα: Με την ταινία Anomalisa "κλε...

Ραντεβού τον Οκτώβρη

Anomalisa: Μια σπάνια και εμπνευσμένη ταινία, είναι η τελευταία προβολή της περιόδου για την Κινηματογραφική Λέσχη Πατρών αφού τελικά η ταινία "Η μικρή μας αδελφή", δεν βγήκε τελικά για προβολή στις αίθουσες.

Ταινία animation (υποψήφια φέτος για Οσκαρ), αποκλειστικά για ενήλικες, η «Anomalisa» κερδίζει το στοίχημα για την ιδιοφυή τεχνική εφαρμογή της – τρία χρόνια και 1261 κούκλες χρειάστηκαν για να γυριστεί – αλλά κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο συνδέει το υλικό της με την ψυχή που εκφράζει.

 

 

ANOMALISA

Σκηνοθεσία: Τσάρλι Κάουφμαν, Ντιουκ Τζόνσον

Σενάριο: Τσάρλι Κάουφμαν

Δανείζουν τη φωνή τους: Τομ Νούναν, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Ντέιβιντ Θιούλις.

Φωτογραφία: Τζο Πασαρέλι

Μοντάζ: Γκάρετ Έλκινς

Μουσική: Κάρτερ Μπέργουελ

Χώρα: ΗΠΑ (Έγχρωμη, Animation)

Διάρκεια: 90΄

Διακρίσεις: 18 Βραβεία και 66 Υποψηφιότητες, πλέον αυτών για Όσκαρ 2016, Χρυσές Σφαίρες

2016 και Μέγα Βραβείο της Επιτροπής Φεστιβάλ Βενετίας.

Δευτέρα 18 Απριλίου

Πρώτη προβολή:   Ώρα 6.00 μ.μ.

Δεύτερη προβολή:   Ώρα 8.15 μ.μ.

Τρίτη προβολή:       Ώρα 10.30 μ.μ.

Μια σπάνια και εμπνευσμένη ταινία.

Η υποψήφια για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων ταινία του Τσάρλι Κάουφμαν... για την άλλη πλευρά της ανθρώπινης κατάστασης.

Ένας συγγραφέας εγχειριδίων αυτοβοήθειας και επαγγελματικής επιτυχίας ταξιδεύει ως το Σινσινάτι για μια διάλεξή του. Εσωστρεφής και καταθλιπτικός, θα γνωρίσει στο ξενοδοχείο του μια θαυμάστριά του, η οποία θα τον γοητεύσει και θα καταφέρει να αντιστρέψει την αρνητική στάση του απέναντι στη ζωή.

Βασισμένος σε ένα δικό του θεατρικό έργο, ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναρίου Τσάρλι Κάουφμαν («Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», «Adaptation», «Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού») υπογράφει μια πικρή, μελαγχολική και τολμηρή ενδοσκόπηση της ανθρώπινης αδυναμίας για επικοινωνία και το πρώτο «ακατάλληλο για ανηλίκους» animation που κερδίζει οσκαρική υποψηφιότητα.

O Μάικλ Στόουν, σύζυγος, πατέρας και σεβαστός συγγραφέας του βιβλίου How may I help you help them?, νιώθει βαλτωμένος στην πεζή ζωή του. Σε ένα επαγγελματικό ταξίδι στο Σινσινάτι, όπου θα μιλήσει σε ένα συνέδριο για επαγγελματίες στην εξυπηρέτηση πελατών, ο Μάικλ φτάνει στο ξενοδοχείο Fregoli και συναντά τη Λίζα, μια ντροπαλή αντιπρόσωπο πωλήσεων που ίσως είναι η αγάπη της ζωής του.

Μια από εκείνες τις ταινίες, σπάνιες και εμπνευσμένες, που αν περιγράψεις την πλοκή τους δεν έχουν κανένα ξεχωριστό χάρισμα, είναι σχεδόν κοινότυπες. Κι αν βυθιστείς στην εικόνα τους, στην τεχνική τους, στις λεπτομέρειές τους, στην ψυχή τους και στον τρόπο με τον οποίο αυτή γεμίζει το χώρο της οθόνης και το χρόνο της μνήμης, αποκαλύπτονται ως μικρά αριστουργήματα. Γιατί ο Τσάρλι Κάουφμαν («Being John Malkovich», «Adaptation», «Synecdoche, New York», «Eternal Sunshine of the Spotless Mind»), ως σεναριογράφος κι ως σκηνοθέτης μαζί με τον animation director Ντιουκ Τζόνσον, απογειώνει τη φόρμα της ταινίας του με φαντασία, χιούμορ, μελαγχολία κι ελπίδα, μεταμορφώνοντας μια απλή ιστορία αναζήτησης του νοήματος της ζωής και του έρωτα σ' ένα μοναδικό κομμάτι σινεμά που μοιάζει να μιλά μόνο σε σένα.

Ο Μάικλ είναι διάσημος ως self help γκουρού: διδάσκει τους ανθρώπους και ειδικά τους πωλητές πώς να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες, να τα καταφέρουν καλύτερα στις διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά δεν μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του. Για τον Μάικλ όλα είναι μελαγχολικά: όλοι οι άνθρωποι μοιάζουν ίδιοι, από τη γυναίκα και την παλιά ερωμένη του, ως τον ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου όπου μένει για να δώσει μια διάλεξη, όλοι ακούγονται ίδιοι, μιλούν με την ίδια φωνή, έχουν τα ίδια πρόσωπα. Ο Μάικλ είναι θλιμμένος, κατά στιγμές οργισμένος, δυστυχής. Ωσπου στο ξενοδοχείο θα γνωρίσει τη Λίσα, μια αλαφροΐσκιωτη, απλή κοπέλα που έχει έρθει για να παρακολουθήσει τη διάλεξη. Η Λίσα ακούγεται διαφορετικά, το πρόσωπό της είναι μοναδικό, είναι ζεστή και προσιτή, ντροπαλή και τραγουδά πανέμορφα – κι ο Μάικλ πιστεύει ότι αυτή ίσως είναι η ευκαιρία του να ευτυχήσει. Η Λίσα είναι μια ανωμαλία σ’ αυτό που ο Μάικλ έχει συνηθίσει να βλέπει γύρω του. Είναι η δική του Ανωμαλίσα. Μόνο που κι αυτή είναι καταδικασμένη να αποτύχει, μια και πάνω της ο Μάικλ προβάλλει απλώς τη δική του επιθυμία.

Ταινία stop motion animation (υποψήφια φέτος για Οσκαρ στην κατηγορία), αποκλειστικά για ενήλικες, η «Anomalisa» δεν κερδίζει το στοίχημα μόνο για την ιδιοφυή τεχνική εφαρμογή της – τρία χρόνια και 1261 κούκλες χρειάστηκαν για να γυριστεί – αλλά κυρίως για τον τρόπο με τον οποίο συνδέει το ίδιο της το υλικό με την ψυχή που εκφράζει. Παγιδευμένος σ’ ένα πρόσωπο κατασκευασμένο, που από στιγμή σε στιγμή μπορεί να διαλυθεί, ο Μάικλ, ό,τι βιώνει εσωτερικά, το βλέπει να εκτυλίσσεται στη συναναστροφή του με τον κόσμο: η κάθε σκηνή της ταινίας είναι μια animated ψυχανάλυση.

Η ζωή μπορεί να είναι υπέροχη. Απλώς συνήθως δεν είναι. Αυτό πιστεύει ακράδαντα ο Τσάρλι Κάουφμαν και το εκφράζει και σ’ αυτήν την ταινία, σ' ένα σενάριο γεμάτο μοναξιά, που μπλοφάρει με χιούμορ και τρυφερότητα. Μια ερωτική σκηνή τόσο αδέξια και τόσο αξιολάτρευτη, άξια να μπει στη λίστα με τις ωραιότερες στην ιστορία του σινεμά. Μια εμπνευσμένη επιλογή στο voice cast: ο Ντέιβιντ Θιούλις ως Βρετανός Μάικλ με τον καλλιεργημένο λόγο, η Τζένιφερ Τζέισον Λι σε μια φωνητική ερμηνεία που θα άξιζε να ξεχωρίσει και να βραβευτεί κι όλοι οι υπόλοιποι ήρωες, άντρες και γυναίκες, «ίδιοι», με τη φωνή του Τομ Νούναν. Μια ταινία εντελώς ιδιοσυγκρασιακή και πρωτότυπη και ταυτόχρονα τόσο οικεία που γίνεται προσωπική. Και μια εκτέλεση του Girls Just Wanna Have Fun που κολλάει στο μυαλό μ’ ένα τρυφερό χαμόγελο.

Ο Τσάρλι Κάουφμαν κρατά την «Anomalisa» μακριά από τη γνωστή του σεναριακή εκκεντρικότητα, απλώς γιατί είναι η ίδια η ταινία εκκεντρική στην ύπαρξή της. Οπως η φωνή και το πρόσωπο της Λίσα, έτσι και το φιλμ έχει τη φωνή και την εικόνα που διαφέρει απ' όλα και που, μέσα στην ιδιαιτερότητά του σου μιλά για πράγματα απλά, την απογοήτευση, την αγάπη, μια ακόμα ευκαιρία, κάνοντάς τα ν' ακούγονται μαγικά, καθώς παίζει με τις κούκλες του.

ΛΗΔΑ ΓΑΛΑΝΟΥ

Charlie Kaufman: Γεννήθηκε το 1958 στη Νέα Υόρκη. ΄Εχει κερδίσει Oscar Σεναρίου για την ταινία», «Η Αιώνια Λιακάδα Ενός Καθαρού Μυαλού», 2004).  Ακόμη 74 βραβεία και 63 υποψηφιότητες.

 

Duke Johnson

Γεννήθηκε το 1979 στο St. Louis, Missouri, USA.

Φιλμογραφία ως Σκηνοθέτης  Anomalisa 2015,  Beforel Orel: Trust (Short, 2012), Mary Shelley΄s Frankenhole (TV Series, 2010-12) Community   (TV series 2010) , Moral Orel (TV Series, 2008), Marrying God (Short, 2006) .

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture