Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα:"Ο επιφανής άγνωστος" προβάλλεται σήμερα στην Κινηματογραφική Λέσχη

Πάτρα:"Ο επιφανής άγνωστος" πρ...

Στα Ster Cinemas

Το φιλμ του Ματιέ Ντελαπόρτ προβάλλει σήμερα η Κινηματογραφική Λέσχη Πάτρας σήμερα στα Ster Cinemas.

Σκηνοθεσία: Ματιέ Ντελαπόρτ

Σενάριο: Ματιέ Ντελαπόρτ, Αλεξάντρ Ντε Λα Πατελιέρ

Ηθοποιοί: Ματιέ Κασοβίτς, Μαρί-Ζοζέ Κροζ, Ερίκ Καραβακά

Φωτογραφία: Νταβίντ Ουνγκαρό

Μοντάζ: Σίλια Λαφιτντιπόντ

Χώρα: Γαλλία (Έγχρωμη)

Διάρκεια: 118΄

 

Πρώτη προβολή: Ώρα 6.00 μ.μ..

Δεύτερη προβολή: Ώρα 8.15 μ.μ.

Τρίτη προβολή: Ώρα 10.30 μ.μ.


Ο Σεμπαστιάν Νικολά είναι ένας άχρωμος και άοσμος 45άρης. Παρατηρεί τους ανθρώπους, μαθαίνει να τους μιμείται, ενώ συχνά οικειοποιείται μυστικά την ταυτότητά τους. Μέχρι που συναντά τον διάσημο κι εκκεντρικό μουσικό Ανρί ντε Μοντάλτ.

 

Το γαλλικό σινεμά στα καλύτερά του και οι δύο δημι­ουργοί μετά το ευφυέστατο «Για όλα Φταίει το Όνο­μα σου» και το «22 Σφαίρες» βάζουν στο στόχαστροτον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη και ηθοποιό Mathieu Kassovitz.

 

Ρεσιτάλ αλλαγής ρόλων και προσωπείων από τον Μα­τιέ Κασοβίτς, σε ένα ατμοσφαιρικό, αλλά εύκολων τελι­κών λύσεων δραματικό θρίλερ. Από τον σεναριογράφο της αστυνομικής περιπέτειας «22 Σφαίρες» και σκηνο­θέτη της κομεντί «Για Όλα Φταίει τ’ Όνομά σου».

 

Ο Σεμπαστιάν Νικολά πάντα ονειρευόταν ότι είναι κά­ποιος άλλος. Αλλά δεν είχε καθόλου φαντασία. Έτσι αντιγράφει. Παρατηρεί τους ανθρώπους που συναντά, και στη συνέχεια τους μιμείται. Περνάει μέσα από τις ζωές τους. Αλλά κάποια ταξίδια δεν έχουν δρόμο επι­στροφής.

O σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ματιέ Ντελαπόρτ μι­λάει……

Για τον πρωταγωνιστή Ματιέ Κασοβίτς

«Συναντήθηκα με πολλούς ηθοποιούς γιατί πρόκειται για έναν εξαιρετικά δύσκολο ρόλο. Αλλά αφού διάβασε 40 σελίδες του σεναρίου, ο Ματιέ τηλεφώνησε στον παρα­γωγό για να του πει ότι αν και οι επόμενες 40 σελίδες ήταν το ίδιο καλές θα έκανε την ταινία. Νομίζω ότι η ται­νία δεν θα ήταν αυτή που είναι χωρίς αυτόν….Με τον Ματιέ τα πράγματα ήταν πολύ απλά – κατάλαβε αμέσως τι ήθελα. Αν ένας ηθοποιός πρόκειται να σου δώσει τον καλύτερο του εαυτό, πρέπει να ανοιχτεί και να ψάξει για το ευαίσθητο κομμάτι του εαυτού του. Για να το κάνει αυτό, πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη. Αυτός είναι ο ρό­λος του σκηνοθέτη. Τα πήγαμε πολύ καλά, με ένα πολύ επαγγελματικό τρόπο, με αμοιβαίο σεβασμό ο ένας για τα δικαιώματα του άλλου. Μόλις έφτανε στα γυρίσματα και έβλεπε πού είναι η κάμερα ήξερε ακριβώς τι να κάνει και πώς να τοποθετηθεί. Έχει εκπληκτική φαντασία, ευ­αισθησία, και σεμνότητα. Άντεξε 13 εβδομάδες γυρισμά­των με 4 ώρες μέικ απ την ημέρα! Στην αρχή, δεν είχα συνειδητοποιήσει πόσο μεγάλη φυσική πρόκληση θα ήταν για αυτόν. Ευτυχώς, ο Ματιέ είναι σε καταπληκτι­κή φόρμα και πολύ αθλητικός. Πιστεύω ότι ένας άλλος ηθοποιός θα είχε εξαντληθεί στο τέλος των γυρισμάτων. Αλλά ο Ματιέ ήταν βράχος, κι αυτό δεν είναι απαραίτητα εμφανές. Βγάζει προς τα έξω μια ευαισθησία. Επιπλέον, είναι εφευρετικός, αποφεύγοντας τις εύκολες λύσεις. Αυτό κάνει εφικτό για τον καθένα να δει τον εαυτό του σ’ αυτό το χαρακτήρα – έχει την ικανότητα να παίζει χωρίς να πιθηκίζει. Ποτέ δεν φαίνεται βεβιασμένο ή ψεύτικο.»

Για τη σκηνοθετική τεχνική του

«Όλα τα βλέπουμε μέσα από τα μάτια του Σεμπαστιάν Νικολά. Εκτός από την σεκάνς πριν τους τίτλους αρχής, τον παρακολουθούμε καθώς αυτός παρακολουθεί τους άλλους. Το κοινό αρχικά βλέπει το χαρακτήρα του Σε­μπαστιάν με ένα εντελώς ψυχρό, κλινικό τρόπο, και, σιγά - σιγά, έρχεται στη δική του οπτική γωνία, μοιράζεται τα συναισθήματα του, ταυτίζεται συναισθηματικά μαζί του. Όσον αφορά στο γύρισμα, στην αρχή της ταινίας, όλα είναι σε μελετημένα πλάνα και ο Σεμπαστιάν πάντα στέκεται γύρω από τις γωνίες του κάδρου σαν να είναι κοινωνικά συμβατικός. Όλα γύρω του είναι άψογα και αυτό αντανακλάται σε ένα μάλλον ψυχρό, ελεγχόμενο και γεωμετρικό κάδρο. Αργότερα, όταν ο Σεμπαστιάν αρχίζει να κινείται και να αισθάνεται, η κάμερα αρχίζει να κινείται, η εικόνα γίνεται θολή, σαν να έγινε ξαφνικά η σκηνοθεσία πιο οργανική.

Ο Αλεξάντρ [Ντε Λα Πατελιέρ] κι εγώ το συζητήσαμε και αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε το ίδιο συνερ­γείο που είχαμε στο «Για όλα φταίει τ΄όνομα σου»…….Με τον διευθυντή φωτογραφίας, τον σκηνογράφο και τον ενδυματολόγο εστιάσαμε σε δύο βασικά πράγματα: τα χρώματα (κόκκινα, πράσινα και μπλε) και το κάδρο. Με τον Σεμπαστιάν όλα είναι μονοχρωμία γιατί έχουμε να κάνουμε με έναν άνθρωπο που είναι όλος γκρι. Απ΄ την άλλη, το διαμέρισμα του Ντε Μοντάλτ, είναι γεμά­το πράσινα και κόκκινα, κουλτούρα και πάθος. Την ίδια στιγμή, ο διευθυντής φωτογραφίας Νταβίντ Ουνγκαρό δούλεψε φωτίζοντας αυτά τα χρώματα σύμφωνα με το τι συνέβαινε στην ιστορία.»

-------------------------------------------------------------------

 

Το σκηνοθετικό και συγγραφικό δίδυμο πίσω από την περσινή επιτυχία του «Για όλα Φταίει το Όνομά σου» ενώνει τις δυνάμεις του με τον χαρισματικό Ματιέ Κασο­βίτς, ο οποίος κάνει επίδειξη του σπουδαίου υποκριτικού του εύρους σε ένα φινετσάτο θρίλερ.

Κατά την διάρκεια της ημέρας, ο Σεμπαστιάν Νικόλα εί­ναι o χαμηλών τόνων υπάλληλος ενός μεσιτικού γραφεί­ου που ξεσκαρτάρει τα διαμερίσματα του Παρισιού για να βρει εκείνα που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών του.

Όμως, όταν η νύχτα πέφτει, ο φιλήσυχος εργένης αφο­σιώνεται σε αυτό που νοηματοδοτεί την ύπαρξή του: παίρνει την μορφή άλλων ανθρώπων.

Όλα λαμβάνουν χώρα στο εργαστήριο που κρύβει στο σπίτι του, όπου ο Σεμπαστιάν δημιουργεί εκείνες τις μάσκες που, σε συνδυασμό με το μακιγιάζ και τις απα­ραίτητες περούκες, τον καθιστούν πιστό αντίγραφο του εκάστοτε στόχου του.

Εκτός όμως από την δεξιοτεχνία του στην κατασκευή μασκών, ο μεσήλικας μεσίτης είναι επίσης εξαιρετικός στην μίμηση της φωνής και των κινήσεων των μοντέλων του, των οποίων αντιγράφει προσεχτικά την παραμικρή λεπτομέρεια που διαμορφώνει την εξωλεκτική τους.

Και αν κάποιος θα πίστευε πως μια τόσο απαιτητική δι­αδικασία θα πλαισιωνόταν μόνο από μια οργανωμένη απάτη, αυτό δεν θα μπορούσε να ισχύει στην περίπτωση του Σεμπαστιάν, ο οποίος είναι απλά εξαρτημένος απ’ την ηδονή που νιώθει όταν ζει τις ζωές των άλλων.

Όταν ένας διάσημος σολίστ επιστρέφει στο Παρίσι και ψάχνοντας για διαμέρισμα εμπιστεύεται το επαγγελμα­τικό ένστικτο του αινιγματικού άνδρα, έχει έρθει η ώρα για τον Σεμπαστιάν να αντιληφθεί πως η ευκαιρία που πάντα έψαχνε για να γίνει κάποιος άλλος, είναι πλέον ορθάνοιχτη.

Το σκηνοθετικό και συγγραφικό δίδυμο των Ματιέ Ντε­λαπόρτ και Αλεξάντρ Ντε Λα Πατελιέρ, μετά την επιτυχία που γνώρισε με την περσινή κομεντί «Για όλα Φταίει το Όνομά σου» επιστρέφει με ένα θρίλερ γαλλικής παρα­γωγής το οποίο διαθέτει ένα σπουδαίο ατού, που δεν είναι άλλο απ’ τον πρωταγωνιστή του.

Ο λόγος για τον Ματιέ Κασοβίτς, ο οποίος αφήνοντας για λίγο στην άκρη τις σκηνοθετικές του απόπειρες, υπο­δύεται τον Σεμπαστιάν αλλά και τον περφεξιονίστα του βιολιού Ανρί ντε Μοντάλτ, ενώ προσαρμόζεται με άνεση χαμαιλέοντα στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των ρόλων του σε μια επίδειξη του σπάνιου υποκριτικού του εύρους.

Ο «Επιφανής Άγνωστος» που εν τέλει ενσαρκώνει, είναι ένας μυστηριώδης άνδρας που, αν και παραδέχεται πως έχει ζήσει 42 χρόνια πλήρους ανυπαρξίας, αναζητά την συγκίνηση μέσα στην καθημερινότητα άλλων ανθρώπων, χωρίς όμως να καταλαβαίνει πως αυτό που στα αλήθεια ψάχνει είναι η πραγματική του ταυτότητα.

Και αν η συνειδητή επιλογή των σεναριογράφων να μην δώσουν κανένα στοιχείο για την προηγούμενη ζωή του, δι­ατηρεί απόκρυφη αύρα γύρω από το πρόσωπο του ήρωα, είναι προφανές πως κάποιες περισσότερες αποκαλύψεις θα μπορούσαν να τονώσουν δραματουργικά σκηνές, όπως αυτή που ο μεταμφιεσμένος Σεμπαστιάν έρχεται μετά από καιρό σε επαφή με την οικογένειά του.

Σε γενικές γραμμές όμως, αν και μεγαλύτερος σε διάρ­κεια απ’ ό,τι αντέχει η ιστορία του, ο «Επιφανής Άγνω­στος» χάρη στην φινετσάτη σκηνοθεσία του Ντελαπόρτ και στις αναζωογονητικές ανατροπές του σεναρίου δια­τηρεί έντονο το σασπένς μέχρι και το φινάλε.

ΚΩΣΤΗΣ ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ

 

Με την ύποπτη συστολή και την αινιγματική του άρνη­ση να ενδώσει σε οτιδήποτε σχετίζεται με το θυμικό, ο Ματιέ Κασοβίτς (πάντα ενδιαφέρων ηθοποιός, αν και άνισος σκηνοθέτης) καθιστά άκρως «παρακολουθήσι­μη» την ελικοειδή και απειλητική πορεία του Επιφανούς Αγνώστου, ενός μεσίτη που πάντα ονειρευόταν να γίνει κάποιος άλλος, παρακολουθώντας εντελώς διαφορετι­κούς χαρακτήρες που συναντούσε λόγω της δουλειάς του και κλέβοντας την εμφάνιση και τη ζωή τους, κυριο­λεκτικά και μεταφορικά. Η ταινία του σκηνοθετικού διδύ­μου Ντελαπόρτ-Ντε Λα Πατελιέρ από τη Γαλλία ενώνει την αυτοκτονία της αρχής με την πλοκή, κερδίζοντας πό­ντους σασπένς και πολυπλοκότητας σε μια περίπτωση που θυμίζει πολύ εκείνη του Φρεντερίκ Μπουρντέν, του επονομαζόμενου και Χαμαιλέοντα, λόγω των περίπου 500 ανθρώπων που είχε υποδυθεί στην εγκληματική, μυ­στηριώδη καριέρα του.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΑΤΙΕ ΝΤΕΛΑΠΟΡΤ ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

 

Ο επιφανής άγνωστος 2014, Για όλα φταίει το όνομά σου 2012, Η ζούγκλα 2006.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture