Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Προσφυγικά: «Απελπισία» το πάρκινγκ μετά την ανάπλαση- Τα μεγάλα  και ψηλά πεζοδρόμια, οι στενοί δρόμοι, τα «καρφώματα» στην τροχαία

Προσφυγικά: «Απελπισία» το πάρκινγκ μετά...
Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Απαντήσεις από τον Δήμο αναμένουν οι κάτοικοι  

Σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση βρίσκονται κάτοικοι των Προσφυγικών της Πάτρας που μετά την ανάπλαση δεν έχουν πού να παρκάρουν τα οχήματά τους.

Όπως εξηγούν οι κάτοικοι της περιοχής  δεν είναι αντίθετοι με το έργο στο πλαίσιο του οποίου φτιάχτηκε η Πλατεία Ελευθερίας,  αλλάχτηκε το δίκτυο σωληνώσεων και έγινε  ανάπλαση του γηπέδου των Προσφυγικών. Ωστόσο η χαρά των κατοίκων για το έργο μετατράπηκε σε αγανάκτηση όταν κατάλαβαν ότι έγινε διαπλάτυνση των πεζοδρομίων εις βάρος των δρόμων με αποτέλεσμα να δημιουργούνται, όπως αναφέρουν,  εκατοντάδες  χαμένες θέσεις στάθμευσης.

«Το πρόβλημα γίνεται ακόμα πιο έντονο κυρίως για τις μικρές οδούς όπως είναι η οδός Κωστάκη ή η οδός Ιωνίας, με αποτέλεσμα σε δρόμο πλάτους 7 μ. να γίνονται πεζοδρόμια 1,70 από την μια πλευρά & 1,70 από την απέναντι,  με αποτέλεσμα να χαθεί εντελώς η μοναδική μία σειρά στάθμευσης των κατοίκων του δρόμου. Επίσης οι όμοροι δρόμοι που είχαν δυο 2 σειρές στάθμευσης χάνουν τη μια σειρά στάθμευσης. Δυστυχώς στα σπίτια της δεκαετίας του 1960-70 δεν υπήρχε πρόβλεψη για γκαράζ. Η  στάθμευση επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο, τις ημέρες 3 από τις 7 ημέρες της εβδομάδας (Σάββατα, Κυριακές και Τετάρτες) που υπάρχουν αθλητικές δράσεις - αγώνες στο γήπεδο των προσφυγικών» λένε χαρακτηριστικά.

Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με τους κατοίκους και με τα ύψη των πεζοδρομίων τα οποία σε μερικά σπίτια  έχουν ξεπεράσει την είσοδο των σπιτιών.

«Θεωρούμε ότι όταν υποβλήθηκαν οι  προτάσεις να ενταχθούμε σε ένα έργο με αυστηρές προδιαγραφές  θα έπρεπε οι μελετητές να είχαν λάβει υπόψιν όλες τις παραμέτρους  και ιδιαιτερότητες της περιοχής και μιλάμε για μια περιοχή που έχει αρκετούς μικρούς δρόμους. Θεωρούμε  όμως ότι υπάρχει ακόμα χρόνος να γίνουν οι  απαραίτητες βελτιώσεις και θέλουμε να πιστεύουμε ότι και ο Δήμος έχει διάθεση να βρει τρόπους επίλυσης των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν. Οι κάτοικοι έχουν διάθεση συνεργασίας και όχι σύγκρουσης.

Δεν θα έπρεπε να προβλεφθούν θέσεις στάθμευσης για τους φιλάθλους του γηπέδου; Πού θα σταθμεύσει  όλος αυτός ο κόσμος; Λεωφορεία ομάδων δεν περνούν πλέον μέσα από τους  στενούς δρόμους που δημιουργήθηκαν.  Θα προτείναμε και λύση γι’ αυτό. Οδός Εφέσου και Νίκου Πολυκράτη  υπάρχει  πεζοδρόμιο με μεγάλες προδιαγραφές στη μια μεριά. Στην απέναντι μεριά  πλησίον του γηπέδου θα έπρεπε να δημιουργηθούν λοξές θέσεις στάθμευσης οι οποίες να εξυπηρετούν το γήπεδο  αλλά και τους κατοίκους της Οδούς Ιωνίας που έχουν σοβαρό πρόβλημα στάθμευσης λόγω κίτρινης διαγράμμισης. Θα μπορούσαν και στους υπόλοιπους δρόμους του γηπέδου να δημιουργηθούν λοξές θέσεις στάθμευσης και να καλυφθεί  ένα μέρος των χαμένων θέσεων  στάθμευσης της περιοχής. Θα επιθυμούσαμε επίσης ομάδα επιβλεπόντων μηχανικών του Δήμου   να είναι καθημερινά παρόντες στην κατασκευή του έργου και να κατευθύνουν την κατασκευάστρια εταιρεία  όπου απαιτείται» λένε σε επιστολή διαμαρτυρίας που έστειλαν στο Δήμο Πατρέων.

Μιλώντας στο thebest.gr ο Χρήστος Σωτηρόπουλος, κάτοικος της οδού Ιωνίας, τονίζει ότι «αυτή τη στιγμή που μιλάμε για άλλη μία φορά κάποιος έχει ειδοποιήσει την τροχαία η οποία βρίσκεται εδώ και κόβει κλήσεις. Έτυχε να είμαι στο σπίτι και μπόρεσα να μεταφέρω το αυτοκίνητό μου και το μηχανάκι μου. Συχνά μετά από καταγγελίες έρχεται η τροχαία αν και στο σύνολο μεταξύ των γειτόνων υπάρχει αλληλεγγύη. Η ανάπλαση των προσφυγικών μας κόστισε τουλάχιστον 400 θέσεις πάρκινγκ. Φτιάχτηκαν μεγαλύτερα πεζοδρόμια όπως προέβλεπε η μελέτη της ανάπλασης των Προσφυγικών η οποία είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών και προβλέπει μεγάλα πεζοδρόμια. Μίκρυναν οι ήδη υπάρχοντες μικροί δρόμοι και φτάσαμε στο σημείο να χαθούν το 50% των θέσεων σταθμεύσεις. Δεν υπήρχε όπως φάνηκε μελέτη για το πού θα παρκάρουν τα οχήματά τους οι κάτοικοι της περιοχής. Δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για μονοδρόμηση η μόνιμη κάρτα στάθμευσης.

Αναγκαζόμαστε να παρκάρουμε σε δρόμους που δεν έχουν επηρεαστεί από την ανάπλαση όπως είναι η Ιωνίας με αποτέλεσμα να έρχεται η τροχαία καθώς δεν επιτρέπεται. Υπάρχει σήμανση για τις απαγορεύσεις όμως και οι κάτοικοι δεν έχουν διέξοδο. Σήμερα ήταν 15 οχήματα στο δρόμο όταν ήρθε η τροχαία. Οι κάτοικοι των οδών έχουν φτιάξει μικρές ομάδες για να μπορέσουμε να λύσουμε το πρόβλημα όπως γίνεται. Είναι κάτοικοι της οδού Ιωνίας, της οδού Κωστάκη. ‘Έχουμε καλέσει όλες τις παρατάξεις και το Δήμο Πατρέων για τονίσουμε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.

Ο Αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Μελάς, μας άκουσε και αναγνώρισε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. Παρόλα αυτά επειδή το έργο έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις, το μόνο που μπορεί να γίνει είναι μονοδρομήσεις και έκδοση καρτών στάθμευσης για τους μόνιμους κατοίκους. Συζητείται και  διαγραφή της κίτρινης διαγράμμισης που υπάρχει τουλάχιστον στο ένα ρεύμα της Ιωνίας ώστε ο κόσμος να μπορεί να παρκάρει. Ουσιαστικά μόνο θέματα που έχουν να κάνουν με την κυκλοφορία και το παρκάρισμα οχημάτων των μόνιμων κατοίκων μπορούμε να συζητήσουμε. Τώρα δεν μπορούμε να παρκάρουμε πουθενά. Είναι δύσκολο να βρεθεί κάποια θέση. Όλες οι θέσεις καταργούνται τουλάχιστον στην μια μεριά του δρόμου γιατί μετά δεν χωράνε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν να περάσουν. Όταν οι περισσότεροι δρόμοι είναι διπλής κατεύθυνσης είναι αδύνατον. Γίνονται όλο μικρά ατυχήματα με μικρές υλικές ζημιές».

 

 

  • Τι λέει η επιστολή διαμαρτυρίας των κατοίκων της οδού Κωστάκη στο Δήμο Πατρών

Θα θέλαμε  να σας επισημάνουμε ότι :

1. Νιώθουμε πως γίνεται ένα έργο για μας χωρίς εμάς.

2. Οι επιβλέποντες μηχανικοί της ανάδοχης εταιρίας διατείνονται ότι θέλουν το καλό της περιοχής, πράγμα που μόνο αυτοί αντιλαμβάνονται & όχι εμείς, με αποτέλεσμα να  αντιδρούμε και ως απάντηση να  δεχόμαστε εκφοβισμούς.

3. Δεν έγινε καμία διαβούλευση με τους κατοίκους αν επιθυμούμε να γίνει ανάπλαση με χαμένες 500 και πλέον θέσεις στάθμευσης στην περιοχή.

4.Ξεκίνησε ένα έργο με προδιαγραφές ευρωπαϊκών χωρών & με ευρωπαϊκά κονδύλια σε μια περιοχή με προδιαγραφές της δεκαετίας του 1960-70.

5. Δεν έγινε καμία μελέτη για την αναπλήρωση των χαμένων θέσεων στάθμευσης.

6.Οι περισσότεροι δρόμοι με δυο (2) σειρές στάθμευσης (εκτός ελαχίστων) χάνουν τη μια σειρά στάθμευσης και αντίστοιχα οι μικροί δρόμοι με μια (1) σειρά στάθμευσης , όπως η Κωστάκη , την χάνουν εντελώς.

7. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τις θέσεις των κάδων απορριμμάτων και ανακύκλωσης οι οποίοι θα επιδεινώσουν ακόμα περισσότερο την στάθμευση και την διέλευση των οχημάτων και επίσης θα υπάρχει δυσκολία διέλευσης των απορριμματοφόρων.

8. Στην οδό μας έχει ανυψωθεί το ύψος του υπάρχοντος δρόμου, με αποτέλεσμα στο κάτω μέρος της οδού σε πολλά σπίτια το πεζοδρόμιο να είναι ίσο ή και υψηλότερο από την είσοδο των σπιτιών με κίνδυνο πλημμύρας σε μια νεροποντή.

9. Έχουν γίνει ζημιές σε σπίτια κατά την καταστροφή των πεζοδρομίων από τα μεγάλα σκαφτικά και δεν υπάρχει καμία καταγραφή.

10. Μας έχει πνίξει η σκόνη και δεν υπάρχει ένας καταβρεχτήρας να καταβρέχει το έργο.

11 . Οι περισσότεροι κάτοικοι έχουν μετακινήσει τα αυτοκίνητά τους σε άλλες περιοχές προκειμένου να μην γίνουν ζημιές από τα μηχανήματα του έργου και με την ολοκλήρωση της ανάπλασης θα φανεί το πρόβλημα στάθμευσης.

12. Δεν αντιπολιτευόμαστε το Δήμο και το έργο του, όμως το έργο δεν μπορεί να καταστρέφει την καθημερινότητα των κατοίκων και δυστυχώς η στάθμευση είναι ένα σημαντικό πρόβλημα στην καθημερινότητά μας.

13. Το πρόβλημα της  στάθμευση επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο, τις  ημέρες 3 από τις 7 ημέρες της εβδομάδας  (Σάββατα, Κυριακές και Τετάρτες) που υπάρχουν αθλητικές δράσεις - αγώνες στο γήπεδο των προσφυγικών.  Φανταστείτε τι θα γίνει αν χαθούν και οι υπάρχουσες θέσεις παρκαρίσματος. (Γίνεται ανάπλαση της περιοχής δεν έπρεπε να προβλεφθούν θέσεις στάθμευσης για τους φιλάθλους του γηπέδου; Σας προτείνουμε και λύση γι’ αυτό Οδός Εφέσου και Νίκου Πολυκράτη  έχετε  πεζοδρόμιο με μεγάλες προδιαγραφές στη μια μεριά στην απέναντι μεριά  πλησίον του γηπέδου πρέπει να δημιουργηθούν λοξές θέσεις στάθμευσης οι οποίες να εξυπηρετούν το γήπεδο  αλλά και τους κατοίκους της Οδούς Ιωνίας που έχουν σοβαρό πρόβλημα στάθμευσης λόγω κίτρινης διαγράμμισης. Θα μπορούσε κάτι ανάλογο να γίνει  και σε όλες τις Οδούς περιμετρικά του γηπέδου (Προύσης, Εφέσσου και Δορυλαίου)  να δημιουργηθούν λόξες θέσεις στάθμευσης.

14. Οι κάτοικοι των υπολοίπων μικρών οδών όπως είναι η Κωστάκη δεν έχουν συνειδητοποιήσει το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί και σε αυτούς γιατί δεν έχει φτάσει ακόμα εκεί το έργο και κάθε μικρή οδός που θα επηρεάζεται θα ξεσηκώνονται οι κάτοικοι, όπως εμείς.

15. Απαιτούμε να επανέλθει ή προηγούμενη  στάθμη των πεζοδρομίων , ώστε να μην καλύπτει τα σκαλοπάτια εισόδου των σπιτιών  σε κάποια σπίτια  με τη νέα  χάραξη θα ξεπεράσει την είσοδο των σπιτιών ,(πιθανόν να χρειαστεί κατέβασμα ο δρόμος ο οποίος ήταν τσιμεντένιος και μετά έγινε νέα ασφαλτόστρωση). Δεν θα αρκεστούμε σε προφορικές διαβεβαιώσεις των μηχανικών & του κ. Μελά ότι «θα υπάρχουν κλίσεις  και δεν θα πλημμυρίσουμε». Και εσείς το ίδιο θα κάνατε για να προστατεύσετε την περιουσία σας & το σπιτικό σας.

16. Οι εργασίες θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα, διότι έφτασε η στιγμή που δεν αντέχουμε άλλο. Έχουν περάσει 12 ημέρες που έχουν διακοπεί και 2,5 μήνες που έχουν ξεκινήσει. Ιδίως όσοι μένουμε σε ισόγειο δεινοπαθούμε από τη σκόνη & δεν ανοίγουμε καν τα παράθυρά μας. Οι ηλικιωμένοι πλέον δεν βγάνουν από τα σπίτια εδώ και τουλάχιστον 2 μήνες, διότι είναι αδύνατο περπατήσουν κινδυνεύοντας να πέσουν και να καταλήξουν στο νοσοκομείο. Αντίστοιχα και τα παιδιά είναι κλεισμένα στο σπίτι διότι είναι επικίνδυνο να γίνει κάποιο ατύχημα, με όλα αυτά τα μηχανήματα που κυκλοφορούν από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα, ακόμα και Σάββατο.

Για όλα αυτά που αναφέραμε δεν αντιπολιτευόμαστε το έργο του Δήμου απεναντίας οι περιοχές μας στήριξαν τη συνέχιση του έργου του Δήμου και του Δημάρχου και δεν επιθυμούμε για κανένα λόγο την καθυστέρηση του έργου, αλλά την γρήγορη ολοκλήρωσή του, ώστε να τελειώσει η ταλαιπωρία των κατοίκων.

Για όλα αυτά επιζητούμε και σας προτείνουμε ταυτόχρονα τις παρακάτω λύσεις :

1. Να παραμείνει το πεζοδρόμιο ως είχε στην οδό Κωστάκη με μία θέση στάθμευσης.                                           ή

2. Να γίνει κλειστός δρόμος με κολονάκια όπως στην Οδό Κανάρη στο κέντρο με ελεύθερη πρόσβαση στάθμευσης για τους κατοίκους με μπλε διαγράμμιση,  ανάλογη σήμανση και κάρτα παρκινγκ για μόνιμους κατοίκους.

ή

Η κάθε άλλη πρόσφορη λύση που θα μας προτείνεται αρκεί να μην χαθούν οι θέσεις στάθμευσης του δρόμου και να  ρυθμιστούν τα ύψη των πεζοδρομίων.

Σας επισημαίνουμε επιπλέον  αντίστοιχες περιπτώσεις μικρών δρόμων (7 μ.)  όπου έχει αντιμετωπίσει ο Δήμος στην ανάπλαση των Ζαρουχλεϊκων στην  Οδός Ανθείας και Γρηγόρη Τζανετάκη αλλά και αρκετούς ακόμα καθέτους της Άνθειας, έχει γίνει πεζοδρόμηση  με διαγράμμιση ΑΜΕΑ χωρίς πεζοδρόμιο με  φανοστάτες και κλίση για τα όμβρια  Μπορεί  να γίνει κάτι αντίστοιχο για όλες τις  μικρές οδούς των προσφυγικών με στάθμευση μόνο για τους κατοίκους. (Σας επισυνάπτουμε και τις φωτογραφίες των αντιστοίχων δρόμων της οδούς Ανθείας)

Σας επισημαίνουμε ότι δυστυχώς, οι χαμένες θέσεις στάθμευσης θα προκαλέσουν την καθημερινή προστριβή των κατοίκων μεταξύ τους .

Επειδή θεωρούμε ότι λύσεις στα προβλήματα υπάρχουν  και τώρα που το έργο είναι σε εξέλιξη πρέπει να γίνουν άμεσα  επεμβάσεις  από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου  ώστε να λυθούν  τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί προς όφελος των κατοίκων .

Παρακαλούμε αφού επεξεργαστείτε τρόπους επίλυσης των  προβλημάτων που σας θέσαμε  παρακαλούμε για  μια συνάντηση με τους κατοίκους εδώ στο δρόμο μας απογευματινές ώρες για να είναι  όλοι οι κάτοικοι ώστε να μας  ενημερώσετε .

Έχουμε διάθεση συνεργασίας και όχι σύγκρουσης

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις