Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Ε65: Κοιτάζοντας φορτία να πηγαίνουν Ηγουμενίτσα και πολίτες να δίνουν ραντεβού για το ΣΚ: «πάμε Τρίκαλα;»

Ε65: Κοιτάζοντας φορτία να πηγαίνουν Ηγο...
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα
[email protected]

Ο δρόμος που μας απειλεί ενώ εμείς περιμένουμε το… τρένο που ίσως δεν θα΄ρθει

 Λένε ότι οι βουλευτές και οι Φορείς ενός τόπου, πρέπει να έχουν τα μάτια τους ανοικτά. Όχι μόνο για να βλέπουν μέχρι την πόρτα του πολιτικού τους γραφείου, αλλά για να συνειδητοποιούν τι γίνεται και στα πολιτικά γραφεία άλλων περιοχών. Όχι μόνο για να υπόσχονται αλλά και για να σχεδιάζουν και να πιέζουν το κέντρο. Μερικές φορές και για να προλαμβάνουν τα ατυχήματα.

Αυτά που συμβαίνουν ενώ αυτοί ξιφουλκούν π.χ. για το αν η κορδέλα σε κάθε μικροέργο θα είναι μπλε, πράσινη ή ροζ, για τον αν ο ιδιώτης, ως ιδέα, είναι άγγελος ή δαίμονας και για το αν το τρένο θα φτάσει... αεροπορικώς στην πόλη με κίνδυνο να μην φτάσει ποτέ.

Την ίδια ώρα λοιπόν που στην περιοχή μας σκάβουμε το χώμα για να βρούμε τα θεμέλια του γεφυριού της Άρτας που ακούει στο όνομα «Πατρών- Πύργου», κάπου αλλού σε κάποια άλλα έργα, εκεί που κάποιοι άλλοι Υπουργοί- τοπάρχες αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικοί ή πιο πιεστικοί για τα του γεωγραφικού οίκου τους, τα έργα που κολλάνε απεμπλέονται, τα έργα που αναζητούν χρηματοδότηση τη βρίσκουν, οι οδικοί άξονες της αρεσκείας τους μπαίνουν σε προτεραιότητα και κάπως έτσι αναπτύσσονται κατά τρόπο που φέρνει την περιοχή μας σε ακόμη πιο δεινή θέση από την ήδη υπάρχουσα που τη θέλει να παρακολουθεί επί έτη πολλά την ανάπτυξη του ανατολικού άξονα έναντι της δικής της υστέρησης.

Αυτές οι διαπιστώσεις βεβαίως αφορούν τη δράση βουλευτών και φορέων σε βάθος χρόνου, στο πλαίσιο της ίδιας αντίληψης η οποία ξεπερνά τις κομματικές γραμμές και αφορά μια γενικευμένη χαλαρότητα που έχει ορίσει τη μοίρα της περιοχής στο πλαίσιο αποφάσεων που λαμβάνονται επί δεκαετίες.

Τι σημαίνει για την Πάτρα ο οδικός άξονας Ε 65 που θα είναι έτοιμος με βάση το χρονοδιάγραμμα σε τρία έτη δημιουργώντας 1.000 θέσεις εργασίας;

Ενδεικτικά αναφέρεται  ότι με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί των 3 ωρών και 15 λεπτών που απαιτούνται σήμερα, ενώ το Αθήνα–Γρεβενά δεν θα ξεπερνά τις 4 ώρες.

Τα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας, αποκτούν νέα μορφή, καθώς οι αποστάσεις μειώνονται δραστικά και οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές, όπως αυτές στο Δομοκό, παρακάμπτονται. Η απόσταση Αθήνα–Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Παράλληλα, με τον  Ε65 θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα αποκτά σύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα.

Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης ΠΑΘΕ–Κλειδί Ημαθίας–Εγνατία Οδός–Ηγουμενίτσα. Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται και οι οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και την Βόρεια Μακεδονία.

Ο Ε65 σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης (στο ύψος της Λαμίας) με την Εγνατία Οδό και ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007.

Το βόρειο τμήμα του θα τον συμπληρώσει, καθώς μέχρι τώρα υπήρξε ουσιαστικά ένας «τυφλός» αυτοκινητόδρομος δεδομένου ότι σε πρώτη φάση και εξαιτίας της οικονομικής κρίσης είχε υλοποιηθεί το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) μήκους 77,5 χλμ, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017, ενώ υπό κατασκευή είναι το Νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) μήκους 32,5 χλμ, το οποίο ξεκίνησε τον Δεκέμβριο 2018.

Αυτά συμβαίνουν την ίδια ώρα που εμείς ακόμη αναζητούμε το αυτονόητο μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα φτάνει μέχρι το νέο λιμάνι, κάνοντας παζάρια για τα χιλιόμετρα της υπογειοποίησης, την ίδια ώρα που αναμασάμε υποσχέσεις για την Πατρών- Πύργου και μηρυκάζουμε τα «θα» χωρίς να αντιδράμε, την ίδια ώρα που η περιοχή στερείται αναπτυξιακού αφηγήματος και μόλις τώρα, ενόψει της απειλής του Ε 65 που αίφνης ανακαλύψαμε -αν και όλοι γνωρίζαμε-, αρχίσαμε για μιλάμε για τη σύνδεση Αντιρρίου- Λαμίας που ίσως κάποια στιγμή γίνει, ίσως πάλι και το θυμηθούμε ξανά σε 20 λίγα χρόνια από σήμερα.

Τι σημαίνει η δημιουργία του Ε 65 για το λιμάνι της Πάτρας; Τι σημαίνει για την εμπορική κίνηση και για τον τουρισμό;

Σημαίνει περαιτέρω ενίσχυση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας σε μια περίοδο που το λιμάνι μας βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, σε ένα κρίσιμο,  κομβικό σημείο, σε μια διαδικασία αναζήτησης της προοπτικής του. προκειμένου να ανατάξει  τη φθίνουσα πορεία του και να ανταποκριθεί στο ρόλο που του αναλογεί  στην προσπάθεια για   την  οικονομική   και κοινωνική  ανάκαμψη στην ευρύτερη περιοχή.

Σε μια περίοδο που το εμπορικό του σκέλος παραμένει στα ζητούμενα (βαρεθήκαμε να μιλάμε πια για ένα εμπορικό λιμάνι που δεν βλέπουμε) και εξαρτάται άμεσα από το τρένο που θέλουμε να έρθει από τη… σελήνη, διακινδυνεύοντας εν τέλει το να μην έρθει ποτέ και ποτέ να μην αποκτήσουμε το πλεονέκτημα έναντι των άλλων λιμανιών της Αδριατικής για το οποίο έχει επίσης γίνει πολύς λόγος.

Δεν χρειάζεται φαντασία για να αντιληφθεί κανείς τι μπορεί να σημαίνει για τη Δυτική Ελλάδα η διασύνδεση Στερεάς, Θεσσαλίας και Ηπείρου, τι σημαίνει αυτό για τη Ολυμπία Οδό και την Ιόνια, για τη Γέφυρα, για την οικονομία των περιοχών, για τις προοπτικές επιχειρήσεων και κοινωνιών.

Η αποτύπωση της οδικής ανισορροπίας αποτελεί αποτύπωση οικονομικής και κοινωνικής ανισορροπίας. Οι δρόμοι είναι ανάπτυξη. Και η διασύνδεσή τους είναι διάδρομοι απογείωσης.

Τα οδικά έργα δημιουργούν περιοχές δύο ταχυτήτων όταν δεν λειτουργούν συμπληρωματικά και αλληλένδετα για να ενώσουν όλη τη χώρα.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να συνέλθουν οι φορείς της Δυτικής Ελλάδας από το κομματικό ή το τοπικιστικό  τους σοκ και να δημιουργήσουν επιτέλους ένα υπερκομματικό ισχυρό λόμπι που θα κάνει το λόγο της περιοχής να ακούγεται στο κέντρο.

Μέχρι τότε, θα κοιτάμε τα φορτία να κατευθύνονται  στην Ηγουμενίτσα, τα τρένα να περνάνε  και τους τουρίστες του Σαββατοκύριακου να δίνουν ραντεβού: «Πάμε Τρίκαλα;».

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις