Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Τρεις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της Αχαΐας

ΑΡΘΡΟ

Τρεις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της Αχαΐας

Άρθρο του Προέδρου του Επιμελητηρίου Αχαΐας Πλάτωνα Μαρλαφέκα στο thebest.gr

TOURISM RESTART
/

 

Eίναι μια πραγματικότητα πως η Αχαΐα, μέχρι σήμερα, δεν είναι στις πρώτες προτεραιότητες για διακοπές, των επισκεπτών που έρχονται για τουρισμό στην χώρα μας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να αναδειχθεί σε ένα σημαντικό προορισμό προβάλλοντας το θαυμάσιο φυσικό περιβάλλον που συνδυάζει ακρογιαλιές με ορεινές διαδρομές που συνδέονται σε σύντομο χρόνο, τον γαστρονομικό πλούτο της περιοχής σε συνδυασμό με την μορφολογία του εδάφους που χαρακτηρίζει την Αχαΐα, ως τον μεγαλύτερο αμπελώνα της χώρας.

Ας μη παραγνωρίζουμε την ιστορία που ξεκινά από την Μυκηναϊκή εποχή, την Ρωμαϊκή, το Βυζάντιο, την Ενετοκρατία και την νεώτερη ιστορία. Σύγχρονο αρχαιολογικό μουσείο, διαδρομές, κάστρα και μοναστήρια συνδυάζουν τις διάφορες εποχές. Και οι σύγχρονες πόλεις και τα χωριά προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίας για σύντομες αποδράσεις με σημαντικό ενδιαφέρον.

Το Επιμελητήριο Αχαΐας σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων Αχαΐας, από το 2014 υλοποιεί ένα πρόγραμμα με την επωνυμία «culture and shopping» που έχει σαν στόχο να φέρνει στην πόλη της Πάτρας για βόλτα και αγορές, τουρίστες που διαμένουν σε ξενοδοχεία της ευρύτερης περιοχής. Οι επισκέψεις ξεκινούν από επισκέψεις στον ναό του Αποστόλου Ανδρέα ή στο Αρχαιολογικό Μουσείο και καταλήγουν στο κέντρο της πόλης.

Το πρόγραμμα αυτό συνεχίζεται και αυτή την χρονιά. Στo πλαίσιo αυτού του προγράμματος θα παραχθούν 20.000 χάρτες σε τέσσερις (4) γλώσσες, που θα διανέμονται στους επισκέπτες του προγράμματος αλλά και σε 55 ξενοδοχεία της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής με ειδικό stand σε όλες τις reception ώστε να ενημερώνονται με χάρτη για τα αξιοθέατα αλλά και τις εμπορικές επιχειρήσεις που συμμετέχουν. Οι επισκέπτες θα προέρχονται από groups των συνεργαζόμενων tour operators που είναι TUI, MOUZENIDIS, AMBOTIS, TEZ που θα οργανώνουν εκδρομές επισκέψεις στην Πάτρα ανά εβδομάδα τους μήνες από Ιούλιο έως Οκτώβριο. Με το πρόγραμμα αυτό προκαλείται μια σημαντική αλληλεπίδραση στην τοπική οικονομία, καθώς ακόμη και ο τουρισμός του προγράμματος «all inclusive», καταναλώνουν  προϊόντα από τοπικές επιχειρήσεις προκαλώντας έτσι μία αύξηση της κατανάλωσης και της ενεργούς ζήτησης της τοπικής οικονομίας.

Παράλληλα, υποστηρίζουμε πως η Πάτρα και το Αίγιο χαρακτηρίζονται ως πόλεις «city break» και με αφορμή αυτό το σκεπτικό, ο φορέας μας συνέταξε το 2017 μία μελέτη με σκοπό να αναδείξει αυτή την μορφή τουρισμού, στo πλαίσιo της οποίας, καταγράφηκαν σημαντικά στοιχεία. Η μελέτη με τίτλο  «Στρατηγική μελέτη ανάδειξης της Πάτρας και του Αιγίου ως city break προορισμών με παράλληλη ανάπτυξη : 1.Δυναμικού συστήματος για την στοχευμένη προσφορά ανάλογων ολοκληρωμένων τουριστικών πακέτων στην ελληνική ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά. 2.Προσδιορισμό μεθοδολογικών εργαλείων παρακολούθησης και αναπροσαρμογής δράσεων για την αποτελεσματικότερη διείσδυση στην συγκεκριμένη τουριστική αγορά την επόμενη πενταετία», αποτέλεσε ένα σημαντικό εργαλείο για τον φορέα μας, σχετικά με τις προτάσεις που κάναμε προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και τα αρμόδια Υπουργεία για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ και αφορούν τον τουρισμό στην περιοχή μας.

Τέλος, θα ήθελα να αναφέρω πως η περιοχή μας θα πρέπει να αξιοποιήσει και άλλα πλεονεκτήματα που έχει για την προσέλκυση του θεματικού τουρισμού και είναι πολύ σημαντική η προσπάθεια που γίνεται για την προσέλκυση επενδυτών στο σπουδαίο έργο του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας, στην Χαλανδρίτσα. Το οποίο θα αποτελέσει έναν εθνικό προορισμό και θα αλλάξει το τουριστικό προϊόν και το ΑΕΠ της περιοχής μας.

 

 
 
 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr