Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Παναγιώτης Χάχαλης: Να στηριχθούν τώρα η...

Παναγιώτης Χάχαλης: Να στηριχθούν τώρα η Παιδεία και ο Πολιτισμός

Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Ο Χημικός Μηχανικός- Αποσταγματοποιός στην ποτοοιία "ΤΕΝΤΟΥΡΑ ΚΑΣΤΡΟ-ΧΑΧΑΛΗΣ", μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

 Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές τόσο στην αγορά, όσο και εν γένει στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι και έχει υποχρεώσει σε αλλαγές τις επιχειρήσεις. Πώς επηρέασε την επιχείρησή σας;

Η επιχείρησή μας έχει επηρεαστεί πολύ από τις αλλαγές λόγω της πανδημίας και έχει πληγεί σημαντικά, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεών της αφορά στον χώρο της εστίασης και μάλιστα σε τουριστικούς προορισμούς. Βασικοί μας πελάτες είναι τα εστιατόρια, τα μπαρ, οι καφετέριες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και δεδομένου ότι οι τομείς της εστίασης και του τουρισμού συνεχίζουν να πλήττονται, η κατάσταση αυτή επηρεάζει αρνητικά άμεσα κι εμάς.

Η εταιρεία μας, επίσης, ως παραγωγός εταιρεία, αντιμετωπίζει δυσκολίες στην προμήθεια πρώτων υλών, γιατί οι προμηθευτές μας αυτή την περίοδο είτε δεν λειτουργούν, είτε υπολειτουργούν. Αυτό δυσκολεύει την κανονική ροή παραγωγής που είχαμε πριν την πανδημία. Όλα είναι αλυσίδα. Επιπλέον, μην ξεχνάτε ότι τo χειρότερο περιβάλλον για την ανάπτυξη του επιχειρείν είναι ο φόβος. Η πανδημία άλλαξε τα συναισθήματα του κόσμου, δημιούργησε φόβο και ανασφάλεια, σε κάποιες περιπτώσεις μείωσε την αγοραστική ικανότητα του κοινού και σε άλλες αύξησε την αποταμίευση. Οι γιορτές και οι κοινωνικές εκδηλώσεις εξαφανίστηκαν. Ως αποτέλεσμα, μειώθηκε η τάση για κατανάλωση και εν γένει μεταβλήθηκε δραστικά ο τρόπος ζωής του αγοραστικού κοινού. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να σκεφτούμε από την αρχή τρόπους προσέλκυσης του κοινού και ανάπτυξης της επιχείρησής μας. Χάσαμε τα standards μας και πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή.

Παρά τις δυσκολίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία;

Για να μπορείς να αξιοποιείς τις ευκαιρίες, θα πρέπει πρώτα να πατάς γερά στα πόδια σου. Αυτή τη στιγμή το επιχειρείν παραπαίει και αγωνίζεται να επιβιώσει σε ένα αρνητικό και αβέβαιο κλίμα. Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι τα όρια δεν είναι υπαρκτά. Δεν γνωρίζει κανείς μας πότε θα τελειώσει αυτή η καθοδική πορεία της επιχειρηματικότητας, αλλά και της οικονομίας γενικότερα. Δεν μπορούμε να βρούμε διέξοδο ούτε στις εξαγωγές, αφού το πρόβλημα είναι παγκόσμιο. Τα έξοδα τρέχουν και τα έσοδα είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Οι κρατικές οικονομικές ενισχύσεις είναι ελάχιστες στον κλάδο μας. Με αυτά τα δεδομένα, δε μπορώ να σκεφτώ με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί σαν ευκαιρία η πανδημία στον χώρο των αλκοολούχων ποτών όπου δραστηριοποιούμαστε. Αντίθετα, υπάρχει ανάγκη να ανατραπούν τα δεδομένα άμεσα.

Οι μόνες επιχειρήσεις που θα μπορούσαν να ανθίσουν αυτή την εποχή είναι, για παράδειγμα, τα φαρμακεία, τα σουπερμάρκετ, οι εταιρείες courier και όσες πωλούν ηλεκτρονικά αξεσουάρ και παιχνίδια που μας απασχολούν κατά την διάρκεια του εγκλεισμού μας στο σπίτι. Αντίθετα, οι πωλήσεις αλκοολούχων ποτών, όπως αυτά που παράγει και εμπορεύεται η εταιρεία μας, δεν ευνοούνται από τον εγκλεισμό. Αυτό συμβαίνει γιατί η κατανάλωση ποτών στην Ελλάδα συνδέεται κυρίως με τη διασκέδαση. Οι Έλληνες πίνουμε με την παρέα, στο εστιατόριο ή την ταβέρνα δίπλα από τη θάλασσα, στα μπαρ και τα κέντρα διασκέδασης, με συνοδεία μουσικής, στο κέφι, στη γιορτή και τις χαρές. Σπάνια θα καταναλώσουμε αλκοόλ στο σπίτι μόνοι μας και αυτό σε μικρές ποσότητες, καθώς δεν είναι στην κουλτούρα μας. 

Τι θεωρείτε ότι πρέπει να κάνουν οι πληττόμενες επιχειρήσεις για να μείνουν όρθιες; Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές;

Για μία ακόμη φορά αντιμετωπίζουμε την πρόκληση «ή θα γίνεις μεγάλος, ή θα σβήσεις». Για να μείνουν όρθιες οι πληττόμενες επιχειρήσεις, θα χρειαστεί αρχικά να κάνουν υπομονή, να μη βιαστούν να πάρουν γρήγορες και πρόχειρες αποφάσεις, να μην κάνουν περιττά έξοδα, να υπολογίσουν πολύ καλά το επόμενο βήμα τους και να προχωρήσουν μόνο αν είναι σίγουροι ότι θα τους αποφέρει καρπούς.

Σίγουρα, όταν μας καθηλώνουν όλους στο σπίτι, και σε συνθήκες υποχρεωτικής τηλεργασίας, αυτό που θα μπορούσε να επιδιώξει μία επιχείρηση είναι να αναπτύξει τις ηλεκτρονικές της πωλήσεις μέσω e-shop. Συγκεκριμένα, εμείς δημιουργήσαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα Castro Spirits E-Shop, προκειμένου να βρούμε μία διέξοδο επαφής με τους πελάτες μας και να τους διευκολύνουμε στην πραγματοποίηση της αγοράς τους. Επιπλέον, ανακοινώσαμε προσφορές, εκπτώσεις και την αποστολή με δωρεάν μεταφορικά σε πολλές περιπτώσεις. Για τον πελάτη, μία τέτοιου είδους αγορά μέσω e-shop είναι εξυπηρετική, αφού η παραγγελία του παραδίδεται άμεσα και στον χώρο που αυτός επιθυμεί, σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας. Φυσικά, η λειτουργία e-shop αφορά σε εταιρείες που πωλούν τελικά προϊόντα και όχι στο σύνολο των εταιρειών. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι αυτή την περίοδο μειώνονται οι παραδοσιακοί τρόποι πωλήσεων και αυξάνεται η χρήση του ίντερνετ και της τεχνολογίας. Ακόμα, τα καινοτόμα προϊόντα είναι απαραίτητα όσο ποτέ.    

 Την επομένη της πανδημίας, σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης; 

Η συντηρητική, κλασική άποψη είναι να αναπτυχθούν όλοι οι τομείς και ιδιαίτερα ο παραγωγικός. Η εστίαση έχει πληγεί σημαντικά, ο τουρισμός είναι βασικότατος για τη χώρα μας, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να αποφύγουν τον αφανισμό, κλπ, κλπ. Αυτά τα ακούμε συνεχώς, και πράγματι έχουν βάση. Εκτός από την Οικονομία, είναι αυτονόητο ότι πρέπει να στηριχθεί και ο κλάδος της Υγείας.

Όμως, η δική μας πεποίθηση είναι ότι ήδη από τώρα και όχι την επομένη της πανδημίας- η οποία και δεν γνωρίζουμε πότε θα έρθει - είναι απολύτως σημαντικό να στηριχθούν και να αναπτυχθούν οι τομείς της Παιδείας και του Πολιτισμού. Είναι πρωταρχικό να ενισχύσουμε την ψυχική υγεία όλων μας. Η ανάταση ψυχής είναι κινητήρια δύναμη για όλους τους τομείς. Η Τέχνη εκπαιδεύει, ηρεμεί, καλλιεργεί και διαμορφώνει πολίτες ευαίσθητους και ευαισθητοποιημένους. Η Παιδεία μορφώνει, μας «ανοίγει» το μυαλό, διώχνει τον πανικό. Η εποχή που ζούμε είναι δύσκολη, όπως δύσκολη θα είναι και η επομένη της πανδημίας. Εν τω μεταξύ, όμως δεν χρειάζεται να διαλυθούμε. Δεν χρειάζεται από άνθρωποι να μετατραπούμε σε θηρία. Αντίθετα, σκοπός είναι να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί τις δυσκολίες, δεμένοι, ψύχραιμοι, με αλληλεγγύη και δύναμη ψυχής. Χωρίς αυτές τις βάσεις, ποια Οικονομία θα λειτουργήσει, σε ποια πλαίσια και με ποια ποιότητα ζωής;

Η εταιρεία με μια ματιά

Η ποτοποιία – αποσταγματοποιία «ΤΕΝΤΟΥΡΑ ΚΑΣΤΡΟ – ΧΑΧΑΛΗΣ» είναι μία από τις πιο γνωστές και παραδοσιακές ελληνικές εταιρείες του είδους, με έντονη παρουσία στην ελληνική και διεθνή αγορά. Είναι μία οικογενειακή επιχείρηση της οποίας οι ρίζες ξεκινούν το 19ο αιώνα στη Χίο. Συνδυάζει τον παραδοσιακό τρόπο παρασκευής των αλκοολούχων ποτών (εκχύλιση – απόσταξη) με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην τυποποίησή τους, τηρώντας πάντα τις μυστικές συνταγές της οικογένειας. Παράγει Τεντούρα, Ούζο, Μαστίχα, Μπράντυ, Βερμούτ, Τσίπουρο, Μαυροδάφνη, Μοσχάτο, Λικέρ και Bitters.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr