Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Παναγιώτης Λαλιώτης: Η κρίση έφερε στροφ...

Παναγιώτης Λαλιώτης: Η κρίση έφερε στροφή στο μίνι μάρκετ της γειτονιάς

Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Ο Αντιπρόεδρος του Αγρ. Συν/σμού Αγελ. Περ. Πατρών ΣΠΕ - (ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΓΑΛΑΚΤΟΣ «ΠΡΩΤΟ»), μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και έχει υποχρεώσει σε αλλαγές τις επιχειρήσεις. Πώς επηρέασε την επιχείρησή σας; Παρά τις δυσκολίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία;

Η επίδραση της πανδημίας αφήνει τα σημάδια της σε καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες, όπου καταγράφονται οι διαφορετικές επιλογές των καταναλωτών σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σημαντικό ποσοστό του καταναλωτικού κοινού έχει διατηρήσει συμπεριφορές που υιοθέτησε την περίοδο του lockdown, είτε λόγω της πανδημίας, είτε λόγω ικανοποίησης από αυτές τις συνήθειες. Αναλυτικά, αυτό που παρατηρείται είναι μία αυξημένη τάση παρασκευής και μαγειρικής στο σπίτι, κυρίως στο φαγητό με αύξηση 31% και στον καφέ 25%, αλλά και σε γλυκά, σπιτικά σνακ και ψωμί. (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την περίοδο 29 έως 31 Αυγούστου 2020). Όσον αφορά τα εμπορικά σήματα (brands) και τα προϊόντα, το 34% των καταναλωτών δηλώνουν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για τοπικά προϊόντα, το 25% για αξιόπιστες μάρκες. (Έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index). Η αποφυγή συνωστισμού που παρατηρείται στα μεγάλα σούπερ μάρκετ οδηγεί το καταναλωτικό κοινό στις μικρές εστίες πώλησης, όπως στο μίνι μάρκετ της γειτονιάς. Σε αυτό το κομμάτι επικεντρώνουμε την προσοχή μας και εξετάζεται από την υπηρεσία του συνεταιρισμού η αναβίωση του e-Μπακάλη της γειτονιάς με μια διαφορετική προσέγγιση, αυτήν της τεχνολογίας του internet, το τμήμα μας προσπαθεί να τεκμηριώσει την ανάγκη δημιουργίας αυτού του εγχειρήματος ώστε να προβούμε στην υλοποίησή του. Όσον αφορά τις δικές μας πωλήσεις σαφώς έχουν επηρεαστεί μειωτικά στην περίοδο του covid.

Την επομένη της πανδημίας, σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης;

Άμεσα πρέπει να στηριχτεί ο τουρισμός ο οποίος συμμετέχει με το 21% στο ΑΕΠ, όπως επίσης και η ναυτιλία και η εστίαση. Ο Συνεταιρισμός Νέας Γενιάς είναι μια καθετοποιημένη συλλογική επιχείρηση των παραγωγών που δραστηριοποιείται στον κλάδο των τροφίμων. Μέσω της συνεργασίας οι παραγωγοί καταφέρνουν να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των προϊόντων τους και κατά συνέπεια το εισόδημά τους. Για να το πετύχουν, προσαρμόζουν τα βασικά οργανωτικά χαρακτηριστικά του Παραδοσιακού Συνεταιρισμού σε εκείνα των ιδιωτικών Επιχειρήσεων. Οι σχέσεις του μέλους με τον συνεταιρισμό είναι αυστηρά καθορισμένες και κάθε απόκλιση σημαίνει συνέπειες. Ο συνεταιρισμός νέας γενιάς δεν αφήνει στην προαίρεση των μελών να προσκομίσουν ή όχι το προϊόν, αλλά δεσμεύει τα μέλη να προσκομίσουν την ποσότητα για την οποία συμφώνησαν,διαφορετικά υποχρεούνται να καταβάλουν στον συνεταιρισμό τις δαπάνες για την προμήθεια των ποσοτήτων αυτών από την ελεύθερη αγορά. Επιπλέον ένας βασικός παράγοντας στην ενθάρρυνση τέτοιων επιχειρηματικών σχημάτων είναι η τιμή διάθεσης αλλά και η ποιότητα των παραγόμενων αγαθών, αφού η μεν πρώτη είναι συγκριτικά καλύτερη με αυτήν, ανάλογων ιδιωτικών σχημάτων χωρίς να επηρεάζει την ποιότητα των αγαθών που παράγονται. Άρα πιστεύω και επιδιώκω μέσω της πολυσύνθετης ιδιότητάς μου την ανάδειξη αυτής της προσπάθειας ως μέσο λύσης των οικονομικών δυσκολιών που θα επικρατήσουν. Άρα η πρότασή μου είναι άμεση στήριξη οικονομικά υγιών συνεταιρισμών από το υπουργείου αγροτικής ανάπτυξης, όχι μόνο με οικονομικές διευκολύνσεις, αλλά και με την μεσολάβηση σε νέες αγορές του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού.

Η εταιρεία με μια ματιά

Ο Συνεταιρισμός Αγελαδοτρόφων Περιφέρειας Πατρών ΣΥΝ.ΠΕ ιδρύθηκε το 1965, και είναι μία μονάδα παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων με έδρα την Εγλυκάδα Πατρών. Η προϊοντική γραμμή αποτελείται από τα εξής προϊόντα και υπηρεσίες: αγελαδινό, φρέσκο γάλα ημέρας, παραδοσιακό γιαούρτι, παραδοσιακή κρέμα, σοκολατούχο φρέσκο γάλα, παραγωγή λευκού τυριού, βούτυρο νωπό. Στα μελλοντικά σχέδια υπάρχει ο πιλοτικός σχεδιασμός παραγωγής σπιτικού αγνού παγωτού, ο πιλοτικός σχεδιασμός εγκατάστασης αυτόματων πωλητών γάλατος, η παραγωγή στραγγιστού γιαουρτιού και προϊόντα επιδορπίων με βάση το γιαούρτι.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr