Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Στερεοτυπάκια Κορωνοϊός Εύα Καϊλή Νάσος Νασόπουλος Ρούλα Πισπιρίγκου
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEST VIEW

/

Η ΟΡΣΑΛΙΑ ΠΑΡΘΕΝΗ ΣΤΟ ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ: ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΣΤΟΝ «ΟΙΔΙΠΟΥΣ», ΤΗ ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΥΚΟΝΟ

Η ΟΡΣΑΛΙΑ ΠΑΡΘΕΝΗ ΣΤΟ ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ: ΜΑΣ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

Greek fashion στο Αρχαίο Ωδείο Πέμπτη και Παρασκευή!

Το φετινό καλοκαίρι, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ανεβάζει την παράσταση- πρόταση «Οιδίπους» που αποτελεί μια ιδιαίτερη σύνθεση επτά τραγωδιών για τον «μιαρό» μυθικό οίκο των Λαβδακιδών, όπως τον είδαν συνολικά Σοφοκλής, Ευρυπίδης, Αισχύλος. («Οιδίπους τύραννος» «Οιδίπους επί Κολωνώ» «Αντιγόνη», «Φοίνισσες», «Βάκχες»,  «Ικέτιδες», «Επτά επί Θήβας» μαζί λοιπόν σε σκηνοθεσία του γνωστού σκηνοθέτη και νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ μας Σταύρου Τσακίρη) Στα ονόματα των επώνυμων συντελεστών συμπεριλαμβάνονται όχι μόνο οι εκλεκτοί ηθοποιοί Δημήτρης Λάλος, Μαρία Κίτσου, Λένα Δροσάκη, Γιώργος Παπαπαύλου, Γεράσιμος Γεννατάς, Τάκης Χρυσικάκος αλλά και ο  περιζήτητος μουσουργός Μίνως Μάτσας, ο αναγνωρισμένος πρωτοποριακός εικαστικός Αλέξανδρος Ψυχούλης στα σκηνικά, με την ονομαστή σχεδιάστρια μόδας Ορσαλία Παρθένη στα κοστούμια. Αναμένοντας οπότε την πρεμιέρα της Πέμπτης 19 Ιουλίου με υψηλές αισθητικές απαιτήσεις, σπεύσαμε να συνομιλήσουμε με την  ενδυματολόγο, που εκπροσωπεί δυναμικά τον οίκο Parthenis, ένα brand που σφράγισε με το κατάδικό του αφαιρετικό στυλ την εξέλιξη της ελληνικής μόδας.

 

Η Ορσαλία Παρθένη προέρχεται λοιπόν από fashion «τζάκι». Διάδοχος του πατέρα της, Δημήτρη Παρθένη, ο οποίος εισήγαγε το μινιμαλιστικό ύφος και τις καινοτόμες ρευστές φιγούρες στην εγχώρια βιομηχανία της μόδας, έχει σπουδάσει  ιστορία της τέχνης στην Αμερική και ιστορία της ένδυσης στο Λονδίνο. Όπως μας εξήγησε, η συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας είχε αρχικά συζητηθεί με τον πατέρα της που «έφυγε» τον περασμένο χειμώνα και στη συνέχεια μέσω του κοινού φίλου Τάκη Χρυσικάκου, τα κοστούμια ανατέθηκαν σε εκείνη.

 

Με ποιο σκεπτικό δημιουργήσατε τα κοστούμια της παράστασης «Οιδίπους» του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας; Χαιρόμαστε πολύ που συνέβαλε στην παραγωγή μια καταξιωμένη ελληνίδα designer.

Τα δικά μας ρούχα έχουν μια θεατρικότητα από μόνα τους. Νομίζω πως αυτή η πλευρά δεσπόζει πάντα στις συλλογές μας. Ο πατέρας μου μάλιστα είχε σχεδιάσει πολλές φορές για το θέατρο και τώρα στο ΔΗΠΕΘΕ συνεχίζω εγώ τη δουλειά του, οπότε είναι κοστούμια αφιερωμένα στη μνήμη του. Τα ρούχα των ηθοποιών λοιπόν δεν θα παραπέμπουν στην αρχαία εποχή, λειτουργήσαμε έτσι ώστε να εκσυγχρονίσουμε το αρχαίο δράμα. Η διαχρονική, μινιμαλιστική αισθητική άλλωστε δεν έχει εποχή, μπορεί να ταιριάξει παντού. Στο κατάστημά μας έχουμε αντίστοιχα ρούχα με αυτά που θα δείτε στο Αρχαίο Ωδείο. Χρωματικά θα επικρατεί το μαύρο αλλά ανάλογα με τους συμβολισμούς των προσώπων και τις ιδιότητές τους, «παίξαμε» επίσης με χακί και γήινους τόνους.

 

Μέσα από την εμπειρία και τα βιώματά σας, πώς θα περιγράφατε το τοπίο της ελληνικής μόδας τις εποχές του πατέρα σας και σε σύγκριση με το σήμερα;

Ο πατέρας μου αναδείχθηκε στη χρυσή εποχή του prêt a porter στην Ελλάδα, τότε δηλαδή που έγινε η μεγάλη μετάβαση, όταν για πρώτη φορά ο κόσμος βγήκε να ψωνίσει  στα καταστήματα,  ξεπερνώντας τη μοδίστρα της γειτονιάς και την haute couture. Οι εμπορικές επιλογές βέβαια ήταν πιο περιορισμένες και έπρεπε να προβληθείς οπωσδήποτε από τα λίγα έντυπα που υπήρχαν. Σήμερα έχουμε απίστευτη πληθώρα προτάσεων. Από τα φθηνά και τα «φτηνιάρικα» μέχρι τα ακριβά και τα πάρα πολύ ακριβά (και δίχως λόγο κατά την άποψή μου). Υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός αλλά πολύ εύκολα μπορείς να βγεις στο προσκήνιο και να δημοσιοποιηθεί η δουλειά σου. Ταυτόχρονα όμως και να «χαθεί» μέσα στην τόση πολυφωνία. Εντελώς διαφορετικό το τοπίο δηλαδή. Με τα υπέρ και τα κατά, όλα έχουν αλλάξει.

 

 

Ο οίκος Parthenis διατηρεί τη φιλοσοφία και την αισθητική με την οποία πρωτοκαθιερώθηκε; Ποιές ήταν οι δικές σας  κινήσεις στη διατήρηση και εξέλιξή του;

Ανέλαβα το brand εδώ και 20 χρόνια. Από την αρχή θέλησα να διαχωρίσω το γυναικείο από το ανδρικό ρούχο, παρά τη unisex παράδοση της εταιρείας. Είδα το σχεδιασμό με γυναικείο μάτι, που είναι εντελώς διαφορετικό από το ανδρικό. Ο πατέρας μου είχε μια άλλη εικόνα,  ενώ εγώ πρώτα φοράω τα ρούχα και μετά αποφασίζω. Επιπλέον μου αρέσει να πειραματίζομαι και να χρησιμοποιώ αλλιώς το χρώμα. Ο πατέρας μου ήταν αυστηρός στο λευκό και το μαύρο, εγώ πήγα κόντρα σε αυτό, παρουσιάζοντας πολλά χρώματα.

 

Τι προτείνει το brand Parthenis για τη φετινή θερινή σαιζόν;

Φέτος έχουμε ακόμα και εμπριμέ κι αυτό είναι σπάνιο και αναπάντεχο για μας. Κάνουμε αναφορά στο παρελθόν με tribal mood, εστιάζουμε στους πολιτισμούς των ιθαγενών, οπότε προέκυψαν prints σε ύφος καμουφλάζ του σώματος σε γήινη παλέτα.

Ξεχωρίζετε ονόματα που ανεβάζουν σήμερα τον πήχη στην ελληνική μόδα και έχετε αγαπημένα ξένα brands;

Συνήθως ανατρέχω σε σημαντικά ονόματα που έχουν δοκιμαστεί στο χρόνο και μου αρέσει να τα μελετάω. Πρόσφατα για παράδειγμα είδα στο Παρίσι την έκθεση για τον Margiela που αποτελεί κεφάλαιο για την εξέλιξη της μόδας. Αγαπώ πάρα πολύ το Jean Paul Gaultier. Παρατηρώ τι συμβαίνει με τον Balenciaga τώρα αλλά σίγουρα η παλιά εποχή του είναι για μένα σαφώς ανώτερη από την τωρινή. Ο σημερινός Balenciaga λειτουργεί πλέον με την πρόκληση όπως  ας πούμε ένα σύγχρονο έργο τέχνης.  Όμως, εάν παρουσιάζει  ωραία ρούχα που θέλεις να τα φορέσεις είναι άλλο θέμα. Στην ελληνική μόδα έχουμε αξιόλογα ονόματα που αναδεικνύουν τη χώρα μας στο εξωτερικό και μακάρι πάντα αυτό να συμβαίνει. Ο Zoulias είναι ένα τέτοιο παράδειγμα κι ας έχει ένα στυλ πολύ μακριά από το δικό μου. Χαίρομαι για την επιτυχία του, έχουμε άλλωστε προσωπική σχέση, δούλευε για τον πατέρα μου, τον γνωρίζω από 7 ετών.

 

Εχετε γνωρίσει προσωπικότητες της μόδας που σας «έμειναν»;

Θα πω σίγουρα το διάσημο φωτογράφο David Bailey.  Τον γνώρισα όταν εργαζόμουν στο Λονδίνο, είχαμε πάει και ταξίδι μαζί για θέμα περιοδικού. Είναι πραγματικά μοναδικός. Δικαιολογημένα το φιλμ «Blow up» βασίστηκε στη ζωή του. Νιώθω πολύ τυχερή που τον έζησα από κοντά.

 

Λένε πως η Ελλάδα είναι πια από μόνη της ένα style trend με έμβλημα τη Μύκονο και όλα τα νησιά μας. Το συμμερίζεστε; Και πώς βλέπετε αλήθεια τη Μύκονο των ημερών μας με βάση τα δημοσιεύματα επίδειξης χλιδής που ίσως προκαλούν την κοινωνία;

Πιστεύω πως η κρίση έφερε στο προσκήνιο τη χώρα μας. Ακούστηκε πολύ η Ελλάδα για θετικούς και αρνητικούς λόγους, δηλαδή για την άσχημη οικονομική κατάσταση αλλά και τις ομορφιές της ως προορισμός διακοπών, οπότε ναι, προσέλκυσε το ενδιαφέρον.  Η σημερινή Μύκονος με συμφέρει εμπορικά και επιχειρηματικά γιατί η απήχησή της βοηθάει το κατάστημα που έχουμε στο νησί. Χαίρομαι που την επισκέπτεται τόσος κόσμος και δεν ξεχνάω πως ήταν το εφαλτήριο της πορείας του πατέρα μου. Από την άλλη όμως έχω τις επιφυλάξεις μου για την καταστροφή του φυσικού τοπίου και την έλλειψη της αυθεντικότητας στους χώρους διασκέδασης. Δεν θα κρύψω λοιπόν πως νοσταλγώ τη Μύκονο στην οποία μεγάλωσα. Υπάρχουν κουλτούρες στον κόσμο που αντιλαμβάνονται πόσο πολύτιμο είναι να διατηρείς την ιστορία και την μοναδικότητά σου. Να μην πετάς το παλιό. Σε αυτό είναι πάρα πολύ καλοί οι γάλλοι, ξέρουν να σέβονται την ταυτότητά τους. Αυτό με προβληματίζει στη Μύκονο και στην Ελλάδα γενικότερα.

 

Τι σας αρέσει να κάνετε εκτός ατελιέ; Ξέρω πως είστε λάτρης της μαγειρικής και των ιστορικών περιοχών της Αθήνας.

Κάνω φανατικά και μανιωδώς  γιόγκα και με ενδιαφέρει η πολιτιστική κίνηση, το θέατρο και το σινεμά. Δεν έχω πάρα πολύ ελεύθερο χρόνο, είμαι μητέρα δυο παιδιών.

 

*«Οιδίπους» Πέμπτη- Παρασκευή 19-20 Ιουλίου στις 9.30 μ.μ. στο Αρχαίο Ωδείο στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ του Δήμου Πατρέων. Εισιτήρια ανήμερα στο μνημείο 15 γενική είσοδος, 10 φοιτητικό, ομαδικό άνω των 65 και 8 Ανέργων-Αμέα. Προπώληση έως δυο ημέρες πριν την παράσταση: 12 γενική είσοδος και 10 φοιτητικό, ομαδικό άνω των 65. Θα ακολουθήσει περιοδεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Δίον, Λάρισσα, Βόλο, Χαλκίδα, Οινιάδες.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View