Στο Νομό μας το "ταβάνι" των εξόδων για κάποιο υποψήφιο έχει αγγίξει και τα 180.000 ευρώ!
Εθνικές εκλογές μέσα στο καταχείμωνο είχαν λέει να γίνουν στη χώρα μας από πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Επίσης οι εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 ίσως είναι και από τις μικρότερες σε χρονική διάρκεια που έχουν γίνει ποτέ (λιγότερο από τρεισήμιση εβδομάδες).
Μέσα λοιπόν σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες και με την φήμη ήδη των πιο κρίσιμων εθνικών εκλογών της περιόδου της μεταπολίτευσης να πλανάται και να διασπείρεται, αρκετοί συνάνθρωποι μας ήδη εκλεγμένοι αλλά και πολλοί «πρωτάρηδες» επέλεξαν να κατέβουν στον στίβο των εκλογών και να διεκδικήσουν την ψήφο της προτίμησης του εκλογικού σώματος, του λαού δηλαδή με την ελπίδα και φιλοδοξία να μας εκπροσωπήσουν στην Βουλή των Ελλήνων και το σημαντικότερο να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μία πολύ κρίσιμη στιγμή της πατρίδας μας, μεσούσης της οικονομικής κρίσης.
Το ερώτημα λοιπόν που έρχεται στο μυαλό πολλών είναι πόσο κοστίζει για κάποιον να θέσει υποψηφιότητα για βουλευτής σε μία εποχή μάλιστα που έχουν κοπεί οι όποιες οικονομικές συνδρομές ενδεχομένως υπήρχαν κατά το παρελθόν από τα ίδια τα κόμματα αλλά και σε μία εποχή όπου μισθοί, συντάξεις και γενικά εισοδήματα έχουν περικοπεί και μειωθεί, με το κάθε ευρώ να υπολογίζεται.
Ξεκινώντας από το τυπικό της διαδικασίας που είναι το σχετικό παράβολο που καλούνται να πληρώσουν οι υποψήφιοι βουλευτές των κομμάτων, αυτό όπως μας ενημέρωσαν σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το thebest.gr με την αρμόδια Γραμματεία του Πρωτοδικείου Πατρών, κοστίζει 146 ευρώ και 74 λεπτά (για την ακρίβεια).
Στο ποσό αυτό προστίθεται και η δαπάνη του δικαστικού επιμελητή, ο οποίος και καλείται από τους υποψηφίους για να φέρει και να καταθέσει στο Πρωτοδικείο την εκάστοτε υποψηφιότητα για το βουλευτικό αξίωμα. Άρα χονδρικά το παράβολο και η παράδοση του υπολογίζεται ότι κοστίζουν γύρω στα 200 ευρώ.
Όπως μάθαμε, η τιμή του παράβολου έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια καθώς παλαιότερα μπορεί να έφτανε και τα οκτακόσια με χίλια ευρώ.
Ο υποψήφιος βουλευτής χαλά τα πιο πολλά από τα χρήματα που επενδύει στην προεκλογική του καμπάνια σε τρεις κυρίως τομείς που είναι τα έντυπα, το «ενοίκιο» για αίθουσες που θα πραγματοποιήσει συγκεντρώσεις και ομιλίες και τα Μέσα ενημέρωσης για την διαφήμιση και προβολή του (τηλεοπτικά κανάλια κατά κύριο λόγο αλλά και εφημερίδες, ηλεκτρονικά Μέσα – portal και ραδιόφωνο).
Στην Αχαία τα ποσά που δαπανώνται σε σύγκριση με την Αθήνα (Α’ και Β’ Αθηνών) είναι σαφώς μικρότερα, ωστόσο δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Όπως ανέφερε στο thebest.gr πρώην Βουλευτής Αχαίας, που έχει κατέβει τουλάχιστον τρεις φορές σε εθνικές εκλογές σε συνδυασμό μεγάλου πολιτικού κόμματος, στην Αχαία ένα μέσο ποσό που μπορεί να δαπανήσει κάποιος υποψήφιος μπορεί να φτάσει και τα 40.000 – 45.000 ευρώ. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται και πρακτικά έξοδα όπως βενζίνες για τις συνεχείς μετακινήσεις από περιοχή σε περιοχή του νομού για προγραμματισμένες ομιλίες αλλά και το κόστος των εντύπων, καρτών που παίζουν μεγάλο ρόλο, άσχετα αν τα έντυπα στις περισσότερες περιπτώσεις καταλήγουν στη συνέχεια στο καλάθι των αχρήστων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr στην Αχαία σε εθνικές εκλογές έχει φτάσει υποψήφιος να ξοδέψει έως και 150.000 ευρώ (οι φήμες λένε ακόμα και 180.000 ευρώ σε μία εκλογική αναμέτρηση), μάλιστα όχι μόνο στη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 που το χρήμα έρεε άφθονο και χωρίς πολύ προβληματισμό αλλά ακόμη και το 2012 μεσούσης δηλαδή της οικονομικής κρίσης!
Οι τηλεοπτικές εμφανίσεις καθότι παίζουν σημαίνοντα ρόλο κοστολογούνται κι ανάλογα. Σε τοπικό επίπεδο σύμφωνα με πληροφορίες μία εμφάνιση υποψηφίου έπαιζε ανάμεσα στα 1000 με 2000 ευρώ με το νούμερο αυτό να είναι πολύ υψηλότερο στα εθνικής εμβέλειας Αθηναικά κανάλια και σταθμούς.
Λέγεται ότι τέως ευρωβουλευτής που δεν επανεξελέγη με καταγωγή από την Δυτική Ελλάδα στις ευρωεκλογές του περασμένου Μαίου ξόδεψε κοντά στα 220.000 ευρώ!
Οι υποψήφιοι παράλληλα, πέρα από τις κλασικές μεθόδους των περιοδειών και των συγκεντρώσεων έχουν ρίξει πλέον μεγάλο βάρος και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook) και φυσικά τα μέιλ και τα τηλέφωνα.
Συγκεκριμένοι υποψήφιοι στις τελευταίες ευρωεκλογές και περιφερειακές εκλογές στην περιοχή μας πέτυχαν εντυπωσιακό αριθμό ψήφων και εξαιρετικά πλασαρίσματα χάρη ακριβώς στην έξυπνη και συνεχή αξιοποίηση και διαχείριση των σύγχρονων μέσων της τεχνολογίας και της επικοινωνίας.
Τέλος υπάρχει κι ένα κόστος – ποσό που αναλογεί στους ανθρώπους που βοηθούν τον εκάστοτε υποψήφιο αν και οι περισσότεροι λειτουργούν εθελοντικά και οι υποψήφιοι συνηθίζουν είτε να τους δίνουν κάποια δώρα είτε και κάποια αμοιβή σε ορισμένες περιπτώσεις. Να θυμίσουμε πως ένας υποψήφιος που εκλέγεται βουλευτής, δικαιούται στη συνέχεια να έχει δύο υπαλλήλους, οι οποίοι πληρώνονται από τη Βουλή των Ελλήνων.
Συνήθως η "ομάδα δράσης" ενός υποψηφίου αριθμεί γύρω στα 15 άτομα το λιγότερο. Οι "εθελοντές" βοηθούν σημαντικά και σε έναν βασικό τομέα, να "σταυρώνουν" τα ψηφοδέλτια του υποψηφίου που κατόπιν θα μοιραστούν και θα σταλούν σε οπαδούς του κόμματος και κόσμο που αναμένεται να ψηφίσουν το κόμμα και τον συγκεκριμένο υποψήφιο.
Ακόμα μην ξεχνάμε και το «ψυχοφθόρο» κομμάτι της όλης διαδικασίας που σημαίνει την υπερπροσπάθεια του υποψηφίου για να τα καταφέρει. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής πολλοί υποψήφιοι σχεδόν «εξαφανίζονται» από τα σπίτια τους και τις οικογένειες τους ζώντας μέσα σε μία «τρέλα» για το διάστημα που διαρκεί η προεκλογική μάχη.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr










