Του Κυριάκου Σκιαθά
Τα βαθμολογικά στοιχεία των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που έγιναν φέτος στη σκιά της πανδημίας του κορωνοϊού, έδειξαν ότι αυτή επηρέασε το αποτέλεσμά τους και έπληξε τις επιδόσεις των 71.159 υποψηφίων με το νέο σύστημα. Είναι φανερό, ότι οι καλοί μαθητές εκμεταλλεύτηκαν το χρονικό διάστημα από το κλείσιμο των σχολείων για μελέτη ενώ οι αδύναμοι επέδειξαν χαλαρότητα. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι
δεν είχαν όλοι την ίδια υποστήριξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Έτσι στα αποτελέσματα των φετινών Πανελλαδικών φαίνεται ευρύτατη βαθμολογική διαφορά, ανάμεσα στους καλούς μαθητές που αποδείχτηκαν βαθμολογικά ακόμη καλύτεροι και στους αδύναμους που πέτυχαν χαμηλότερες βαθμολογίες. Το φαινόμενο των υποψηφίων των δύο άκρων χαρακτήρισε τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις, την εικόνα των οποίων συνθέτουν τα μεγάλα ποσοστά των βαθμολογιών κάτω από τη βάση και ο σημαντικός αριθμός υποψηφίων που αρίστευσαν.
Σε σύγκριση με πέρυσι είναι περισσότεροι οι υποψήφιοι που έγραψαν κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, στα Αρχαία Ελληνικά, στην Ιστορία, στη Φυσική, στη Χημεία και στην Πληροφορική. Ταυτόχρονα αυξήθηκε σε πολλά μαθήματα ο αριθμός των υποψηφίων που πέτυχε βαθμολογίες μεταξύ 18 και 20.
Θεαματική είναι η αύξηση φέτος των αριστούχων στο μάθημα της Ιστορίας, από 2,04% σε 15,64% και σ’ αυτό της Οικονομίας από 12,22% σε 27,38%. Στη Βιολογία Προσανατολισμού παρατηρήθηκε μείωση 12,93% του αριθμού των αριστούχων, από 28,14% πέρυσι σε 15,21.
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (πρώτη χρονιά συνεξετάστηκαν) ήταν χειρότερες σε σχέση με το 2019.
Περισσότεροι υποψήφιοι έγραψαν φέτος κάτω από τη βάση στο συγκεκριμένο μάθημα, με το ποσοστό να φτάνει το 27,13%, 11 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερο από πέρυσι. Οι φετινές επιδόσεις παρουσιάζουν καλύτερη εικόνα μόνο στο διάστημα 10-13, ενώ στο υπόλοιπο εύρος της βαθμολογικής κλίμακας τα ποσοστά είναι χειρότερα από τα περσινά. Στο μάθημα της Νεοελληνική Γλώσσας και Λογοτεχνίας, που δυσκόλεψε τους υποψηφίους με τη νέα δομή του, αυξήθηκαν φέτος οι αναβαθμολογήσεις των γραπτών, από 11,55% πέρυσι σε 17,17%, δηλαδή σε 12.277 γραπτά με το νέο σύστημα. Επειδή είναι κοινό μάθημα για όλα τα επιστημονικά πεδία θα επηρεάσει τις βάσεις εισαγωγής, περισσότερο από κάθε άλλο μάθημα. Μετά από την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας στα μαθήματα Προσανατολισμού έχει πλέον μεγαλύτερη βαρύτητα στον τελικό υπολογισμό των μορίων.
Οι επιδόσεις των υποψηφίων στις βαθμολογίες 13-16, με εξαίρεση αυτών της Βιολογίας, είναι χαμηλότερες από πέρυσι, με αποτέλεσμα τα τμήματα που βρίσκονται στη συγκεκριμένη βαθμολογική κλίμακα (αντίστοιχα υψηλόβαθμων σχολών και άλλων καλών περιφερειακών τμημάτων) να αναμένεται να εμφανίσουν πτωτικό πρόσημο.
Σημειωτέον, όπως προκύπτει από τα στατιστικά κλίμακας μορίων ΓΕΛ ΝΕΟ (Ημερ), που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το υπουργείο Παιδείας, στη συγκεκριμένη κλίμακα, μεταξύ 13-16, συγκεντρώνονται οι βαθμολογικές επιδόσεις 15.220 υποψηφίων σε σύνολο 71.159 (ποσοστό 21,39). Γενικότερα, το στοιχείο που θα χαρακτηρίσει τα αποτελέσματα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι οι διαφορετικές ταχύτητες στις βάσεις εισαγωγής ανά βαθμολογική κλίμακα σχολών και κατά περίπτωση πεδίου.
Αναλυτικότερα:
· Στο 1ο Επιστημονικό πεδίο τα περιζήτητα τμήματα θα εμφανίσουν ελαφρές αυξομειώσεις ενώ διαφαίνεται μικρή πτώση στα μεσαία τμήματα.
· Στο 2ο Επιστημονικό πεδίο οι βάσεις εισαγωγής παρόλη την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας θα υποστούν καθοδικές πιέσεις από τις χαμηλές βαθμολογίες της Χημείας και της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
· Στο 3ο Επιστημονικό πεδίο η μείωση των αριστούχων στο μάθημα της Βιολογίας - μάθημα έκπληξη των φετινών Πανελλαδικών - σε συνδυασμό με τις βαθμολογικές αστοχίες στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, θα οδηγήσει σε πτώση των βάσεων κυρίως στα μεσαία τμήματα, που σε καμία όμως περίπτωση δεν θα είναι αντίστοιχη μ’ αυτή του 2ου πεδίου.
· Στο 4ο Επιστημονικό πεδίο αναμένεται αντίστροφη πορεία των βάσεων εισαγωγής, δηλαδή ανοδική τάση στα περισσότερα τμήματα, χωρίς αυτό να αποκλείει αθρόα εισαγωγή στα τμήματα της περιφέρειας παραπέμποντας σε συνθήκες «ελεύθερης πρόσβασης».
Η μείωση των δυνατοτήτων μετεγγραφής με το νέο νόμο ενέχει τον κίνδυνο να αδειάσουν από φοιτητές πολλά περιφερειακά τμήματα, τα οποία μελλοντικά θα απωλέσουν την ύπαρξή τους. Τέλος, πολλοί από τους νέους φοιτητές απλώς θα εγγραφούν σε κάποιο πανεπιστημιακό τμήμα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, χωρίς ποτέ να φοιτήσουν σ’ αυτό, εκπληρώνοντας μόνο εξωεκπαιδευτικούς σκοπούς.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr