Το στόρι του έργου έχει μεταφερθεί στην Ελληνική πραγματικότητα της δεκαετίας του '60, λίγο πριν την χούντα των συνταγματαρχών
Από τα βασικά στελέχη του καλλιτεχνικού δυναμικού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η Πατρινή σοπράνο Βασιλική Καραγιάννη θα πρωταγωνιστήσει και στη νέα παραγωγή της Λυρικής, την «Νυχτερίδα» του Γιόχαν Στράους, του νεότερου, όπου θα υποδυθεί την Αντέλα.
Η πρεμιέρα έχει οριστεί για τις 22 Φεβρουαρίου 2014 στο θέατρο Ολύμπια της οδού Ακαδημίας ενώ οι παραστάσεις θα διαρκέσουν έως και τις 18 Μαίου 2014.
Μουσική διεύθυνση: Μιχάλης Οικονόμου (22, 23, 26, 28/2 - 23, 24/4), Ζωή Τσόκανου (1, 5, 7, 8/3) και ο Ανδρέας Πυλαρινός (4, 7, 14, 18/5)
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ευκλείδης.
Ώρα έναρξης: 20.00
Μετάφραση ποιητικού κειμένου: Δημήτρης Δημόπουλος
Σκηνικά: Σωτήρης Στέλιος
Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη
Χορογραφία: Μαρία Κουσουνή
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
ΔΙΑΝΟΜΗ ΡΟΛΩΝ
Γκάμπριελ φον Άιζενσταϊν: Διονύσης Σούρμπης (22, 26, 28/2 - 5, 8/3 - 24/4 - 7/5) και Δημήτρης Πακσόγλου (23/2 - 1, 7/3 - 23/4 - 4, 14, 18/5)
Ροζαλίντα: Έλενα Κελεσίδη (22, 26, 28/2 - 5, 8/3 - 24/4), Μαρία Μητσοπούλου (23/2 - 1, 7/3 - 23/4) και Μαρία Κόκκα (4, 7, 14, 18/5)
Φρανκ: Βαγγέλης Χατζησίμος (22, 28/2 - 1, 5, 8/3 - 24/4 - 7, 18/5) και Σταμάτης Μπερής (23, 26/2 - 7/3 - 23/4 - 4, 14/5)
Πρίγκιπας Ορλόφσκι: Ελένη Βουδουράκη (22, 28/2 - 1, 5/3), Μαρισία Παπαλεξίου (23/2, 7/3, - 4, 18/5), Έλενα Μαραγκού (26/2 - 8/3 - 23, 24/4) και Μαρίτα Παπαρίζου (7, 14/5)
Άλφρεντ: Αντώνης Κορωναίος (22, 28/2 - 1, 5, 8/3 - 24/4), Γιάννης Χριστόπουλος (23, 26/2 - 7/3 - 23/4), Νίκος Στεφάνου (4, 7, 14, 18/5)
Δρ. Φάλκε: Άκης Λαλούσης (22, 26/2 - 1, 8/3 - 24/4 - 4/5), Αρκάδιος Ρακόπουλος (23, 28/2) και ο Πατρινής καταγωγής Χάρης Ανδριανός (5, 7/3 - 23/4 - 7, 14, 18/5).
Δρ. Μπλιντ: Θανάσης Ευαγγέλου (22, 23, 26, 28/2 - 7/3 - 23/4), Δημήτρης Ναλμπάντης (1, 5, 8/3 - 24/4 - 4, 7, 14, 18/5)
Αντέλα: Βασιλική Καραγιάννη (22, 26/2 - 1, 5, 7/3 - 24/4 - 4, 14/5), Κάτια Πάσχου (23/2 - 8/3 - 7, 18/5) και Μαριάννα Μανσόλα (28/2 - 23/4).
Ίντα: Βάγια Κωφού (22, 23, 26, 28/2 - 24/4 - 4/5), Λυδία Αγγελοπούλου (1, 5, 7, 8/3 - 23/4 - 7, 14, 18/5)
Φρος/Αλή Μπέης: Παναγιώτης Αθανασόπουλος (22, 28/2 - 1, 5, 8/3 - 24/4 - 7, 18/5), Παύλος Μαρόπουλος (23, 26/2 - 7/3 - 23/4 - 4, 14/5)
Μάρρευ: Xρήστος Αμβράζης (22, 28/2 - 1, 5, 8/3 - 24/4 - 7, 18/5) και Παναγιώτης Πρίφτης (23, 26/2 - 7/3 - 23/4 - 4, 14/5)
Τζίνα: Ειρήνη Κώνστα (22, 28/2 - 1, 5, 8/3 - 24/4 - 7, 18/5) και Ειρήνη Αθανασίου (23, 26/2 - 7/3 - 23/4 - 4, 14/5)
Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και μέλη του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Τιμές εισιτηρίων: €15, €25, €30, €40
Τιμή παιδικού & φοιτητικού εισιτηρίου: €15
Θέσεις περιορισμένης ορατότητας: €7, €12, €20
Προπώληση εισιτηρίων
Ταμεία ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα, Στάση Μετρό Πανεπιστήμιο
Τρίτη – Κυριακή: 09.00–21.00 & Δευτέρα: 09.00-16.00
Τηλ. πωλήσεις 210 3662100 / Ομαδικά εισιτήρια: 210 3711342
Ηλεκτρονική προπώληση: www.nationalopera.gr
ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
Στην παράσταση της Πέμπτης 24 Απριλίου 2014, όλες οι κατηγορίες των εισιτήριων διατίθενται με έκπτωση 15%, στο πλαίσιο της κοινωνικής τιμολογιακής πολιτικής της ΕΛΣ.
Όπως σε όλες τις παραγωγές της σεζόν 2013-13, στο Θέατρο Ολύμπια στην δεύτερη παράσταση της παραγωγής –την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου- θα διατεθούν 150 θέσεις για ανέργους στην τιμή των €5. Για την αγορά των εν λόγω εισιτηρίων απαιτείται η επίδειξη κάρτας ανεργίας και δελτίου ταυτότητας.
Η Νυχτερίδα, η δημοφιλέστατη οπερέτα του Γιόχαν Στράους του νεότερου, παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή στην Εθνική Λυρική Σκηνή, για 14 λαμπερές παραστάσεις. Έργο ανάλαφρο, γεμάτο χιούμορ και ανατροπές, πλημμυρίζει από τη γοητευτική μουσική της αυτοκρατορικής Βιέννης σε μουσική διεύθυνση Μιχάλη Οικονόμου, Ζωής Τσόκανου και Ανδρέα Πυλαρινού. Ο Αλέξανδρος Ευκλείδης, με μερικές από τις πιο επιτυχημένες ανανεωτικές παραστάσεις οπερέτας στο ενεργητικό του, μεταφέρει τη δράση του έργου στην αθηναϊκή μπουρζουαζία της δεκαετίας του ’60.
Η Νυχτερίδα είναι το 1ο έργο με το οποίο ξεκίνησε τις δραστηριότητες της η Εθνική Λυρική Σκηνή, στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, στις 5 Μαρτίου 1940. Το έργο είχε αποδοθεί στα ελληνικά. Από τότε έως και σήμερα η «Νυχτερίδα» παρουσιάζεται πάντα στην ελληνική γλώσσα σε όλες τις παραστάσεις της στην Λυρική Σκηνή. Η μετάφραση της νέας παραγωγής είναι του Δημήτρη Δημόπουλου.
Πρόκειται για ένα έργο που βρίσκεται στο γενετικό κώδικα της Λυρικής Σκηνής, το οποίο έχουν ερμηνεύσει οι σημαντικότεροι πρωταγωνιστές της και το έχει αγαπήσει διαχρονικά το κοινό της. Είναι ένα έργο που, μπορούμε να πούμε πως, έχει «ελληνοποιηθεί» μέσα από την τόσο στενή ταύτισή του με την μουσικοθεατρική ζωή της μεταπολεμικής Ελλάδας και ιδιαίτερα με εκείνη της Λυρικής Σκηνής.
Στη νέα παραγωγή πρωταγωνιστούν μερικοί από τους πιο διακεκριμένους μονωδούς της νεότερης γενιάς, ενώ συμμετέχει το μπαλέτο της Λυρικής σε χορογραφία της Α’ Χορεύτριας Μαρίας Κουσουνή.
Η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη μεταφέρει τη δράση του έργου στα αστικά σαλόνια της Αθήνας και στις καμπάνες του Αστέρα Βουλιαγμένης, κατά τη δεκαετία του ’60. Μάλιστα, το πάρτι του Σοβιετικού Πρέσβη Ορλόφσκι λαμβάνει χώρα το βράδυ της 20ης Απριλίου 1967 παραμονή του στρατιωτικού πραξικοπήματος, ενώ το ξημέρωμα της επομένης βρίσκει τους ήρωες μας στα κρατητήρια.
Στην παράσταση του Ευκλείδη οι συνταγματάρχες της Δικτατορίας συναντούν τους σοβιετικούς κοσμοναύτες, τα αντίπαλα στρατόπεδα του Ψυχρού Πολέμου θερμαίνουν τις σχέσεις τους υπό την επήρεια της σαμπάνιας, ενώ τα μπαλέτα Κίροφ κονταροχτυπιούνται με εκείνα της Όπερας του Παρισιού.
Η μεταφορά στα «καθ’ ημάς» είναι μία διαδικασία απολύτως συνυφασμένη με το ελαφρό μουσικό θέατρο παγκοσμίως. Πριν θεωρηθεί ένα από τα αριστουργήματα της σοβαρής μουσικής, η Νυχτερίδα υπήρξε ένα λαϊκότατο έργο, που γνώρισε τοπικές διασκευές στις διαφορετικές χώρες που παίχθηκε.
Παρά το γεγονός ότι η Νυχτερίδα θεωρείται η αντιπροσωπευτικότερη και διασημότερη Βιεννέζικη οπερέτα, υπερβαίνει τα στερεότυπα του είδους, δηλαδή δεν αποτελεί ακόμα μια συρραφή από βαλς, μαζούρκες και πόλκες, τις οποίες μάλιστα ο Στράους έγραφε με χαρακτηριστική άνεση, αλλά κατόρθωσε να αναπτύξει δομές ικανές να στηρίξουν μια κωμική όπερα.
Υπέροχα μουσικά θέματα επανέρχονται σε κομβικά σημεία του έργου δίνοντας ενότητα στο σύνολο, όπως άλλωστε και η διάθεση καρναβαλιού η οποία διατρέχει την Α’ Πράξη, κορυφώνεται στον χορό του Ορλόφσκι στην Β’ Πράξη και εξακολουθεί στη φυλακή της Γ’ Πράξης.
Στη Νυχτερίδα τα βαλς ορόσημα του Στράους δεν χρησιμοποιούνται αδιάφορα, αλλά γίνονται φορείς συναισθημάτων, ανάλογα με την περίσταση, ενώ η εντυπωσιακή εισαγωγή δεν αποδίδει απλώς τις διαθέσεις, αλλά προαναγγέλλει τη θεατρική δράση.
Ο Γιόχαν Στράους θεωρείται ανάμεσα στους κορυφαίους της μουσικής αφού ξεχώρισε για την κομψότητα, το καλό γούστο, το πνεύμα και η γνησιότητα του. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι υμνήθηκε από συναδέλφους του, όπως οι Μπραμς, Βάγκνερ, Μάλερ, Ραβέλ, Σαίνμπεργκ κ. ά. όσο κανείς άλλος.
Ήταν όμως ο Γκουστάβ Μάλερ εκείνος που έκανε στον Στράους το μεγαλύτερο δώρο, στις 13 Μαρτίου του 1894 ο κορυφαίους συνθέτης και αρχιμουσικός διηύθυνε στην Όπερα του Αμβούργου τη Νυχτερίδα, επικυρώνοντας την ποιότητα της μουσικής, δίνοντας στο έργο τα διαπιστευτήρια για μια διεθνή σταδιοδρομία στις μεγαλύτερες σκηνές του κόσμου και χαρίζοντας τη δημοτικότητα του που έως σήμερα παραμένει αμείωτη.
*Η Βασιλική Καραγιάννη από το Ρίο της Πάτρας, έχει πολλούς σημαντικούς ρόλους στο ενεργητικό της ενώ πριν από δύο χρόνια είχε κάνει και μία εμφάνιση στην Σκάλα του Μιλάνου με εγκωμιαστικά σχόλια από τον Διεθνή Τύπο.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr