Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

ΚΑΤΑΜΕΣΤΟ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΩΔΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ "ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ" ΜΕ ΣΤΑΝΚΟΓΛΟΥ

ΚΑΤΑΜΕΣΤΟ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΩΔΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ ΓΙΑ...

Συνολικά η παράσταση θεωρήθηκε κατώτερη των "Επτά επί Θήβας" πάλι του Τσέζαρις Γκραουζίνις

Κατάμεστο από κόσμο ήταν το Αρχαίο Ρωμαϊκό Ωδείο της Πάτρας, το βράδυ της Πέμπτης 6 Σεπτεμβρίου 2018, όπου παρουσιάστηκε μία παράσταση αρχαίου δράματος που είναι γεγονός πως περίμεναν οι θεατρόφιλοι αλλά και το γυναικείο κοινό λόγω του πρωταγωνιστή της, του Γιάννη Στάνκογλου.

Ο λόγος για την παράσταση «Αγαμέμνων» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις, ο οποίος ως γνωστό έχει και την ευθύνη της σχολής δραματικής τέχνης του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ενώ οι πρόβες για τον «Αγαμέμνονα» είχαν γίνει εδώ. Οι προσδοκίες λοιπόν για την παράσταση ήσαν μεγάλες και σ’ ένα βαθμό όπως φάνηκε από το θερμό χειροκρότημα και τις επανειλημμένες «αυλαίες» των ηθοποιών που υποκλίθηκαν στο τέλος τουλάχιστον 4-5 φορές, ευοδώθηκαν. Βέβαια αρκετοί θεώρησαν πως η παράσταση  «Αγαμέμνων» δεν έφτασε σε επίπεδο δραματουργίας, ερμηνειών και συγκίνησης τους «Επτά επί Θήβας» του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία του Τσέζαρις Γκραουζίνις και πάλι με πρωταγωνιστή τον Γ. Στάνκογλου.

Ο «Αγαμέμνων» είχε ως παράσταση επιβλητικότητα, είχε έναν 12μελή ανδρικό χορό καλά συγχρονισμένο και ρωμαλέο, τα μέλη του οποίου φορούσαν μπεζ κάπες και κρατούσαν πατερίτσες, ο Γιάννης Στάνκογλου ως Αγαμέμνων ήταν αγέρωχος (εμφανιζόταν στο μέσον σχεδόν της παράστασης) ενώ η έκπληξη ήταν πως κρατούσε στο τέλος και το ρόλο του Αίγισθου αλλάζοντας κοστούμι (με σακάκι και μακρύ φουλάρι), ωστόσο η επινόηση αυτή που ήταν ιδέα από κοινού του Γιάννη Στάνκογλου και του Τσέζαρις Γκραουζίνις δεν λειτούργησε σκηνικά παρά μόνο σε επίπεδο συμβολισμού, ότι δηλαδή η εξουσία όσα πρόσωπα κι αν αλλάξει παραμένει ίδια!

Ο Αργύρης Πανταζάρας ήταν ο κήρυκας, η Μαρία Πρωτόπαππα, μία έμπειρη ηθοποιός στο αρχαίο δράμα, ως Κλυταιμνήστρα είχε καλές στιγμές, είχε 2-3 σημεία που δεν απέφυγε κάποια λαθάκια στην εκφορά του κειμένου του δύσκολου και απαιτητικού ρόλου της που και χρονικά ήταν ουσιαστικά ο πρωταγωνιστικός. Επίσης για όσους δεν ήσαν κοντά στη σκηνή απόρησαν με το γεγονός ότι στην διαφημιστική αφίσα η Μαρία Πρωτόπαππα ήταν με καστανόμαυρα μαλλιά ενώ επί σκηνής οι θεατές είδαν μία Κλυταιμνήστρα με ξανθά μαλλιά!

Καλές εντυπώσεις άφησε και η Ιώβη Φραγκάτου ως Κασσάνδρα με το προφητικό χάρισμα και ο Θόδωρος Κατσαφάδος στο ρόλο του φρουρού. Ξεχωριστή αίσθηση δημιούργησε η μουσική του Χάρη Πεγιάζη ενώ από τις στιγμές που ξεχώρισαν ήσαν και κάποιες μικρές σιωπές και βλέμματα του Αγαμέμνονα με την Κλυταιμνήστρα ή του χορού με προτεταμένα τα χέρια, σαν να εκλιπαρούν, προς την Κλυταιμνήστρα.

Πολλά σχόλια τέλος προξένησε και η νέα μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα που επιχείρησε να χρησιμοποιήσει μία γλώσσα πιο καθημερινή και άμεση σε συνδυασμό με την ποιητική γλώσσα του πρωτότυπου. «Δεν άφησες ακόλαστη καμία γωνιά του καραβιού», ήταν μία από τις ατάκες που ακούστηκαν στη διάρκεια του έργου.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια ήταν του Σκωτσέζου Κέννυ Μακ Λέλλαν, ο οποίος έχει συνεργαστεί και με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στο παρελθόν.

Ανάμεσα στο κοινό που παρακολούθησε την παράσταση ήταν και το μέλος του ΔΣ του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Μαριάννα Σταματιάδου. Παρών ήταν και ο Τσέζαρις Γκραουζίνις.

Στο χορό του "Αγαμέμνονα" συμμετείχε και ο Πατρινός ηθοποιός Μάρκος Γέττος, ο οποίος έχει αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή του ΔΗΠΕΘΕ.

Οι φωτ. είναι του Δημήτρη Κολλιόπουλου και μας εστάλησαν από το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας 2018 του Δήμου, στο πλαίσιο του οποίου ήταν ενταγμένη η παράσταση.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture