Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 11/12 "Η ΟΡΓΗ ΕΝΟΣ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ

ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 11/12 "Η ΟΡΓΗ ΕΝΟΣ ...

Βραβευμένο ψυχολογικό θρίλερ του ισπανού Ραούλ Αρεβάλο

Με μία ταινία από την Ισπανία με αρκετές διακρίσεις, με τίτλο "Η οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου", συνεχίζονται τη Δευτέρα 11.12.2017, στις 18.00, στις 20.15 και στις 22.30 στα Odeon Entertainment στη Βέσο Μάρε, οι προβολές της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας.

Πρόκειται για μια ιστορία γεμάτη ένταση και συναρπαστικούς χαρακτήρες, που κρατά το ενδιαφέρον των θεατών ως το τέλος με ένα σασπένς κινηματογραφικό μα την ίδια στιγμή κυρίως ψυχολογικό. Το φιλμ είναι βραβευμένο με Γκόγια καλύτερης ταινίας, σεναρίου, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη και β΄ αντρικού ρόλου.

Ο Χοσέ είναι ένας μοναχικός άντρας που πλησιάζει διστακτικά την Άννα, αδερφή ενός φίλου του και σύζυγο του Κούρο, ο οποίος πρόκειται να αποφυλακιστεί έπειτα από οκτώ χρόνια. Ο Χοσέ τον περιμένει έχοντας στο νου του ένα κρυφό σχέδιο…

Το φιλμ «Η Οργή Ενός Υπομονετικού Ανθρώπου  - Tarde Para la Ira» σε σκηνοθεσία: Ραούλ Αρεβάλο και σενάριο: Ραούλ Αρεβάλο, Νταβίντ Πουλίδο, έχει διάρκεια 92 λεπτά.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αντόνιο ντε λα Τόρε, Λουίς Καγιέχο, Ρουθ Ντίαζ.

Φωτογραφία: Αρνάου Βάλς Κολομέρ

Μουσική: Λούτσιο Γκοντόι

Μοντάζ: Ανχελ Χερνάντεζ Ζοίντο.

Διακρίσεις:

-Cinema Writers Circle Awards, Spain 2017 – 5 Βραβεία (Ταινίας, Νέου Σκηνοθέτη, Β! Ανδρικού ρόλου, Β! Γυναικείου ρόλου, Σεναρίου)

-Feroz Awards, ES 2017 – 5 Βραβεία (Ταινίας, Β! Γυναικείου Ρόλου, Β! Ανδρικού Ρόλου, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου)

-Goya Awards 2017 – 4 Βραβεία (Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου και Β! Ανδρικού ρόλου)

-José María Forqué Awards 2017 – Βραβείο Καλύτερης ταινίας στον Raul Arevalo.

-Sant Jordi Awards 2017  - 2 Βραβεία (στους Raul Arevalo και  Luis Callejo)

-Spanish Actors Union 2017 – 6 Βραβεία (2 στην ταινία, Β! Ανδρικού Ρόλου, Β! Γυναικείου ρόλου,  Α! Ανδρικού Ρόλου, Α! Γυναικείου Ρόλου)

-Turia Awards 2017 –  2 Βραβεία (Καλύτερη Ισπανική ταινία, Καλύτερος Ηθοποιός Raul Jimenez)

-Venice Film Festival 2016 – Βραβείο Α! Γυναικείου Ρόλου, Ruth Diaz.

Όλα ξεκινούν με μια εντυπωσιακή σκηνή: ο οδηγός ενός αυτοκινήτου περιμένει τους συνεργούς του σε ληστεία τράπεζας, αλλά εκείνοι βγαίνουν καταδιωκόμενοι και σκορπίζουν δεξιά και αριστερά¬. Εκείνος προσπαθεί μόνος του πλέον να ξεφύγει από τα περιπολικά της αστυνομίας, τρακάρει όμως και το αμάξι ανατρέπεται θεαματικά, ολοκληρώνοντας έτσι άδοξα μια «κινηματογραφική» απόπειρα διαφυγής. Ύστερα από οκτώ χρόνια ο Χοσέ¬, ένας μοναχικός και λιγομίλητος άντρας, πλησιάζει διακριτικά την Άννα, την όμορφη αδερφή του φίλου του Χουάνχο. Εκείνη έχει ένα μικρό αγόρι με τον Κούρο, ο οποίος συμμετείχε σε ληστεία, συνελήφθη, αρνήθηκε να αποκαλύψει τους συνεργούς του και τώρα πρόκειται να αποφυλακιστεί.

Ο Χοσέ κάνει σχέση με την Άννα, αλλά αυτόν που περιμένει υπομονετικά είναι ο Κούρο, ο οδηγός της μοιραίας ληστείας η οποία κρύβει κάποιο επικίνδυνο μυστικό. Η ταινία, σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού Ραούλ Αρεβάλο («Δεν Κρατιέμαι», «Το Μικρό Νησί»), αργεί να αποκαλύψει αυτό το μυστικό και υιοθετεί έναν αφηγηματικό ρυθμό που αφήνει χώρο στις σιωπές, εστιάζει στα βλέμματα και προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει τη φαινομενικά αθώα συμπεριφορά των χαρακτήρων, δημιουργώντας ένα έντονο σασπένς που κάνει την κάθε σκηνή, αν και απόλυτα ρεαλιστική και «συνηθισμένη», να μοιάζει απρόβλεπτη, έτοιμη ανά πάσα στιγμή να πάρει φωτιά.

Ακόμη και όταν τα κίνητρα του Χοσέ γίνουν σαφή, η πλοκή δεν χάνει στιγμή την έντασή της, η οποία γεννιέται από την εσωτερική πάλη μιας χούφτας ανθρώπων να τιθασεύσουν τα απωθημένα, εκρηκτικά συναισθήματά τους. Διότι η «Οργή Ενός Υπομονετικού Ανθρώπου» («Πολύ Αργά για Οργή» ο πρωτότυπος τίτλος) είναι ένα βαθύ ψοχολογικό δράμα, δεξιοτεχνικά καμουφλαρισμένο σαν αγωνιώδες θρίλερ εκδίκησης.

Ο Αρεβάλο παρακολουθεί τους ήρωες με κάμερα στο χέρι, ενώ επιβάλλει μια ντοκιμαντερίστικη αίσθηση αμεσότητας, που τους κάνει ζωντανούς, οικείους και όχι πρωταγωνιστές ενός στιλιζαρισμένου παιχνιδιού.  Τοποθετεί στο κέντρο της πλοκής ένα αιματοβαμμένο κίνητρο και κατόπιν αφήνει την ανθρώπινη ψυχολογία να κάνει τη δουλειά της, καθώς η αδιέξοδη συνύπαρξη μιας ομάδας απελπισμένων losers οδηγεί τα πράγματα στα άκρα.

Ο Χοσέ έχει τα δικά του οργισμένα μυστικά, τα οποία εκρήγνυνται με καθυστέρηση οκτώ ετών λόγω της εμφάνισης του Κούρο.  Ο τελευταίος, στριμωγμένος από τον Χοσέ, επιστρέφει στο απωθημένο χθες, με την Άννα να στέκεται αναποφάσιστη ανάμεσά τους, δέσμια της οκταετούς μοναξιάς αλλά κι ενός άγνωστου σε εκείνη παρελθόντος των δύο αντρών, που χτυπά βίαια την πόρτα της.

Ο Αρεβάλο, επιδέξιος όσο και συγκινητικός αφηγητής, ενορχηστρώνει αυτό το σκοτεινό παιχνίδι της μοίρας, υπομονετικά, επίπονα και απόλυτα ρεαλιστικά, αποσπώντας τέσσερα Γκόγια (καλύτερης ταινίας, σεναρίου, πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, β! ανδρικού ρόλου) και βραβείο ερμηνείας στους Ορίζοντες του Φεστιβάλ Βενετίας.   - Χρήστος Μήτσης περιοδικό Αθηνόραμα.

Ο Χοσέ είναι ένας μοναχικός και ντροπαλός άνδρας.  Ένα πρωινό, πηγαίνει για καφέ στο μπαρ όπου δουλεύει η Άνα.  Ο ερχομός του στη ζωή της, δίνει κουράγιο στην Άνα, αφού πέρασε οχτώ χρόνια περιμένοντας τον Κούρο, τον σύζυγό της, να εκτίσει την ποινή του.  Ο Κούρο βγαίνει ελπίζοντας πως θα μπορέσει να ξεκινήσει απ’ την αρχή με την Άνα.  Στη θέση της όμως βρίσκει μια μπερδεμένη γυναίκα κι έναν ξένο που θα τον αναγκάσει να αντιμετωπίσει τα φαντάσματα του παρελθόντος.

Ξεκινώντας εντυπωσιακά με μια ληστεία ενός κοσμηματοπωλείου που θα πάει στραβά, το φιλμ του Ραούλ Αρεβάλο βρίσκει στη συνέχεια τον ρυθμό του μέσα από μια ιστορία και την αφήγησή της, που χτίζει την ένταση και τη δύναμή της με έναν πολύ πιο υπόκωφο τρόπο.

Μέσα από τις μικρές λεπτομέρειες η ταινία σε αφήνει να υποπτευθείς ότι κάτι πολύ πιο σκοτεινό κρύβεται πίσω από την ήρεμη, τρυφερή συμπεριφορά του, από το ενδιαφέρον του για την Άνα, από την φιλία του με τον αδελφό της, τις μέρες που περνά στο μπαρ, την εμμονή του με τη ληστεία που διέπραξε ο άντρας της που βρίσκεται στη φυλακή.

Κι αντίθετα από την πρώτη σεκάνς του φιλμ που είναι γυρισμένη με τον εντελώς αντίθετο τρόπο, το υπόλοιπο φιλμ χτίζει το ρυθμό του με υπομονή και παρατηρητικότητα, μέσα από σιωπές και παύσεις, μέσα από μυστικά και γεμάτα νόημα βλέμματα, που όσο η ώρα περνά πιέζουν όλο και περισσότερο τον μοχλό μιας μεγεθυνόμενης ανησυχίας.

Χωρισμένη σε τέσσερα κεφάλαια, («Το Μπαρ», «Η Οικογένεια», «Ανα» και «Κούρο»), η «Οργή» θυμίζει το ύφος ενός νεό νουάρ, ή ενός κάθε άλλο παρά τυπικού φιλμ για την εκδίκηση ή τη σωτηρία.  Και είναι στο τέταρτο κεφάλαιό του, όταν ο Κούρο θα βγει από τη φυλακή όπου ο Αρεβάλο κι ο Χοσέ, θα δείξουν τις αληθινές προθέσεις τους, δίνοντας στο σχέδιο της εκδίκησης του ήρωα και στην ίδια την ταινία το αληθινό της μέγεθος.

Και κάτω από το σκληρό φως του νότου, το φιλμ του Αρεβάλο θα γίνει ένα σκληρό νέο-γουέστερν, μια ταινία εκδίκησης που δεν φοβάται τη βία αλλά που ενδιαφέρεται περισσότερο για τον αντίκτυπό της και τις πληγές που αφήνει όχι στο σώμα, μα σε ότι το κατοικεί.

Και κάπως έτσι θα χτίσει ένα σκληρό μα και εντυπωσιακό φιλμ, για τις συνέπειες των πράξεών μας, για την εκδίκηση, την εμμονή, το βάρος των λαθών, το τίμημα της βίας.  Μια ταινία που ξέρει να χρησιμοποιεί την γλώσσα ενός σινεμά είδους μπολιάζοντάς την με ενδιαφέρουσες κι απρόβλεπτες αναφορές χτίζοντας από την αρχή μια ιστορία που σου κρατά το ενδιαφέρον ως το τέλος με ένα σασπένς κινηματογραφικό μα την ίδια στιγμή κυρίως ψυχολογικό. - Γιώργος Κρασσακόπουλος.

*Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος Raul Arevalo έχει γεννηθεί το 1979 στη Μαδρίτη, Ισπανία. «Η Οργή ενός υπομονετικού ανθρώπου» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.

*Εκ των χορηγών επικοινωνίας των προβολών της Κινηματογραφικής Λέσχης Πατρών είναι και το thebest.gr.

*Η ταινία είχε βγει το περασμένο καλοκαίρι στις Αθηναικές αίθουσες σε διανομή της Weird Wave.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture