Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

ΠΟΙΟΙ ΠΗΓΑΝ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ "AUJOURD'HUI" ΣΤΗ ΓΚΑΛΕΡΙ CUBE -ΦΩΤΟ

ΠΟΙΟΙ ΠΗΓΑΝ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ &qu...

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 4 Νοεμβρίου 2017

Εγκαίνια της έκθεσης “aujoud’hui” πραγματοποιήθηκαν στη Γκαλερί Cube στην Πάτρα την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου.  Η Γκαλερί παρουσιάζει την εικαστική συνομιλία των συνεργατών καλλιτεχνών της, Χαράλαμπου Κατσατσίδη, Παναγιώτη Σιάγκρη και Κωνσταντίνου Τόλη, στην έκθεσή τους με τίτλο “aujoud’hui”.

Η ανακοίνωση:

«Ο Μάνος Στεφανίδης, ιστορικός της τέχνης, γράφει: “ Τι είναι η πατρίδα μας; Ένας ου τόπος που ορίζεται ανάμεσα σε παλιές και νέες εθνικές (λεωφόρους, πολιτικές, συμβάσεις… αδιάφορο), καμένα δάση, δηωμένα νησιά και νέους που επείγονται να φύγουν. Αυτός ο τόπος παρόλα αυτά διεκδικεί μέσα στο πολυπολιτισμικό χάος μια ταυτότητα. Ποιος όμως θα την ορίσει;

Η Ντοκουμέντα, το ΕΜΣΤ, η ανύπαρκτη κριτική, το υπαρκτό χωρίς λόγο ΥΠΠΟ, άλλοι παράγοντες; Το «εθνικό» αφού ξέφυγε ως πολύτιμο μέταλλο και από την καπηλεία της Δεξιάς και από την καπηλεία της Αριστεράς, χάθηκε κάπου ανάμεσα σε μια διαρκώς ημιτελή Εθνική οδό και σε μια Τέχνη που υπερασπίζεται το διεθνές της δικαίωμα με όρους Ιθαγένειας.

Οι τρεις παρουσιαζόμενοι καλλιτέχνες Χαράλαμπος Κατσατσίδης, Παναγιώτης Σιάγκρης και Κωνσταντίνος Τόλης, θα μπορούσαν να ορίσουν μια μικρή Εθνική, κυρίως γιατί υπηρετούν με συνέπεια τόσο τις επιτυχίες τους όσο και τις αποτυχίες τους, τόσο τις εμμονές όσο και τα πιστεύω τους, μακριά από αφελείς διακοσμητικότητες ή ιλιουζονιστικά κόλπα του εμπορίου.

Ο καθένας και ο δρόμος του. Με την φιλοδοξία αυτός ο δρόμος να καταστεί κάποτε Εθνική οδός, πράγμα εξαιρετικά παρήγορο σε προσκυνημένους καιρούς και γονατισμένες ηγεσίες - πολιτικές και πνευματικές.

Δον Κιχώτες ναι και όχι τυχοδιώκτες, οι τρεις ζωγράφοι εκθέτουν στην γκαλερί Cube της Πάτρας την συλλογική κρίση αλλά και την παρακμή μας. Επειδή η τέχνη εκ των πραγμάτων είναι εκείνη η μελαγχολία που αισιοδοξεί-εφόσον ακόμα και η πιο σκοτεινή εικόνα κρύβει στο βάθος της σταγόνες από φως- και φέρνει χαμόγελο ακόμα και στα δάκρυα.

(Νέα Εθνική (Αθηνών - Πατρών), 26 Αυγούστου, 2017)”

Ο Χαράλαμπος Κατσατσίδης, γράφει:” Τέσσερεις συνοδοιπόροι συμμετέχουν σ’ αυτήν την έκθεση, στη φιλόξενη Cube Gallery, της Λιάνας Ζωζά. Οι τρεις ζωγράφοι, με φιλία πάνω από είκοσι χρόνια, έχουν συνεκθέσει κατά καιρούς μαζί.

Ο Κωνσταντίνος Τόλης, με έργα που επαναφέρουν την abstract ζωγραφική στο σήμερα. Ένα εγχείρημα δύσκολο όσο και η ιδια η ζωγραφικη. Τον απασχολεί η επιφάνεια των έργων και με αφορμή την δυαδικότητα και “το ένα μέσα στο άλλο” ολοκληρώνει ζωγραφικούς χώρους υποβοηθούμενος από την σύγχρονη τεχνολογία.

Ο Παναγιώτης Σιάγκρης, με ρευστούς σχηματισμούς χρωμάτων ενεργοποιεί το Θέμα του ως υδάτινες καταστάσεις και σύγχρονους εσωτερικούς αρχιτεκτονικούς χώρους,  ενσωματωμένα στο διάφανο plex-glass που τα αναδεικνύει και τα προστατεύει. Ο ζωγραφικός του χώρος είναι ένα  σταμάτημα μιας έκρηξης στο χρόνο.

Ο Χαράλαμπος Κατσατσίδης, επιχειρεί στα έργα του (όπως πάντα) να ξαναπροσδιορίσει τις δυνατότητες της ζωγραφικής που πολλές φορές μένουν μετέωρα. Με την ρευστότητα της ζωγραφικής ύλης που δίνει το σχέδιο και τον ζωγραφικό χώρο “με μιας”, δημιουργεί μια εξ ‘αρχής ζωγραφική ιστορία  και των πιθανοτήτων της.

Τέλος, ο Μάνος Στεφανίδης, που ακόπιαστα ασχολείται με την Ζωγραφική και τους Ζωγράφους της σύγχρονης Ελλάδας- ένας μόνιμος και μοναδικός συνοδοιπόρος-που υπογράφει ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της ζωγραφικής στην Ελλάδα.

Αφημένοι στις δυνάμεις της Ζωγραφικής και της Φύσης, της ανθρώπινης κατάστασης και της δημιουργίας “εκ του μη όντως”, σας ζητούν να δείτε την έκθεση με αυστηρό μάτι και να κρίνετε την προσπάθεια με επιείκεια.”

 

Διάρκεια έκθεσης: 5 Οκτωβρίου – 4 Νοεμβρίου 2017.»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture