Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

«Το μαύρο τετράγωνο του Μαλέβιτς» βγήκε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης

«Το μαύρο τετράγωνο του Μαλέβιτς» βγήκε ...

Οι άνθρωποι έγιναν... έργο τέχνης

Στο πλαίσιο της 5ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης πήραν μέρος ντυμένοι στα ασπρόμαυρα πολλοί Θεσσαλονικείς σε μια εντυπωσιακή περφόρμανς, υπό τις οδηγίες του Γερμανού καλλιτέχνη Μίσα Κουμπάλ.

Με το σύνθημα «Η τέχνη στον δημόσιο χώρο είναι βήμα», το οποίο ήταν γραμμένο σε ένα μεγάλο πανό, οι συμμετέχοντες σχημάτισαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης ένα ανθρώπινο αντίγραφο του περίφημου πίνακα του Καζιμίρ Μαλέβιτς. Ηταν μια πολιτική πράξη αντίδρασης, όπως ακριβώς και το έργο του Ρώσου καλλιτέχνη.

«Η δημιουργία του "Μαύρου Τετραγώνου" παραπέμπει στο ξεκίνημα της μη αναπαραστατικής τέχνης μέσω του κονστρουκτιβισμού και του σουπρεματισμού και την εδραίωση της πεποίθησης ότι η τέχνη μπορεί να επηρεάσει την κοινωνία», ανέφερε ο Μίσα Κουμπάλ, μελετητής του Μαλέβιτς και της Συλλογής Κωστάκη, που ανήκει στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Στο τελευταίο υπάρχουν ζωγραφικά έργα, σχέδια, αφίσες, επιστολές και άλλο υλικό του πρωτοποριακού δημιουργού.

«Εκατό χρόνια αργότερα, έχουμε μπροστά μας μία εντελώς διαφορετική ατζέντα κι όμως η ανάγκη να επηρεάσει η τέχνη την κοινωνία είναι διαρκώς παρούσα. Είμαι πεπεισμένος ότι το πρόβλημα της Ελλάδας δεν σχετίζεται μόνο με την οικονομία, είναι κάτι ευρύτερο. Πιστεύω ότι είναι μία φιλοσοφική στιγμή η παρούσα συγκυρία για την ελληνική κοινωνία, ανοίγονται διάφορα ζητήματα που σχετίζονται όχι μόνο με την πολιτική αλλά και με την αυτοπεποίθηση του λαού», συμπλήρωσε ο Γερμανός καλλιτέχνης.

Ο Κουμπάλ έκανε την ίδια ακριβώς περφόρμανς στο παρελθόν στο Αμβούργο, εκείνη όμως ήταν περισσότερο προσανατολισμένη στην τέχνη, ενώ αυτή της Θεσσαλονίκης σχετίστηκε με τον κόσμο και απέκτησε πολιτικό περιεχόμενο. Κι όπως είπε στους συμμετέχοντες «το μαύρο στο έργο του Μαλέβιτς δεν είναι μελαγχολικό. Συμβολίζει την ενέργεια, τη δύναμη, το μέλλον.

Ο Μαλέβιτς ζωγράφισε το ξεκίνημα του μέλλοντος. Σε αυτό το σημείο, μπροστά στο μέλλον, πιστεύω ότι βρίσκεται τώρα η Ελλάδα». Η εκδήλωση έγινε στο πλαίσιο της 5ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης με αφορμή την έκθεση του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης «Ο Καζιμίρ Μαλέβιτς και οι μαθητές του. 100 χρόνια από το Μαύρο Τετράγωνο».

Πηγή: ethnos.gr

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture