Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Πάτρα - Ματαιώθηκε τελικά η χθεσινή 2η παράσταση της Σοφίας Σειρλή για την Μέλπω Αξιώτη - Θα επαναληφθεί μάλλον την εβδομάδα μετά την Καθαρά Δευτέρα

Πάτρα - Ματαιώθηκε τελικά η χθεσινή 2η π...

Με θερμά λόγια μίλησε η σπουδαία ηθοποιός για το Πατρινό κοινό σε συνέντευξη της στην Εφημερίδα των Συντακτών

Δεν πραγματοποιήθηκε τελικά χθες Τετάρτη 19/2/2014 η 2η προγραμματισμένη παράσταση της Σοφίας Σειρλή «Μέλπω Αξιώτη – Διαδρομές» στο φουαγιέ του Εκπαιδευτικού Χώρου Μπάρι, στην Όθωνος Αμαλίας, στην Πάτρα.

Ωστόσο θα γίνει προσπάθεια επειδή υπήρχαν κρατήσεις εισιτηρίων, να προγραμματιστεί εκ νέου η παράσταση μάλλον την εβδομάδα μετά την Καθαρά Δευτέρα.

Η πρώτη παράσταση με την εκλεκτή ηθοποιό Σοφία Σειρλή που δόθηκε την Τρίτη 18/2 το βράδυ, πήγε εξαιρετικά καλά και το κοινό χειροκρότησε θερμά την όλη προσπάθεια που ήταν ιδιαίτερα απαιτητική μιας και επρόκειτο για ένα μονόλογο. Η Σοφία Σειρλή ασχολείται με το πρόσωπο και το έργο της Μυκονιάτισσας συγγραφέως Μέλπως Αξιώτη τα τελευταία είκοσι χρόνια. Βασικός κορμός της παράστασης όπου την σύνθεση των κειμένων και σκηνοθεσία έχει επιμεληθεί η ίδια η κυρία Σειρλή, είναι μία σειρά από επιστολές της Μέλπως Αξιώτη με παραλήπτες είτε προσφιλή φιλικά, οικογενειακά της πρόσωπα είτε φίλους της λογοτέχνες, ανάμεσα τους και ο σπουδαίος Γιάννης Ρίτσος.

Σε συνέντευξη της στην Έφη Μαρίνου που δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα των Συντακτών» την περασμένη Δευτέρα, η κυρία Σειρλή ανέφερε «μετά τις “Δύσκολες νύχτες” του 1992 - μ’ αυτή την παράσταση πρωτοανέβηκε λογοτεχνία στο θέατρο - θεωρώ τη Μέλπω Αξιώτη συγγενή μου πια… Η παράσταση εκείνη επαναλήφθηκε στο Φεστιβάλ σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου εμπλουτισμένη με το τελευταίο της έργο, “Κάδμω”.

Ταξιδέψαμε σε Βερολίνο, Παρίσι, Ζυρίχη – μην ξεχνάτε ότι η Αξιώτη διδάσκεται στα πανεπιστήμια. Φέτος οι εκδόσεις “Γαβριηλίδη” με παρότρυναν να ασχοληθώ ξανά με τη συγγραφέα πάνω σε μια καινούργια ματιά. Κι έτσι έγιναν οι “Διαδρομές”» (η παράσταση που παρουσιάστηκε στον εκπαιδευτικό χώρο Μπάρι όπου στεγάζονται τα γραφεία του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας).

Η κυρία Σειρλή στην ίδια συνέντευξη ανέφερε επίσης ότι «η παράσταση διατρέχει την προσωπικότητα, τη ζωή και το έργο της μέσα από ποιήματα, πεζά καθώς και την υπέροχη αλληλογραφία της. Είναι σπάνιας αξίας τα γράμματά της προς τον Γιάννη Ρίτσο, το ΚΚΕ, τη Νανά Καλλιανέση. Η Μέλπω Αξιώτη υπήρξε μια μεγάλη λογοτέχνις, αφοσιωμένη στην ιδεολογία της, αλλά συγχρόνως πίστευε στην ελευθερία της τέχνης. Υπήρξε φίλη με τους Αραγκόν, Πικάσο, Ελιάρ, Νερούντα. Ο “Εικοστός Αιώνας” της έχει μεταφραστεί σε πέντε γλώσσες. Αυτή η σπουδαία γυναίκα, κόρη μιας πλούσιας μυκονιάτικης οικογένειας, προς το τέλος της ζωής της δεν είχε χρήματα ούτε για να φάει και πέθανε κυριολεκτικά στην ψάθα.

Η παράσταση θα παιχτεί επίσης στα Μουσεία Σπάρτης και Βόλου της Τράπεζας Πειραιώς. Χαίρομαι που ξαναβρίσκω τη Μέλπω Αξιώτη».

Η μουσική υπόκρουση της παράστασης περιελάμβανε από Σοφία Βέμπο μέχρι Σταμάτη Σπανουδάκη και Μίκη Θεοδωράκη. Την μουσική επιμέλεια της παράστασης είχε η Μαρία Αλβανού και υπεύθυνος για το video της παράστασης ήταν ο σκηνοθέτης Χρήστος Δήμας.

Τέλος ερωτώμενη από την Εφημερίδα των Συντακτών για την επαφή της με το κοινό της Πάτρας, η κυρία Σειρλή απήντησε, «όπως και στην Αθήνα, έτσι και στην Πάτρα ένα διόλου ευκαταφρόνητου αριθμού κοινό ενδιαφέρεται για το θέατρο. Και όχι μόνο. Για παράδειγμα, όλο αυτό τον καιρό που βρίσκομαι εδώ πηγαίνω συχνά στην Κινηματογραφική Λέσχη της Πάτρας. Βλέπω πάντα την αίθουσα γεμάτη. Και σε ταινίες ξεχωριστές, ιδιαίτερες. Ο κόσμος λοιπόν ενδιαφέρεται, πηγαίνει. Επίσης, ο μονόλογος του Αιμίλιου Χειλάκη πάνω στον Άμλετ που προηγήθηκε στο θέατρο “Απόλλων” πήγε πάρα πολύ καλά. Κι εμείς παίζουμε με το θέατρο γεμάτο.

Ο “Ζωρζ Νταντέν” του Μολιέρου (σε σκηνοθεσία Θ. Αμπαζή, όπου πρωταγωνιστεί η Σοφία Σειρλή, στη σκηνή του Δημοτικού θεάτρου Απόλλων) δεν είναι μια φάρσα. Είναι λάθος να αντιμετωπίζουμε αυτά τα έργα μονοδιάστατα.

Η παράσταση ανέδειξε με ιδιαιτερότητα μια μελαγχολική κωμωδία εποχής. Το θέμα είναι πώς προετοιμάζεσαι για τέτοια έργα. Η σκηνοθεσία, οι συντελεστές, ο τρόπος που τα προσεγγίζεις, μπορούν να τα εκτινάξουν. Αν στόχος σου είναι το εύκολο γέλιο, τότε μιλάμε για κάτι άλλο».

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture