Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Ο Νίκος Γ. Χαραλαμπόπουλος λέκτωρ στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών στο Πολύεδρο

Ο Νίκος Γ. Χαραλαμπόπουλος λέκτωρ στο τμ...

Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Συνεχίζεται ο θεματικός κύκλος εκδηλώσεων του Πολύεδρου, που αφορά στην ερωτική λογοτεχνία. Συγγραφείς, πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, μεταφραστές και κριτικοί της λογοτεχνίας συναντιούνται, για να αναδείξουν αισθησιακές, μα και λεπταίσθητες στιγμές της παγκόσμιας λογοτεχνικής παραγωγής· για να ρίξουν φως, πλαγίως έστω, στα παρασκήνια της ερωτικής λογοτεχνίας και στον κοινωνικό της ρόλο.

Τι είναι η ερωτική λογοτεχνία; Ποια τα όριά της; Πόσο παλιός είναι ο έρωτας στο γραπτό λόγο; Υπάρχει χυδαιότητα στην Τέχνη; Σε ποιον βαθμό η λογοτεχνία διαμορφώνεται από την ιστορική συγκυρία και πώς, με τη σειρά της, διαμορφώνει την κοινωνία που την υποδέχεται;

Σε αυτά και σε πολλά ακόμη ερωτήματα επιχειρούν να απαντήσουν άνθρωποι που καταπιάστηκαν κατά καιρούς με έργα − αρχαία, νεότερα ή σύγχρονα − από το φάσμα του λογοτεχνικού ερωτισμού και που μελέτησαν τις επιμέρους τάσεις οι οποίες διαμορφώθηκαν εντός του. Κάποια έργα καταδικάστηκαν ως ρυπαρογραφήματα, άλλα αποθεώθηκαν ως κλασικά αριστουργήματα. Τα περισσότερα, πάντως, κατάφεραν να ταράξουν τα νερά της εποχής τους.

Την Τρίτη 17 Δεκεμβρίου και ώρα 8:30 μ.μ στο Πολύεδρο στο πλαίσιο του κύκλου «Έρως ad aeternitatem: Περιπέτειες του ερωτικού λόγου», ο Νίκος Γ. Χαραλαμπόπουλος λέκτωρ στο τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών θα μιλήσει με θέμα: τα ελεγεία της οξώπορτας «Το ελληνικό παρακλαυσίθυρο από τον Αριστοφάνη ως τον Χατζηγιάννη».

Η παρουσίαση αφορά συγκεκριμένη κατηγορία ερωτικής λογοτεχνικής δημιουργίας ἡ οποία υπηρετείται καθ’ όλη την ελληνική διαχρονία από την αρχαϊκή εποχή έως σήμερα. Τα παρακλαυσίθυρα είναι ποιητικές συνθέσεις με εγγεγραμμένη κειμενικώς την ασματικὴ εκφορά τους όπου το ποιητικό ἐγὼ βιώνει τον αποκλεισμό του έξω από το σπίτι του αγαπημένου προσώπου ως εσχάτη οδύνη. Ἡ λειτουργία βασικών παρακλαυσιθυρικών μοτίβων, όπως είναι η απόρριψη, οι αντίξοες καιρικές συνθήκες, η οινοφλυγία, οι κατάρες και η απειλή του θανάτου, αναδεικνύεται μέσα από την ενδεικτική ανάλυση χαρακτηριστικών κειμένων. Σε αυτά περιλαμβάνονται ἡ διῳδία των ερωτευμένων νέων από τις Ἐκκλησιάζουσες τοῦ Αριστοφάνη ως αφετηριακό σημείο του είδους, ελληνιστικά και βυζαντινά επιγράμματα ως ενδιάμεσοι σταθμοί και νεώτερες συνθέσεις (Τρυπῶν Γιορτή, Μ. Χατζηγιάννη Δὲν φεύγω) ως προσωρινοί τερματικοί σταθμοί.

Νίκος Χαραλαμπόπουλος, λέκτωρ του τμήματος φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.

Ο Νίκος Χαραλαμπόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα τὸ 1969. Είναι πτυχιούχος Κλασσικής Φιλολογίας και Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάκτωρ Κλασσικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ.

Το βιβλίο του Platonic Drama and its Ancient Reception (Tο πλατωνικό δράμα και ἡ πρόσληψή του στην αρχαιότητα) κυκλοφορήθηκε το 2012 από τον εκδοτικό οίκο του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ (Cambridge University Press).

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture