Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Απόψε η μεγάλη πρεμιέρα στο Κάστρο των "Τρωάδων" του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με την Άννα Κοκκίνου ως Εκάβη

Απόψε η μεγάλη πρεμιέρα στο Κάστρο των &...

Πρόκειται για μία σύγχρονη ματιά στο κλασικό και δημοφιλές έργο του Ευριπίδη από τον Θοδωρή Αμπαζή με έμφαση στη μουσική

H πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της μεγάλης καλοκαιρινής θεατρικής παραγωγής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας και του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας, «Τρωάδες» του Ευριπίδη έφτασε και έχει προγραμματιστεί να δοθεί σήμερα Σάββατο 20 Ιουλίου 2013 στις 22.00 στο Κάστρο της πόλης, σε ειδικά διαμορφωμένο θεατράκι που κατασκευάστηκε και τοποθετήθηκε στο χώρο με τη σύμφωνη γνώμη της αρχαιολογικής υπηρεσίας που προίσταται στο Κάστρο.

Στο μεταξύ λίγο νωρίτερα, στις 20:45 η ομάδα του Λυρικού Θεάτρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας θα παρουσιάσει ένα σύντομο κλασικό ρεσιτάλ, βασισμένο στην τραγωδία.

Οι Τρωάδες θα παιχθούν στην Πάτρα στις 20, 21, 22,  23 και 26, 27, 28, 29 και 30 Ιουλίου στο Κάστρο της Πάτρας και 23 και 24 Αυγούστου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ.

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι τις «Τρωάδες»  την πιο δημοφιλή από τις σωζόμενες  τραγωδίες του σπουδαίου αρχαίου συγγραφέα Ευριπίδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr, η γενική πρόβα των συντελεστών της παράστασης πήγε πολύ καλά χθες Παρασκευή βράδυ. Η παράσταση διαρκεί δύο περίπου ώρες ενώ σηματοδοτεί την 1η φορά που ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Θ. Αμπαζής επιχειρεί σκηνοθεσία στο απαιτητικό και δύσκολο είδος του αρχαίου δράματος καθώς και την 1η φορά που η εκλεκτή ηθοποιός Άννα Κοκκίνου που ενσαρκώνει την βασίλισσα Εκάβη, θα παίξει στην Επίδαυρο. Η κυρία Κοκκίνου έχει παίξει άλλη μία φορά σε έργο αρχαίου δράματος, στο θέατρο της, την Σφενδόνη, στην «Ιφιγένεια στη χώρα των ταύρων».

Οι Τρωάδες απηχούν, όχι τον πόλεμο ή την ήττα, αλλά την υπέρβαση παντός ορίου στη διαχείριση κρίσεων εκ μέρους των "διαχειριστών", δηλαδή των νικητών. Η ιστορία αναπτύσσεται στη «νεκρή ζώνη» μεταξύ μιας κατάκτησης και ενός ολοκληρωτικού αφανισμού και κλείνει με την εξάλειψη της προοπτικής των ηττημένων και την απαρχή της καταστροφής των νικητών, εντέλει την έναρξη μιας νέας εποχής που προκαλεί δέος και δεν υπόσχεται τίποτα.

Σε αυτή την σύγχρονη πρόταση του Θοδωρή Αμπαζή αξιοποιείται η μουσικότητα του λόγου και η δομή της τραγωδίας με την σύμπραξη  τριάντα-δύο μουσικών  και δεκαπέντε  ηθοποιών. Το ιδιαίτερο πραγματικά στοιχείο πραγματικά της παράστασης είναι η συμμετοχή και ένταξη στον κορμό του έργου, της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων «Θανάσης Τσιπινάκης» του Δήμου Πατρέων.

Πρόκειται για μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύμπραξη. Την καλλιτεχνική επιμέλεια της Ορχήστρας με την 28χρονη ιστορία και τις τόσες σημαντικές συνεργασίες με αξιόλογους τραγουδιστές και συνθέτες, έχει πλέον μετά το θάνατο του ιδρυτή και μαέστρου της Θανάση Τσιπινάκη, η Βάγια Ζεππάτου.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Έλσα Ανδριανού

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής

Σκηνικό-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου

Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής

Χορογραφία- Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Επεξεργασία Μουσικού υλικού: Μιχάλης Παπαπέτρου

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Ελεάννα Τσίχλη, Κύνθια Βουκουβαλίδου

Βοηθός Σκηνογράφου: Τίνα Τζόκα

Βοηθός Μουσικού: Μιχάλης Παπαπέτρου

∆ιανομή:

Εκάβη: Άννα Κοκκίνου

Ελένη: Κατερίνα ∆ιδασκάλου

Αθηνά: Κόρα Καρβούνη

Ανδρομάχη: ∆ανάη Σαριδάκη

Κασσάνδρα: Τζωρτζίνα ∆αλιάνη

Μενέλαος: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης

Ταλθύβιος: Απόστολος Πελεκάνος

Ποσειδώνας (φωνή): Μιχαήλ Μαρμαρινός

Χορός:

Κέλυ Γιακουμάκη

Αναστασία Κατσιναβάκη

Κατερίνα Λάττα

Φιλιώ Λούβαρη

Μαρία Παρασύρη

Ελίνα Ρίζου

Αντιγόνη Φρυδά

Συμμετέχει ο Γιώργος Ζυγούρης

Δημήτρης Χουντής: Σοπράνο-Σαξόφωνο

Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων Δήμου Πατρέων «Θανάσης Τσιπινάκης»

Βάγια Ζεππάτου: Υπεύθυνη Ορχήστρας

Πρώτα Μαντολίνα:

Βάγια Ζεππάτου, Φώτης Παπαντωνίου, Παναγιώτης  Ρουσσέας, Κωνσταντίνα Βασιλοπούλου, Δήμητρα Περδίκη, Δήμητρα  Αψόμωτου.

Δεύτερα Μαντολίνα:

Δάφνη Ζουρνατζή, Μαρία  Καζαντζίδη, Παναγιώτα Λουκοπούλου, Ανδριάνα Αγγελοπούλου, Περικλής Σιούντας,  Χριστίνα Αντωνοπούλου, Γιάννης  Γιαννόπουλος.

Μαντόλες:

Ελένη Λάππα, Δήμητρα Τουλιάτου, Νικόλας Φωτόπουλος,  Αλέξης Ορφανός.

Κιθάρες:

Βασίλης  Πουρνιάς, Έλενα  Τζουφέτα, Αγγελική  Πανίτσα, Κυριάκος  Ζαφειρόπουλος, Γαβριέλα  Βασιλοπούλου, Ανδρόνικος  Καραμπέρης, Γιώργος  Βασιλόπουλος,  Στέλλα  Μπαλή,  Κωνσταντίνος  Λοτσάρης.

Κόντρα Μπάσο:

Βιλέν  Καραπετιάν

*Να υπενθυμίσουμε ότι η  ομάδα του εργαστηρίου Λυρικού Θεάτρου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας που συστάθηκε πριν από μερικούς μήνες, με πρώτο δείγμα δουλειάς της, την παράσταση «Οι Γάμοι του Φίγκαρο» τον περασμένο Μάρτιο στο Δημοτικό θέατρο "Απόλλων", θα παρουσιάσει πριν από κάθε παράσταση ένα σύντομο κλασικό ρεσιτάλ, βασισμένο στην τραγωδία, ως ένα είδος καλωσορίσματος στους θεατές.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΟΔΩΡΗ ΑΜΠΑΖΗ

«Πάνω. Σήκωσε το κεφάλι. Όρθωσε το λαιμό». Αυτά είναι τα πρώτα λόγια της Εκάβης στις Τρωάδες του Ευριπίδη (στη μετάφραση της Έλσας Ανδριανού). Λόγια που αφυπνίζουν, κινητοποιούν αυθαδιάζουν, λόγια άρρηκτα συνδεδεμένα με την ιστορία μας, τον χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία μας. Λόγια που ξεχνάμε ή προσπαθούν να μας κάνουν να ξεχάσουμε. Και αν οι εκάστοτε εξουσιαστές εξολοθρεύουν τις Κασσάνδρες, τις Ανδρομάχες και τους Αστυάνακτές μας, αυτό που δεν μπορούν να εξολοθρεύσουν είναι την Εκάβη μέσα μας. Τη βασίλισσα -παρελθόν μας, που τρέφει τους αγώνες μας και χλευάζει την υποταγή μας.

Τα δεινά των Τρωάδων, αποτέλεσμα του αχαλίνωτου μένους των εξουσιαστών, του πάθους της απόλυτης κυριαρχίας και του φόβου της απώλειάς της, είναι αναγνωρίσιμα στην ιστορία του ανθρώπινου είδους μέχρι σήμερα. Ο Ευριπίδης επιλέγει να μιλήσει για την «επόμενη μέρα» του πολέμου, όταν τα αίσχη δεν καλύπτονται από το πέπλο της σύγκρουσης, όταν τα δεδομένα εξαφανίζονται και όλα είναι πιθανά. Η αποχώρηση των Θεών στην αρχή του έργου στερεί την ελπίδα κάποιας «από μηχανής» λυτρωτικής εμφάνισης. «Έργα των ζωντανών» λοιπόν,  που μόνοι τους πλέον σηκώνουν το βάρος της ευθύνης των πράξεών τους.

Η παράσταση υπηρετεί το κείμενο αξιοποιώντας μουσικά όλα τα υλικά της τραγωδίας. Ακολουθεί τη δομή του έργου και προτείνει νέους τρόπους σκηνικής εκφοράς  με κυρίαρχη τη μουσική. Θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για ένα συμφωνικό έργο ενορχηστρωμένο για μαντολίνα, κιθάρες, κόντρα μπάσσο, σαξόφωνο, λυρικές φωνές, ομιλίες, κινήσεις σωμάτων και χειρονομίες. Κάθε σκηνή είναι μια συνολική σύνθεση όλων των στοιχείων με στόχο να προβληθεί πολυσήμαντα η δραματουργία.

Η μουσική δεν ταυτίζεται με κάποιο μουσικό είδος αλλά εμπεριέχει παραδοσιακά -ελληνικά και ξένα- στοιχεία μέχρι μπαρόκ, μίνιμαλ και τζαζ. Συνειδητά αποφεύγεται η ταύτιση με ένα είδος, αν και τα νυκτά έγχορδα δίνουν μια χροιά αρχαίων χρόνων, όχι απαραίτητα ελληνική.

Ως συνθέτης και σκηνοθέτης της παράστασης είχα την απόλυτη επιλογή των εκφραστικών μέσων, άρα και τον έλεγχο της συνολικής σύνθεσης. Είμαι ευγνώμων σε όλους τους συνεργάτες μου, το προσωπικό του θεάτρου και κυρίως στους ηθοποιούς και τα μέλη της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων για την πίστη τους σ' αυτήν την προσπάθεια».

Τα εισιτήρια να θυμίσουμε κοστίζουν 12 και 8 ευρώ και διατίθενται στα καταστήματα Discover, Καραμούζης και Musical και στην είσοδο του Κάστρου πριν τις παραστάσεις.

Να σημειωθεί ότι εκ των χορηγών επικοινωνίας των παραστάσεων των "Τρωάδων" είναι και το thebest.gr.

 

 

Φωτό από την συν. Τύπου, εικονίζονται από αριστερά ο Θ. Αμπαζής, η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Νανά Πατρώνη και ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων Ν. Κωστόπουλος.

Φωτό από την συν. Τύπου, εικονίζονται απ...

Φωτό από την συν. Τύπου, εικονίζονται από αριστερά ο Θ. Αμπαζής, η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας Νανά Πατρώνη και ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων Ν. Κωστόπουλος.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture