Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Η Αιγιώτισσα ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη στις 11 και 12 Ιουλίου στο Φεστιβάλ Αθηνών

Η Αιγιώτισσα ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη στ...

Με τον θεατρικό μονόλογο "Το Κτίσμα" του Φρανυς Κάφκα, στην αίθουσα Ε στην οδό Πειραιώς 260

Βασισμένη στο κείμενο «Το Κτίσμα», του Φραντς Κάφκα, είναι η παράσταση – μονόλογος που σκηνοθετεί η Βίκυ Γεωργιάδου και θα παρουσιαστεί από το Φεστιβάλ Αθηνών στο θέατρο Κτίριο Ε, στην οδό Πειραιώς 260, στις 11 και 12 Ιουλίου 2013.

Η Βίκυ Γεωργιάδου υπογράφει και την μετάφραση του κειμένου ενώ ερμηνεύει η Αιγιώτισσα στην καταγωγή ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη.

Μάλιστα η Μαρία Καλλιμάνη μαζί με την Βίκυ Γεωργιάδου έχουν επιμεληθεί και την δραματουργική επεξεργασία της παράστασης.

Βοηθός σκηνοθέτη: Γενοβέφα Ζάγγα

Σκηνικά - κοστούμια: Heike Schuppelius

Σχεδιασμός φωτισμών: Μελίνα Μάσχα

Μουσική και ηχητικός σχεδιασμός: Κώστας Ανδρέου

Ένα κτίσμα που παγιδεύει

Ένα πρόσωπο, που φέρει τα εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός αδιευκρίνιστου ζώου αλλά κατ' εξοχήν ανθρώπινο τρόπο σκέψης, έχει επιβάλει στον εαυτό του μια υπόγεια εξορία σε ένα τέλεια κατασκευασμένο κτίσμα που σκοπό έχει να του προσφέρει ασφάλεια και γαλήνη. Απομονωμένο και αύταρκες σε συνθήκες απόλυτης μοναξιάς και σιωπής, μεθοδικότητας και εθελούσιου καταναγκασμού, ευτυχεί και επαίρεται για το κτίσμα του μέχρι που οι θόρυβοι και το ενδεχόμενο ύπαρξης ενός εισβολέα ταράζουν τη γαλήνη του.

Το πλάσμα του Κάφκα συνειδητοποιεί ότι το κτίσμα του δεν είναι ανώτερο του απρόβλεπτου χαρακτήρα της πραγματικότητας. Το φρούριό του γίνεται παγίδα εγκλεισμού και επιτήρησης, το αγαθό της ησυχίας χάνεται ακαριαία, το αίσθημα της ασφάλειας καταρρακώνεται, η τελειότητα του κτίσματος εκτίθεται ανεπανόρθωτα και το πρόσωπο χάνει την αυτοκυριαρχία του και την αυτοπεποίθησή του. Καταβάλλεται από τον φόβο της ύπαρξης ενός στρατού μικροσκοπικών εχθρών ή ενός θηριώδους εχθρού από τα έγκατα της γης που έρχεται να καταπατήσει την ιδιοκτησία του.

Η καθαρότητα της σκέψης ενδίδει στον παραλογισμό και τη μανία καταδίωξης, η μεθοδικότητα αφανίζεται μέσα στη σπασμωδικότητα, η αξιοπρέπεια μέσα στη βαρβαρότητα και τη φρενίτιδα του αδηφάγου μίσους και η αυτοπεποίθηση μέσα στον τρόμο.

Ο εισβολέας, που πλησιάζει, περικυκλώνει την ύπαρξη, την ψυχή και το μυαλό του ιδιοκτήτη του κτίσματος. Η μυθική σύγκρουση εκκρεμεί αλλά το ακρωτηριασμένο κείμενο του Κάφκα δεν την περιλαμβάνει, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

Με κυνική ευαισθησία και με βαθιά γνώση της λεπτής γραμμής που χωρίζει το τραγικό από το γελοίο, ο Κάφκα εκθέτει τα πεπερασμένα όρια της ανθρώπινης ύπαρξης και δέχεται με χιούμορ και τρόμο ότι η ασφάλεια και η βεβαιότητα είναι αγαθά που δεν κατακτιούνται μέσα στο απρόβλεπτο του πραγματικού κόσμου.

Η Μαρία Καλλιμάνη που έχει εμφανιστεί σε πολλές σημαντικές κινηματογραφικές ταινίες όπως η «Χώρα Προέλευσης» του Σύλλα Τζουμέρκα, είχε παίξει την περασμένη θεατρική σαιζόν στο Αγγέλων Βήμα στην Αθήνα, στην παράσταση του Π. Κοκκινόπουλου «Frozen».

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture