Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

CULTURE

/

Γέλιο χάρισαν οι Χαραλαμπόπουλος και Παπασπηλιόπουλος με τους «Όρνιθες» στο Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας-ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Γέλιο χάρισαν οι Χαραλαμπόπουλος και Παπ...

Η παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης επαναλαμβάνεται και σήμερα Πέμπτη 13/9 στο Αρχαίο Ωδείο στο πλαίσιο του 31ου Φεστιβάλ Πάτρας

Χιούμορ, γέλιο, χρώμα αλλά και πολιτικοκοινωνικά μηνύματα είχε η παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης «Όρνιθες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα που ανέβηκε χθες Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012 το βράδυ στο Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας στο πλαίσιο του 31ου Φεστιβάλ Πάτρας του Οργανισμού Καλλιτεχνικών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων.

Η παράσταση θα επαναληφθεί και σήμερα Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου στις 21.00 στο Αρχαίο Ωδείο ενώ το ερχόμενο Σάββατο 15/9 θα μεταφερθεί στο θέατρο Κάστρου της Καλαμάτας, την Κυριακή 16/9 στο Παλαιό Ελαιουργείο, στην παραλία της Ελευσίνας στις 20.30 στο Φεστιβάλ «Αισχύλεια» και στις 18 και 19/9 στο Δημοτικό θέατρο Άλσους «Δημήτρης Κιντής» στην Ηλιούπολη στην Αθήνα.

Η παράσταση που προσέλκυσε πάνω από 900 θεατές χθες βράδυ στην Πάτρα, φάνηκε να αρέσει στην πλειονότητα των θεατών. Κυρίως χειροκροτήθηκαν ο Αιγιώτης στην καταγωγή Βασίλης Χαραλαμπόπουλος ως Πεισθέταιρος αλλά και ο επίσης απολαυστικός Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος ως ο αγαθός Ευελπίδης που ολοένα λέει χαζές παροιμίες όπως «η φαφούτα τρώει φρούτα και σε μας ούτε γερμάς!».

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος απέδειξε για άλλη μία φορά την κωμική του στόφα και άνεση στο να αξιοποιεί και να αναδεικνύει την κάθε ατάκα του. Από τις πιο αστείες στιγμές ήταν όταν ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος λέγοντας την ατάκα ότι μόνο τα πουλιά προυπήρχαν πριν από τη δημιουργία του κόσμου χτύπησε συμπτωματικά το ρολόι της κοντινής εκκλησίας του Παντοκράτορα.

Γενικά με τον ήχο του ρολογιού του Παντοκράτορα έπαιξε πολύ ο δημοφιλής ηθοποιός ενώ όλοι οι ηθοποιοί του έργου στη σκηνή της καταδίωξης των δύο επισκεπτών στη χώρα των πουλιών, κατέβηκαν και έπαιξαν κυνηγητό ανάμεσα στον κόσμο στις κερκίδες του Αρχαίου Ωδείου. Από τα ξεχωριστά στιγμιότυπα που μάλλον ήταν αυθόρμητο ήταν και το σημείο που ο ηθοποιός Σωκράτης Πατσίκας μετά από κάλεσμα που έκανε προς το κοινό, έφερε στη σκηνή ένα μικρό αγόρι το οποίο και άκουσε επί σκηνής την ιστορία για τη γέννηση του κόσμου ενώ στο τέλος πέταξε και πάλι στη θέση του αφού πρώτα του φόρεσαν οι ηθοποιοί ένα ζευγάρι μικρά λευκά φτερά! Το στιγμιότυπο με τον πιτσιρίκο ήταν πραγματικά πολύ όμορφο και συνάμα συγκινητικό και χειροκροτήθηκε θερμά από τους θεατές.

Πολύ γέλιο χάρισε και ο γνωστός ηθοποιός Γιώργος Χρυσοστόμου ως Προμηθέας Δεσμώτης μεταμφιεσμένος σε γυναίκα με κόκκινο εξώπλατο φόρεμα, ξανθιά περούκα, ομπρέλα και γόβες αλλά και ο Σωκράτης Πατσίκας στη σκηνή των τζαζ ιερωμένων που καταφθάνουν στη χώρα των πουλιών, τη Νεφελοκοκυγγία για να τα εκμεταλλευτούν.

Από την παράσταση δεν έλειψαν οι σπόντες για τα χαράτσια και το τέλος επιτηδεύματος, για το πλιάτσικο που κάποιοι κάνουν χρόνια στο δημόσιο ταμείο και για τα παραλίμνια Ολυμπιακά ακίνητα! Επίσης γεμάτο πολιτικά μηνύματα ήταν το σημείο που ακούστηκαν οι φράσεις «αυτή η χώρα δεν με αφήνει να ζήσω, μου έχει βγάλει τα σπλάχνα, με έχει κουρελιάσει» αλλά και στο φινάλε που ακούστηκαν τα λόγια «θα έρθουν ακόμα πιο δύσκολοι καιροί αλλά θα την αλλάξουμε τη ζωή και σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος».

Γέλιο έβγαλε και η σκηνή της εμφάνισης της Ίριδας, κόρης του Διός (εξαιρετική στο ρόλο η Αγορίτσα Οικονόμου) που ξεστομίζει την ατάκα στον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο «όλο μέλι και από τηγανίτα τίποτα» αλλά και η σκηνή του μεθυσμένου άρτι αφιχθέντα από τον κόσμο των ανθρώπων, Ευελπίδη-Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

Ρίγη νοσταλγίας προξένησαν στους θεατές η μουσική και τα χορικά του αξέχαστου Μάνου Χατζιδάκι από τη θρυλική παράσταση του θεάτρου Τέχνης που χρησιμοποιήθηκαν ευρέως και στην παράσταση του Γιάννη Κακλέα (ακούστηκε μάλιστα κάποια στιγμή ηχογραφημένη και η φωνή του ίδιου του Μάνου Χατζιδάκι).

Ωστόσο σε ορισμένα σημεία η αλληλουχία και ο συνδυασμός της αριστουργηματικής και αξεπέραστης μουσικής του Χατζιδάκι με σύγχρονους ήχους και μουσικές (πιο ηλεκτρονικές) θα λέγαμε ότι ήταν ατυχής.

Επίσης η εμφάνιση της αηδόνας με τον θεσπέσιο χορό και λίκνισμα της (από τις καίριες σκηνές του Αριστοφανικού έργου) εδώ θύμιζε στην καλύτερη περίπτωση χορευτικό από κινηματογραφικό μιούζικαλ του Δαλιανίδη, με την εντυπωσιακή χορεύτρια που είχε αναλάβει το ρόλο, να φορά κοντό σορτς και μπούστο, φτερά, μάσκα στο πρόσωπο και λευκές δερμάτινες μπότες!

Η παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης που είχε ρυθμό, φαντασία στη σκηνοθεσία και καλές ερμηνείες, το «παράκανε» θα λέγαμε στο αισθητικό κομμάτι και ιδίως στο θέμα της όψης των κοστουμιών που επιμελήθηκαν οι Βάλια Μαργαρίτη και Μανόλης Παντελιδάκης (σύγχρονα, πολύχρωμα και διαφορετικά μεταξύ τους) που δεν πολυταίριαζαν στην παράσταση ιδίως όταν ηχούσε η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.

Μετά το τέλος της παράστασης ο εγκάρδιος και φιλικός Βασίλης Χαραλαμπόπουλος φωτογραφήθηκε με τον πρόεδρο του Φεστιβάλ Πάτρας Ανδρέα Ανδριόπουλο και τους θαυμαστές του, φορώντας ένα μοντέρνο καπελάκι και κασκόλ.

Ανάμεσα στο κοινό που απόλαυσε χθες την παράσταση ήταν ο πρόξενος του Λουξεμβούργου στη Δυτική Ελλάδα Γιώργος Λαγοπαναγιωτόπουλος, ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων Νίκος Μακρής, το ζεύγος Σπύρου και Νανάς Δούκα, οι Παύλος Μαρινάκης και Χριστίνα Κόκοτα-Παναγοπούλου, ο πολιτιστικός σύμβουλος του Φεστιβάλ Πάτρας Ανδρέας Α. Ανδριόπουλος, κ.α.

Οι φωτό είναι του Παναγιώτη Μουλίνου.

ΤΑΚΗΣ Γ.ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Culture