Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Κόβουν τα δανεικά στην ελληνική Ναυτιλία;

Κόβουν τα δανεικά στην ελληνική Ναυτιλία;

Το θέμα απασχολεί και τους εκπροσώπους 87 κρατών που συμμετέχουν στα Ποσειδώνια

Στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος βρίσκονται οι τελευταίες εξελίξεις όσον αφορά την χρηματοδότηση νέων ναυπηγήσεων. Το θέμα απασχολεί και τους εκπροσώπους 87 κρατών που συμμετέχουν στα Ποσειδώνια λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση από τον Όμιλο Αγγελικούση της συμφωνίας του με έξι διεθνείς τράπεζες για πιστώσεις ύψους 1,25 δισ. δολαρίων, οι οποίες θα χρηματοδοτήσουν το επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής εννέα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carrier).

Παράλληλα παρατηρείται τον τελευταίο καιρό ένας αυξανόμενος αριθμός διακοπής εξυπηρέτησης χρέους από ναυτιλιακές εταιρείες που θα οδηγήσει αναπόφευκτα στο τέλος των δανειοδοτήσεων. Όπως επισημαίνουν στελέχη της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο εξ΄ αιτίας της εξαιρετικά περιορισμένης ρευστότητας των διεθνών τραπεζών οι οποίες μειώνουν την δανειακή έκθεση τους.

Όσο αφορά τις ναυπηγήσεις, σύμφωνα με την Διευθύνουσα Σύμβουλο της Second Wind Shipping Limited, Jean Richards, η οποία μίλησε κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου με θέμα το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας, που φιλοξενήθηκε στα Ποσειδώνια 2012, ο αυξανόμενος αριθμός διακοπής της εξυπηρέτησης υφιστάμενων δανείων για νέες ναυπηγήσεις, θα οδηγήσει μαθηματικά σε μία νέα εποχή όπου δεν θα υπάρχει χρηματοδότηση. Όπως τόνισε η κα Richards, ενώ η χρηματοδότηση νέων projects παρέχεται ακόμα από χρηματοοικονομικούς οργανισμούς όπως οι παραδοσιακές τράπεζες, οι κινέζικες τράπεζες, καθώς και από τις αγορές ομολόγων και κεφαλαίων, οι περισσότεροι χρηματοδότες έχουν πλέον την τάση να επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες επενδυτικές κατηγορίες ενώ ταυτόχρονα θέτουν αυστηρότερους δανειακούς όρους.

«Οι παραδοσιακές τράπεζες δανείζουν μόνο τους πολύ μεγάλους τους πελάτες, με πολύπλοκες συμφωνίες που αφορούν και άλλα περιουσιακά στοιχεία, ενώ οι κινεζικές τράπεζες επικεντρώνονται κυρίως στο δανεισμό εγχώριων ναυπηγοεπισκευαστικών εταιρειών σε συμφωνίες που τους αφήνουν υψηλά περιθώρια κέρδους.

Αντίστοιχα οι εκδόσεις ομολόγων αποτελούν πλέον επιλογή μόνο για μεγάλες και γνωστές ναυτιλιακές εταιρείες αλλά συνεπάγονται υψηλό επιτόκιο, ενώ χρηματοδότηση μέσω των κεφαλαιαγορών απαιτεί σε αντάλλαγμα μετοχικά πακέτα μέσω αύξησης κεφαλαίων, ούτως ώστε να μειωθεί το ρίσκο της χρηματοδότησης» τόνισε  η κα Richards, σύμφωνα με την οποία ένας μεγάλος αριθμός συμφωνιών αναδιάρθρωσης  χρέους  που επιτεύχθηκε τα τελευταία τρία χρόνια θα έχει αβέβαιη κατάληξη.

Αυτό θα είναι το φυσικό επακόλουθο καθώς οι υπάρχουσες συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς συνεχίζουν να δείχνουν πολύ χαμηλό βαθμό ανάπτυξης του ΑΕΠ και του εμπορίου και μειωμένα μεταφορικά ναύλα ενώ ταυτόχρονα η ναυπηγική δραστηριότητα παραμένει σε σταθερά υψηλά επίπεδα.

Σύμφωνα με την κα Richards, οι συνθήκες που απορρέουν  από τη ζήτηση για μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία αλλά και για περισσότερα νεότευκτα πλοία νέου περιβαλλοντικού σχεδιασμού σημαίνουν ένα πράγμα: «Ο μεγαλύτερος κίνδυνος αυτή τη στιγμή οφείλεται στην έντονη δραστηριότητα των ναυπηγείων που οδηγεί στην υπερπροσφορά πλοίων και χωρητικότητας και όχι στο γεγονός ότι οι τράπεζες δεν χορηγούν δάνεια», συμπλήρωσε η κα Richards.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά