Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

/

Πανελλήνιες: Εκτιμήσεις θεμάτων σε Φυσική, Οικονομία και Ιστορία, από το "Πρόσημο"

Πανελλήνιες: Εκτιμήσεις θεμάτων σε Φυσικ...

Πανελλήνιες 2023

ΦΥΣΙΚΗ

Το θέμα Α κρίνεται εύκολο, κατανοητό και από όλο το εύρος της ύλης.

Το θέμα Β συνολικά αναμενόμενο, οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα έχουν πρόβλημα.

Το θέμα Γ αναμενόμενο, αλλά με πολλές παγίδες που θα κοστίσουν αρκετά μόρια σε όσους δεν προσέξουν τις πράξεις και την εκφώνηση.

Το θέμα Δ είναι συνδυαστικό, με κακή κατανομή μονάδων, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Συνολικά, τα φετινά θέματα είναι εύκολα στη θεωρία αλλά αρκετά δύσκολα στις ασκήσεις. Δυστυχώς, οι εξαγγελίες του ΙΕΠ σχετικά με τα θέματα – υπερπαραγωγές δεν ίσχυσαν και οι μαθητές θα δυσκολευτούν να πιάσουν υψηλές επιδόσεις. Το τρίωρο θα φτάσει οριακά.

Ανέστης Χρίστος, Φυσικός, Μεταπτυχιακό Δ.Ε. Πανεπ. Πατρών, Διευθυντής Σπουδών
Κοτσαύτης Παναγιώτης, Φυσικός, Μεταπτυχιακό Δ.Ε. Πανεπ. Πατρών, Διευθυντής Σπουδών


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα φετινά θέματα πανελληνίων για το μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας κρίνονται στο σύνολό τους βατά δίχως ιδιαίτερες δυσκολίες. Παρά ταύτα το θέμα Δ απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές καθώς απαιτεί προσοχή και συνδυαστική γνώση.

Το Θέμα Α με τις ερωτήσεις σωστού - λάθους και σωστής επιλογής κρίνεται στο σύνολό του εύκολο.

Το Θέμα Β ανάπτυξης, αφορούσε τον κρατικό προϋπολογισμό, ένα από τα πλέον αναμενόμενα θέματα της καινούργιας ύλης που δεν είχε εξεταστεί στο πρόσφατο παρελθόν.

Το Θέμα Γ είναι μια αναμενόμενη άσκηση που αφορά αποκλειστικά το κεφάλαιο 7, που άπτεται της Μακροοικονομίας, εξετάζοντας εκτενώς την έννοια του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.

Το Θέμα Δ είναι μια συνδυαστική άσκηση που απαιτεί γνώση των κεφαλαίων 2,4 και 5 της Μικροοικονομίας. Συγκεκριμένα, καταπιάνεται με μεταβολή της προσφοράς κρατώντας τη ζήτηση σταθερή, συνδυάζοντας από τις κρατικές παρεμβάσεις την επιβολή ανώτατης τιμής.

Ζώτος Χρήστος,

Υποψήφιος Διδάκτωρ

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

Τα φετινά θέματα στο μάθημα της Ιστορίας χαρακτηρίζονται σαφή με ήπιο βαθμό δυσκολίας. Οι παρατηρήσεις καλύπτουν το σύνολο της ύλης και χρήζουν εμπέδωσης της ιστορικής αφήγησης. Το θέμα Γ1 η απάντηση του οποίου αποτελεί συνδυασμό δύο διαφορετικών κεφαλαίων έχει επισημανθεί επανειλημμένα τόσο στη διδασκαλία, όσο και στην προφορική και γραπτή εξέταση των μαθητών του φροντιστηρίου «ΠΡΟΣΗΜΟ». Το θέμα Δ1 αποτέλεσε θέμα εξέτασης των μαθητών του φροντιστηρίου κατά το τελευταίο διαγώνισμα εφ’ όλης της ύλης στο οποίο αξιολογήθηκαν.

Συγκεκριμένα, το θέμα Α1 περιλαμβάνει τρεις ιστορικές έννοιες από το πρώτο, δεύτερο και τρίτο κεφάλαιο αντίστοιχα, των οποίων ζητείται ο ορισμός. Πρόκειται για έννοιες που έχουν ζητηθεί και κατά το παρελθόν. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κεφάλαιο της Επιτροπής Αποκατάστασης Προσφύγων που φέτος ζητήθηκε με τη μορφή ορισμού, είχε εξεταστεί πέρυσι στο θέμα Β2 ως ερώτηση ανάπτυξης.

Στο θέμα Α2 οι μαθητές καλούνται να αξιολογήσεις ως Σωστές ή Λανθασμένες πέντε προτάσεις από τα τέσσερα πρώτα κεφάλαια του σχολικού βιβλίου σε αντίθεση με την αντίστοιχη παρατήρηση του 2022 η οποία αφορούσε αποκλειστικά το πρώτο κεφάλαιο. Οι προτάσεις είναι σαφείς και κατανοητές.

Το θέμα Β1 εξετάζει μία συγκεκριμένη παράγραφο από το δεύτερο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου και συγκεκριμένα από την ενότητα αναφορικά με το κόμμα των Φιλελευθέρων. Η ερώτηση είναι σαφής, ωστόσο, η αποστήθιση της παραγράφου προβληματίζει τους μαθητές καθώς περιλαμβάνει ιστορικές πληροφορίες χωρίς ιδιαίτερη συνάφεια μεταξύ τους.

Το θέμα Β2 αφορά την ενότητα 2 από το κεφάλαιο του Κρητικού Ζητήματος. Αξιολογείται ως ένα θέμα απόλυτα σαφές και κατανοητό από μία ενότητα δύο παραγράφων που ζητήθηκε αυτούσια και εκ των οποίων η δεύτερη θεωρείται πιο απαιτητική στην αποστήθισή της λόγω της διατύπωσής της.

Το θέμα Γ1 διακρίνεται σε δύο υπορωτήματα, τα οποία εξετάζουν δύο διαφορετικά κεφάλαια του σχολικού βιβλίου. Το α υποερώτημα αφορά το προσφυγικό ζήτημα και ιδιαίτερα τη δημιουργία του προσφυγικού συνοικισμού της Σύρου κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα, ενώ το β υποερώτημα εξετάζει τη ναυτιλιακή και οικονομική ανάδειξη της Σύρου κατά το ίδιο χρονικό διάστημα από το πρώτο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου. Πρόκειται για μία συνδυαστική προσέγγιση των δύο κεφαλαίων, η οποία πρέπει να επισημαίνεται από τον εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας των υποψηφίων. Από τα δύο παραθέματα που δίνονται, το πρώτο είναι διατυπωμένο σε καθαρεύουσα χωρίς όμως δυσκολίες κατανόησης, ενώ το δεύτερο είναι μικρής έκτασης διατυπωμένο σε δημοτική και απόλυτα κατανοητό. Τα παραθέματα προσφέρουν αρκετά ιστορικά στοιχεία που θα διευκολύνουν τους μαθητές στην απάντηση των ερωτημάτων μέσω σύνθεσης.

Το ερώτημα Δ1αποτελείται, επίσης, από δύο υποερωτήματα, τα οποία αφορούν τη δεύτερη ενότητα του κεφαλαίου του Παρευξείνιου Ελληνισμού και η απάντηση των οποίων προέρχεται από την ίδια σελίδα του σχολικού βιβλίου, συνεπώς δεν αναμένεται να δυσκολευτούν οι μαθητές στον εντοπισμό της. Δίνονται τρία παραθέματα με σαφήνεια και επάρκεια ιστορικών στοιχείων, ώστε και εδώ οι μαθητές να οδηγηθούν σε μία επιτυχή σύνθεση ιστορικής αφήγησης και παραθεμάτων.

Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Πανελλήνιες