Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

/

Πανελλήνιες: Εκτίμηση Θεμάτων Μαθηματικών & Αρχαίων Ελληνικών, από το "Πρόσημο"

Πανελλήνιες: Εκτίμηση Θεμάτων Μαθηματικώ...

Πανελλήνιες 2023

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Το θέμα Α δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες, είναι αναμενόμενο, αλλά το Σ-Λ χρειάζεται προσοχή.

Το θέμα Β καλύπτει βασικές έννοιες όλης της ύλης. Το Β4 είναι αρκετά απαιτητικό για Β θέμα.

Το θέμα Γ κρίνεται αναμενόμενο, χρειάζεται προσοχή ως προς την κατανόηση των ερωτημάτων, ειδικά στο Γ4.

Το θέμα Δ κρίνεται απαιτητικό, απευθύνεται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος την ύλη, ιδιαίτερα το Δ4.

Συνολικά τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταζόμενης ύλης και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Απαιτούν κριτική και συνδυαστική σκέψη, προσοχή στις εκφωνήσεις και στις πράξεις. Ο χρόνος των τριών ωρών κρίνεται επαρκής.

 

Κατσούπης Μανώλης, Μαθηματικός, M.Sc., Διευθυντής Σπουδών

Νίτσας Μάριος, Μαθηματικός

Δούλου Φανή, Μαθηματικός

 

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ

Στο διδαγμένο κείμενο εξετάζονταν οι ενότητες 16 και  18 του σχολικού βιβλίου.

Τα ερωτήματα Α1 α και β χαρακτηρίζονται χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ωστόσο προϋπέθεταν πολύ καλή κατανόηση των κειμένων αναφοράς.

Στο ερώτημα Β1 μπορούσαν να αξιοποιηθούν τόσο το εισαγωγικό σχόλιο της ενότητας 16 όσο και το ερμηνευτικό σχόλιο του σχολικού βιβλίου, καθώς επίσης και η εισαγωγή της θεματικής ενότητας 5 του σχολικού βιβλίου.

Στο ερώτημα Β2 εξεταζόταν το παράλληλο κείμενο, το οποίο ήταν μεταφρασμένο απόσπασμα από τον «Ανώνυμο» του Ιαμβλίχου, ο συγγραφέας του οποίου αναφέρεται σε σχόλιο της ενότητας 21. Το κείμενο ήταν κατανοητό και η ερώτηση απαιτούσε συνδυαστική παρουσίαση σημείων με το δεύτερο προς εξέταση απόσπασμα.

Η παρατήρηση Β3 χαρακτηρίζεται ως μέτριας δυσκολίας καθώς απαιτούσε καλή γνώση της ετυμολογίας των λέξεων.

Το ερώτημα Β4 εξέταζε την εισαγωγή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.

Στο ερώτημα Γ1 η μετάφραση του πρωτότυπου αποσπάσματος από τον «Θεάγη» του Πλάτωνα κρίνεται απαιτητική στο σύνολό της, ενώ η παρατήρηση Γ2 στηριζόταν σε πιο κατανοητό χωρίο του κειμένου, το οποίο οριοθετούταν από την εκφώνηση και δε χρειαζόταν οι μαθητές να το εντοπίσουν σε όλη την έκταση του κειμένου.

Η ερώτηση Γ3 της γραμματικής εξέταζε βασικές γραμματικές γνώσεις καλύπτοντας ευρύ φάσμα των γραμματικών φαινομένων ακολουθώντας τον τρόπο εξέτασης παλαιοτέρων ετών.

Η παρατήρηση Γ4α του συντακτικού αφορούσε τον συντακτικό χαρακτηρισμό συγκεκριμένων όρων χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, ενώ το υποερώτημα β ζητούσε μια απλή μορφή μετατροπής πρότασης από ευθύ σε πλάγιο λόγο.

Και οι δύο ενότητες είχαν εξεταστεί  στο κριτήριο προσομοίωσης του φροντιστηρίου.


Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών

Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.

Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Πανελλήνιες