Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Νάσος Νασόπουλος Αιγιάλεια Βασιλιάς Κάρολος της Αγγλίας Γιώργος Λάνθιμος Ρούλα Πισπιρίγκου Ομόφυλα Ζευγάρια
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Τα πέντε δυνατά σημεία για το μέλλον της Κρουαζιέρας στο Κατάκολο  

Τα πέντε δυνατά σημεία για το μέλλον της...

Του Φώτη Αλεξόπουλου  


Μετά από 2 έτη ολοκληρωτικής  απομόνωσης , ο τομέας  της Κρουαζιέρας  εμφανίζει σιγά -σιγά σημεία ανάκαμψης και  δυναμικής , προσπαθώντας αργά αλλά σταθερά, να “ξαναβρεί” τα πατήματα του και να συμμετέχει ξανά στην “Πίτα” του Τουρισμού και της Ψυχαγωγίας . 
Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Επανεκκίνηση του συγκεκριμένου τομέα , σε σχέση με άλλες μορφές τουρισμού και ψυχαγωγίας , έχει μια πιο βραδυκίνητη λειτουργία , με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και σίγουρα χρειάζεται, περισσότερο χρόνο σε σχέση με άλλους τομείς του τουρισμού , ώστε να ξαναμπεί στο παιγνίδι  ως ο “δυνατός Παίκτης” . 
Άλλωστε στην Κρουαζιέρα έχουν επενδυθεί διεθνώς σημαντικά κεφάλαια , πολλά δισεκατομμύρια δολάρια , σε πλοία και υποδομές και σίγουρα είναι από τους τομείς του τουρισμού που έχει μπροστά του πολύ μέλλον .  
Οι επενδύσεις σε “νέα πράσινα” πλοία , σε περισσότερο πολυτελή πλοία μικρότερου μεγέθους , η εύρεση νέων εναλλακτικών προορισμών , δείχνει μια τάση ενίσχυσης του προφίλ του συγκεκριμένου κλάδου τουρισμού . 
Τώρα στο κομμάτι που με ενδιαφέρει ως Τόπος καταγωγής μου , η Ηλεία θεωρώ ως επιστήμονας της Οικονομικής θεωρίας ότι  θα πρέπει να αρχίσουμε να αναλύουμε τις Εσωτερικές & Διεθνείς εξελίξεις σχετικά με το θέμα της Κρουαζιέρας και να μελετούμε τα “"εσωτερικά προβλήματα” και επιπτώσεις που έχουν δημιουργηθεί όπως  (λ.χ) Η κλειστή Διώρυγα του Ισθμού ,   η επιλεξιμότητα του Λιμανιού του Πειραιά ως Home Porting από πολλές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο και πως μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε ως Όφελος της Τοπικής  οικονομίας , δηλαδή με ποιο τρόπο μπορεί να  συμμετέχει το Κατάκολο στο πρόγραμμα επισκέψεων εβδομαδιαίας ξενάγησης στην ανατολική μεσόγειο , καθώς επίσης να αναλύσουμε και “εξωτερικά προβλήματα” της Κρουαζιέρας που επηρεάζουν και το Κατάκολο ( λ.χ) η ραγδαία αύξηση των πετρελαιοειδών, το μεγάλο πρόβλημα της Αδριατικής , οπού τα πράγματα δεν είναι υπέρ μας αφού η κυβερνητική απόφαση να προσεγγίζουν τα κανάλια μεγάλα πλοία με σκοπό την  προστασία της Βενετίας  καθώς και τα λιμάνια Τεργέστη, Μονφαλκόνε , Μαργκέρα έχουν και αυτά ένα περιορισμό στο μέγεθος των πλοίων κατά την προσέγγιση στο λιμάνι που δεν βοηθάει την κατάσταση ιδιαιτέρα  . 
Τρόπο τίνα , ο Προβληματισμός των ενασχολούντο  με το θέμα Κρουαζιέρας και η έγκαιρη  ανάλυση των  5 σύγχρονων βασικών αδυναμιών - σημείων ,  εάν επισημανθούν έγκαιρα ώστε να   μελετηθούν και να  αναλυθούν με την μέθοδο SWOT Analusis , είμαι σίγουρος ότι το λιμάνι του Κατάκολου θα   αναδειχθεί   σε μια ιδιαίτερα δυναμική περιοχή, με πολλές δυνατότητες ανάπτυξης ως Home Port των πλοίων κρουαζιέρας , των Δαλματικών Ακτών , της Δυτικής αλλά και της Ανατολικής μεσογείου κ.ο.κ στην επόμενη πενταετία . 
Αναλύοντας όλα τα παραπάνω που αναφέρω και γνωρίζοντας την σχέση Value for money σε σχέση με την ποιότητα και την τιμή και θεωρώντας ότι το Κατάκολο μπορεί να αναδειχθεί σε σημαντικό “παίκτη” την επόμενη δεκαετία στον χώρο της Κρουαζιέρας και όχι μόνο προτείνω, τα εξής :   
*Άμεση κατάθεση υπομνήματος προς την κυβέρνηση  με θέμα την  στήριξη της Τοπικής επιχειρηματικότητας του Κατάκολου  μέσω  αντισταθμιστικών μέτρων  
*Ίδρυση και λειτουργία Βιολογικής Δημοτικής Λαχαναγοράς Κατάκολου με ιδιαίτερη έμφαση εκτός την τοπική κατανάλωση , στην διαφήμιση και προβολή του Λιμανιού Κατάκολου ως Προμηθευτή Υγιεινών Α” Ποιότητας -προϊόντων Ηλειακής Γης στα  πλοία κρουαζιέρας .  
* Προσπάθεια για Άμεση “ Εμπλοκή” του λιμανιού Κατάκολου ως Home Port σε όλες τις σημερινές διαδρομές από τις Δαλματικές ακτές έως και τις διαδρομές της Ανατολικής Μεσογείου.  
* Άμεσος Επανασχεδιασμός& Επαναπροσδιορισμός ,   με την δημιουργία ενός “Προτεινόμενου”  ΗΛΕΙΑΚΟΥ  ψυχαγωγικού πακέτου προγράμματος για τους επισκέπτες στην Ηλειακή Γη  , με  αποστολή σε όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας προς ενημέρωση .

*  Κατάθεση στις Εταιρείες διοργάνωσης κρουαζιέρας ενός ενιαίου σχεδιασμού με αδελφοποιημένα λιμάνια της Πελοποννήσου( Home Port) .

O Φώτης Αλεξόπουλος (Δ. Οικονομολόγος- Περιφερειολόγος ) Υπηρετεί ως  Διοικητικός Υπάλληλος στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και είναι πρώην Αναπληρωτής Βουλευτής Νομού Ηλείας , Εκπρόσωπος στο Ινστιτούτο καταναλωτών Νομού Ηλείας( ΙΝΚΑ Ηλείας ) , Εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμαρχου Πηνειού σε θέματα Κοινωνικής Πολιτικής . 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις