Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Για μια ρίγα... αδειανή, για έναν Ξιαρχό

Για μια ρίγα... αδειανή, για έναν Ξιαρχό
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα
[email protected]

Βιώνουμε τον θρίαμβο του ανορθολογισμού σε όλες τις εκφάνσεις του δημόσιου βίου και κατά περίπτωση.

Βιώνουμε τον θρίαμβο του ανορθολογισμού σε όλες τις εκφάνσεις του δημόσιου βίου και κατά περίπτωση. Χθες το απόγευμα η περίπτωση άκουγε στο όνομα «Ξιαρχό» και έκανε τον γύρο των ΜΜΕ με «συνεχείς ενημερώσεις» και ασθμαίνοντες τίτλους περί πιθανής αυτοκτονίας του.

Το όλο ζήτημα έδειχνε να έχει ένα κοινωνιολογικού τύπου ενδιαφέρον: Ένας χορευτής κατασκεύασμα του σωλήνα των social media, διασύρει μέσω αυτών μια παχουλή κοπέλα που κάθεται πίσω του σε ένα κατάστημα εστίασης για το γεγονός ότι φοράει μια μπλούζα με ...ρίγες, παρά τα περιττά κιλά της. Η κοπέλα είχε πάει για να ξεσκάσει. Ο Ξιαρχό, για να γλεντήσει την ανία του, να την ανεβάσει στα social, να κάνει ίσως «καυγά» για να αυξήσει τους ακολούθους του, να πάρει καμία επιπλέον χορηγία.

Το αστείο με το οποίο κανείς δεν γέλασε, δεν είχε την αναμενόμενη απόδοση στο χρηματιστήριο των ινφλουένσερς όπου ενδημεί το απόλυτο κενό και αναπαράγεται με ταχύτητες φωτός.

Λίγες ώρες μετά, όλη η ελληνική showbiz, η ίδια που συνέβαλε στην κατασκευή του οικοδομήματος «Ξιαρχό», του επιτέθηκε με δριμύτητα κάνοντας λόγο για μπούλινγκ, συναισθηματική κακοποίηση, αποστολή αρνητικών μηνυμάτων, ρατσισμό και άλλα συναφή.

Η ριγέ μπλούζα έγινε  για μια μέρα σημείο αναφοράς της ειδησεογραφίας, των συζητήσεων στα καφέ και των μηνυμάτων στα social. Ανάμεσα από τις ρίγες αχνοφαινόταν η απίστευτη ελαφρότητα της διασημότητας έτσι όπως αυτή γίνεται αντιληπτή σήμερα. Της αλαζονείας του τίποτα. Της αδηφαγίας του κινητού που καταπίνει φωτογράφους και φωτογραφιζόμενους.

Ο Ξιαρχό, εξαφανίζεται αφήνοντας πίσω του ένα μυστήριο που οδηγεί στην απόφασή του να αυτοκτονήσει.

Τα ΜΜΕ παίρνουν φωτιά. Αυτός που διέσυρε με βίντεο μια παχουλή κοπέλα, φαίνεται ότι πέφτει θύμα κακοποίησης από την ανθρωποφαγία που ακολούθησε το «ανέμελο λάθος του».

Έχει προηγηθεί η απόσυρση της χορηγίας μιας πασίγνωστης εταιρείας από τον Τάσο Ξιαρχό. Kαι η απόσυρση χιλιάδων ακολούθων του. Αυτό φάνηκε ότι ξεχείλισε το ποτήρι.

Όλα έδειχναν να έχουν αποκτήσει ένα ιδιαίτερο δραματικό βάρος. Η υπόθεση Ξιαρχό, είχε ανέβει στην πρώτη θέση της θεματολογίας των ηλεκτρονικών ΜΜΕ. Οι ριπές των ειδήσεων ήταν κατακλυσμιαίες. Θα έλεγε κανείς ότι αυτή η χώρα δεν είχε χθες βράδυ  τίποτε άλλο για να ασχοληθεί πέραν του εντοπισμού του κ. Ξιαρχό.

Ώσπου ο εξαφανισθείς ενεφανίσθη διατεινόμενος ότι ήπιε 50 χάπια.

Πώς επανήλθε; Με μια ανάρτηση στο tik tok!

Ξαφνικά, όλο το δραματικό βάρος των προηγούμενων ωρών μετατράπηκε με μια μόνο κίνηση σε ιλαροτραγωδία.

Η είδηση άρχισε από εκείνη τη στιγμή να κατρακυλάει στην αστειότητα. Kαι ο εκπίπτων ινφλουένσερ άρχισε να παίρνει από τον ρόλο της δραματικής περσόνας, τον ρόλο του διασκεδαστή.

Το ενδιαφέρον σε σχέση με τον εκπεσόντα έχει να κάνει με το πώς αυτός αναρριχήθηκε.

Ο νεαρός που πέταξε από το επώνυμό του ένα «ς» έχει εστιάσει στην ανατρεπτική εικόνα,  την επανάσταση των μέχρι πρότινος  περιθωριοποιημένων και την ανατροπή των έμφυλων στερεοτύπων.

Το βιογραφικό του συμπυκνώνεται στα εξής: Είναι 29 ετών,  Art Director, χορογράφος και χορευτής. To πραγματικό του όνομα είναι Τάσος Ξιαρχογιαννόπουλος. Άρχισε μαθήματα χορού σε ηλικία 16 ετών και η καταγωγή του είναι από την Αθήνα και συγκεκριμένα, από το Μενίδι

Ήταν ένας από τους πρώτους άνδρες χορευτές με τακούνια, στην Ελλάδα.

Έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό το 2007 όταν χορογράφησε τη Μαρίνα Σάττι στο κομμάτι «Μάντισσα»

Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες καλλιτέχνες.

Είναι μόνο αυτός ο τρόπος με τον οποίο οικοδομήθηκε το προφίλ του Ξιαρχό; Όχι. 

Η κάθε εποχή έχει τα δικά της «οχήματα». Και ο Ξιαρχό ήταν από αυτούς που ήξεραν ή που έμαθαν πώς να επιβιβάζονται σε αυτά. 

«Μου έχουν στείλει μηνύματα γράφοντάς μου ότι είμαι λούγκρα, αδερφάρα, ανορεξικός, πρεζάκιας, στενοχωριέμαι με τους κομπλεξικούς, είναι κρίμα που είναι τόσο μονοδιάστατοι», δήλωνε το 2019, ανεβαίνοντας όπως και άλλοι πολλοί στην ταχεία της εποχής που οδηγούσε με υψηλές ταχύτητες στην καταδίκη «παλαιολιθικών» αντιλήψεων περί φύλου, περί κατηγοριοποίησης με βάση την εικόνα, το βάρος, τη φυλή, την σεξουαλική ταυτότητα.

Kαι σε άλλη του συνέντευξη πριν λίγους μήνες, καβάλα στο ίδιο κύμα, δήλωνε: "Για να πω την αλήθεια, ακόμη δεν έχω προσδιορίσει αν είμαι γκέι ή bisexual και νομίζω ότι είναι ένα ωραίο ταξίδι αυτό στη ζωή, να αναζητάς προς τα πού οδεύεις. Γιατί κάποια στιγμή επιθυμώ να κάνω και οικογένεια, οπότε δεν θα ήθελα να με περιορίσει μια σεξουαλική ταυτότητα ή μόδα της εποχής".

Τι άλλαξε άραγε από εκείνο τον Ξιαρχό μέχρι αυτόν που είδαμε να ανοίγει καυγά με τις ρίγες και να χώνεται ακόμη και στην τουαλέτα για να διασκεδάσει τους ακολούθους του με τα κιλά μιας άλλης;

Τίποτα δεν άλλαξε. Απλώς όλο αυτό το κίνημα του σεβασμού στη διαφορετικότητα έγινε κάποια στιγμή μόδα χωρίς να εδράζεται σε καμία ουσιαστική βάση, σε καμία κοινωνική παιδεία, σε καμία παγιωμένη αντίληψη περί ανοχής στη διαφορά του άλλου, περί αναγνώρισης της αξίας του. Άλλαξε το περιτύλιγμα και έμεινε ιδια η καραμέλα.

Έγινε αναρριχητικό καλάμι για κάτι τύπους σαν τον Ξιαρχό, αύξησε τους ακολούθους τους, τους έφερε χορηγούς, τους εκτόξευσε σε μια φήμη που δεν αναλογεί στις περισσότερες των περιπτώσεων στην διαδρομή τους και τους άφησε απαίδευτους και λίγους, έτοιμους να προδοθούν με μια απλή κίνηση. Να προδοθούν από την αλαζονεία τους και να επιτεθούν όπως τους  επιτέθηκαν. Όπως οι ιδιοι κατήγγειλαν ότι τους επιτέθηκαν.  

Είπαμε, το καλάμι έχει επικινδυνότητα. Σε πετάει ψηλά, αλλά δεν είναι από στέρεο υλικό.

Και τα κινήματα στα σόσιαλ είναι κινήματα του αέρα.

Οι αλλαγές έρχονται απο τη κοινωνία και τις δομές της. Όχι από τις αναρτήσεις του κάθε Ξιαρχό που αλλάζει ρόλους και χορηγούς φορώντας το προσωπείο του νεωτεριστική της εικόνας και των αντιλήψεων μέχρι να χωθεί σε μια τουαλέτα και να αρχίσει να γελάει με έναν άλλον άνθρωπο.

Mε λίγα λόγια πολύς καυγάς, πολλοί ακόλουθοι, πολλοί παραμυθιασμένοι,  για μια ρίγα... αδειανή, για έναν Ξιαρχό. Ένα Ξιαρχό που είναι και αυτός θύμα τις ίδιας "αλυσίδας": μιας κοινωνίας που αρκείται στα συνθήματα και παραμένει στο σκοτάδι.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις