Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος: Διανύουμε μια περίοδο σοκ στην ψυχολογία του καταναλωτή

Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος: Διανύουμ...

Ο CEO της "Coffee Island", μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

Πώς βιώνετε την πανδημία και πώς επηρέασε την επιχείρησή σας; 

Αδιαμφισβήτητα συνιστά μια από τις δυσκολότερες επαγγελματικές φάσεις που έχουμε περάσει και μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, πρόκειται για μια πρωτόγνωρη κρίση που δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο κανένα κλάδο της αγοράς.

Η αγορά της εστίασης πλήττεται διαρκώς. Kαθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με νέους, πιο περίπλοκους κανονισμούς λειτουργίας, αλλά και πολύπλοκες συνθήκες εργασίας. Οποιοσδήποτε προγραμματισμός χρήζει διαρκώς επανατοποθέτησης ενώ το οικονομοτεχνικό πλαίσιο λειτουργεί ανασταλτικά και φυσικά το θέμα της ασφάλειας και προστασίας των εργαζομένων και των πελατών μας, έχει αναδειχθεί σε πρωταρχική προτεραιότητά μας.

Οι συνεργάτες franchisees δίνουν πραγματική μάχη προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους κάτω από αυτές τις εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες. Υπολογίζουμε πως η πτώση των πωλήσεων του δικτύου κυμαίνεται στα επίπεδα του 30% μεσοσταθμικά, ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που αγγίζει ακόμη και το 60%.

Παράλληλα, όπως αντιλαμβάνεστε τα πλάνα ανάπτυξης και η στρατηγική της εταιρείας έχει αναδιαμορφωθεί. Η επέκταση στο εξωτερικό, στην παρούσα φάση περνάει σε δεύτερη προτεραιότητα καθώς αυτή τη στιγμή για εμάς βασική και κύρια σημασία έχει να στηρίξουμε το υπάρχον δίκτυο και τους συνεργάτες μας σε μια τέτοια δύσκολη συγκυρία.

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και έχει υποχρεώσει σε αλλαγές τις επιχειρήσεις. 

Χωρίς αμφιβολία διανύουμε μια περίοδο που θα μπορούσε να τη χαρακτηρίσει κανείς και ως σοκ στην ψυχολογία του καταναλωτή. Όλοι οι γενικότεροι περιορισμοί για τη διασφάλιση της δημοσίας υγείας, είναι λογικό να προκαλούν ψυχολογικές μεταπτώσεις και αναστάτωση στο κοινό. Ένας επικοινωνιακός και εξωστρεφής λαός όπως εμείς, άλλωστε, δεν είναι εύκολο να διατηρήσει την ψυχολογία και τη διάθεση του σε υψηλά επίπεδα με όλες αυτές τις εναλλαγές. Και αυτός είναι ένας παράγοντας που οφείλουμε τα brands να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας. Ο καταναλωτής έχει ανάγκη από ευχάριστα νέα και μηνύματα που θα του αναπτερώσουν το ηθικό. Οφείλουμε να έχουμε εν-συναίσθηση σε αυτό που βιώνει και να σταθούμε δίπλα του με τον πιο δημιουργικό τρόπο.

Στη δική μας περίπτωση, για παράδειγμα, ο καφές έχει αφήσει για λίγο, το στοιχείο της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης που τον χαρακτηρίζει και έχει αναδειχθεί σε συντροφιά στο σπίτι. Ενδεικτικό και πολύ σημαντικό παράδειγμα, που μας επηρεάζει άμεσα, είναι αυτό της τηλεργασίας. Αυτή η νέα συνθήκη εργασίας με τη μεγαλύτερη μερίδα του κοινού να δουλεύει από το σπίτι, όπως αντιλαμβάνεστε, έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της κίνησης του κοινού σε εμπορικές περιοχές, όπως και την αναδιαμόρφωση των ωραρίων λειτουργίας. Παράλληλα, και όπως ήταν και αναμενόμενο, η διανομή κατ’ οίκον έχει παρουσίαση μεγάλη άνοδο. Όλα αυτά όμως συνιστούν εποχιακές τάσεις, που στο άμεσο μέλλον θα δούμε τι αποτύπωμα θα αφήσουν και πόσο βαθιές αλλαγές είναι.

Θα μπορούσε ωστόσο να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία; 

Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι οι κρίσεις κρύβουν ευκαιρίες, ωστόσο ακόμα θεωρώ πως είμαστε σε μια αρχική φάση. Σίγουρα είναι μια ευκαιρία να κάνουμε όλοι τον απολογισμό μας και να επανασχεδιάσουμε τη στρατηγική μας. Εκτίμηση μου είναι πως σε πολλούς κλάδους θα ισοσταθμιστεί η προσφορά με τη ζήτηση, ενώ ενδεχομένως στο άμεσο μέλλον να εμφανιστούν και σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες.

Τι θεωρείτε ότι πρέπει να κάνουν οι πληττόμενες επιχειρήσεις για να μείνουν όρθιες; Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές; 

Πρόκειται για μια περίοδο κρίσης, που βιώνουμε όλοι, παγκόσμια, για πρώτη φορά και απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά. Με τα δεδομένα να αλλάζουν διαρκώς οι επιχειρήσεις καλούνται, περισσότερο από ποτέ, να επιδείξουν ευελιξία & προσαρμοστικότητα προκειμένου να επιβιώσουν. Η ασφάλεια και η υγιεινή των εργαζομένων και των πελατών μας, έχει μπει σε πρώτη προτεραιότητα και καθιστά πλέον, εξίσου, βασικό άξονα δράσης.  

Στην Coffee Island από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αναβαθμίσαμε και αναπροσαρμόσαμε τις διαδικασίες μας, ώστε να παρέχουμε σε όλους (εργαζόμενους & πελάτες) ασφάλεια. Γεγονός που επισφραγίστηκε και από την πιστοποίηση Covid Shield που λάβαμε πρόσφατα από τον ανεξάρτητο διαπιστευμένο φορέα TÜV Austria.

Παράλληλα, φροντίσαμε να μπορούν να προμηθευτούν όλοι τα προϊόντα του καφεκοπτείου μας και έτσι άμεσα διαμορφώσαμε και εξελίξαμε το e-shop μας ώστε να μπορεί να έχει πλέον πανελλαδική κάλυψη.

Κοιτάξτε, θα γίνουν λάθος αλλά και σωστοί χειρισμοί, το σημαντικό όμως είναι να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα διατηρώντας αναλλοίωτο το χαρακτήρα και την κουλτούρα μας.

Την επομένη της πανδημίας, σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης; 

Σίγουρα ο τουρισμός, το λιανεμπόριο και η εστίαση, συνιστούν το βασικό τρίπτυχο που έχει πληγεί από αυτή την πανδημία. Στον κλάδο της εστίασης ωστόσο η κρίση και οι περιορισμοί έφεραν στην επιφάνεια μια σειρά από ζητήματα που ταλανίζουν εδώ και χρόνια τον κλάδο, όπως η υψηλή φορολογία και οι υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές, οι οποίες έχουν πλέον καταστεί δυσβάσταχτες

Ενδεικτικά και σημαντικά σημεία είναι ο ΦΠΑ στην εστίαση, ο οποίος θα πρέπει να μονιμοποιηθεί στο 13% όπως και η κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στον καφέ που έχει επιβληθεί από το 2017 προκαλώντας αύξηση της τιμής του καφέ για τους καταναλωτές της τάξεως του 30% σε ορισμένα είδη αλλά και μείωση της κατανάλωσης.

Είναι σημαντικό αυτά τα θέματα καθώς και μια σειρά από άλλα που επηρεάζουν άμεσα τα λειτουργικά των επιχειρήσεων να μπουν στην πρώτη γραμμή επίλυσης καθώς οποιαδήποτε καθυστέρηση στη λήψη μέτρων ανακούφισης μπορεί να προκαλέσει σοβαρές ζημιές στον κλάδο μας.

 

Η εταιρεία με μια ματιά

ΕΔΡΑ: Πάτρα

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ: 206

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ: 5 χώρες

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ: 441

ΙΔΡΥΣΗ: 1999

ΚΛΑΔΟΣ: Καφές, ροφήματα, καφεκοπτεία

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Covid - H επόμενη μέρα