Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Δελτίο Ειδήσεων Κορωνοϊός Αγιά Σοφιά ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Σε εξέλιξη η πορεία για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα - ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ

φωτο από Δήμο Πατρέων

φωτο από Δήμο Πατρέων

Συγκέντρωση το πρωί στην πλατεία Γεωργίου και η πορεία μέχρι το Ρίο

Σε εξέλιξη βρίσκειαι η πορεία  για την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα, η οποία πλησιάζει στο τέλος της. Ξεκίνησε από την πλατεί Γεωργίου και ολοκληρώνεται στον σιδηροδρομικό σταθμό του Ρίου.  Την κινητοποίηση διοργανώνουν ο Δήμος Πατρέων και η Επιτροπή Αγώνα Συλλόγων με σύνθημα «Υπερασπιζόμαστε την πόλη μας» διεκδικώντας

-         Την υπογειοποίηση του Τρένου

-         Την λειτουργία του Προαστιακού

-         Την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου

 

Στις 9 το πρωί προηγήθηκε συγκέντρωση στην πλατεία Γεωργίου στην Πάτρα και στη συνέχεια ξεκίνησε πορεία μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό του Ρίου. Όπως είπε ο Δήμαρχος Πατρέων λίγο πριν την έναρξη της πορείας, "θα διεκδικήσουμε την υπογειοποίηση μέχρι τέλους, από το Ρίο". Και πρόσθεσε: Προσπαθούν τώρα να μας διαχωρίσουν και να τεμαχίσουν τον αγώνα. Η υπόθεση της υπογειοποίησης αφορά όλη την πόλη". Γύρω στις 10 η πορεία έφτασε στην Αγυιά, ενώ λίγο πριν τις 11 είχε φτάσει στην οδό Αυστραλίας και συνεχώς κάτοικοι του Αρκτικού Διαμερίσματος πυκνώνουν τις γραμμές της, σύμφωνα με ενημέρωση από τον Δήμο. Προβλέπεται ότι σε μια περίπου ώρα η πορεία θα έχει φθάσει στο Ρίο. 

 

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, σε σύντομο χαιρετισμό του, στην συγκέντρωση στην πλατεία Γεωργίου, λίγο πριν ξεκινήσει η πορεία, μεταξύ άλλων, τόνισε:

«Φίλες και φίλοι,

Για μια ακόμη φορά ο πατραϊκός λαός βρίσκεται στον δρόμο του αγώνα.

Διεκδικούμε το δίκιο μας. Να υπάρχει ζωή στην πόλη μας.

Σήμερα παλεύουμε για την υπογειοποίηση του τρένου, την λειτουργία του προαστιακού, την δημιουργία του γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια της σημερινής γραμμής, Αύριο, όπως και χθες, για να υπάρχει δουλειά για όλους, δουλειά με δικαιώματα. Να γίνει το μεγάλο Ανατολικό Πάρκο στο Ριγανόκαμπο.

Ο δρόμος του αγώνα είναι ο μοναδικός που φέρνει αποτελέσματα. Τίποτε δεν θα μας χαριστεί. Ξέρουμε πολύ καλά γιατί αρνούνται να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματά μας, τα αυτονόητα δηλαδή. Διότι ό,τι χάνει ο πατραϊκός λαός το κερδίζουν αυτοί που κάνουν κουμάντο στην οικονομία.

Δεν θα μπούμε σε διάλογο με την κυβέρνηση.

Δεν θα διαπραγματευτούμε οποιαδήποτε λύση που βλάπτει την πόλη μας και τους κατοίκους της.

Δεν θα αποδεχτούμε για τα κέρδη και τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, που επιδιώκουν να φτάσει πάση θυσία, επιφανειακά το τρένο στο λιμάνι. Να διχοτομηθεί η πόλη, να υψωθούν τείχη και να υποβαθμιστεί η ζωή μας.

 

Ο Πατραϊκός λαός, θα συνεχίσει ενωμένος τον αγώνα του, για να μείνουν και αυτοί οι σχεδιασμοί στα χαρτιά.

Το διαχρονικό αίτημα για σύγχρονο τρένο με υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής -που θα επηρεάσει την Πάτρα για εκατονταετίες- την λειτουργία του προαστιακού και την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου, πεζοδρόμων και ποδηλατόδρομου, είναι ρεαλιστικό και άμεσα εφαρμόσιμο, είναι προς το συμφέρον του Πατραϊκού λαού σήμερα, αλλά και των γενιών που έρχονται».

 

 

 

Στο μεταξύ την Παρασκευή ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής παρουσίασε από την Πάτρα τη νέα πρόταση του Υπουργείου για τη διέλευση του τρένου στην πόλη με υπογειοποίηση 5,6 χλμ.

 

Οι εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών κ. Καραμανλή για την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την οδό Κανελλοπούλου έως τον Άγιο Ανδρέα, έργο που ο ίδιος χαρακτήριζε «Φαραωνικό» και αχρείαστο για την πόλη, ένα πράγμα αποδεικνύει, ότι «και ο άγιος φοβέρα θέλει». Αυτό αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, με την οποία προσκαλούσε στην πορεία από την πλατεία Γεωργίου ως το Ρίο. Και συνεχίζει:

Τους είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει να μην ανοίξουν πόλεμο με τον πατραϊκό λαό γιατί θα ηττηθούν όπως η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Η υποχώρηση της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και να το εμφανίσουν, είναι αποτέλεσμα του αγώνα του πατραϊκού λαού, που είναι ενωμένος και όχι διχασμένος όπως τον θέλει ο Υπουργός.

Η Δημοτική Αρχή θα συνεχίσει μαζί με τον λαό της πόλης, του Συλλόγους και τους μαζικούς Φορείς, τον αγώνα με πολύμορφες κινητοποιήσεις για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο, την λειτουργία του Προαστιακού και την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου.

Αυτό το διαχρονικό αίτημα είναι δίκαιο, είναι ρεαλιστικό και άμεσα εφαρμόσιμο.

Είναι προς το συμφέρον του πατραϊκού λαού σήμερα, αλλά και των γενεών που έρχονται.

Καλούμε τον λαό και την νεολαία της πόλης μας να δώσουν μαζικό και δυναμικό «παρών» την Κυριακή στις 9 το πρωί στην πλατεία Γεωργίου. Να είμαστε όλοι εκεί. Να μη λείψει κανείς. Συμμετέχουμε μαζικά στην μεγάλη πορεία από την πλατεία Γεωργίου μέχρι το Ρίο.


Υπερασπιζόμαστε την πόλη μας. Διεκδικούμε:

-         Την Υπογειοποίηση του Τρένου από το Ρίο.

-         Την λειτουργία του Προαστιακού.

-         Την δημιουργία Γραμμικού Πάρκου.  

 

Στο θέμα της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο οποίος βρέθηκε στην πόλη, στο πλαίσιο των εργασιών του 8th Regional Growth Conference.


Στο πλαίσιο της παρουσίασης των βασικών αξόνων και του νέου σχεδίου της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός, επισήμανε ότι η δημοπράτητη του σημαντικού έργου για την Πάτρα, θα γίνει το δεύτερο εξάμηνο του 2021. 

Όπως φαίνεται στους βασικούς άξονες, η διέλευση του τρένου από την Πάτρα προβλέπει υπογειοποίηση 5,16 χλμ. Όπως έχει δηλώσει ο κ. Καραμανλής, πρόκειται για ένα έργο, για το οποίο η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει. "Θέλουμε τη γνώμη σας. Ήρθε η ώρα να σταματήσει η πόλη να διχάζεται", είπε ο υπουργός στο πλαίσιο της ομιλίας του. Υπολογίζεται τον πρώτο χρόνο η επιβατική κίνηση να ανέλθει σε 1.100.000 επιβάτες. Το ταξίδι από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι Πάτρας θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά.

Ο υπουργός Υποδομών, εξήγησε ότι η υπογειοποίηση θα γίνει στο εξής τμήμα: Η κάθοδος θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων, δηλαδή 5,16 χιλιόμετρα.

«Μιλάμε, δηλαδή, πρακτικά για το σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας. Επιπλέον, άλλα περίπου 1,7 χιλιόμετρα είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά, θα αθροίζουν περίπου 3,8 χιλιόμετρα, εκτός πυκνής αστικής δόμησης».
 

Ειδήσεις