Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

/

Νοέμβριος με φθινοπωρινές εκπτώσεις, Black Friday και Cyber Monday

Νοέμβριος με φθινοπωρινές εκπτώσεις, Bla...

Επί ποδός επιχειρήσεις και καταναλωτές

Ο Νοέμβριος είναι προ των πυλών και μαζί οι φθινοπωρινές εκπτώσεις, που αναμένεται να μας υποδεχθούν την 1η του μηνός, ημέρα Παρασκευή, και θα διαρκέσουν έως την Κυριακή 10 Νοεμβρίου. Θα ακολουθήσουν οι Βlack Friday και Cyber Monday, για τις οποίες φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα εργάζονται πυρετωδώς.

Στη διάρκεια αυτών των καταναλωτικών εθίμων που ξεκίνησαν στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο, οι εταιρείες πραγματοποιούν μεγάλες εκπτώσεις σε προϊόντα που είναι σε στοκ.

Στο 24ωρο που είναι σε εξέλιξη η Black Friday και η Cyber Monday, οι προσφορές των φυσικών και online καταστημάτων μπορούν να αγγίξουν ακόμη και το 80% σε ορισμένα προϊόντα. Εν προκειμένω, πρέπει να σημειωθεί πως  η Cyber Monday αφορά μόνο σε αγορές στο Διαδίκτυο, όπως υποδηλώνει και η ονομασία της.

Πού πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή οι εμπορικές επιχειρήσεις

Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.

Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης, που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Τι πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής στις online αγορές

Εάν δεν γνωρίζεις ένα κατάστημα και θέλεις να παραγγείλεις από αυτό, κάνε πρώτα τη διαδικτυακή σου έρευνα. Εξάλλου κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα, οφείλει να σου παρέχει σε ευδιάκριτο σημείο το είδος και το όνομα της επιχείρησης, την έδρα της και τα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας με αυτή.

Πρέπει να είσαι προσεκτικός ότι το προϊόν που επιλέγεις μέσω φωτογραφιών σ’ ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σίγουρα αυτό που ψάχνεις.

Διάβασε τους όρους χρήσης και αγοράς, που πρέπει να υπάρχουν σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος πότε θα λάβεις το προϊόν από την ημέρα παραγγελίας του ανάλογα και με τη διαθεσιμότητά του, την πολιτική επιστροφών, τους τρόπους πληρωμής, το κόστος των μεταφορικών, την πολιτική ακύρωσης κ.λ.π.

Βεβαιώσου ότι η σελίδα πληρωμής του καταστήματος χρησιμοποιεί τεχνολογία κρυπτογράφησης SSL (Secure Sockets Layer). Όταν φτάσει η στιγμή της πληρωμής,η διεύθυνση της ιστοσελίδας πρέπει να ξεκινά με https:// και όχι απλά με http://. Επίσης, στο κάτω δεξί μέρος του περιηγητή http://www.saferinternet.gr θα πρέπει να υπάρχει ένα λουκετάκι.

Διάβασε την πολιτική του καταστήματος για τη συλλογή των προσωπικών δεδομένων, και συγκεκριμένα, ποιες πληροφορίες αποθηκεύονται κατά την ηλεκτρονική συναλλαγή και πώς χρησιμοποιούνται. Το κατάστημα μπορεί να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία σου για την αποστολή διαφημιστικών προσφορών ή άλλων ενημερωτικών μηνυμάτων, με την προϋπόθεση ότι σε ενημερώνει και το δηλώνει ξεκάθαρα εξ αρχής στους όρους του. Επίσης, το κατάστημα πρέπει απαραίτητα να σου παρέχει τη δυνατότητα κάθε φορά να επιλέγεις εάν επιθυμείς να διακόψεις οποιαδήποτε τέτοια επικοινωνία.

Με την ολοκλήρωση της αγοράς σου, θα πρέπει να λάβεις επιβεβαίωση της παραγγελίας σου από το ηλεκτρονικό κατάστημα, η οποία συνήθως στέλνεται με e-mail. Στο συγκεκριμένο μήνυμα αναγράφονται τα σημαντικά στοιχεία της συναλλαγής, όπως ο αριθμός παραγγελίας, περιγραφή του προϊόντος που παρήγγειλες, ο χρόνος και ο τρόπος παράδοσης. Εάν δε λάβεις κάποιο μήνυμα επιβεβαίωσης, καλό είναι να επικοινωνήσεις με το κατάστημα από το οποίο πραγματοποίησες την παραγγελία σου, για να δεις εάν υπήρξε κάποιο θέμα.

Εάν έχει παρέλθει ο προκαθορισμένος χρόνος παράδοσης του προϊόντος και δεν το έχεις παραλάβει επικοινώνησε με το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Mόλις παραλάβεις το προϊόν, έλεγξε το προσεκτικά για να βεβαιωθείς ότι παραλαμβάνεις ακριβώς αυτό που έχεις παραγγείλει χωρίς κάποιο ελάττωμα. Μαζί με το προϊόν θα πρέπει να υπάρχει το παραστατικό αγοράς (απόδειξη ή τιμολόγιο) με την επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος από το οποίο παρήγγειλες.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις