ΕΚΛΟΓΕΣ 2019

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Δύο πανέμορφα ξύλινα ιστιοφόρα, έκαναν "ποδαρικό" στη μαρίνα mega yacht του ΟΛΠΑ στην Πάτρα- ΦΩΤΟ- Η υποδομή που θα κάνει ένεση σε τουρισμό και οικονομία

Δύο πανέμορφα ξύλινα ιστιοφόρα, έκαναν "ποδαρικό" στη μαρίνα mega yacht του ΟΛΠΑ στην Πάτρα- ΦΩΤΟ- Η υποδομή που θα κάνει ένεση σε τουρισμό και οικονομία
Κοντογεωργοπούλου Γιώτα

Απομένει να καταλήξουν στο όνομά της, το οποίο είναι απαραίτητο για την αναγνωρισιμότητά της και βεβαίως στον τρόπο προβολής της

Δύο υπέροχα ξύλινα ιστιοφόρα έκαναν την περασμένη εβδομάδα «ποδαρικό» στη μαρίνα mega yacht στην Πάτρα, εγκαινιάζοντας την λειτουργία της η οποία αναμένεται να κινηθεί με επιτάχυνση τους επόμενους μήνες καθώς λύνονται και τα τελευταία προβλήματα και γίνεται διευθέτηση λεπτομερειών έτσι ώστε η νέα και πολλά υποσχόμενη υποδομή του ΟΛΠΑ, να μπορέσει να γίνει σημείο αναφοράς για τον θαλάσσιο τουρισμό και να αποφέρει στην πόλη  σημαντικά τουριστικά και οικονομικά οφέλη.

Τα δύο μεγάλα σκάφη, έδεσαν για λίγες ώρες, αλλά η παρουσία τους ήταν ενδεικτική της δυναμικής που μπορεί να αποκτήσει η μαρίνα μέσα από την κρουαζιέρα η οποία κατακτά συνεχώς νέο έδαφος επί των ...θαλασσών προσφέροντας τόνωση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης των πόλεων- σταθμών, μέσω της αύξησης του τουρισμού υψηλού επιπέδου και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.

Ο νέος χώρος πρόσδεσης σκαφών αναψυχής, ξεκινά τη λειτουργία του στη βόρεια πλευρά του λιμανιού της Πάτρας, στην δεξιά πλευρά του μόλου της Αγ. Νικολάου. Η υποδομή του σε πρώτη φάση αφορά την φιλοξενία 17 μεγάλων σκαφών άνω των 15 μέτρων, για τα οποία μέχρι σήμερα δεν υπήρχε  υποδομή φιλοξενίας τους στην πόλη.

Οι εκτιμήσεις στην αρχή της καλοκαιρινής σεζόν είναι πολύ αισιόδοξες καθώς έχει ήδη εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον.

Την μαρίνα mega yaght, που θα φιλοξενεί πλοία έως 40 μέτρα, θα διαχειριστεί, με υπερπροσπάθεια, το προσωπικό του λιμένα, όπως μου λέει ο Πρόεδρος και Διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Νίκος Κοντοές, ο οποίος αποκλείει κάθετα το ενδεχόμενο να γίνει διαγωνισμός για εκχώρηση σε ιδιώτη.

Όπως μας ενημερώνει, έχει ήδη ψηφιστεί η τιμολογιακή της πολιτική και αυτές της ημέρες λύνονται οι τελευταίες λεπτομέρειες σε σχέση με την χρήση της και τον υφιστάμενο εξοπλισμό μετά και από υποδείξεις των χρηστών.

Απομένει να καταλήξουν στο όνομά της, το οποίο είναι απαραίτητο για την αναγνωρισιμότητά της και βεβαίως στον τρόπο προβολής της για την διασύνδεσή της με τον κόσμο των mega yaht.

Η Πάτρα μέσα από την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων προσδοκά σε σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη, όπως η ανάπτυξη και προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού, μέσω της ικανοποίησης των αυξανόμενων αναγκών ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών, η ανάδειξη του παραλιακού μετώπου, η αναβάθμιση της αισθητικής της πόλης και της ποιότητας του περιβάλλοντος, η ενδυνάμωση της παραδοσιακής σχέσης των κατοίκων της πόλης με τη θάλασσα, η ανάπτυξη δραστηριοτήτων αναψυχής, πολιτισμού και ναυταθλητισμού

Κυρίως όμως, και αυτό είναι πολύ σημαντικό στις μέρες μας, η Πάτρα μπορεί να έχει μεγάλα οφέλη μέσα από την τόνωση της εμπορικής και τουριστικής κίνησης της πόλης, μέσω της αύξησης του τουρισμού υψηλού επιπέδου και της ανάδειξής της σε σημαντικό σταθμό του θαλάσσιου ταξιδιού σε ένα κομβικό σημείο, λόγω του Ιονίου και σε συνάρτηση με την γειτονική Ηλεία η οποία ήδη μετρά σημαντικότατα οφέλη από την κρουαζιέρα.

Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι ο και ο χειμερινός θαλάσσιος τουρισμός (κρουαζιέρα-Yachting) εξυπηρετεί και συνδυάζεται με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Πόλης των Πατρών (προσκυνηματικός τουρισμός, καρναβάλι κ.λ.π.).

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η βιομηχανία του yachting συνεισφέρει περίπου το 4,5% του ΑΕΠ της χώρας, με το σύνολο του τουρισμού να ανέρχεται στο 18%. Η ημερήσια δαπάνη του μέσου τουρίστα yachting ανέρχεται στα $120  έναντι των $75 κάθε άλλου τουρίστα. Στην Ελλάδα υπάρχουν συνολικά 16.500 σκάφη αναψυχής τα οποία φιλοξενούνται σε μαρίνες, αλιευτικά καταφύγια & μαρίνες ξενοδοχείων.

Περί τους 120.000 εργαζόμενους απασχολούνται σήμερα στον κλάδο (τεχνικοί, πληρώματα, τουριστικά γραφεία, τροφοδοσίες κ.α.)

Από την άλλη, ο κλάδος του yachting αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα, όπως η σημαντική έλλειψη θέσεων ελλιμενισμού, τόσο για τους τουρίστες – ναυλωτές όσο και για τους ιδιοκτήτες σκαφών, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Εντονότερη είναι η έλλειψη θέσεων για μεγάλες θαλαμηγούς (super-yachts), κατηγορία που απευθύνεται σε πολύ υψηλά εισοδήματα.

Ενδεικτικό είναι ότι η  Ελλάδα  με 16.000 χλμ. ακτογραμμή διαθέτει 19 μαρίνες,  ότι η Κροατία ενώ  το 1/3 της ακτογραμμής μας διαθέτει 107 μαρίνες.

Εδώ και αρκετά χρόνια γίνεται  μία σημαντική προσπάθεια αναβάθμισης και αναδιάρθρωσης του τοπίου των τουριστικών λιμένων στην Ελλάδα.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μαρίνα του Φλοίσβου, μια μαρίνα υψηλών προδιαγραφών με δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού yachts, εμπορικές χρήσεις και χώρους ανοιχτούς στο ευρύ κοινό.  To επενδυτικό πρόγραμμα για τον εκσυγχρονισμό της Μαρίνας Φλοίσβου ανήλθε στα €45 εκατ. περίπου.

Σήμερα, η μαρίνα διαθέτει 250 θέσεις ελλιμενισμού, οι οποίες κατά 50% φιλοξενούν mega-yachts (σκάφη αναψυχής και πολυτελείς θαλαμηγούς με μήκος που υπερβαίνει τα 30 μέτρα).

Σχόλια

Ειδήσεις