CULTURE

/

«Καθημερινή»: Ξεχώρισε στο Φεστιβάλ Δράμας η «Joanna» του πατρινού Παναγιώτη Φαφούτη

Κοινοποίηση
Tweet

H ταινία βασίζεται στον πατρινό θρύλο της "Γιαννούλας της κουλουρούς"

Στους μικρομηκάδες με την ώριμη και στοχευμένη ματιά κοινωνικού προβληματισμού, που ανέδειξε το φετινό Φεστιβάλ Δράμας εντάσσει η «Καθημερινή» της περασμένης Κυριακής τον «δικό μας» Παναγιώτη Φαφούτη. Οπως αναφέρει, το ελληνικό σινεμά είναι συνειδητοποιημένο και με ισχυρά ανθρωπιστικά μηνύματα σε καιρούς κρίσης, «καδράροντας» τη συγχρονη πραγματικότητα. Η «Joanna» του συμπολίτη μας δημιουργού , όπως γράφει η εφημερίδα στο ένθετο «Τέχνες και Γράμματα», παρακολουθεί μια μεσήλικη γυναίκα (Υβόννη Μαλτέζου) να διασχίζει την πόλη ντυμένη νύφη, καταλήγοντας στο λιμάνι (εδώ διαβάσαμε λιμάνι του Πειραιά ενώ είναι της Πάτρας). «Το φιλμ λύνει το αίνιγμά του στο τέλος διασκευάζοντας ιδανικά έναν παλιό αστικό μύθο»επισημαίνεται. Το δημοσίευμα στέκεται επίσης στις ταινίες «Euroman» του Γαβριήλ Τζάφκα, «Simon Days» του Νίκου Τσεμπερόπουλου, «4 Μαρτίου» του Δημήτρη Νάκου, « Κατηφόρα» του Στέλιου Καμμίτση, «Σπόρο» της Ιφιγένειας Κοτσώνη.

 

ΜΕ ΜΑΛΤΕΖΟΥ, ΣΟΦΟ,ΤΖΑΒΕΛΛΑ ΚΑΙ SUPERFAST

Η «Τζοάνα», βασιμένη στα βλέμματα, στην έκφραση και στις εικόνες της Πάτρας, έχει ελάχιστες ατάκες. Με ερέθισμα τον παλιό μύθο, που προκαλεί και τον πατροπαράδοτο καρναβαλικό «ντόρο» της άνω πόλης, εστιάζει στη μορφή της περιπλανώμενης, μισότρελης Γιαννούλας που περιμένει τον γαμπρό απο τα ξένα.Η ιστορία ξεδιπλώνεται σε 7 λεπτά μόλις.  Είναι μια «διασκευή» αφού περνάει στο σήμερα, στους τωρινούς εμπορικούς δρόμους της Πάτρας, με τον κόσμο να κυκλοφορεί κανονικά. Η Γιαννούλα περιμένει εδώ και 40 χρόνια τον αρραβωνιαστικό της και έχει καταντήσει γραφικό αξιοθέατο. Οι επιβάτες των πλοίων και οι περαστικοί την παρατηρούν, τη λυπούνται , τη φωτογραφίζουν ενώ εκείνη πάντα περιμένει το πλοίο της αγάπης……. μάταια. Το φινάλε όμως  είναι αναπάντεχο. Ενα σχόλιο στα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα και τις προκαταλήψεις, γιατί τα φαινόμενα απατούν! Αν θυμάστε, με συμπαραγωγό τον ΟΛΠΑ και τη στήριξη τωνSuperfast,  του ναυτιλιακού πρακτορείου Fast Travel των Παρθενόπουλου-Φιλοπούλου αλλά και της εταιρείας MedFrigo είχαν συγκεντρωθεί πέρυσι στα γυρίσματα περίπου 60 άτομα ως κομπάρσοι, ενώ επαγγελματίες και ερασιτέχνες ηθοποιοί όπως ο Στέλιος Σοφός (ως καπετάνιος), ο Ηρακλής Τζαβέλλας (ως υπάλληλος πρακτορείου) , ο Γκόγκος Παναγιωτόπουλος και ο Γιάννης Λιλής (ως ψαράδες) είχαν πιο «ενεργό» ρόλο στο αλληγορικό story. Το συνεργείο κινηματογράφισε ένα τριήμερο μέσα στο παλιό εργοστάσιο της Πατραικής, στις σκάλες Αγίου Νικολάου, στα Προσφυγικά, στην παλιά πόλη, στην περιοχή του Κόκκινου Μύλου και βέβαια στο παλιό και το νέο λιμάνι όπως και μέσα στο πρακτορείο της Super Fast.  Η πρωταγωνίστρια αγναντεύει με φόντο τον Πατραικό, την Παλιοβούνα, το μεγάλο ερυθρόλευκο πλοίο, τα φορτηγά και την παραδοσιακή παραλιακή ζώνη. Γνωστοί καρναβαλιστές, φίλοι και συγγενικά πρόσωπα του σκηνοθέτη, ακόμα και μικρά παιδιά, ήταν στο πλευρό της. Οι περισσότεροι συμμετείχαν ως επιβάτες του πλοίου, όπως η Ριάνα Παπαχριστοπούλου και ο Νίκος Σόμπολας. Στο κάστινγκ βοήθησε η Νεφεντίνα Μοσχόβου, τη μουσική του φιλμ υπογράφει η γνωστή ερμηνεύτρια – συνθέτης Μαριέτα Φαφούτη, τα κοστούμια η Δανάη Αναγνώστου και τη φωτογραφία ο Γιώργος Παπανδρικόπουλος. Α.ΜΠ

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture