Από τα γραφειοκρατικά γρανάζια χρειάζεται να περάσει η καταβολή των χρημάτων
Ακόμα περιμένουν την επιστροφή φόρου φορολογούμενοι στην Πάτρα και σε όλη τη χώρα, καθώς η διαδικασία αποδεικνύεται χρονοβόρα, λόγω του ελέγχου που επιβάλλεται να γίνει. Η αναμονή είναι δεδομένη ακόμα και για περιπτώσεις ασφαλισμένων, που δεν έχουν οφειλές στην εφορία. Στην περίπτωση ασφαλισμένης στην Πάτρα, η οποία δικαιούται επιστροφή φόρου και δεν έχει χρέη προς την εφορία ή ασφαλιστικά ταμεία, χρειάστηκε η επίσκεψή της στη Γ΄ ΔΟΥ Πάτρας και η συμπλήρωση αίτησης, προκειμένου να δρομολογηθεί η διαδικασία καταβολής των χρημάτων και όπως ενημερώθηκε θα χρειαστεί να περιμένει έναν περίπου μήνα, μέχρι να μπουν τα χρήματα στην τράπεζα.
Ο όγκος εργασίας αυτή την περίοδο στην Γ ΔΟΥ Πατρών, όπως και σε άλλες δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες είναι μεγάλος λόγω του ΕΝΦΙΑ, αλλά και της επιστροφής του ΦΠΑ στους αγρότες, o αριθμός των οποίων σύμφωνα με πληροφορίες του thebest. gr είναι για την περιοχή ευθύνης της Γ΄ΔΟΥ ,στην οποία ως γνωστόν συγχωνεύτηκαν κι άλλες, περίπου 3.500.
Οι διασταυρώσεις των στοιχείων παραμένουν «μπλοκαρισμένες» στα πλοκάμια μιας απίστευτης γραφειοκρατίας, κάπου μεταξύ Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), εφοριών και ασφαλιστικών ταμείων, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
Με τη νέα διαδικασία, από την 1η Ιουλίου όλες οι επιστροφές φόρων, μισθωτών, συνταξιούχων, ανέργων, αγροτών κ.λπ. πρέπει να ελέγχονται από τις εφορίες, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία και να γίνουν οι απαραίτητοι συμψηφισμοί. Ακόμη και οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι ελέγχονται από τις εφορίες και αφού ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες, επιστρέφονται τα σχετικά ποσά, ωστόσο σύμφωνα με το δημοσίευμα, στις περισσότερες περιπτώσεις οι φορολογούμενοι πρέπει να περάσουν πρώτα από την εφορία για να ξεκινήσει η διαδικασία ελέγχου και κάποια στιγμή να πάρουν τα χρήματά τους από το ελληνικό Δημόσιο.
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα άνεργου φορολογουμένου που πήγε στην εφορία του για να διαπιστώσει γιατί δεν έχει γίνει ακόμα η επιστροφή φόρου. Ο υπάλληλος της εφορίας μπήκε στο ηλεκτρονικό σύστημα, είδε ότι ο φορολογούμενος είναι δικαιούχος επιστροφής, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να του επιστραφούν άμεσα τα χρήματά του. Ο υπάλληλος του είπε... να τηλεφωνήσει σε δύο μήνες στην περίπτωση που δεν έχει γίνει η πίστωση της επιστροφής φόρου στον λογαριασμό του!
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr