Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

"Δεν θα μπουν στα Βραχνέικα τα διόδια της Πατρών-Πύργου"- Εντός του μήνα η συζήτηση για Νότια Χάραξη και τρένο στην Πάτρα

"Δεν θα μπουν στα Βραχνέικα τα διόδ...

Δρομολογούνται εξελίξεις το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου

Μεγάλη κουβέντα γίνεται το τελευταίο καιρό τόσο για την χάραξη όσο και για την θέση των διοδίων στην ακόμα υπό δημοπράτηση Πατρών-Πύργου. Τα πράγματα αναμένεται να ξεκαθαρίσουν μέσα στο πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου οπότε και αναμένεται να κατέλθουν στην αχαϊκή πρωτεύουσα οι δύο γενικοί γραμματείες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θανάσης Βούρδας και Γιώργος Δέδες.

Κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης θ’ απαντηθεί, κατά πώς φαίνεται, και το βασανιστικό ερώτημα της διέλευσης του τρένου από το κέντρο της Πάτρας το οποίο εκκρεμεί από τον περασμένο Ιανουάριο οπότε ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Σπρίτζης είχε καταθέσει στο Δήμαρχο Πατρέων τα τρία πιθανά σενάρια της διέλευσης αυτής.

Όσον αφορά τώρα την ουσία των ανοικτών για το Νομό θεμάτων, σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που συναντήθηκαν μέσα στην εβδομάδα με του κ.κ. Δέδες και Βούρδα έλαβαν τη διαβεβαίωση ότι τα διόδια της Πατρών-Πύργου, δεν πρόκειται να μπουν κοντά στα Βραχνέικα, όπως ακούγεται το τελευταίο διάστημα.

Από την άλλη πλευρά η αίσια κατάληξη της διεκδίκησης της Νότια Χάραξης δείχνει, στην παρούσα φάση, να μην συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες αφού συνυπολογίζεται το κόστος αυτής της λύσης αλλά και ο χρόνος που απαιτείται για την προώθησή της.

Και οι δύο αυτοί παράγοντες μοιάζουν να την απομακρύνουν καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να τινάξουν στον αέρα τον συνολικό σχεδιασμό που θέλει μέχρι τα τέλη του 2017 να ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής. Ωστόσο τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται ακόμα δεδομένο με το θέμα να ξεκαθαρίζει οριστικά κατά την επίσκεψη του κ. Δέδε στην περιοχή και αφού προηγηθεί συζήτηση με τους τοπικούς φορείς.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν με τους βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ, οι Γενικοί Γραμματείς εξέφρασαν την δυσαρέσκειά τους για τα πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με τον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος «που ακόμη μια φορά», όπως σημείωσαν «στοχεύουν στην εσκεμμένη παραπληροφόρηση των πολιτών και σημείωσαν ότι το συγκεκριμένο δημόσιο έργο προχωρά χωρίς πρόβλημα».

Παράλληλα εξήγησαν στους βουλευτές ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχοντας διαπιστώσει ότι στο παρελθόν και ιδιαίτερα στις χώρες του Νότου υπήρξαν υπερβολές στα τεχνικά χαρακτηριστικά αρκετών έργων υποδομών και υπερβάσεις στα κόστη κατασκευής αναλογικά με τα οφέλη, απευθυνόμενη σε όλα τα κράτη της ΕΕ εξέδωσαν φέτος νέες προδιαγραφές βάσει των οποίων πρέπει να συντάσσονται οι μελέτες και να υποβάλλονται οι αιτήσεις χρηματοδότησης. Το Υπουργείο προχώρησε στην επικαιροποίηση των μελετών και της Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους του έργου για τον άξονα Πάτρα-Πύργος με τις νέες παραμέτρους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Επιβεβαίωσε και τυπικά την ορθότητα του αρχικού σχεδιασμού, έναντι άλλων υποτιθέμενων εναλλακτικών σεναρίων που θα αφορούσαν την κατασκευή νέου οδικού άξονα με μειωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά ή την αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού άξονα.  Επίσης διαβεβαίωσαν ότι άμεσα, τον Ιούλιο, ο φάκελος μεγάλου έργου θα είναι πλέον έτοιμος για κατάθεση στις αρμόδιες υπηρεσίες της  Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Εκτίμησαν δε ότι ο φάκελος θα γίνει αποδεκτός, καθώς δεν υπάρχει πρόβλημα με την τμηματοποίηση του έργου και την Ανάλυση Κόστους-Οφέλους.

Κουβέντα έγινε και για τον δυτική σιδηροδρομικό άξονα Πάτρας-Καλαμάτας, το οποίο έχει ενταχθεί στο «πακέτο Γιούνκερ» κι έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του “Επενδυτικού Σχεδίου" η χρηματοδότηση του έργου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με την επικαιροποίηση του Στρατηγικού Πλαισίου το ερχόμενο φθινόπωρο ο άξονας θα ενταχθεί στο πρωτεύον δίκτυο.

Τέλος για την επέκταση του φράγματος του Πηνειού από την Ηλεία στην Αχαΐα για την άρδευση του κάμπου οι δύο Γενικοί Γραμματείς ανέφεραν στου βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι έχει μπει στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, η οποία, παρά το γεγονός ότι έως τώρα ήταν αποκλειστικό θέμα της Περιφέρειας, προχώρησε ήδη στην χρηματοδότηση έργων για την βελτίωση της κατάστασης και λειτουργίας του, μέσα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Όπως αναφέρουν σε σχετική τους ανακοίνωση οι βουλευτές:

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είχε συντάξει μελέτη η οποία ωστόσο δεν είχε τις οικονομικές προδιαγραφές. Το Υπουργείο  Υποδομών και Μεταφορών ενέταξε το έργο στα έργα εθνικής σημασίας, ενέκρινε τη χρηματοδότηση ύψους 3.300.000 ευρώ των μελετών που απαιτούνται και προχώρησε στη κοστολόγηση του συνολικού έργου (πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ).

Επίσης το Υπουργείο σχεδιάζει τον εκσυγχρονισμό όλων των φραγμάτων στη χώρα, έχει ήδη δημιουργήσει Κανονισμό Φραγμάτων, και δρομολογεί τη σύσταση Φορέα Διαχείρισης, όπως επιβάλλουν οι κανόνες της ΕΕ.

Ταυτόχρονα όμως απαιτείται η συντήρηση και επέκταση του αρδευτικού δικτύου στην Ηλεία στα χωριά της Βόρειας Ηλείας, έργο το οποίο είναι αρμοδιότητας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Σε κάθε περίπτωση, εάν η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν προχωρήσει άμεσα στην αναβάθμιση του αρδευτικού δικτύου της Ηλείας ως οφείλει, οι Βουλευτές ζήτησαν να ενταχθεί το γρηγορότερο και αυτό το έργο στον εθνικό σχεδιασμό.

Με αυτόν τον τρόπο το Υπουργείο Υποδομών θα υλοποιεί παράλληλα και τα δύο έργα, που δεν είναι ανταγωνιστικά, αλλά συμπληρωματικά. Η υλοποίηση του ενός δεν είναι προαπαιτούμενο, αλλά ούτε και δυσχεραίνει την υλοποίηση του άλλου.

Το Υπουργείο Υποδομών συμφώνησε με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για την αναγκαιότητα της επίσπευσης των παραπάνω έργων υποδομής, ώστε να ενισχυθεί η αναπτυξιακή προοπτική της Αχαΐας και της Ηλείας και να διασφαλιστεί η οδική ασφάλεια των πολιτών. Προς την κατεύθυνση αυτή θα συνεχίσουν όλοι μαζί να εργάζονται με αμείωτο ενδιαφέρον.»

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις