Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Κυκλοφορούν με ξένες πινακίδες για να μην πληρώνουν τέλη και τεκμήρια διαβίωσης

Κυκλοφορούν με ξένες πινακίδες για να μη...

Συναγερμός στο υπουργείο Οικονομικών

Ραγδαία αύξηση καταγράφουν τα αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα προκειμένου οι κάτοχοί τους να μην πληρώνουν τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας ή το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και να αποφεύγουν τα «τσουχτερά» τεκμήρια διαβίωσης.

Σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Ε. Μπασιάκος, η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου απαντά ότι η προσωρινή κυκλοφορία των οχημάτων με ξένες πινακίδες στην Ελλάδα είναι νόμιμη, εφόσον πληρούνται διάφορες προϋποθέσεις, όπως η παραμονή τους στην Ελλάδα να είναι για διάστημα έως 6 μηνών και η συνήθης κατοικία εκτός Ελλάδας.

Εφόσον δεν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, τότε επιβάλλονται πρόστιμα και κυρώσεις.

Ωστόσο οι έλεγχοι και οι έρευνες των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους φαίνεται πως πέφτουν στο κενό καθώς οι περισσότεροι Έλληνες που έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες δεν το έχουν στο όνομά τους, δηλαδή να τους ανήκει ώστε να αναγράφεται στην Άδεια Κυκλοφορίας το όνομά τους, αλλά έχουν βρει «καταφύγιο» στη λύση της ενοικίασης ή μακροενοικίασης του οχήματός τους μέσω μιας... νομότυπης διαδικασίας!

Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι κάτοχοι πολυτελών αυτοκινήτων που δεν θέλουν να πληρώνουν τα χαράτσια που επιβάλλει το ελληνικό κράτος αυξάνοντας ραγδαία το κόστος χρήσης «δημιουργούν» εταιρείες χρονομίσθωσης ή ενοικίασης σε γειτονικές χώρες, όπως είναι η Βουλγαρία, με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι έχουν ενοικιάσει ή χρονομισθώσει το όχημα που κινούνται. Δηλαδή το όχημα σε καμία περίπτωση δεν είναι δικό τους (τουλάχιστον στα χαρτιά) και απλά φαίνεται ότι έχουν «αγοράσει» υπηρεσία.

Μάλιστα όσοι θέλουν να «ενοικιάζουν» το αυτοκίνητό τους με βουλγάρικες πινακίδες ιδρύουν οι ίδιοι εταιρεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων με αποτέλεσμα το ετήσιο κόστος να ανέρχεται σε 200 έως 300 ευρώ ετησίως που αναλογεί στο κόστος διατήρησης του οχήματος με βουλγάρικες πινακίδες ως «ενοικιαζόμενου» οχήματος.

Σε περίπτωση που δεν θέλουν να είναι «μέτοχοι» στην εταιρεία τότε υπάρχει λύση σύμφωνα με την οποία ο Έλληνας ενδιαφερόμενος μεταβιβάζει την κυριότητα του οχήματός του σε εταιρεία ενοικίασης ή χρονομίσθωσης αυτοκινήτων και με κάποιο ιδιωτικό συμφωνητικό ο Έλληνας ιδιοκτήτης του οχήματος διασφαλίζει την κατοχή της «κυριότητας» του αυτοκινήτου το οποίο όμως στα χαρτιά δεν του ανήκει πλέον καθώς αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της βουλγάρικης εταιρείας ενοικιάσεων ΙΧ.

Με αυτό τον τρόπο οι Έλληνες ιδιοκτήτες γλιτώνουν από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας, τεκμηρίων αλλά και του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης και βέβαια οι Αρχές ακόμη και σε ελέγχους δεν μπορούν να κάνουν κάτι καθώς το όχημα είναι νοικιασμένο από άλλο κράτος-μέλος και σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο καμία χώρα-μέλος δεν μπορεί να απαγορεύσει την διάθεση υπηρεσιών εντός της ΕΕ.

Το ετήσιο κόστος της διατήρησης του ενοικιαζόμενου οχήματος με βουλγάρικες πινακίδες σε εταιρεία που δεν είναι «μέτοχος» ο ιδιοκτήτης του οχήματος ανέρχεται από 400 ευρώ το χρόνο στα οποία περιλαμβάνονται τα έξοδα των Τελών Κυκλοφορίας και της ασφάλειας.

Σημαντική αύξηση καταγράφεται στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με ξένες πινακίδες, προκειμένου οι κάτοχοί τους να αποφεύγουν τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας και τα τσουχτερά τεκμήρια.

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά