Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

BEST VIEW

/

Η ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΞΗΓΕΙ ΓΙΑΤΙ ΗΤΑΝ ΑΞΕΧΑΣΤΗ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Η ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΤΗΣ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠ...
Μπακοπούλου Άντυ
[email protected]

«Ιδιαίτερο το κοινό που χειροκρότησε τα παιδιά»

 

Παρά τα συνεχή «παράσημα» εντός κι εκτός συνόρων, εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες, η συναυλία που έδωσε πρόσφατα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η Πολυφωνική, παρουσιάζοντας την Παιδική και Νεανική της Χορωδία στο πληθωρικό κοντσέρτο «Ολος ο κόσμος μια φωνή» ήταν μια αξέχαστη και σημαντική στιγμή, σύμφωνα με τη γνωστή συμπολίτισσα μαέστρο Ελένη Παπαδοπούλου. Ταξίδεψαν εκεί με ενθουσιασμό 120 παιδιά από την Πάτρα και σμίγοντας με ονομαστά παιδικά συγκροτήματα της Αθήνας και της Πρέβεζας δημιούργησαν μια μοναδική γαλαζοπράσινη «θάλασσα» τρυφερών φωνών σε ένα οικουμενικό ρεπερτόριο αγάπης. Η κ. Παπαδοπούλου μας μίλησε για την εμπειρία της στο Μέγαρο αλλά και τη δουλειά της μαέστρου και την εξέλιξη της Πολυφωνικής.

 

*Έχετε δώσει πλήθος συναυλιών εντός κι εκτός συνόρων. Τί διαφορετικό είχε αυτή η τελευταία σας συναυλία στο Μέγαρο και έχει προκαλέσει τόσα σχόλια για συγκίνηση και μαγεία;

 

Η χορωδιακή τέχνη όπως κάθε τέχνη προχωράει, εξελίσσεται στο πέρασμα του χρόνου. Για  μένα, ο στόχος είναι να προσπαθώ ταπεινά να την ακολουθώ- πρώτα ως μία προσωπική ανάγκη. Ως καλλιτέχνης αγαπάω τη διαδικασία της πρόβας, πάντα λέω ότι όλη η ζωή μου είναι μια πρόβα (όχι από ποιητική μεταφορά αλλά κυριολεκτικά). Υπηρετώ αυτή την τέχνη για τις μικρές μαγικές στιγμές δημιουργίας που γεννιούνται μέσα στις πρόβες. Σίγουρα, όμως, χαιρόμαστε και την κάθε συναυλία μας που με σεβασμό και ειλικρίνεια προετοιμάζουμε. Η παρουσίαση, βέβαια, σε κάποιους ιδιαίτερα σημαντικούς  χώρους, όπως στο Μέγαρο Μουσικής, έρχεται να δικαιώσει την πορεία του κάθε καλλιτέχνη ή σχήματος. Στην περίπτωσή μας, η πρόταση ήρθε από το Μέγαρο Μουσικής και την μαέστρο της χορωδίας «Rosarte», κ. Ρόζη Μαστροσάββα, που, κατά την προσωπική μου γνώμη, είναι η σπουδαιότερη Ελληνίδα μαέστρος παιδικών χορωδιών. Η χορωδία «Rosarte» στεγάζεται και λειτουργεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Για όλα τα παιδιά της χορωδίας μας ήταν μία σημαντική στιγμή. Τραγούδησαν σε μία κατάμεστη αίθουσα, μπροστά σε ένα ιδιαίτερο κοινό που τα χειροκρότησε θερμά. Απέσπασαν κολακευτικά σχόλια για τη συγκροτημένη δουλειά που κάνουν και για την αξιόλογη παρουσία τους. Πολλοί άνθρωποι που μας άκουσαν για πρώτη φορά, ακόμα και μέρες μετά, προσπάθησαν και ήρθαν σε επαφή μαζί μου, για να μου εκφράσουν και αυτοί τα θετικά τους σχόλια για τη χορωδία μας.

*Τί σας συνδέει με τις άλλες χορωδίες; Ευχαριστήθηκαν το όλο γεγονός τα παιδιά;

Με τις δύο άλλες μαέστρους, την μαέστρο της χορωδίας της Πρέβεζας κ. Ανέλια Στεφάνοβα και τη μάεστρο της χορωδίας «Rosarte» κ. Ρόζη Μαστροσάββα μας συνδέει μία καλλιτεχνική φιλία χρόνων και ένας αλληλοσεβασμός στο έργο της κάθε μίας. Για μένα η  Ανέλια Στεφάνοβα έχει υπάρξει ένας άνθρωπος που η καλλιτεχνική του άποψη ήταν στα πρώτα μου χρόνια στήριγμά μου έχοντας αυτή πολλά χρόνια ήδη στο χώρο αυτό. Από την άλλη η καλλιτεχνική πορεία της κ. Μαστροσάββα επηρεάζει όλη τη σύγχρονη ελληνική χορωδιακή τέχνη.

*Πώς επιλέγετε να δουλέψετε το κάθε ρεπερτόριο;

Το ρεπερτόριο της χορωδίας τελεί υπό την ευθύνη μου ως μαέστρος της. Η επιλογή του ρεπερτορίου είναι μια δύσκολη χρονοβόρα και σημαντική ευθύνη του κάθε μαέστρου. Υπάρχει μία διαμορφωμένη μουσική αισθητική που με προσανατολίζει, ο συνθέτης που προσπαθώ να είναι σύγχρονος και τέλος ο στίχος του τραγουδιού.  Αυτά είναι τα τρία στοιχεία που το ορίζουν..

Η επιλογή εξαρτάται πάλι  από το που;, το πότε;, από ποιον;, για ποιον;…. Αλλα είναι δηλαδή τα ζητούμενα όταν ψάχνω ρεπερτόριο για έναν μουσικό διαγωνισμό και άλλα για μια συναυλία όπως την πρόσφατη στο Μέγαρο που είχε και ένα συγκεκριμένο θέμα. Πολύ σημαντικό είναι να υπάρχει ένα απαντημένο «γιατί» στην κάθε επιλογή μου στους χορωδούς μου. Αυτό νομίζω ότι είναι και το κλειδί της επιτυχίας μιας συναυλίας. Το ταξίδι της μουσικής στη χορωδία ξεκινάει από το μαέστρο περνάει στους χορωδούς και από αυτούς στο κοινό.

*Μετά από πολύχρονη εμπειρία και αφοσίωση στη χορωδιακή δράση, πού θα κατατάσσατε την Πολυφωνική στο ελληνικό και διεθνές τοπίο;

Αναλογιζόμενη τα 33 χρόνια συνεχόμενης καλλιτεχνικής παρουσίας της Πολυφωνικής Χορωδίας, αυτό που έχω να καταθέσω είναι ότι η καλλιτεχνική της εξέλιξη είναι αυτό που την κρατάει τόσο δυνατή και παρούσα στη χορωδιακή τέχνη.

Με καλλιτεχνικό διευθυντή τον  Σταύρο Σολωμό  στόχος όλων και σίγουρα προσωπικός είναι να είμαστε συνεπείς, καλλιτεχνικά ειλικρινείς, πρώτα απέναντι στους χορωδούς μας, που μας εμπιστεύονται, και,  έπειτα, σε όλο το κοινό που μας στηρίζει. Η συμμετοχή μας σε πολλούς διεθνείς διαγωνισμούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με πιο πρόσφατη τη συμμετοχή τον περασμένο Οκτώβριο στο διαγωνισμό που διοργάνωσε ο Διεθνής Οργανισμός για τις χορωδίες “Interkultur”, τα τρία τμήματα της Πολυφωνικής απέδειξαν με τον καλύτερο τρόπο το επίπεδο των χορωδιών της: Η Νεανική Χορωδία και η Παιδική Χορωδία που διευθύνω απέσπασε δύο Χρυσά Μετάλλια, και η Μικτή Χορωδία υπό τη διεύθυνση του Σταύρου Σολωμού απέσπασε Αργυρό Μετάλλιο.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Best View