Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΓΟΡΑ

/

Πάτρα: Μικρή η αναθέρμανση της αγοράς από τις πρώτες ενδιάμεσες εκπτώσεις, λέει η ΕΣΕΕ

Πάτρα: Μικρή η αναθέρμανση της αγοράς απ...

Της τάξης του 10%

Οι μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες ήταν οι κυρίως ωφελημένες από τις πρώτες ενδιάμεσες εκπτώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα και ολοκληρώθηκαν το Σάββατο 9 Νοεμβρίου.

Τα μικρά μεμονωμένα καταστήματα κατέγραψαν σε αρκετές περιπτώσεις αύξηση του τζίρου τους έως και 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο -που δεν υπήρχαν ενδιάμεσες εκπτώσεις- εκτιμούν όμως ότι αυτό ενδεχομένως θα έχει ως συνέπεια να είναι υποτονική η κίνηση τον υπόλοιπο μήνα. Αλλωστε, ακριβώς λόγω της προσμονής των εκπτώσεων του Νοεμβρίου, η αγοραστική κίνηση ήταν εξαιρετικά μειωμένη τον μήνα που προηγήθηκε, τον Οκτώβριο, γράφει στην Καθημερινή η Δήμητρα Μανιφάβα.

Στην Αττική, σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) η αγορά κινήθηκε στην ουσία με τέσσερις ταχύτητες:

- Στα καταστήματα της οδού Ερμού και στις μεγάλες αλυσίδες η κίνηση ήταν αυξημένη τόσο την Κυριακή, 3 Νοεμβρίου όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια του δεκαημέρου των εκπτώσεων. Επίσης, μεγάλη κίνηση, ειδικά την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, παρατηρήθηκε στο Κολωνάκι. Αντιθέτως, εκείνη την Κυριακή τα καταστήματα των οδών Σταδίου και Ακαδημίας έμειναν κλειστά, ενώ στην οδό Πατησίων αρκετά καταστήματα έκλεισαν νωρίτερα, στις 3 μ.μ. και όχι στις 8 μ.μ.. Αξίζει να σημειωθεί ότι συνολικά στο κέντρο της Αθήνας παρέμειναν κλειστά την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 393 καταστήματα.

Ικανοποιητικές κρίνονται οι επιδόσεις του λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη κατά το δεκαήμερο των εκπτώσεων με τις πωλήσεις να αυξάνονται από 11% έως 20% και με την κίνηση να είναι μεγάλη τόσο την Κυριακή 3 Νοεμβρίου όσο και τις υπόλοιπες ημέρες.

Μεικτή είναι η εικόνα στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σε αρκετές περιοχές η κίνηση και οι πωλήσεις αυξήθηκαν από 11% έως 20%, όπως στα Χανιά, στην Αρτα και στη Δράμα, σε άλλες περιοχές (Λευκάδα, Εδεσσα, Κοζάνη, Καρδίτσα, Ρέθυμνο, Πάτρα, Ξάνθη) ο τζίρος αυξήθηκε κατά 10% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ σε άλλες η κίνηση κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι (Ιωάννινα, Σέρρες, Καβάλα, Καστοριά, Βόλος, Τρίπολη, Ηράκλειο, Κόρινθος).

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι σε κάποιες περιοχές, όπως στη Λαμία, τη Φλώρινα, τη Ρόδο, τη Χαλκιδική, οι τοπικοί έμποροι ανέφεραν ότι οι πωλήσεις τους μειώθηκαν έως και 20%.

Κατά γενική ομολογία, εμπόρων και καταναλωτών, τα ποσοστά των εκπτώσεων που έγιναν αυτό το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου ήταν πολύ χαμηλά -το πολύ 20%- και αφορούσαν επιλεγμένα είδη, κυρίως διάθεση του στοκ που είχαν οι εμπορικές επιχειρήσεις. Στα καινούργια είδη, όπου υπήρχαν εκπτώσεις, ήταν συνήθως έως 10%. Ακόμη και έτσι, πάντως, οι καταναλωτές μετά το πέρας των εκπτώσεων συνεχίζουν να ζητούν μειώσεις στις τιμές. Οπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ ιδιαιτέρως στα μικρά καταστήματα, όπου υπάρχει προσωπική επαφή πελάτη- εμπόρου, η άρνηση είναι δύσκολη.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Αγορά