Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Πάτρα: Αερομοντελισμός με ελικόπτερα - Το πιο δύσκολο ωστόσο εντυπωσιακό τηλεκατευθυνόμενο

Πάτρα: Αερομοντελισμός με ελικόπτερα - Τ...
Πομώνης Γιάννης
[email protected] , Facebook Page

Χρειάζεται εκμάθηση σε εξομοιωτή πτήσης

Στην Πάτρα τα σημεία πτήσης είναι μακριά από κατοικημένες περιοχές. Απαιτούνται δεκάδες στρέματα ακάλυπτου χώρου, χωρίς ηλεκτροφόρα καλώδια και δέντρα. Αυτά τα δεδομένα μπορεί να δυσκολεύουν τους λάτρεις του αερομοντελισμού, ωστόσο εκείνοι έχουν βρει τις περιοχές για να πετούν. Η καλύτερη βρίσκεται στο Φαρραί, όπου και οι ντόπιοι έχουν συμφωνήσει με τους αερομοντελιστές.

Το θέαμα, τουλάχιστον εντυπωσιακό. Δείτε παρακάτω φωτογραφίες και βίντεο απο πτήσεις αερομοντελιστών

Στο άρθρο μας θα εστιάσουμε στο ελικόπτερο το οποίο θεωρείται από τα πιο δύσκολα στον χειρισμό τηλεκατευθυνόμενα.

Το ελικόπτερο, παρ' όλο ότι παρουσιάζει στατική ευστάθεια, είναι βασικά αεροσκάφος ασταθές που απαιτεί συνεχή δράση στα χειριστήρια. Ο λόγος είναι η δυναμική αστάθεια από την οποία υποφέρει το στροφείο, που επιδεινώνεται από την δυσμενή αεροδυναμική και αδρανειακή επίδραση της ατράκτου. Είναι αξιοσημείωτο ότι αντίθετα από το αεροπλάνο, η αστάθεια του ελικοπτέρου δεν επηρεάζεται από την θέση του κέντρου βάρους. Το κέντρο βάρους όμως παίζει θεμελιώδη ρόλο στον έλεγχό του και αν η θέση του δεν είναι η σωστή, στην προχωρητική πτήση η αστάθεια επιδεινώνεται με την αύξηση της ταχύτητας.

ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ
Το ελικόπτερο είναι το πιό διαδεδομένο είδος αεροσκάφους κατακόρυφης απογειώσεως και προσγειώσεως. Η δυνατότητα αυτή επιτυγχάνεται με ανεξαρτοποίηση της παραγωγής της αντώσεως από την μεταφορική κίνηση μέσα στον αέρα. Ετσι αντί σταθερής πτέρυγας, στερεωμένης στην άτρακτο, το ελικόπτερο έχει μεγάλο πτερυγωτό συγκρότημα το στροφείο, που περιστρέφεται γύρω από άξονα περίπου κατακόρυφο προς την άτρακτο. Από τη σκοπιά αυτή το ελικόπτερο μαζί με το αυτόγυρο ανήκουν στην κατηγορία των αεροδινών που ονομάζουμε στροφόπτερα, σε αντιδιαστολή προς τα αεροπλάνα που είναι σταθερόπτερα.

Στο ελικόπτερο ο κινητήρας περιστρέφει το στροφείο για την πρόωση του αεροσκάφους. Με κλίση του στροφείου προς τα εμπρός, η αντίσταση του αέρα επάνω του παρέχει την άντωση που εξουδετερώνει το βάρος και την ώση η οποία αντισταθμίζει την οπισθέλκουσα και συντηρεί το ελικόπτερο σε μεταφορική κίνηση. Το στροφείο προσβάλλεται από το ρεύμα της περιστροφής από επάνω προς τα κάτω.

Συνήθως η μεταφορική κίνηση του ελικόπτερου έχει περίπου την προς τα εμπρός φορά του άξονα του σκάφους οπότε λέγεται προχωρητική. Ανάλογα με την τιμή της άντωσης είναι δυνατό η προχωρητική κίνηση να είναι οριζόντια, ανοδική ή καθοδική. Εξάλλου με κλίση του στροφείου εγκάρσια ή προς τα πίσω, χωρίς αντίστοιχη στροφή της ατράκτου, το ελικόπτερο παίρνει μεταφορική κίνηση: πλευρική ή ανάποδη (προς τα πίσω).

Οταν ο χειριστής κρατάει το στροφείο οριζόντιο, δεν υπάρχει ώση και τότε ανάλογα του αν η άντωση είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη του βάρους, έχουμε κατακόρυφη άνοδο ή κάθοδο του ελικοπτέρου, συνθήκες που του παρέχουν την ικανότητα κατακόρυφης απογειώσεως και προσγειώσεως. Στην ειδική περίπτωση που η άντωση είναι ίση με το βάρος το ελικόπτερο παραμένει ακίνητο σε σταθερό ύψος οπότε λέμε ότι βρίσκεται σε κατάσταση αιωρήσεως (hovering).

Για την εξουδετέρωση της ροπής στρέψεως του σκάφους υπάρχει το ουραίο κατακόρυφο στροφείο. Το μικρό αυτό στροφείο έχει άξονα οριζόντιο και κάθετο προς τον άξονα της ατράκτου. Κινείται έμμεσα από τον κινητήρα. Με αυξομειώσεις της ώσης του ουραίου στροφείου επιτυγχάνουμε έλεγχο της διευθύνσεως της ατράκτου του ελικοπτέρου.

Φυσικά ότι πετάει, πέφτει. Και οι υλικές ζημιές είναι κάτι αναπόφευκτο για όλους όσοι πετούν. Και το κόστος επισκευής, διόλου ευκαταφρόνητο.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις