Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Cyber Monday: Κορυφώνονται οι προσφορές

Cyber Monday: Κορυφώνονται οι προσφορές

Η ακρίβεια «φρέναρε» την Black Friday

Τουλάχιστον στα περυσινά επίπεδα, ίσως και λίγο ψηλότερα κινήθηκαν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά την περίοδο της Black Friday που ολοκληρώνεται σήμερα με την Cyber Monday.

Παράγοντες και της αγοράς εκτιμούν ότι ο τζίρος του τελευταίου 3ημέρου – της Black Friday και της Cyber Monday – ξεπέρασε τα 130 εκατ. ευρώ, ενώ για την όλη την περίοδο κινήθηκε λίγο πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ.  

Όπως φαίνεται και από τα πρώτα δειγματοληπτικά στοιχεία, οι 8 στους 10 καταναλωτές συμμετείχαν σε αυτό το ετήσιο «πάρτι προσφορών», ενώ η ακρίβεια μάλλον περιόρισε τις όποιες κινήσεις τους.

Σχετική ικανοποίηση επικρατεί στις τάξεις των εμπόρων για την πορεία των πωλήσεων στην περίοδο της Black Friday, που όπως δείχνουν τα στοιχεία κράτησε περίπου δύο εβδομάδες. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, αφού υπάρχει και η σημερινή Cyber Monday, ο τζίρος εκτιμάται ότι θα ανέλθει κοντά στα 300 εκατ. ευρώ, που λίγο πολύ είναι κοντά στα περυσινά επίπεδα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Βασίλη Κορκίδης, προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), καθώς και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ), «δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες μεταβολές από πέρυσι, με την μόνη παρατήρηση ότι η σωστή κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων έστρεψε το ενδιαφέρον των καταναλωτών πριν τις γιορτές στις προσφορές Black Friday και Cyber Monday».

Ας δούμε κωδικοποιημένα τα συμπεράσματα της περιόδου, όπως αυτά καταγράφονται από τον Β. Κορκίδη:

• Οι 8 στους 10 καταναλωτές, περίπου ένα ποσοστό 77%, αγόρασε κάτι σε προσφορά την Black Friday έως και την Κυριακή με ανοιχτά τα εμπορικά

• Η πλειοψηφία των πελατών έδειξε ενδιαφέρον για είδη τεχνολογίας – οικιακές συσκευές /εξοπλισμός -ένδυση/υπόδηση – καλλυντικά – έπιπλα κ.λπ.

• Επιπλέον δύο καταναλωτές έκαναν χρήση του e-εμπορίου με ετήσια αύξηση 22% στις OnLine πωλήσεις.

• Οι 7 στους 10 καταναλωτές ή ποσοστό 66% δείχνουν εξοικείωση στις ηλεκτρονικές αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων – tablet και οι 3 στους 10 ή ποσοστό 34% είναι εξοικειωμένοι στις αγορές μέσω desktop και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

• Σύμφωνα με τους υπολογισμούς πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 3ήμερο περίπου 3 εκατ. πωλήσεις και με βάση τα περυσινά στοιχεία πραγματοποιήθηκαν ανάλογες πωλήσεις με το φετινό 3ημερα.

• Ο εκτιμώμενος τζίρος του 3ημερου ήταν 130 εκατ., ενώ ο αντίστοιχος τζίρος των δυο εβδομάδων ήταν στα 300 εκατ.

• Ο μέσος ορός της απόδειξης ήταν πάνω από 100 ευρώ, αλλά αυτό οφείλεται περισσότερο στην ακρίβεια και λιγότερο στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων.

Οι καταναλωτές πάντως σε κάθε περίπτωση έδειξαν σε ένα βαθμό να το απολαμβάνουν, αν και η έρευνα αγοράς ήταν προαπαιτούμενο προκειμένου να προχωρήσουν σε κάθε είδους αγορές και αυτό για δύο λόγους.

Ο ένας έχει να κάνει με το ότι η ακρίβεια αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας και κατά συνέπεια το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών είναι μειωμένο.

Ο άλλος λόγος έχει να κάνει με την καχυποψία, αφού πολλά λέγονται και πολλά ακούγονται για εκπτώσεις και προσφορές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι fake. Έτσι οι καταναλωτές εκ των προτέρων έβλεπαν τις τιμές που υπήρχαν προ των προσφορών και σε δεύτερο χρόνο και εφόσον διαπίστωναν πως όντως ήταν σημαντική η μείωση της τιμής, προχωρούσαν στην αγορά του προϊόντος που ενδιαφερόταν.

 

Cyber Monday 2023: Οδηγός για ασφαλείς αγορές

Η περίοδος προσφορών και εκπτώσεων που ξεκίνησε με τη Black Friday, κορυφώνεται με τη Cyber Monday, με το ενδιαφέρον να μεταφέρεται αποκλειστικά στα online καταστήματα.

Και στη Cyber Monday, στα προϊόντα τεχνολογίας είναι αυτά που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των προσφορών. Δεν είναι όμως μόνο αυτά. Εκπτώσεις για online αγορές κάνουν αλυσίδες οικιακών συσκευών, αθλητικών ειδών, επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης κ.α..

 


Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σε οδηγίες τους ενόψει της εκπτωτικής περιόδου, συμβουλεύουν τους καταναλωτές:

Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων: Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.
Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν. Εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.
Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική. Αποφεύγουμε την ολοσχερή εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή.
Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης). Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ.
Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.
Υποβάλλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των τριών ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση. Επικοινωνούμε, οπωσδήποτε, και με το κατάστημα πώλησης το συντομότερο, προκειμένου να διερευνήσουμε την πιθανότητα ένα προϊόν να έφερε εξ αρχής (πριν από τη μεταφορά) φθορές ή ζημιές.
Ενημερωνόμαστε για την πολιτική ακύρωσης συναλλαγών και επιστροφών προϊόντων που εφαρμόζουν τα καταστήματα, με τα οποία συναλλασσόμαστε. Γνωρίζουμε καλά ότι τα δικαιώματα της υπαναχώρησης στις εξ αποστάσεως αγορές, καθώς επίσης της δωρεάν διόρθωσης ή αντικατάστασης ελαττωματικών προϊόντων αποτελούν θεσπισμένα δικαιώματα των καταναλωτών, που εξασφαλίζονται από τον νόμο, και δεν παρασυρόμαστε από εσφαλμένους και παραπλανητικούς ισχυρισμούς των πωλητών ότι δήθεν αποτελούν προνομιακές -μοναδικές και πρόσθετες- παροχές.
Προβληματιζόμαστε έντονα με τιμές που είναι υπερβολικά χαμηλές, ιδίως όταν το εύρος τους βρίσκεται αρκετά μακριά από τον συνήθη ανταγωνισμό για τα αντίστοιχα προϊόντα ή όταν πρόκειται για διαφημιστικές καταχωρήσεις προϊόντων αποκλειστικά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος εξαπάτησης.
Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.
Δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση σε καταστήματα που αναλαμβάνουν οικειοθελώς δέσμευση να επιλύσουν φιλικά μία καταναλωτική διαφορά μέσω του θεσμού της εξωδικαστικής επίλυσης (π.χ. μέσω του Συνηγόρου του Καταναλωτή), καθώς με αυτόν τον τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών αποκτούν μεγαλύτερη αξία και εξασφαλίζονται ακόμα περισσότερο.
 

 

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Ειδήσεις