Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

ΑΠΟΨΕΙΣ

/

Θύματα των αποφάσεων, οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών.

Θύματα των αποφάσεων, οι υποψήφιοι των Π...

Κείμενο του Κυριάκου Δ. Σκιαθά

Η μεσοβέζικη απόφαση του υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα μόνο των Γυμνασίων και Λυκείων και όχι όλων των εκπαιδευτικών δομών (π.χ. φροντιστηρίων Μ.Ε.) προκαλεί άνισες εκπαιδευτικές καταστάσεις στου φετινούς μαθητές. Ειδικότερα, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή οι περισσότεροι μαθητές της Γ’ Λυκείου που προετοιμάζονται για Πανελλαδικές Εξετάσεις αρχίζουν τις επαναλήψεις, μετά και από τη μείωση της ύλης που ανακοινώθηκε πρόσφατα και έχουν την ανάγκη της δια ζώσης συνεργασίας με τους καθηγητές τους. Επιπροσθέτως, η ψυχολογία τους είναι λαβωμένη, από τους περιορισμούς των μέτρων στην προσωπική τους ζωή και λόγω της αποξένωσης τους από τους χώρους εκπαίδευσης.

Τον ασκό του Αιόλου για μαθησιακές αδικίες ανοίγει η διαφοροποίηση στη λειτουργία των Λυκείων στην επικράτεια. Οι διαβεβαιώσεις του υπουργείου Παιδείας ότι με τη λήψη μέτρων οι μαθητές που θα κάνουν δια ζώσης διδασκαλία θα εξεταστούν με τους ίδιους όρους με τα παιδιά που θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση, προκειμένου να μην αδικηθεί κανένας, δεν λύνουν ουσιαστικά το πρόβλημα. Όταν μάλιστα ο αριθμός των «λουκέτων» στα σχολεία που κλείνουν, λόγω κορονοϊού, γίνεται μεταβλητός, προϊόντος του χρόνου.

Μια αμφίβολη κατάσταση που αγγίζει τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και επιδεινώνεται με την παραμονή των φροντιστηρίων σε εξ αποστάσεως λειτουργία. Στα οργανωμένα φροντιστήρια παρακολουθεί  μαθήματα για τις Πανελλαδικές το μεγαλύτερο μέρος, περισσότερο από το 65%, των υποψηφίων, ενώ το υπόλοιπο προετοιμάζεται με ιδιαίτερα μαθήματα. Την ίδια στιγμή λοιπόν που τα φροντιστήρια λειτουργούν μόνο με τηλεκπαίδευση, τα δια ζώσης ιδιαίτερα μαθήματα συνεχίζονται απρόσκοπτα, χωρίς σταματημό, επειδή δεν  υπάρχει δυνατότητα ανέκαθεν ελέγχου τους, έτι περισσότερο στο σήμερα του κορωνοϊού. Εκτός από το παράνομο του πράγματος, προκύπτει και εκπαιδευτική ανισότητα για τους μαθητές των φροντιστηρίων, επειδή τα οφέλη της αδιαμφισβήτητα καλύτερης δια ζώσης εκπαίδευσης καρπώνονται οι μαθητές που παρακολουθούν ιδιαίτερα μαθήματα. Η συγκεκριμένη κατάσταση προκαλεί εκπαιδευτική ανισορροπία που θα επηρεάσει κυρίως  τις εισαγωγές στις περιζήτητες σχολές.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τις αλλαγές που θα ισχύσουν από το 2021 [μικρότερος αριθμός εισακτέων, ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.), λουκέτα σε ολιγομελή πανεπιστημιακά τμήματα κ.λπ.) δημιουργούν ανισότητες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Οι τελευταίες είναι διαχρονικά ένας αδιάβλητος διαγωνισμός που έχει ως πυρήνα την εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για τους εξεταζόμενους. Η παραμονή των φροντιστηρίων Μ.Ε. σε εξ αποστάσεως διδασκαλία δημιουργεί αυτομάτως, ως προς την προετοιμασία, δύο κατηγορίες υποψηφίων, με τους περισσότερους να ανήκουν στην κατηγορία που πλήττεται από την απόφαση.

Σε κάθε περίπτωση η επίσημη πολιτεία πρέπει να διαφυλάξει την προετοιμασία του συνόλου των υποψηφίων, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις όποιες ανισότητες προκύπτουν. Αυτό επιτυγχάνεται με το άμεσο άνοιγμα των οργανωμένων φροντιστηριακών μονάδων, στις οποίες προετοιμάζονται οι περισσότεροι επιτυχόντες των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Απόψεις» του thebest.gr απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του portal.

Απόψεις