Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Εριφύλη Παρπαρούση: Mετά από δύσκολες πε...

Εριφύλη Παρπαρούση: Mετά από δύσκολες περιόδους έρχεται η ανάπτυξη

Μακρυγένη Ελευθερία
[email protected]

Τεχνικός Οινοτεχνίας-Αμπελουργίας, Οινοποιός, η Εριφύλη Παρπαρούση μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και έχει υποχρεώσει σε αλλαγές την επιχείρησή σας;

Πράγματι, πριν από ένα χρόνο μια πανδημία ήταν μόνο στα σενάρια χολιγουντιανών παραγωγών του κινηματογράφου. Να χάνονται ανθρώπινες ζωές, να στέλνουμε μήνυμα για να βγούμε, να αποφεύγουμε ν’ αγγίξουμε τους ανθρώπους και να μην βρισκόμαστε πια με φίλους ακόμα και την ευρύτερη οικογένεια, καθισμένοι στο τραπέζι να επικοινωνήσουμε, συνήθεια που σαν Έλληνες αγαπάμε πολύ. Η εστίαση είναι ο χώρος που γίνεται η μεγαλύτερη κατανάλωση του κρασιού. Με την πανδημία, τα εστιατόρια, τα μπαρ και τα ξενοδοχεία είναι όλα κλειστά παγκοσμίως, οπότε ο τρόπος άλλαξε. Το κρασί είναι ένα προϊόν που πρέπει να το επικοινωνήσεις. O πελάτης και ο καταναλωτής θέλει να μάθει όσα μπορεί περισσότερα για το αμπελοτόπι, τον τρόπο καλλιέργειας, τον τρόπο οινοποίησης και το πιο σημαντικό να γνωρίσει τον παραγωγό, η προσωπικότητα του οποίου παίζει καθοριστικό ρόλο στο κρασί του.. Γι’ αυτόν το λόγο οι εκθέσεις και οι στοχευμένες γευσιγνωσίες είναι πολύ σημαντικές. Αυτό είναι κάτι που έχει στοιχίσει πολύ στον κλάδο μας. Ευτυχώς η τεχνολογία έχει βοηθήσει πολύ και με τη βοήθεια των τηλεδιασκέψεων μέσω των διαφόρων πλατφορμών (zoom, webex κ.λπ.) μπορούμε όχι μόνο να επικοινωνούμε τα κρασιά μας με πελάτες μας σε όλο τον κόσμο, αλλά να κάνουμε γευσιγνωσίες, να μας γνωρίσουν και να κρατήσουμε την επαφή έως ότου ξαναβρεθούμε. Το κρασί είναι φυσικό προϊόν συνδεδεμένο με την ελληνική διατροφή και υπάρχει στα καταστήματα ως τρόφιμο. Τώρα με την καραντίνα στρώνουμε σαν οικογένεια πάλι το τραπέζι, τρώμε υγιεινά και προσέχουμε περισσότερο τι καταναλώνουμε. Εμείς σαν επιχείρηση συνεχίζουμε να κάνουμε αυτό που κάναμε πάντα. H φύση δεν περιμένει.

Παρά τις δυσκολίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία;

«Πάντα μέσα από τις δυσκολίες γεννιούνται ευκαιρίες. Αναπτύχθηκε περισσότερο το κομμάτι της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, των social media και των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Όλα αυτά τα «εργαλεία» θα παραμείνουν και μετά την πανδημία και θα βοηθήσουν τον κλάδο μας δημιουργώντας νέα κανάλια πώλησης και προώθησης».

Τι θεωρείτε ότι πρέπει να κάνουν οι πληττόμενες επιχειρήσεις για να μείνουν όρθιες υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές;

«Η ιστορία μας έχει διδάξει ότι σχεδόν κάθε 50 χρόνια η ανθρωπότητα ζούσε μια μεγάλη δοκιμασία. Η δική μου η γενιά τα άκουγε από τις διηγήσεις των παππούδων της. Δυστυχώς ήρθε και η δική μας η σειρά να αντιμετωπίσουμε αυτή την απίστευτη κατάσταση μετά και το δεύτερο lockdown. Πιστεύω ότι με εξορθολογισμό των εξόδων και δράσεων, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα, και έχοντας τους συνεργάτες μας στις θέσεις τους, μπορούμε όλοι μαζί να τα καταφέρουμε. Η ίδια η ιστορία μας έχει δείξει ότι μετά από δύσκολες περιόδους έρχεται η ανάπτυξη. Ειδικά για εμάς τους Έλληνες, το 2021 θα μπορέσουμε να γιορτάσουμε ταυτόχρονα την δημιουργία του Ελληνικού κράτους με την έξοδο από την υγειονομική κρίση».

Την επόμενη της πανδημίας σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης;

«Μετά την οικονομική κρίση αναπτύχθηκαν από νέους ανθρώπους πολλές μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις (startups), άλλες στον πρωτογενή τομέα άλλες στην μεταποίηση με μεγάλο ενδιαφέρον. Όπως και αυτές που προϋπήρχαν και έκαναν τη χώρα μας γνωστή στο εξωτερικό μέσα από τα προϊόντα τους. Για παράδειγμα η αγροτική παραγωγή και μεταποίηση, η κτηνοτροφία, η τυροκομία, οι ιχθυοκαλλιέργειες. Έχει τόσους παραγωγικούς κλάδους η χώρα μας που θα κρατήσουν την σκυτάλη για να προχωρήσουμε».

Η εταιρεία με μια ματιά

Από τα κορυφαία οινοποιεία της περιοχής, η Oινοποιία Παρπαρούση που ιδρύθηκε το 1974 προχωρά με την ενεργή συμμετοχή της δεύτερης γενιάς με έδρα τα Μποζαΐτικα της Πάτρας.

Η πλειονότητα των κρασιών παράγονται από ιδιόκτητους αμπελώνες στη Μόβρη Αχαΐας και στα Μποζαΐτικα της Πάτρας, ενώ επί σειρά ετών πολλά κρασιά της Οινοποιίας συμμετέχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr