Back to Top
#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Χαράλαμπος Ανδρικόπουλος: Είναι σημαντικ...

Χαράλαμπος Ανδρικόπουλος: Είναι σημαντικό να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας

Τσίχλα Κωνσταντίνα
[email protected] , Facebook Page

Ο Πρόεδρος και Εμπορικός Διευθυντής "Ανδρικόπουλος" ΑΒΕΕ, Χαράλαμπος Ανδρικόπουλος μιλάει στην ειδική έκδοση του TheBest για την επόμενη μέρα στη Δυτική Ελλάδα

Η πανδημία έχει επιφέρει αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και έχει υποχρεώσει σε αλλαγές τις επιχειρήσεις. Πώς επηρέασε την επιχείρησή σας;

Τα τελευταία χρόνια η χώρα μας έχει περάσει πολλά, κυρίως με την οικονομική κρίση, όπου ο καταναλωτής έχασε μέρος της αγοραστικής του δύναμης και προσάρμοσε την καταναλωτική του συμπεριφορά ανάλογα (συχνές επισκέψεις, μικρό καλάθι για τις καθημερινές του ανάγκες, χρήση λίστας για τις αγορές). Πλέον, περάσαμε απότομα στην εποχή της πανδημίας, όπου οι αγοραστικές συνήθειες άλλαξαν και πάλι βίαια. Ο καταναλωτής για λόγους ασφάλειας κάνει λιγότερες επισκέψεις και στα καταστήματα τροφίμων, μεγαλώνοντας το καλάθι του, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες του για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης αύξησε κατά μεγάλο ποσοστό τις ηλεκτρονικές και τις τηλεφωνικές παραγγελίες. Η επιχείρησή μας είχε ήδη το δίκτυο, τον στόλο και το προσωπικό για να ανταπεξέλθει στη μεγαλύτερη ζήτηση και εξυπηρέτηση με διανομή κατ’ οίκον, μιας και ήταν μια υπηρεσία που έχουμε σε λειτουργία πολλά χρόνια. Η περίοδος του κορωνοϊού έφερε μια προσωρινή ανάπτυξη στη λιανική τροφίμων, ιδιαίτερα στο πρώτο της κύμα, όμως οι αλλαγές και τα μέτρα που πήραμε έφεραν και πολλά επιπλέον λειτουργικά κόστη. Οι απαραίτητες αλλαγές στη λειτουργία της εταιρίας, το επιπλέον προσωπικό μαζί με τα απαραίτητα για την ασφάλεια αναλώσιμα (αντισηπτικά, μάσκες προσώπου, γάντια, προϊόντα απολύμανσης κ.λπ.), όπως και ο περιορισμός των ατόμων μέσα στα καταστήματα μας σχεδόν ισοστάθμισαν την ανάπτυξη αυτή. Το μεγαλύτερο, όμως, στοίχημα μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυ- ρία ήταν να κάνουμε όλοι τη δουλειά μας και να μείνουμε ασφαλείς. Οι 550 εργαζόμενοι μας και οι χιλιάδες καταναλωτές που εξυπηρετούμε κάθε μέρα. Ένα στοίχημα που μέχρι και σήμερα το κερδίζουμε.

Παρά τις δυσκολίες θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως ευκαιρία;

Η ευκαιρία που παρουσιάζεται είναι η ένταξή μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Είμαστε ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις για τη δημιουργία e-shop και ευελπιστούμε να το υλοποιήσουμε το επόμενο διάστημα. Στην εποχή του «μένουμε σπίτι» οι επιλογές είναι περιορισμένες και η μόνη λύση, ως κοντινότερη εμπειρία σε κατάστημα, είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι καταναλωτές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο στη συγκεκριμένη αγορά και νοιώθουν πιο άνετα να κάνουν τις αγορές τους από τον υπολογιστή ή το κινητό τους.

Τι θεωρείτε ότι πρέπει να κάνουν οι πληττόμενες επιχειρήσεις για να μείνουν όρθιες; Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές;

Πολλοί κλάδοι αυτή την εποχή πλήττονται σε τέτοιο βαθμό που για αρκετές επιχειρήσεις διακυβεύεται ακόμα και η ύπαρξή τους. Τα ταμειακά διαθέσιμα των εταιριών (πόσο νοικοκυρεμένοι ήταν πριν τα lockdown) και ο περιορισμός ορισμένων εξόδων είναι σημαντικά, όμως όσο καλές πρακτικές και αν χρησιμοποιούν και όσο και αν έχουν μετριάσει το πλήγμα που δέχονται, είναι απαραίτητη η βοήθεια από το κράτος. Χρήματα θα έρθουν από την Ευρώπη για την καταπολέμηση της κρίσης στην οικονομία, και είναι καθήκον της κυβέρνησης να στηρίξει τους κλάδους που έχουν επηρεαστεί σε βαθμό μη αναστρέψιμο. Η χρηματοδότηση από τα προγράμματα στήριξης μαζί με ένα πακέτο φοροελαφρύνσεων θα είναι κομβικά για ένα μεγάλο μέρος της αγοράς. Είναι σημαντικό να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας, άλλωστε εδώ φτάνουμε να μιλάμε όχι μόνο για να συνεχίσουν την δραστηριότητα τους οι επιχειρήσεις αλλα και για την καταπολέμηση της φτώχειας.

Την επομένη της πανδημίας, σε ποιους κλάδους της οικονομίας πρέπει να δοθεί το βάρος της ανάπτυξης;

Ένας δρόμος δοκιμασμένος είναι η πρωτογενής παραγωγή, ένας κλάδος που έχει να προσφέρει πολλά, ιδιαίτερα στην χώρα μας που το κλίμα και το έδαφος της βοηθάει. Μεγάλη τάση πλέον στις νεότερες γενιές είναι ένας υγιεινός τρόπος διατροφής με προϊόντα που παράγονται σύμφωνα με τη βιώσιμη ανάπτυξη, κάτι που με σωστά εργαλεία και χρηματοδότηση μπορεί να προσφέρει η Ελλάδα γιατί έχει και το brand να το υποστηρίξει αλλά και τις προδιαγραφές. Επίσης, θα πρέπει να δοθούν εργαλεία σε ήδη υπάρχουσες παραγωγικές επιχειρήσεις να λειτουργούν με μεγαλύτερη εξωστρέφεια και να κάνουν και βήματα εκτός της χώρας. Ένας τομέας όπου ακόμα είμαστε πίσω είναι η τεχνολογία. Εδώ χρειάζονται εργαλεία και κίνητρα ώστε να προσελκύσουμε εταιρείες εκτός των συνόρων μας να επενδύσουν, να δημιουργήσουν ευκαιρίες και επιπλέον θέσεις εργασίας. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον τουρισμό, ένα προϊόν που συνεισφέρει σε πολλούς τομείς στον τόπο μας, είναι σημαντικό μέρος του ΑΕΠ και ενδυναμώνει την εικόνα μας στις ξένες αγορές.

Η εταιρεία με μια ματιά

Η Ανδρικόπουλος ΑΕΒΕ, με 550 εργαζόμενους, 12 καταστήματα super market στην Αχαΐα, ένα σύγχρονο κέντρο διανομής, δύο φούρνους με την επωνυμία «Αρτογεύσεις» και συνεργασία με περισσότερους από 100 τοπικούς παραγωγούς, από την ίδρυσή της (1975) έως σήμερα με σίγουρα και σταθερά βήματα συνεχίζει να προσφέρει υψηλού επιπέδου προϊόντα και εξυπηρέτηση στον καταναλωτή σε ανταγωνιστικές τιμές.

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr