Back to Top
#TAGS Αιγιάλεια Δελτίο Ειδήσεων Άγριες Μέλισσες Κορωνοϊός Πανελλήνιες Εξετάσεις 2020 I Can't Breathe
Εξάπλωση κορωνοϊού Χάρτης

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

/

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας-Ηλείας για Πατρών-Πύργου: Στην αναμπουμπούλα, ο λύκος χαίρεται

Φωτογραφία αρχείου, από πρόσφατη κινητοποίηση Φορέων και πολιτών που ζητούν την άμεση κατασκευή της Πατρών-Πύργου

Φωτογραφία αρχείου, από πρόσφατη κινητοποίηση Φορέων και πολιτών που ζητούν την άμεση κατασκευή της Πατρών-Πύργου

Τι αναφέρουν οι βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας ΣΥΡΙΖΑ

Οι βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, Κώστας Μάρκου και Διονύσης Καλαματιανός, συνυπογράφουν την παρακάτω δήλωση, σχετικά με την επιλογή της Κυβέρνησης για τη λύση όλων των εργολαβικών συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος».   

«Στην αναμπουμπούλα, ο λύκος χαίρεται», λέει ο σοφός λαός και ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής βρήκε την ιδανική συγκυρία για να βάλει την ταφόπλακα, στο τόσο ζωτικής σημασίας για την Δυτική Ελλάδα και τα νησιά του Ιονίου, υπό κατασκευή έργο του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος». Τις δύσκολες αυτές ώρες που η Χώρα μας δοκιμάζεται από την πρωτοφανή υγειονομική κρίση του κορονοϊού, ο κ. Καραμανλής, με την απόλυτη κάλυψη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αντί να ασχολείται με την αντιμετώπιση των συνεπειών της έκτακτης κατάστασης που βρισκόμαστε -για παράδειγμα, αντί να εργαστεί, ως όφειλε, ώστε να επιστρέψουν οι εγκλωβισμένοι για 3 μέρες συμπολίτες μας σε αεροδρόμιο του Λονδίνου- βρίσκει την ευκαιρία να καταστρέψει άλλο ένα αναπτυξιακό έργο, όσο η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη αλλού. Αποφάσισε τη διάλυση όλων των εργολαβικών συμβάσεων του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος».

Ο εν λόγο αυτοκινητόδρομος αποτελεί ένα δρόμο καρμανιόλα, με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση και χωρίς προστατευτικά κιγκλιδώματα. Αποτελεί τον βασικό οδικό άξονα που συνδέει την Αχαΐα και την Ηλεία, με εκατοντάδες οχήματα να το διασχίζουν καθημερινά, με εκατοντάδες δυστυχήματα, ανάπηρους και νεκρούς. Και όμως, η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, με Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, που κατάφερε να ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, με χρόνο υλοποίησης το 2023, βρήκε ανάχωμα στις διαθέσεις και τους σκοπούς του κ. Καραμανλή. Παρά την έντονη αντίδραση των τοπικών κοινωνιών, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών φορέων, παρά τις επαναλαμβανόμενες ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί στη Βουλή από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας εξηγήσεις για τα σχέδια του Υπουργού ως προς την κατάργηση των υπό κατασκευή εργολαβιών, ο κος Καραμανλής εμμένει να απαντάει με αοριστίες, χωρίς να μπορεί να παρουσιάσει επίσημα ούτε το χρονοδιάγραμμα, ούτε την κοστολόγηση του έργου, ούτε τις οικονομικές επιπτώσεις από αυτή του την επιλογή.

Χωρίς να έχουν απαντήσει οι αρμόδιες Ευρωπαϊκές Επιτροπές για το αν εγκρίνουν την πρόθεσή του τωρινού Υπουργού να αναθέσει το έργο στην κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός», πριν η Ευρώπη αποφανθεί για το αν εγκρίνει ή όχι τη χρηματοδότηση αυτών των σχεδίων του, πριν λάβει γραπτή αποδοχή της κατασκευής του έργου από την ανωτέρω κοινοπραξία ή έστω επίσημη τοποθέτηση των εκπροσώπων της, ο Υπουργός Υποδομών σπεύδει και διαλύει ένα εγκεκριμένο, χρηματοδοτημένο και κατασκευαζόμενο Ευρωπαϊκό έργο.

Ο Υπουργός είναι προφανές ότι μας εμπαίζει. Αδιαφορεί για τις έντονες αντιδράσεις του λαού της Ηλείας, της Αχαΐας, της Μεσσηνίας, της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς, αδιαφορεί για τις θέσεις των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων, αδιαφορεί για τις τραγικές επιπτώσεις των επιλογών του. Αδιαφορεί για το γεγονός ότι η όποια δικαστική διεκδίκηση θα επιφέρει τεράστιες καθυστερήσεις, τη στιγμή, μάλιστα, που τουλάχιστον μια εταιρία που μέχρι εχθές κατασκεύαζε τον αυτοκινητόδρομο έχει δηλώσει ότι θα προσφύγει κατά των παράνομων αποφάσεων του Υπουργού.

Το συμφέρον του τόπου, αλλά και η κοινή λογική υπαγορεύουν μια άλλη διαχείριση, με ορθολογισμό, με ρεαλισμό, με σωφροσύνη, αν και αποδεικνύεται ότι ο κ. Καραμανλής είναι εμμονικά αδιάλλακτος στην εξυπηρέτηση του σχεδίου του. Όφειλε να συνεχίσει το έργο, να επιβλέψει με αυστηρότητα την τήρηση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής έως το 2023, από τις εργολαβίες που εργάζονταν και να προχωρήσει την ανάθεση των εργολαβιών που απέμεναν στους επόμενους μειοδότες. Θα είχαμε ήδη κερδίσει αρκετό χρόνο, με απόλυτα διασφαλισμένες τις χρηματοδοτήσεις και χωρίς κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, με εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας.

Ο εμπαιγμός, όμως, του κ. Καραμανλή έχει και προεκτάσεις. Αφενός, στερεί από τους κατοίκους των 5 νομών ένα τόσο απαραίτητο έργο ζωής, παρατείνοντας την ύπαρξη ενός δρόμου – σφαγείου, ο οποίος αν ποτέ γίνει κανονικός αυτοκινητόδρομος, θα έχει κόστος λόγω των διοδίων, που θα «καρπώνεται» η εργολαβική κοινοπραξία. Αφετέρου ζημιώνει τον κρατικό προϋπολογισμό, που καλείται, σε τόσο δύσκολες συνθήκες, να αποζημιώσει τους εργολάβους με αρκετά εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν στην ενίσχυση της κοινωνίας και της οικονομίας. Ο κ. Καραμανλής δυστυχώς με την απόφασή του αυτή καταδικάζει ολόκληρη την περιοχή στην υπανάπτυξη και σε συνδυασμό με τις δραματικές συνέπειες που προκύπτουν από την πανδημία του κορονοϊού, τη θέτει στο περιθώριο.

Δυστυχώς, η καταστροφική πρακτική της ΝΔ βρίσκει πολλές ευκαιρίες να εκφραστεί και να δράσει εις βάρος της κοινωνίας. Εν προκειμένω, καταργεί την άμεση ολοκλήρωση ενός αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και προστατευτική νησίδα στη μέση, χωρίς διόδια και χωρίς επιπλέον κόστη. Για 8 μήνες καθυστερούσε την ομαλή εξέλιξη του έργου. Για χρόνια η περιοχή θα καταβάλλει βαρύ φόρο αίματος. Η ευθύνη βαραίνει τον Υπουργό και την Κυβέρνηση της ΝΔ».

Ειδήσεις