ΚΟΙΝΩΝΙΑ

/

Τέμπη: Μήνυση στον ανακριτή από συγγενείς του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου - Τον κατηγορούν για παράβαση καθηκοντος

Κοινοποίηση
Tweet

Οι συγγενείς καταγγέλλουν πως ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών, φέρεται να προέτρεψε δύο επιβάτες να αλλάξουν τις καταθέσεις τους, αναφορικά με την στάση της επιβατικής αμαξοστοιχίας έξω από την Λάρισα

«Υπέπεσαν στην αντίληψή μας ενέργειες από τον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, οι οποίες πέρα από το γεγονός ότι προσβάλλουν σφόδρα την μνήμη του συγγενή μας, πλήττουν καίρια τη λειτουργία της Δικαιοσύνης και ουδόλως αποσκοπούν στην αναζήτηση της αλήθειας». Έτσι, ξεκινά η μήνυση που κατατέθηκε σε βάρος του για παράβαση καθήκοντος, από την οικογένεια του νεκρού μηχανοδηγού της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας των Τεμπών.

Αρχικά, στην μήνυση που κατατέθηκε την Δευτέρα (19/05) από τον δικηγόρο της οικογένειας, Βασίλη Ζησιμάτο, στην εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λάρισας, η σύζυγος και οι κόρες του Γεώργιου Κουτσούμπα κάνουν λόγο για έναν εξαιρετικό μηχανοδηγό με περισσότερα από 30 χρόνια οδηγικής εμπειρίας, γνωρίζοντας πολύ καλά τις παθογένειες των ελληνικών σιδηροδρόμων, με αποτέλεσμα να ξέρει πως να χειριστεί την οποιαδήποτε δύσκολη ή ασυνήθη συνθήκη κατά την άσκηση των επαγγελματικών του καθηκόντων.

«Σκοπός να δημιουργηθεί πεδίο συνυπαιτιότητας»
Οι συγγενείς καταγγέλλουν πως ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών, φέρεται να προέτρεψε δύο επιβάτες να αλλάξουν τις καταθέσεις τους, αναφορικά με την στάση της επιβατικής αμαξοστοιχίας έξω από την Λάρισα, «με προφανή σκοπό να δημιουργηθεί πεδίο συνυπαιτιότητας του μοιραίου δυστυχήματος στο πρόσωπο του θανόντος συγγενή μας, με ό,τι βεβαίως αυτό συνεπάγεται σε κοινωνικο-ηθικό επίπεδο», ενώ τον κατηγορούν ότι φέρεται να επιχείρησε εν γνώσει του να αλλοιώσει καταθέσεις μαρτύρων, από τις οποίες «αποδεικνύεται και πάλι ότι ο θανών συγγενής μας οδηγούσε την επιβατική αμαξοστοιχία, ακολουθώντας πλήρως τους κανόνες που ορίζονται στο Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας του ΟΣΕ».

Αναλυτικά, στην μήνυση των μελών της οικογένειας του νεκρού μηχανοδηγού, γίνεται επίκληση στις καταθέσεις 9 επιζώντων της σιδηροδρομικής τραγωδίας, οι οποίοι στις μηνυτήριες αναφορές τους αμέσως μετά το δυστύχημα, κατέθεσαν ότι η επιβατική αμαξοστοιχία, σταμάτησε για λίγα λεπτά, μετά τον σταθμό της Λάρισας.

Με βάση αυτό, οι συγγενείς του Γεώργιου Κουτσούμπα, υποστηρίζουν ότι καθίσταται σαφές, πως ο ίδιος λειτουργώντας με ακραιφνή επαγγελματισμό, αμέσως μετά την αναχώρηση από τον Σ.Σ. Λάρισας, σταμάτησε κυριολεκτικά «στη μέση του πουθενά», προκειμένου να λάβει περαιτέρω οδηγίες, όπως επιτάσσει ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας ΟΣΕ, «αν και προηγουμένως, όπως είναι γνωστό, ουδέποτε του υπεδείχθη η ακριβής πορεία του».

«Για να γίνει στάθμευση της αμαξοστοιχίας θα πρέπει να συνέτρεχε άκρως σοβαρός λόγος»
«Το γεγονός αυτό προκύπτει αβίαστα από την δική μας εμπειρία που γνωρίζουμε πολύ καλά τις επαγγελματικές ικανότητες του θανόντος συγγενή μας, από τις μαρτυρίες συναδέλφων του, οι οποίοι και είναι πρόθυμοι να καταθέσουν ενώπιών σας, αλλά κυρίως από τουλάχιστον 9 μαρτυρικές καταθέσεις αυτόπτων μαρτύρων-επιβατών. Η καθυστέρηση δε του προγραμματισμένου δρομολογίου της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που υπερέβαινε ήδη τη μία (1) ώρα κατά την έλευση της από το σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας, αποτελεί αναμφίβολα γεγονός που συνηγορεί στο ότι για να γίνει στάθμευση της αμαξοστοιχίας θα πρέπει να συνέτρεχε άκρως σοβαρός λόγος».

Την ίδια ώρα, γίνεται αναφορά και στην κατάθεση επιβάτιδας, η οποία σε δηλώσεις της ανέφερε πως ο ανακριτής επέμενε ότι «θυμάται λάθος», προκειμένου να αναθεωρήσει την κατάθεσή της σχετικά με την ολιγόλεπτη στάση του τρένου έξω από τη Λάρισα. «Η δε επιμονή του μηνυόμενου να υποστηρίζει στην μάρτυρα πως δήθεν, ουδέποτε έτερος επιζών κατέθεσε σχετικά με στάθμευση της αμαξοστοιχίας μετά τον ΣΣ Λάρισας παρά μόνο η ίδια, ενώ, ήδη, αρκετούς μήνες νωρίτερα, βρίσκονταν στην κατοχή του μηνύσεις έτερων επιβατών, που υποστήριζαν τα λεγόμενα της ως άνω μάρτυρος, δημιουργεί ζωηρότατες αμφιβολίες για το αν τελικά αποτελεί για το μηνυόμενο πρωτεύουσα στόχευση η αναζήτηση της ουσιαστικής αλήθειας». 

Τι αναφέρεται για τις καταγραφές των συνομιλιών
Παράλληλα, στη μήνυση, γίνεται αναφορά και στα 11 λεπτά «παράξενης, πλήρης σιωπής» που παρατηρείται, όπως υποστηρίζεται από τους συγγενείς, στις καταγραφές των συνομιλιών (VHF) μεταξύ σταθμαρχών-μηχανοδηγών και απάντων των εμπλεκομένων υπαλλήλων εκείνης της μοιραίας νύχτας. Αφού επισημαίνεται ότι «οι συνομιλίες, πρώτα εξήχθησαν από το καταγραφικό του ΟΣΕ και εν συνεχεία αντιγράφηκαν σε USB και χορηγήθηκαν από υψηλόβαθμα στελέχη του ΟΣΕ, τρεις ημέρες μετά το δυστύχημα, στον ανακριτή», συμπεραίνεται ότι:

«Έχει εμφιλοχωρήσει αλλοίωση των ηχητικών αρχείων, διότι χρονικά συμπίπτει απολύτως με την ακινητοποίηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Και η χρονική αυτή ταύτιση (ξαφνικής σιωπής στα ηχητικά και ακινητοποίησης της αμαξοστοιχίας) δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες αμφιβολίες, ως προς τη γνησιότητα των συνομιλιών που παραδόθηκαν, όταν τόσο πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας από τον Σταθμό Λάρισας όσο και αμέσως μετά την τραγική σύγκρουση, όλες οι συνομιλίες λαμβάνουν χώρα ανά δευτερόλεπτα. Το μοναδικό χρονικό διάστημα “σιωπής” 11 λεπτών, παρουσιάζεται μεταξύ της χρονικής στιγμής που αναχωρεί η αμαξοστοιχία από τη Λάρισα, ακινητοποιείται, λίγα λεπτά μετά, «στη μέση του πουθενά» όπως καταθέτουν οι επιβάτες και διαρκεί έως και την στιγμή της τραγικής σύγκρουσης».

 πηγή enikos.gr

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Ειδήσεις