ΣΙΝΕΜΑ

/

Η Ελληνίδα Κάθριν Χάντερ που είχε παίξει "Προμηθέα" στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας συνεργάστηκε με τον Ντενζέλ Ουάσινγκτον

Κοινοποίηση
Tweet

Κάνει και τις τρεις Μάγισσες του Σαιξπηρικού έργου και σχεδόν άγγιξε την υποψηφιότητα για Όσκαρ β' ρόλου

To ιστορικό φιλμ με στοιχεία θρίλερ «The Tragedy of Macbeth» σε σκηνοθεσία του 67χρονου Τζόελ Κοέν που υπέγραψε και τη σεναριακή διασκευή του αριστουργήματος του Σαίξπηρ «Μάκμπεθ» που μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος στην πλατφόρμα του Apple+ (δεν γνωρίζουμε για την ώρα αν η ταινία θα διανεμηθεί στις Ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες) προτάθηκε ως γνωστόν στα φετινά, 94α βραβεία Όσκαρ σε 3 κατηγορίες, του καλύτερου α’ ανδρικού ρόλου για τον 67χρονο Ντενζέλ Ουάσινγκτον, της καλύτερης διεύθυνσης φωτογραφίας (Bruno Delbonnel) και της καλλιτεχνικής διεύθυνσης (σκηνικά).

Δεν προτάθηκε τελικά η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ που ακουγόταν, η οποία πάντως πέρυσι κέρδισε το 3ο Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου της καριέρας της για τη «Χώρα των Νομάδων» (έχει κερδίσει Όσκαρ α’ γυναικείου και για το «Φάργκο» των αδελφών Τζόελ και Ίθαν Κοέν το 1997 και για το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» στην απονομή του 2018). Ακόμα διθυραμβικά είναι τα σχόλια και για την Ελληνικής καταγωγής πρωταγωνίστρια, την Κάθριν Χάντερ - Kathryn Hunter, την οποία το Αμερικανικό περιοδικό Entertainment Weekly θεωρούσε ως πολύ πιθανό να είναι στην 5άδα του καλύτερου β’ γυναικείου ρόλου, κάτι που τελικά δεν επιτεύχθηκε.

Η 64χρονη, βραβευμένη με Olivier ηθοποιός Κάθριν Χάντερ έχει καταγωγή από τις Οινούσσες, είναι μεγαλωμένη στην Αγγλία, με σπουδές στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου και έχει πραγματοποιήσει κορυφαίες συνεργασίες με σκηνοθέτες όπως ο Πίτερ Μπρουκ και θεατρικούς οργανισμούς όπως η Royal Shakespeare Company, το Globe Theater και η Complicite. Η Κάθριν Χάντερ (Αικατερίνη Χατζηπατέρα) στην αξιοσημείωτη καλλιτεχνική της πορεία επιλέγει συχνά να ερμηνεύει ανδρικούς ρόλους. Όπως διαβάσαμε, έχει ερμηνεύσει τον Βασιλιά Ληρ, τον Ριχάρδο Γ', τον Πουκ στο «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ, τον Συρανό ντε Μπερζεράκ, τον Τίμωνα τον Αθηναίο αλλά και τον «Προμηθέα Δεσμώτη» στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου που ανέβασε με σημαντική καλλιτεχνική επιτυχία το καλοκαίρι του 2019, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, σε σκηνοθεσία του τότε καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Σταύρου Τσακίρη.

Μάλιστα σε συνέντευξη της στην εφημερίδα «Η Καθημερινή» και τον δημοσιογράφο Αιμίλιο Χαρμπή, η Κάθριν Χάντερ που μίλησε για την συμμετοχή της στην ταινία «The Tragedy of Macbeth», αποκάλυψε πως ο ρόλος του Προμηθέα και το ότι έπαιξε στην Επίδαυρο ήταν το πιο δύσκολο πράγμα που έχει κάνει ποτέ και πως ήταν μία εκπληκτική εμπειρία.

«Δεν ξέρω αν έπαιξαν ρόλο οι Ελληνικές οικογενειακές μου ρίζες, πάντως εγώ στον θεατρικό χώρο βρήκα τον κόσμο που ήθελα να ζήσω, ήταν μια δεύτερη οικογένεια για εμένα. Μέχρι που έπαιξα τον Προμηθέα στην Επίδαυρο και ήταν μια εκπληκτική εμπειρία. Το πιο δύσκολο πράγμα που έχω κάνει ποτέ, όμως στο τέλος ένιωσα πραγματικά σαν να επιστρέφω σπίτι, ήταν υπέροχο. Μου είχαν προτείνει και άλλες φορές να παίξω στην Ελλάδα, αλλά οι ημερομηνίες δεν ταίριαζαν με το πρόγραμμά μου. Αυτή τη φορά όμως είπα μέσα μου: “Αν δεν το κάνω τώρα, οι γονείς μου, έστω και από τον ουρανό, δεν πρόκειται να με συγχωρήσουν ποτέ”», ανέφερε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα «Η Καθημερινή.

Η παράσταση εκείνη είχε παρουσιαστεί στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου στις 9 και 10/8/2019 και αμέσως μετά στις 12 και 13/8 μεταφέρθηκε στο ασφυκτικά γεμάτο από θεατρόφιλους Αρχαίο Ρωμαικό Ωδείο της Πάτρας.

Η 64χρονη, μικρόσωμη αλλά τόσο ταλαντούχα ηθοποιός υποδύεται στην ταινία πλάι στον Ντενζέλ Ουάσινγκτον (και) τις τρεις Μάγισσες του έργου, κερδίζοντας διθυραμβικά σχόλια από την κριτική.

«Δέχτηκα τον ρόλο απλώς διότι θαυμάζω πολύ τη δουλειά του Τζόελ Κοέν αλλά και της συζύγου του, της Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, η οποία παίζει τη Λαίδη Μάκβεθ. Τους γνωρίζω και τους δύο εδώ και 30 χρόνια, έχουν παρακολουθήσει αρκετές παραστάσεις μου. Θυμάμαι πως έκανα πρόβες για τον “Προμηθέα” όταν ήρθε ένα email από τον Τζόελ που μου πρότεινε τον ρόλο και δέχτηκα αμέσως», είπε η Χάντερ, στην εφημερίδα «Η Καθημερινή», η οποία σχετικά σπάνια επιλέγει να παίξει στο σινεμά.

Μάλιστα όπως γράφτηκε, την πρώτη φορά που τη βλέπουμε να εμφανίζεται στο συγκεκριμένο φιλμ, η φιγούρα της μοιάζει με εκείνη του Θανάτου από την κλασική «Έβδομη Σφραγίδα» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. «Είναι πολύ σημαντικό που για τον ρόλο του Μάκβεθ επιλέχθηκε ο Ντενζέλ Ουάσινγκτον. Όχι τόσο διότι πρόκειται για μαύρο ηθοποιό – κατά τη γνώμη μου είναι γελοίο το 2022 να θεωρούμε παράξενο ή πρωτότυπο έναν μαύρο Μάκβεθ. Το ίδιο πιστεύουν και ο Τζόελ με τη Φράνσις, που είχαν κάνει το κάστινγκ πριν από την άνοδο του κινήματος Βlack Lives Matter. Είναι σημαντικό επειδή ο Ντενζέλ είναι ένας μεγάλος σταρ του σινεμά και αυτό από μόνο του μπορεί να τραβήξει αρκετό κόσμο να δει ένα κλασικό έργο που δεν θα το προτιμούσε διαφορετικά. Φαντάζομαι πως και στην Ελλάδα ισχύει το ίδιο με έργα της αρχαίας τραγωδίας ή κωμωδίας», ανέφερε η Κάθριν Χάντερ στην «Καθημερινή».

Να λοιπόν που ο ρόλος του Προμηθέα και η συνεργασία της με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, τής έφεραν κατά κάποιο τρόπο γούρι μιας και την περίοδο της προετοιμασίας και των προβών της σημαντικής αυτής παράστασης ήρθε και η πρόταση για την ταινία από τον Τζόελ Κοέν και την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.

Επιμέλεια: Τ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

Κοινοποίηση
Tweet

Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr

Σχόλια

Culture