ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2020

ΣΙΝΕΜΑ

/

Από το «Μωρό της Ρόζμαρι» και τη «Λάμψη» στον «Αόρατο επισκέπτη»- Ταινίες για το καραντινο- Σαββατοκύριακο

Τσίχλα Κωνσταντίνα
konstantinatsi@hotmail.com , Facebook Page
Κοινοποίηση
Tweet

Κλασικές ταινίες- διαμάντια αλλά και νεότερες που αξίζει να δείτε

Μία καλή ευκαιρία για «βουτιά» σε κλασσικές ταινίες τρόμου και μυστηρίου δίνει η παραμονή στο σπίτι λόγω του lockdown. Ειδικά για τους φίλους του Netflix υπάρχει δυνατότητα να βρουν και να δουν μαζεμένες ταινίες που έγραψαν ιστορία πριν από πολλές δεκαετίες ή και νεότερες ταινίες που αξίζει να δεις και που να σκέφτεσαι για καιρό.

*******

Το μωρό της Ρόζμαρι (Υπάρχει και στο Netflix)

Αμερικανική ταινία ψυχολογικού τρόμου, του 1968, σε σενάριο και σκηνοθεσία του Πολωνού σκηνοθέτη Ρόμαν Πολάνσκι, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Άιρα Λέβιν που εκδόθηκε το 1967.

Η νεαρή καθολική Ρόζμαρι Γκούντχαους (Μία Φάροου) έχει παντρευτεί έναν φιλόδοξο ηθοποιό του θεάτρου, τον Γκάι (Τζον Κασσαβέτης), που πασχίζει να κάνει καριέρα. Μετακομίζουν μαζί στο νέο τους σπίτι στο συγκρότημα πολυτελών διαμερισμάτων Μπράμφορντ, ένα επιβλητικό παλαιό κτίριο στη Νέα Υόρκη. Παρόλο που προειδοποιούν το ζευγάρι ότι το σπίτι έχει μια σκοτεινό ιστορικό μαγείας και φόνων, εκείνοι αποφασίζουν να αγνοήσουν τις εικασίες και να μείνουν εκεί. Σύντομα αρχίζουν να κάνουν παρέα με τους αδιάκριτους ηλικιωμένους γείτονές τους από το διπλανό διαμέρισμα, Μίνι (Ρουθ Γκόρντον) και Ρομάν Κάστεβετ (Σίντνεϊ Μπλάκμερ), οι οποίοι φέρονται υπερβολικά φιλικά στο ζευγάρι, κάτι που κάνει τη Ρόζμαρι τελικά να δυσφορεί. Αντίθετα, ο Γκάι τους επισκέπτεται συχνότερα, σταδιακά απομακρύνεται από την γυναίκα του, αλλά αποκτά επαγγελματική επιτυχία, παίρνοντας το ρόλο σε μια θεατρική παράσταση, όταν ο προηγούμενος πρωταγωνιστής τυφλώνεται μυστηριωδώς.

Σύντομα, η Ρόζμαρι μένει έγκυος και ξεκινά μια περίοδος που, ενώ θα έπρεπε να είναι ήρεμη κι ευτυχισμένη, αποδεικνύεται εφιαλτική καθώς υποψιάζεται ότι ο άντρας της και οι γείτονές τους έχουν μυηθεί στο σατανισμό. Η Ρόζμαρι αρχίζει να νιώθει ανασφαλής και αρχίζει να αμφισβητεί τη λογική της.

 

Η Λάμψη (Υπάρχει και στο Netflix)

Αμερικανική δραματική ταινία υπερφυσικού τρόμου, σκηνοθεσίας Στάνλεϊ Κούμπρικ. Προβλήθηκε το 1980, και είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Τζακ Νίκολσον ως επιστάτης Τζακ Τόρανς, Σέλεϊ Ντιβάλ ως σύζυγός του Γουέντυ Τόρανς, και Ντάνυ Λόυντ ως Ντάνυ Τόρανς. Ο Κούμπρικ έκανε κάποιες αλλαγές στο σενάριο της ταινίας, με αποτέλεσμα ο Κίνγκ να απογοητευθεί και να γράψει το σενάριο της ομώνυμης τηλεταινίας (1997). Η Λάμψη είναι η δεύτερη καλύτερη ταινία τρόμου, ακολουθώντας την ταινία Ψυχώ, του Άλφρεντ Χίτσκοκ.

O Τζακ Τόρανς, ένας συγγραφέας τρόμου, χρειάζεται έμπνευση για το νέο του βιβλίο και ελπίζει πως με το να γίνει, ο νέος επιτηρητής ενός παλιού ξενοδοχείου στο Κολοράντο (Ξενοδοχείο ΘΕΑ) θα του δώσει αρκετή έμπνευση για τη συγγραφή ενός καλού μυθιστορήματος τρόμου. Ο Τζακ Τόρανς υπήρξε καθηγητής φιλολογίας σε ένα προπαρασκευαστικό σχολείο. Μαζί του έρχονται η σύζυγός του Γουέντι και ο γιος του, Ντάνυ, οι οποίοι γνωρίζονται με τον σεφ του ξενοδοχείου, Ντικ Χάλοραν, πριν εκείνος αναχωρήσει. Ο Ντικ αντιλαμβάνεται τις τηλεπαθητικές ικανότητες του Ντάνι (η λεγόμενη "Λάμψη") και, έχοντας κι εκείνος τις ίδιες δυνάμεις, τον καθησυχάζει πως αν κάτι συμβεί, να τον ειδοποιήσει τηλεπαθητικά. Ωστόσο, το ξενοδοχείο φαίνεται πως είναι στοιχειωμένο από τα φαντάσματα των προηγούμενων επιτηρητών και τρομακτικές εικόνες παραβιάζουν το μυαλό του Ντάνι. Εν τω μεταξύ, ο Τζακ βρίσκεται στα πρόθυρα της τρέλας πριν τον καταλάβουν τα διαβολικά πνεύματα του ξενοδοχείου και προσπαθήσει να δολοφονήσει την οικογένειά του.

Ψυχώ (Κατέβηκε από το Netflix αλλά αν μπορείτε να γτην πετύχετε κάπου, νην χάσετε, ειδικά αν δεν την έχετε δει ποτέ! Το ίδιο ισχύει και για το Δεσμώτη του Ιλλίγου)

Κλασική ταινίας τρόμου μυστηρίου σκηνοθετημένη από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ, σε σενάριο του Τζόσεφ Στέφανο. Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Μπλοχ, η υπόθεση της ταινίας εξελίσσεται γύρω από τους φόνους που διαπράττονται σε ένα απομονωμένο μοτέλ από έναν ψυχωτικό δολοφόνο. Η ταινία γνώρισε μεγάλη επιτυχία μόλις κυκλοφόρησε, και θεωρείται μέχρι σήμερα μια από τις κορυφαίες στο είδος της. Έχουν γυριστεί πολλές συνέχειες, καθώς και ένα ριμέικ. Το 1992 η ταινία επελέγη από τη Βιβλιοθήκη του Αμερικάνικου Κογκρέσου ως τμήμα του Εθνικού Μητρώου Κινηματογράφου και το 1998 έλαβε την 18η θέση ως μιά από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

Δύο εραστές, η Μάριον Κρέιν (Τζάνετ Λι) και ο Σαμ Λούμις (Τζον Γκάβιν) βρίσκονται σε ένα ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης και συζητούν για τα προβλήματά τους. Τα οικονομικά του Σαμ δεν τους επιτρέπουν να παντρευτούν. Δυστυχισμένη και απεγνωσμένη να βελτιώσει την κατάσταση, η Μάριον κλέβει 40.000 δολάρια μετρητά από το γραφείο στο οποίο εργάζεται. Στην συνέχεια, μαζεύει τα πράγματά της και φεύγει από την πόλη. Επισκέπτεται για τελευταία φορά το κατάστημα στο οποίο εργάζεται ο Σαμ (Καλιφόρνια), αλλά η συμπεριφορά της κινεί υποψίες στους υπόλοιπους.

Η Μάριον οδηγεί όλη τη νύχτα στην βροχή, και, εξαντλημένη, παρκάρει σε μια γωνιά του δρόμου και αποκοιμιέται μέσα στο αυτοκίνητο. Το επόμενο πρωί, συνεχίζει τον δρόμο της, αλλά ένα περιπολικό την ακολουθεί. Εκείνη θα αλλάξει αυτοκίνητο και στο τέλος οι αστυνομικοί θα την χάσουν. Το βράδυ εντοπίζει ένα μικρό μοτέλ που μοιάζει απομονωμένο, και αποφασίζει να σταματήσει εκεί.

Ο ιδιοκτήτης του μοτέλ, ο Νόρμαν Μπέητς (Άντονι Πέρκινς) είναι ένας φαινομενικά συμπαθητικός και εξυπηρετικός νέος, που ζει μοναχικά στο απέναντι σπίτι μαζί με την άρρωστη μητέρα του. Η Μάριον δέχεται να δειπνήσει μαζί του, παρά τις αντιρρήσεις της μητέρας του (την ακούει να τον μαλώνει στο σπίτι τους) και, αργότερα, αποκαμωμένη, πηγαίνει στο δωμάτιό της για να κάνει ντους, χωρίς όμως να ξέρει ότι ο Νόρμαν την παρακολουθεί από μια τρύπα στον τοίχο. Καθώς εκείνη βρίσκεται στο ντους, μία σκοτεινή και θολή γυναικεία φιγούρα την πλησιάζει αργά. Προτού εκείνη προλάβει να αντιδράσει, η φιγούρα τραβά την κουρτίνα του μπάνιου και την μαχαιρώνει. Λίγη ώρα αργότερα, ο Νόρμαν μπαίνει στο μπάνιο και έντρομος αντικρίζει το πτώμα της νεαρής γυναίκας. Για να προστατεύσει την μητέρα του, εξαφανίζει κάθε πιθανό στοιχείο βυθίζοντας το αυτοκίνητο, το πτώμα και όλα τα υπάρχοντα της Μάριον (μαζί με τα λεφτά) σε έναν βάλτο κοντά στο μοτέλ.

Η εξαφάνιση της Μάριον, μαζί με τα λεφτά, είναι η αφορμή για να διεξαχθεί μία εντατική έρευνα. Ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Μίλτον Άρμπογκαστ (Μάρτιν Μπάλσαμ) προσλαμβάνεται για να την βρει. Ανακαλύπτει ότι η Μάριον είχε περάσει από το μοτέλ του Μπέητς αλλά προτού προλάβει να ενημερώσει την αδερφή της Μάριον, την Λάιλα, ή τον Σαμ, βρίσκει και αυτός ακαριαίο θάνατο από την ίδια μυστηριώδη γυναικεία φιγούρα. Όταν πλέον έχουν περάσει αρκετές ώρες χωρίς κανένα τηλεφώνημα από τον Άρμπογκαστ, οι δυο τους (Λάιλα και Σαμ) αρχίζουν να ανησυχούν. Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι κάτι δεν πάει καλά με τον μοναχικό ιδιοκτήτη του μοτέλ και αποφασίζουν να πάνε να δουν. Επισκέπτονται τον Νόρμαν σαν ανδρόγυνο και στην συνέχεια, ερευνούν εξονυχιστικά το δωμάτιο που έμενε η Μάριον, και η Λάιλα βρίσκει ένα κομματάκι χαρτί με τον αριθμό 40,000 πάνω. Υποθέτοντας ότι η μητέρα του Νόρμαν θα γνωρίζει τι συνέβη,πηγαίνει κρυφά στο σπίτι, ενώ ο Σαμ τον απασχολεί. Οι ερωτήσεις του κάνουν τον Νόρμαν νευρικό, και τον οδηγούν στην βία. Σύντομα ο Σαμ πέφτει αναίσθητος κάτω, και ο Νόρμαν τρέχει στο σπίτι του. Εν τω μεταξύ, η Λάιλα ψάχνει στο κελάρι και ανακαλύπτει έντρομη πως η μητέρα του Νόρμαν δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα σαπισμένο πτώμα. Ακριβώς εκείνη την στιγμή ο Νόρμαν έρχεται καταπάνω της, ντυμένος με ρούχα ίδια με της μητέρας του, και με περούκα. Καθώς είναι έτοιμος να την σκοτώσει με το μεγάλο κουζινομάχαιρο που κρατά, ο Σαμ, ο οποίος έχει ανακτήσει τις αισθήσεις του, τον αρπάζει και τον συγκρατεί, σώζοντας την.

Στο τέλος της ταινίας, ένας ψυχίατρος εξηγεί σ' αυτούς και στις αρχές πως η μητέρα είναι ζωντανή, τουλάχιστον στην ψυχή του Νόρμαν. Στην πραγματικότητα, όταν ο Νόρμαν την δολοφόνησε, πριν δέκα χρόνια, προσπάθησε να διαγράψει από την μνήμη του το έγκλημα, φέρνοντάς την πίσω στην ζωή. Το να διατηρεί το πτώμα της δεν ήταν αρκετό γι αυτόν, έτσι και ένα μέρος του εαυτού του υιοθέτησε την προσωπικότητά της. Μιλούσε σαν εκείνη, σκεφτόταν σαν εκείνη, και ακόμα ντυνόταν με τα ρούχα της, στην προσπάθειά του να σβήσει τις ενοχές του. Και επειδή ο Νόρμαν και η μάνα του, ενόσω εκείνη ζούσε, έτρεφαν παθολογική ζήλια ο ένας για τον άλλον, η δεύτερη προσωπικότητα στο μυαλό του, ήταν εκείνη που δολοφονούσε τις γυναίκες που πιθανώς του άρεσαν, όπως η Μάριον. Ακόμη, ο ψυχίατρος τους εξήγησε ότι όταν δύο προσωπικότητες διεκδικούν το ίδιο μυαλό, γίνεται πάλη, και μόνο μία από αυτές θα επικρατήσει.

Τα τελευταία πλάνα δείχνουν τον Νόρμαν στο κελί του, με το μυαλό του πλέον ολότελα δοσμένο στην προσωπικότητα της μητέρας του. Χαμογελά όσο σκέφτεται πως στο τέλος οι αρχές θα καταλάβουν ότι ο Νόρμαν ήταν ο δολοφόνος, και όχι "εκείνη". Χαρακτηριστική η μοχθηρή σκέψη του: Θα δουν πως ούτε αυτή την μικρή μύγα δε μπορώ να πειράξω...

Ο δεσμώτης του ιλλίγγου 

Η ταινία Δεσμώτης του ιλίγγου (Αγγλ. Vertigo) είναι ψυχολογικό θρίλερ παραγωγής 1958, σε σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ. Το σενάριο της ταινίας, το οποίο έγραψαν οι Άλεκ Κόουπελ και Σάμιουελ Α. Τέιλορ, είναι βασισμένο στο αστυνομικό μυθιστόρημα των Μπουαλώ-Νάρσεζακ με τίτλο D'entre les morts. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Τζέιμς Στιούαρτ στο ρόλο ενός αστυνομικού, ο οποίος αναγκάστηκε να αποσυρθεί πρόωρα από την ενεργό δράση λόγω ψυχολογικού σοκ που υπέστη κυνηγώντας έναν εγκληματία, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να υποφέρει από κατάθλιψη και ιλίγγους. Συμπρωταγωνίστρια του Στιούαρτ στην ταινία είναι η Κιμ Νόβακ στο ρόλο μιας γυναίκας που παρουσιάζει αλλόκοτη συμπεριφορά και κρατά ένα σκοτεινό μυστικό. Η ταινία γυρίστηκε στο Σαν Φρανσίσκο της Καλιφόρνια στα στούντιο της εταιρίας Paramount και θεωρείται καινοτόμος εφόσον καθιέρωσε το dolly zoom, ένα οπτικό εφέ που στρεβλώνει την προοπτική δημιουργώντας σύγχυση. Το εφέ αυτό χρησιμοποιήθηκε για να μεταδώσει στο θεατή την αίσθηση ιλίγγου από την οποία υπέφερε ο Σκότι όταν κοιτούσε από ψηλά στο κενό. Το εφέ αυτό αποκαλείται συχνά The Vertigo Effect.

Η ταινία έλαβε ανάμεικτες κριτικές μετά την πρεμιέρα της το 1958, αλλά με την πάροδο του χρόνου έλαβε κλασική υπόσταση και πλέον θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα έργα του σκηνοθέτη. Το 2012 οι κριτικοί του περιοδικού Sight & Sound την κατέταξαν στην πρώτη θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, ενώ το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου το 2007 την κατέταξε στην 9η θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

Ο Τζον "Σκότι" Φέργκιουσον (Τζέιμς Στιούαρτ) είναι αστυνομικός που έχει αποσυρθεί πρόωρα από την ενεργό δράση, εφόσον αντιμετωπίζει προβλήματα ακροφοβίας και κατάθλιψης. Ένας φίλος του από το κολέγιο, ο Γκάβιν Έλστερ (Τομ Χέλμορ) τον προσλαμβάνει για να παρακολουθήσει τη σύζυγό του Μάντλιν (Κιμ Νόβακ), η οποία τον τελευταίο καιρό συμπεριφέρεται αλλόκοτα. Η Μάντλιν, κατά τα λεγόμενα του συζύγου της πιστεύει ότι είναι η μετεμψύχωση μιας γυναίκας, της Καρλότα Βαλντέζ, που πέθανε πολλά χρόνια πριν. Ο Σκότι παρακολουθεί τη νεαρή γυναίκα και την σώζει από απόπειρα αυτοκτονίας. Έπειτα οι δυο τους γνωρίζονται κι ο ντέτεκτιβ ερωτεύται την όμορφη Μάντλιν. Το ζευγάρι ξεκινά μαζί τις έρευνες προκειμένου να συγκεντρώσει πληροφορίες πάνω στη γυναίκα της οποίας η ψυχή έχει κυριεύσει το σώμα της Μάντλιν. Οι πληροφορίες οδηγούν τον Σκότι και τη Μάντλιν σε ένα μοναστήρι, όπου η Μάντλιν κυριευμένη από το πνεύμα της Καρλότα ανεβαίνει τις σκάλες για να φτάσει στο καμπαναριό. Ο Σκότι υπόκειται κρίση ιλίγγου και δεν καταφέρνει να σταματήσει τη Μάντλιν από την πορεία της προς την κορυφή του καμπαναριού και η νεαρή γυναίκα αυτοκτονεί πέφτοντας από ψηλά. Ο Σκότι κυριεύεται από τις τύψεις, νοσηλεύεται για μικρό χρονικό διάστημα σε ψυχιατρική κλινική και δεν καταφέρνει να ξεχάσει την Μάντλιν. Μερικούς μήνες αργότερα, ενώ έχει βγει από την κλινική συναντά την Τζούντι Μπάρτον, μια γυναίκα που έχει την ίδια εμφάνιση με την Μάντλιν. Τότε ο Σκότι βρίσκεται αντιμέτωπος με ένα νέο μυστήριο.

 

Το κορίτσι του τρένου (Υπάρχει στο Netflix)

Aμερικανική ταινία, του 2016, σε σκηνοθεσία Τέιτ Τέιλορ με τους: Έμιλι Μπλαντ, Χέιλι Μπένετ, Τζάστιν Θερού, Ρεμπέκα Φέργκιουσον

Χωρισμένη και αλκοολική, η Ρέιτσελ μαθαίνει πως μια νεαρή παντρεμένη γυναίκα την οποία βλέπει κάθε μέρα από το τρένο της αγνοείται. Πρόκειται για την νταντά της νέας οικογένειας του πρώην άντρα της, την οποία είχε δει λίγες μέρες πριν αγκαλιά με κάποιον που δεν ήταν ο σύζυγός της. Αποφασίζει να μάθει την αλήθεια, μπλέκοντας σε ένα ζωντανό εφιάλτη.

Το κορίτσι που εξαφανίστηκε (Υπάρχει στο Netflix)

Aμερικανική ταινία, toy 2014, σε σκηνοθεσία Ντέιβιντ Φίντσερ με τους: Μπεν Άφλεκ, Ρόζαμουντ Πάικ, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Κάρι Κουν

Όταν η γυναίκα του εξαφανίζεται μυστηριωδώς, ο Νικ Νταν παρασύρεται στον ίλιγγο μιας μιντιακής φρενίτιδας, ενώ τα στοιχεία που βγαίνουν στην επιφάνεια τον μετατρέπουν σε βασικό ύποπτο.

Το δέρμα που κατοικώ (Υπάρχει στο Netflix)

Ισπανική ταινία, toy 2011, σκηνοθεσία Πέδρο Αλμοδόβαρ με τους: Αντόνιο Μπαντέρας, Έλενα Ανάγια, Μαρίζα Παρέδες, Γιάν Κορνέτ. Ένας πλαστικός χειρουργός, κυνηγημένος από τα οικογενειακά τραύματα του παρελθόντος, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα άφθαρτο δέρμα, κάνοντας πειράματα σε μια νέα γυναίκα την οποία κρατά αιχμάλωτη.

Αόρατος επισκέπτης (Υπάρχει στο Netflix)

Ισπανική ταινία, του 2016, σε σκηνοθεσία Οριόλ Πάουλο με τους: Μάριο Κάσας, Χοσέ Κορονάδο, Μπάρμπαρα Λένι, Άνα Βάγκενερ

Ο Αντριάν Ντόρια, ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας, κατηγορείται για το φόνο της ερωμένης του, καθώς ξύπνησε τραυματισμένος δίπλα στο πτώμα της μέσα στο κλειδωμένο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Τώρα, μαζί με μια κορυφαία δικηγόρο που έχει προσλάβει, έχουν μόλις τρεις ώρες καιρό για να ανακαλύψουν τι πραγματικά συνέβη.

Vanilla Sky

Αμερικανο-ισπανική ταινία, toy 2001, σε σκηνοθεσία Κάμερον Κρόου με τους: Τομ Κρουζ, Πενέλοπε Κρουζ, Κάμερον Ντίαζ, Κερτ Ράσελ, Τζέισον Λι, Τίμοθι Σπολ, Τίλντα Σουίντον, Νόα Τέιλορ

Ο Ντέιβιντ, ένας νεαρός πλεϊμπόι, ερωτεύεται τη Σοφία, προκαλώντας τη ζήλια της Τζούλι, μιας περιστασιακής ερωμένης του, η οποία και αποπειράται να αυτοκτονήσει μαζί του. Σώζεται από αυτοκινητικό ατύχημα, αλλά με παραμορφωμένο πρόσωπο. Και ξαφνικά κατηγορείται για έγκλημα, ενώ περίεργα συμβάντα τον κάνουν να αμφιβάλλει αν αυτό που ζει είναι όνειρο ή πραγματικότητα.

Το νησί των καταραμένων (Υπάρχει στο Netflix) 

Το νησί των καταραμένων (πρωτότυπος τίτλος: Shutter Island) είναι αμερικανικό νεο-νουάρ ψυχολογικό θρίλερ, σκηνοθεσίας Μάρτιν Σκορσέζε. Η ταινία είναι βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Ντένις Λεχέιν. Η παραγωγή ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2008. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο πρωταγωνιστεί στον ρόλο του αστυνόμου Έντουαρντ "Τέντυ" Ντάνιελς, ο οποίος κάνει έρευνα σε ένα ψυχιατρικό νοσοκομείο στο Νησί των Καταραμένων. Έχοντας εισπράξει θετικά σχόλια από τους κριτικούς κινηματογράφου, η ταινία συγκέντρωσε έσοδα ύψους άνω των 128 εκατομμυρίων δολαρίων στην αρχική εγχώρια προβολή, όπως και άλλα 166 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Το νησί των καταραμένων αρχικά είχε ανακοινωθεί πως θα κυκλοφορούσε στις 2 Οκτωβρίου 2009, αλλά η εταιρία παραγωγής Paramount Pictures το καθυστέρησε μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου 2010.

Δύο αστυνόμοι -Ο Έντουαρντ "Τέντυ" Ντάνιελς και ο καινούριος συνάδελφός του, Τσακ Άλι- ταξιδεύουν μσε ένα νησί που βρίσκεται στο λιμάνι της Βοστώνης. Ερευνούν την εξαφάνιση μιας ασθενούς, της Ρέιτσελ Σολάντο η οποία είχε φυλακιστεί επειδή έπνιξε τα τρία παιδιά της. Το μόνο στοιχείο είναι ένα σημείωμα που άφησε πίσω της η ασθενής: "Ο νόμος των τεσσάρων. Ποιος είναι ο 67;". Φτάνουν στο νησί λίγο πριν ξεκινήσει μια καταιγίδα, που τους αναγκάζει να μείνουν στο νησί για λίγες μέρες.

Ο Ντάνιελς και ο Άλι βρίσκουν τον υπεύθυνο γιατρό, Τζον Κόλι, ο οποίος είναι ο βασικός ψυχίατρος και αρνείται να παραδώσει τους φακέλους των ασθενών και μαθαίνουν πως ο γιατρός της Σολάντο, Λέστερ Σίαν, έφυγε σε διακοπές μετά την εξαφάνισή της. Αν και μπορούν να μπουν στο νοσοκομείο, τους λένε πως δε μπορούν να έχουν πρόσβαση στη πτέρυγα Γ, ενώ ο φάρος έχει ήδη ερευνηθεί. Την ώρα της ανάκρισης, ένας ασθενής γράφει στα κρυφά "ΤΡΕΞΕ" στο σημειωματάριο του Ντάνιελς. Ο Ντάνιελς αρχίζει να παθαίνει ημικρανίες από την ατμόσφαιρα του νοσοκομείου και βλέπει οράματα από την συμμετοχή του στα αντίποινα του Νταχάου και εφιάλτες με τη γυναίκα του, Ντολόρες Σαναλ, η οποία είχε σκοτωθεί σε μια φωτιά που είχε βάλει ένας εμπρηστής με το όνομα Άντριου Λέντις. Σε ένα όνειρο, η Σανάλ λέει στον Ντάνιελς ότι η Σολάντο είναι ακόμα στο νησί, όπως και ο Λέντις που είχε εξαφανιστεί πριν μήνες. Ο Ντάνιελς αργότερα εξηγεί στον Άλι πως ο εντοπισμός του Λέντις ήταν μια αφορμή για να αναλάβει την υπόθεση. 

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, μαθαίνουν πως η Σολάντο έχει βρεθεί από το προσωπικό του νοσοκομείου χωρίς καμία εξήγηση, κάτι που κάνει τον Ντάνιελς να μπει χωρίς άδεια στην πτέρυγα Γ. Εκεί, συναντάει τον Τζορτζ Νόις, έναν ασθενή που βρίσκεται στην απομόνωση. Ο Νόις προειδοποιεί τον Ντάνιελς πως οι γιατροί κάνουν περίεργα πειράματα στους ασθενείς και κάποιους από αυτούς, τους παίρνουν στον φάρο για να τους κάνουν λοβοτομή. Ο Νόις προειδοποιεί τον Ντάνιελς πως όλοι οι άλλοι στο νησί, συμπεριλαμβανομένου και του Άλι, παίζουν ένα παιχνίδι σχεδιασμένο για τον Ντάνιελς. Ο Ντάνιελς συναντάει ξανά τον Άλι και κατευθύνονται προς τον φάρο. Καθώς σκαρφαλώνουν τον γκρεμό, χωρίζονται και ο Ντάνιελς αργότερα βλέπει ένα σώμα κάτω στους βράχους. Μόλις κατεβαίνει κάτω, το σώμα έχει εξαφανιστεί, αλλά βρίσκει μια σπηλιά όπου κρύβεται μια γυναίκα η οποία ισχυρίζεται πως είναι η αληθινή Σολάντο.  Λέει ότι κι εκείνη ήταν ψυχίατρος στο νοσοκομείο, μέχρι που ανακάλυψε τα πειράματα που έκαναν με τα ψυχοτροπικά φάρμακα σε μια προσπάθεια να αναπτύξουν τεχνικές ελέγχου του μυαλού. Πριν μπορέσει να το αναφέρει στις αρχές, την έκαναν ασθενή. Χωρίς να βρίσκει τον Άλι, ο Ντάνιελς γυρνάει στο νοσοκομείο, αλλά ο Κόλι τώρα ισχυρίζεται πως ο Ντάνιελς έφτασε μόνος του στο νησί.

Ο Ντάνιελς είναι σίγουρος πως έχουν πάρει τον Άλι στον φάρο και μπαίνει μέσα. Εκεί, βρίσκει τον Κόλι να τον περιμένει. Ο Κόλι του εξηγεί πως ο Άντριου Λέντις είναι στην πραγματικότητα ο ίδιος ο Ντάνιελς, "ο πιο επικίνδυνος ασθενής τους", έγκλειστος στην πτέρυγα Γ για την δολοφονία της διπολικής γυναίκας του, αφού εκείνη έπνιξε τα τρία παιδιά τους, αποκαλύπτοντας έτσι πως η "Σολάντο" είναι στη πραγματικότητα η νεκρή γυναίκα του. Ο Έντουαρν Ντάνιελς και η Ρέιτσελ Σολάντο είναι αναγραμματισμοί του Άντριου Λέντις και της  Ντολόρες Σάναλ (Edward Daniels- Rachel Solando/ Andrew Laeddis- Dolores Chanal) ("ο νόμος των τεσσάρων") και ο Λέντις είναι ο 67ος ασθενής του Άσκλιφ ("ποιος είναι ο 67ος;"). Ακόμη, το κορίτσι από το όνειρο του του Λέντις είναι η κόρη του, Ρέιτσελ. Τα γεγονότα της τελευταίας μέρας είχαν σχεδιαστεί από το νοσοκομείο για να δαμάσουν την φορτωμένη με συνωμοσίες τρέλα του, επιτρέποντάς του να παίξει τον ρόλο του Ντάνιελς. Ο γιατρός Σίαν έπαιζε τον ρόλο του Άλι. Οι ημικρανίες του Λέντις ήταν αποτέλεσμα των φαρμάκων του. Όλες οι αναμνήσεις κατακλύζουν το μυαλού του Λέντις και λιποθυμάει.

Ο Λέντις ξυπνάει πίσω στο νοσοκομείο, όπου ο Κόλι και ο Σίαν του κάνουν ερωτήσεις σχετικά με τη προσωπικότητά του, στις οποίες απαντάει σαν Λέντις. Ο Κόλι σημειώνει πως είχαν φτάσει σε αυτό το επίπεδο εννιά μήνες πριν τον υποτροπιασμό του Λέντις, και αυτή είναι η τελευταία του ευκαιρία να γίνει καλά. Όσο ο Λέντις χαλαρώνει στην αυλή του νοσοκομείου μαζί με τον Σίαν, ο Λέντις απευθύνεται στον Σίαν σαν να ήταν ο Άλι και του λέει πως πρέπει να φύγουν από αυτό το νησί. Βλέποντας αυτά τα σημάδια υποτροπιασμού, ο Σίαν επιτρέπει στους αρμόδιους να πάρουν τον Λέντις στον φάρο. Ο ίδιος ο Λέντις, δέχεται να πάει, αλλά ρωτάει τον Σίαν "Ποιο θα ήταν χειρότερο- να ζήσεις σαν τέρας ή να πεθάνεις σαν καλός άνθρωπος;", υπονοώντας ότι ο υποτροπιασμός του είναι ψεύτικος.[16]

Κοινοποίηση
Tweet
Σχόλια

Culture

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για τη βελτίωση της εμπειρία σας στο website και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Αναλυτικά.