Αυτοκίνητα που είχαν αγοραστεί με τραπεζικό δάνειο βγαίνουν στο σφυρί
Πάνω από 30.000 Έλληνες που αγόρασαν καινούργια Ι.Χ. μέσω τραπεζικού δανεισμού δεν κατάφεραν να αποπληρώσουν τις δόσεις τους με αποτέλεσμα, από τα μέσα του 2008 και έως σήμερα, εκατοντάδες Ι.Χ. να κατάσχονται σε καθημερινή βάση από τις Τράπεζες. Αυτό αναφέρεται σε ρεπορτάζ στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού "Ατζέντα" της Πάτρας.
Σύμφωνα με στελέχη Τραπεζών στην Πάτρα, κάθε μήνα 60 με 70 ιδιοκτήτες Ι.Χ. απ’ όλο το νομό Αχαΐας υποχρεώνονται να αποχωριστούν τα οχήματα τους καθώς αδυνατούν να πληρώσουν τις δανειακές υποχρεώσεις τους. Τα Ι.Χ. αυτά καταλήγουν σε ειδικά φυλασσόμενους χώρους στον Ασπρόπυργο, στα Λιόσια, στην Βάρη και στην Ελευσίνα και εν συνεχεία εκποιούνται σε πλειστηριασμούς στους οποίους δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο οι έμποροι και οι ισαγωγείς αυτοκινήτων. Ωστόσο, τα κατασχεμένα Ι.Χ. προκαλούν δυνατό πονοκέφαλο στις Τράπεζες οι οποίες, δοθείσης της κρίσης στην αγορά αυτοκινήτου, με δυσκολία καταφέρνουν να τα ξεφορτωθούν. Χαρακτηριστικό είναι ότι πρόσφατα, σε δημοπρασία που έγινε στην Αθήνα με σκοπό την εκποίηση 180 αυτοκινήτων συμμετείχαν μόνο 4 έμποροι και αυτοί με ενδιαφέρον μόνο για τα μικρής και μεσαίας κατηγορίας Ι.Χ. που πωλούνται πιο εύκολα. Τα χιλιάδες Ι.Χ. που έχουν κατασχεθεί προκαλούν μεγάλες ζημιές στις Τράπεζες καθώς, όσο παραμένουν αδιάθετα, χάνουν την εμπορική τους αξία και παλιώνουν. Μάλιστα, ορισμένες Τράπεζες για να υπερβούν τον σκόπελο των αδιάθετων Ι.Χ. που έχουν στην κατοχή τους έχουν συστήσει θυγατρικές εταιρείες που λειτουργούν εν είδει χονδρεμπόρων της αγοράς. Την τακτική αυτή έχουν υιοθετήσει η Τράπεζα Πειραιώς (με την Auto Multi Fin), η Εμπορική Τράπεζα (με την Credicom), η Τράπεζα Eurobank (με την Eurobank Fin and Rent), η Marfin (με την Marfin Fin) κ.α.
Ανάμεσα στα Ι.Χ. που έχουν κατασχεθεί υπάρχουν περιπτώσεις υπερπολυτελών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν με δάνειο και στη συνέχεια οι ιδιοκτήτες τους δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις μηνιαίες δόσεις. Τα αυτοκίνητα αυτά αποτελούν και το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις Τράπεζες καθώς δύσκολα διατίθενται στην αγορά. Για παράδειγμα, στις 22 Οκτωβρίου, βγήκε σε πλειστηριασμό μια Ferrari Maranelo, μοντέλο του 2007, με αρχική τιμή 60.000 ευρώ. Στον ίδιο πλειστηριασμό «εμφανίστηκε» και μια Ferrari F360 Modena, με αρχική τιμή 42.000 ευρώ, ενώ ένα Porsche Cayenne Turbo μπήκε στη δημοπρασία με πρώτη τιμή μόλις 20.000 ευρώ.
Οι Τράπεζες είχαν αναγγείλει ότι από το φθινόπωρο θα επιτρεπόταν στις δημοπρασίας και η συμμετοχή ιδιωτών, ωστόσο αυτό έως σήμερα δεν έχει συμβεί.
Παρά τη μικρή πλέον προσέλευση εμπόρων στις δημοπρασίες οι Τράπεζες εξακολουθούν να τις διατηρούν «μυστικές» από το ευρύ κοινό, έχοντας αναθέσει σε ιδιωτικές εταιρείες τη διοργάνωση και διεξαγωγή των εκποιήσεων με κατασχεμένα οχήματα, τα οποία λίγες ημέρες πριν από την εκποίησή τους συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένους χώρους ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να μπορέσουν να τα εκτιμήσουν και να δώσουν την τελική προσφορά τους.
Επίσης, όπως φαίνεται, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αναγκάζονται να μειώνουν κατά πολύ τις τιμές στα αυτοκίνητα που βγαίνουν προς εκποίηση για δεύτερη ή ακόμη και τρίτη φορά.
Ακολουθήστε το thebest.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο thebest.gr